Köszi a hozzászólást. Az nekem is megfordult a fejemben, hogy ha az egyik szívattyú megy, a másik meg nem, akkor az éppen nem pörgő körben elindul egy visszafelé áramlás. Nézegettem is visszacsapó szelepeket erre a célra, de mivel 1500 és 20000 közötti árban láttam őket, nem tudtam eldönteni, melyiket szeressem. Így a legegyszerúbb,-mint kiderült, rossz változatnál maradtam. Az elektromos szelep sem olcsó mulatság, bár az is lehet, hogy többet bukok a gázszámlán egy kedvezőtlen megoldással, mint amennyi az alkatrész lenne :-) Hogy szoktak a szakemberek bekötni egy kétszintes, kétlakásos, egykazános rendszert?
Van egy kérdésem a tisztelt hozzáértő fórumozókhoz. Többször előkerült a fűtési rendszer átmosása, ami a lerakódó szennyezőanyagok eltávolítását célozza. Konkrétan hogyan történik az átmosás? Erről homályosítson fel valaki, mi kell hozzá, szakember nélkül házilag magam is elvégezhetem?
A padlófűtés előre menő víz hőfoka nem megy 30C fölé ? Azt próbáltad(tátok) , hogy a radiátor kört lezárni, termo szelepet fullra kinyitni, szivattyú III. fokozat , hogy csak a padlófűtés menjen ? Nálam is nehezen indult a rendszer (először is kifingott a kazán...) ,majd ment vagy fél napig a kazán , de a padló az istennek sem melegedett. Aztán a fenti módszerrel helyrejött . Bár nekem igazából az előremenő víz simán megvolt 40 fok , csak a visszatérő csövek voltak jéghidegek.
Csak egy tapasztalat, szintén Grundfos szívattyúval: Eliszapolódott rendszer miatt nyáron beállt, a fűtési szezon kezdetétől a nagyobb hidegekig csak gravitációsan működött a rendszer, akkor lett gyanús, hogy nem fordul meg elég gyorsan a víz.
A szívattyú tisztitás után szemrebbenés nélkül ment tovább és évek óta ma is megy.
Szerintem, ha a száraz üzem után elindult, mérj egy teljesítményfelvételt, ha nem számottevően nagyobb a katalógusadatnál, akkor semmi baja a szívattyúdnak. Sok történetet hallottam már, a többségük arról szólt, hogy hihetetlenül szívós jószágok ezek :-)
Szerintem egy kicsit túlbonyolítottad. Én a fenti termosztátot rákötném a hozzá tartpzó keringetőre,plusz beépítenék egy elektronikus elzárószelepet,hogy ne keringjen a víz gravitációsan ha kikapcsolja a termosztát a keringetőt.Tehát ha kapcsol a termosztát,nyitja a szelepet és elindítja a szivattyút.A lentivel ugyanezt tenném.
A szelep másik lényeg,hogy ha az egyik szivattyú dolgozik,akkor ne szívjon a másik szivattyú irányából hanem csak a kazán felől.
Úgy tudom, hogy még kipróbálni sem javasolt szárazon.
Talán szerencséd van. De ha megsült és menetzárlatos lett a tekercselése, akkor nem tudja leadni a teljesítményt és a menetzárlat mennyiségétől függően akár el sem indul.
Töltsd fel rendesen a rendszert és járasd. Ha nem melegszik, csak langyos a szivattyú, akkor szerencséd volt.
Lehet megszívtam kissé... Részletekkel nem untatom a nagyérdeműt:), de a lényeg: A radiátorok vizét keringető grundfos UPS 25-60 szivattyú szárazon ment . Hogy mennyit nem tudom, nem kizárt hogy 3 napot. Mikor észrevettem kb 60-70 fokos volt (normál menetben kb 30-40 ), hangja nem volt furcsa. Kérdés: honnan tudom majd hogy károsodott-e? Ha bedöglött akkor nem keringeti a vizet, vagy a hangja lesz "érdekes".
kínomban tekertem fel, mert hideg maradt a kő. Én egyáltalán nem értek ezekhez a dolgokhoz (IT -val foglalkozok..). Tavaly meleg volt a kő, a víz hőfoka 30 körül volt. De most vmi gáz van, mert, olyan mintha nem keringene a víz, vagy nem eléggé, és így nem melegszik a kő. 'szal ezért érdeklődtem, mennyiből lehet ezt megúszni, egyáltalán milyen volumenü dolog ez.
A ház szigetelése meg átlagos(?) 38-s NF falak, hőszigetelő vakolattal, betonfődém-padlástér szigetelve. hőhidakat még nem érzékeltem (bár nem hiszek abban hogy ki lehet teljesen küszöbölni Mo.-n)
Ha tudna valaki segíteni egy eredetileg egyszintes ház kétszintesre bővítésekor felmerült fűtés problémára, nagyon megköszönném. Az ábrán látható módon kialakított elrendezés nem igazán jól működik. Kétféle vezérléssel próbáltam eddig. Első esetben mindkét szinten volt szobatermosztát. Ha a hőmérséklet a beállított érték alá csökkent, beindult a kazán és a termosztáthoz tartozó szívattyú. Ezután lecseréltem az összes szelepet termosztatikusra, és állandó hőmérsékletű előremenővel, folyamatosan hajtott keringetőkkel próbálkoztam. Az első esetben a felső szinten esetenként 3-4 fokos túlfűtés volt tapasztalható, míg a második esetben a kinti hőmérséklet függvényében kellett le-fel tekergetni a termo-szelepeket. Mi a korrekt megoldás? Ami rendelkezésre áll a vezérléshez: Külső hőmérséklet szenzor, szintenként előremenő és visszatérő hőmérséklet szenzor, szintenként szobatermosztát. A kazánnál mikrokontrolleres vezérlő, ami mindezt összefogja, jelenleg 4 (de bővíthető számú) nagyáramú relé kimenettel.
szabvany szerint lakohelysegben a padlo homerseklete nem lehet 28 vagy 29 foknal melegebb. furdoben fel szabad menni asszem 32 fokra.
egy jol hoszigetelt hazban/lakasban ez a padlohomerseklet eleg is a haz kifutesere!
ugyhogy a 45 fokos vizzel futott padlo egyreszt egeszsegtelen, masreszt ha nem fuj at a szel a lakason, akkor mindenkeppen 30 fokra fogja felfuteni a lakast.
akinek nincs padlofutese, az mindig arra gondol, hogy milyen jo lehet a padlofutes, langyos meleg padlocska de jo. valojaban a 28 fokos padlo epphogy erzodik hogy nem hideg, hanem "valami van". de egyaltalan nem meleg, mezitlab nem igazan kellemes.
nekem egy regi hazam van, tomor tegla falak+10cm eps, uj ablakok. -15 fokban is siman kifuti a padlofutes 30-35 fokos vizzel.
Üdv Mindenkinek, Van egy Westen 24i kazánom 2 körrel (padló+radiátorok) A padlófűtés szivattyúja működik, de a viz nem melegszik fel jobban 30 foknál. a szobaradiátorok melegek. A készülék nem jelez hibát. Mi lehet a gond? A mester azt mondja, át kellene mosatni a rendszert, mert nincs normális keringés. Próbálta kicserélni a szondát, nem segített. Lehetséges ez? Mennyibe kerül átlag egy átmosás? Van valakinek vmi tippje?
Tud valaki segíteni gázkazán ügyben? Van egy savio gázkazánunk nyílt égésterű. Egy kéménybe szabályosan bekötve, viszonylag kicsi fürdőszobában, ahol van egy kültérbe nyíló ablak. Ezt a kazánt szeretnénk áthelyezni egy nagyobb fürdőszobába, kb. ugyanezekkel a paraméterekkel. A gépész szerint nem fogják engedélyezni a kazán áthelyezését/használatát, mert veszélyes és vegyünk inkább turbot vagy kondenzációs kazánt. Nem értem, hogy miért veszélyes ez a kazán (viszonylag új, nem lerobbant kazán). Vagy kizárólag a nyílt égéstérrel van baj? Tud vki erről vmit? Légtér szabályzatokról, stb?
Kis segítség kellene. Van két ház két rendszerrel. Az egyik zárt ariston 28 kw-s kombi cirkós, a másik vegyes kazán nyitott rendszerrel, de hőcserélővel fűti a zárt kört amin a radiátorok vannak. Azért lett így szerelve, mert most össze is kötöttük a két házat.
A gondom a következő: az ariston simán üzemel, gond nélkül befűti mindkét házat. Tegnap viszont kipróbáltam a vegyest és az van, hogy ha elzárom a másik házat, tehát a cirkósat, az szépen felfűt ha kinyitom, alig melegíti a radiátorokat. A hőcserélő utáni előremenő szinte langyos, 80 fokos kazánnál. Lehetséges hogy gyenge a szivattyúm? A hőcserélő 35 kw-s, a vegyes felőli oldala tűzforró. A szivattyú 2300-as fordulattal tud menni 3. fokozatban, halm hup 15/6.0.
A másik kérdésem, mi van ha a két szivattyú egyszerre megy? Az aristoné és a másik házban lévő említett halm. Egy irányba keringetnek, de a fordulat különbség nem okozhat gondot?
Gondoltam arra is, hogy az ariston elé beteszek még egy keringetőt, hiszem amikor az nem fűt, a szivattyúja sem dolgozik, vagy beindul ha meleg vizet kap a másik házból?
Bocs ha nagyon láma kérdések voltak, remélem valaki megszán és válaszol:) a cél ugye az lenne, hogy ne a gázfűtést használjam.
Kicseréltem a kazán és az indirekt tároló közti csövet vastagabbra (mert a kedves vaillant szerelő olyan flexit tett be aminek a belső átmérője 6mm, így forrt a víz melegítésnél (lagaláb is sistergő hang volt stb).
Mielőtt leszedtem a csöveket, elzártam a fűtés vezetékeinek elzáróit -hogy ne folyjon ki az emeletről minden víz. Tehát a kazánból kimenő és bemenő fűtéscsövek "tőben" elzárva).
Ezután kieresztettem az erre szolgáló szelepen a vizet (ugye csak a kazánban lévő mennyiség folyt ki, miel a fűtéscsöveket elzártam, majd leszedtem a cserélendő flexicsöveket.
Kérdés:
Miután feltettem az új csöveket, hogyan tovább? Kinyissam az elzárt fűtés-vezeték"csapokat" és utána töltsem a vizet(így tudna keringeni a víz és a levegő gondolom menne a radiátorok felé, vagy fordítva. Ha szükséges a tanácshoz fotókat mellékelek, ill válaszolok a felmerülő kérdésekre:) Szóval hogyan kell ezt csinálni?
Viszont igaza van, a maga picit pikírt stílusában: Ha már egyszer megcsináltad, odafigyelve, korrekten a feltöltést, akkor miért ne csinálhatnád meg másodszor is? Csak azért, mert a szerelő (aki a saját munkájának az ellenőrzését sem volt hajlandó megvárni) azt mondta? Ugyan már... Ahogy korábban csináltad, csináld meg most is. Fontos, hogy "óvatos duhajként" fűts be első alkalommal, közben "tapogasd2 az előremenő csövet, hogy szépen megindul-e a víz körbe, illetve figyeld a visszatérőt is -- ha megfordult a víz, akkor nagyon nagy baj nem lehet. A kiegyenlítőtartályt természetesen töltögetni szépen, ha kell -- de ezt már végigzongoráztad egyszer, minek magyarázni...
Semmi rosszat nem írt , pusztán a tesze-toszaságodra próbált némi élccel reagálni. Miért ne tölthetnéd fel a rendszert , ha egyébként tudod hogy kell? Valószínűleg a mestered azért mondta , hogy szeretne ott lenni , mert nem biztos abban , hogy sikerült minden varrat és akkor ő mindjárt kéznél lenne , és javítaná.
Ne idegeskedj , vagy ha ilyen hirtelen vagy akkor ne itt kérj segítséget , mert itt már csak ilyen fórumozók vannak:))
Nagyon unom a randa stílusodat. Akartam is írni, hogy tőled értelmes választ nem várok. Ha nem tudsz, vagy nem akarsz segíteni, akkor maradj csöndben. Gúnyolódni nem kell. Ki vagy te, hogy így merészelsz válaszolni?
Gyors segítségre lenne szükségem és köszi a korábbi füstcsöves válaszokat.
Gravitációs rendszerú fűtésem van két collos csövekkel, nyitott tágulási tartállyal, keringető szivattyú nélkül. Ma cseréltem le gázkazánomat vegyes tüzelésűre. Közel két hétig tartott, míg a feledékeny szerelőt ide tudtam rángatni. Szükség volt rá, mert acetilénnel nálunk kevesen hegesztenek.
Vízzel feltölteni a rendszert nem tudtuk, mert a szerelő már nem ért rá, de jelezte, hogy légtelenítés céljából itt kíván lenni a feltöltéskor. Nekem erre nincs újabb két hetem és már fűteni kellene.
Korábban már magam is feltöltöttem a rendszert, kis víznyomás mellett a legalsó pontról, minden radiátorszelep nyitva, a tágulási tartályt figyelve és utántöltve, felfűtés után megismételve. Probléma nem volt, levegősödés nem volt tapasztalható, minden radiátor egyenletesen melegített.
A radiátor szelepek a radiátor felső síkja alatt vannak, ezért valami levegő mindig marad bennük, de szerintem ezt a rendszer kihajtja, meg amúgy sem nyúlnék a szelepekhez, mert akkor mindjárt vehetnék egy tucattal.
Kérdésem az lenne, hogy hasonló módon feltölthetem-e minden baj nélkül magam is a rendszert, vagy heteket várjak erre az időzavarban szenvedő szerelőre? Enélkül is éppen eléggé időzavarban vagyok magam is.