Vannak olyan kis elektromos melegítők ami direkt erre vannak, gázosról még nem hallottam de nem vagyok szakember.
A legtöbb vízmelegítő fröccsenő víz ellen védett, de egy mosgatóval történhetnek balesetek, csak olyat szabad oda rakni aminek a szabvány szerinti védettsége ezt megengedi.
Kösz! Akkor kicserélem a csövet, mert amúgy is 6 éves, és vékonyabb is mint ami ideális lenne.
Most néztem, és a kazánhoz menő gázbekötő flexicső -ami szintén 6 éves- igencsak meggyalázott állapotban került fel-kicsit rövid szerintem, ezért a tövénél nagyon megtört. Ezt is kicserélem azt hiszem. A kérdés: van-e különbség a flxi csövek között, hogy melyik jó gázra, hideg vagy melegvízre, és ha igen, van-e erre valami színjelölés esetleg. Gáznál is simán a kis gumi alátát végzi a tömítést mint a víz estében?
ez mit jelent pontosan? annyira nem vagyok szaki, kifejtenéd kicsit részletesebben?
én így gondolom:
a villanybojlert felteszem a kazán mellé a felső fürdőbe a falra, így a kombi kazán által előmelegített vízzel tudom tölteni, ez gondolom azért elég sok árammegtakarítást jelentene, hiszen felfűteni szinte nem is kellene villannyal, csak hőn tartani, na most ha megnyitom a csapot akkor jön ki a melegvíz a villanybojlerből, és mi indítja a kombi kazánt?
Sajna a szerelőd nagyon elszurta, hogy 2 szintes házba eleve nem tárolós+keringetős rendszert tett. Innentől nagyon meg vannak kötve a lehetőségek. De a felső szintre értelmetlen lenne tárolót beépiteni.
de így a felső szinten lévő (gyakran használt) fürdőben nem tudom kihasználni a bojler által szolgáltatott "azonnali" melegvíz komfortját
és a kombi kazán által előmelegített vízzel való feltöltést sem, mert mire a kombi kazánból a melegvíz az alsó szinten lévő bojlerhez eljut, ugyanúgy kihűl mint jelenleg
Úgy látom, hogy végre jó helyre keveredtem, talán Ti tudnátok segíteni néhány infóval falikazán vásárlásához.
Nagyon sok helyen olvasgattam, hogy milyen márkát lenne érdemes választani, de dönteni sajnos nem tudtam... a hideg meg lassan megérkezik...
Kérlek, segítsetek az alábbiakban.
Könnyűszerkezetes házikót vásároltam korábban, 66 nm az alapja, 2 szintes. 10 db radiátor található benne. A megvételkor stiebel eltron 24kw-os kombi kazán volt benne, amely most elromlott, javítását nem tanácsolják (~80 000 ft lenne). Vennék új kombi készüléket, de fogalmam sincs milyet válasszak. A pénztárca nem túl dagadt, de a minőség, megbízhatóság fontos.
Gondolkodtam kondenzációs kazánon is, most épp felmérjük, hogy a kémény erre alkalmas-e. Azaz kondenzációs és "sima kombi" falikazán is érdekelne.
Hallottam arról, hogy a Baxi nagyon jó, az ára is kedevző, most az Aristont ajánlották... Nem értek hozzá....
Partvis szőrével szabad csak tisztítani. Ilyen munkához használj lupét, de a legjobb tényleg az, ha nem babrálod. Hívj szerelőt és nézd, hogy mit csinál, esetleg érdeklődj nála. Máskor már könnyebben boldogulsz, de a tanulást meg kell fizetni.
Hívj egy szerelőt. A gáz nem a hobbibarkácsolók játszótere -- ha eldurran,és lebontja a fél házat, akkor a kisebbik rossz az lesz, hogy "vádlott jöjjön be...".
Pár lapnyit visszakerestem a "konvektor" szóra adott találatokban, de nem találtam hasonló kérdést:
Szóval, van egy régi FÉG konvektorom, GF-25, parapetes. Eddig minden évben sikerült bekapcsolni, most nem. Feltűnt, hogy ennél a konvektornál nem hallom azt a halk sziszegést, ahogy a gáz áramlik a "Láng" gomb :) benyomásakor. Gondoltam, dugulás. Kiszereltem azt a kis panelt, ahol a hőelem, a gyújtó és az őrláng vezetéke van bevezetve.
Amikor a gázcső hollandert kitekertem, jött a gáz, tehát az égőfej lett gyanús. Jobban szétszedve találtam benne egy kis beszorult, "kalap" formájú réz tömítést (?), ami szerintem teljesen elzárta a gáz útját. Először e nélkül raktam össze, de úgy sem gyulladt be, úgyhogy "-Ehhez szerelő kell!" felkiáltással visszaállítottam az eredeti állapotot (beraktam a tömítést). De azért csak kipróbáltam a végén a szerkezetet, és csodálkozásomra elsőre begyulladt.
Sajnos még nincs itt a happy end, mert a szappanos víz szép lassan buborékolni kezdett a hollander körül, amit már nem bírtam/mertem tovább szorítani.
Kérdések: - Mi a fene az a kis réz kalap, ami látszólag teljesen elzár, mégis kell? - Létezik valami hőálló tömítő, amivel tömíthetném a hollandert? - Ha nem, mi a megoldás, lehet venni ilyen gyújtóláng gázcsövet hollanderekkel, újonnan?
Nekem többen azt javasolták, hogy a gázost három, a vizest öt évente cseréljem. Ahol korábban laktam, ott a vízórákat kötötték be flexibilis csővel, és az 5.-6. évtől kezdtek eldurranni. Bőven nem bírnak annyit, mint egy ötrétegű, vagy egy réz cső, a gumi baromi gyorsan képes öregedni, pláne ha jelentős nyomás és hőmérséklet-ingadozásnak, vagy magas hőmérsékletnek (forró víz) van kitéve.
Melegvízet kazánból kivezető fél collos külső átmérőjű flexi csövet leszedve, az kissé megcsavarodott a tövében(mert a cső nem forgot el a "végében"). Utána leszerelve a csövet, kiegyenesítve nincs rajta különösebb külsérelmi nyom. Visszaraktam, működik. Kérdés, mennyire strapabíróak ezek, van-e esély rá hogy e-miatt szétdurran nekem valamikor. Mert ha igen kicesrélem egy újra. 5 éves. Szokás ezeket mondjuk x évenként lecserélni egyébként? Vagy bírnak annyit mint egy műanyg vagy rézcső?
Leszedtem a csöveket, kiderült hogy a melegvíz kivezető csövének a kezdeti végénél van vízkő dugó. Azt kikaparászva most jó. Kösz a tanácsokat, tisztítás majd jövőre lesz:) Vikusz
Van egy JUNKERS ZWB-28-3C kondenzációs kombi fali gázkazánom, ami ugye a fűtést és a melegvízszolgáltatást is biztosítja. Szabályzás: JUNKERS FW200 időjáráskövető.
A melegvizet viszont csak biztosítaná, ugyanis a távol eső helységekbe (konyha, alsó szint zuhanyzó) nagyon sokára ér csak oda a melegvíz, akár 1-2 perc vagy télen még több is eltelhet. A kazán a felső szinten lévő fürdőszobában van felszerelve, ott nem olyan vészes a helyzet de reggel vagy amikor este hazaérünk munkából (vagyis a kazán sokáig nem ment) ott is várni kell a melegvízre 20-25 másodpercig. Szóval ez igy nem jó. Gondoltam veszek hozzá egy indirekt fűtésű tárolót, de felvilágosítottak, hogy azt kombi kazánhoz nem lehet. Így a kazánomat is le kellene cserélnem sima fűtőre, na ez így nem kis lóvé, főleg mert nincs egy éves(2008 decemberi).
Van valami jó ötletetek, hogyan lehetne orvosolni a problémát? Pl. hallottam egy szakitól, hogy valahol ezt úgy szokták kis összegből megoldani, hogy vesznek pluszba egy villanybojlert 40ezerért aztán a kombi akzánt összekötik vele.
Amit én leszűrtem olvasgatásaim során és szigorúan csak elméleti oldalról szintén:
A drága és öntanulós termosztátok (HoneyWell, Siemens...) jók, mert egy részüknek kicsi a hiszterézise (0,1-0-5 fok) és képesek megtanulni a helyiség (ahol fel van szerelve) hőtechnikai viselkedését, ezáltal a legoptimálisabban vezérelni a kazánt. Viszont egy hirtelen nem várt felmelegedés, vagy lehűlés simán megzavarja az addig rögzült sémákat és már borul az egész optimalizáció.
A szintén nem olcsóságszámba menő, de előbbieknél talán kedvezőbb árfekvésű Beryl termosztát szintén jó, mert nagyon pontos, kicsi a hiszterézise (0,1 fok), ám nincs benne öntanuló szoftver, van benne viszont egy felfűtést optimalizáló szoftver, ami 10 percenként meghatározza a helyiség felfűtési görbéjét, és időben leállítja a kazánt, belekalkulálva a felfűtésbe a túllendülést is, ezért gyakorlatilag nem lesz túllendülés.
A kazánt mindkettő gyakrabban kapcsolgatja, mint egy 0,5 fok hiszterézisű kütyü (bár állítólag a Beryl ebben jobb, viszont a komfort ezáltal jóval magasabb lesz, mert ezáltal képes a hőmérsékletingadozást 0,2 fokon belül tartani.
Én a nappaliba a főfűtés (nappali, előszoba, konyha, fűrdő, padló) egy Berylt vettem az új árához képest féláron a Vateráról. Még nincs felszerelve, nem tudok tapasztalatot mondani. A szobákban a falfűtéshez jóval olcsóbb, de szintén kis hiszterézisű (0,2 fok) Computherm-eket vettem, érdemben még ezekről sem tudok nyilatkozni.
Fogalmam sincs. Még nem próbáltam mi az a set gomb és szerintem a vevőegységen nem tudsz kapcsolni semmit. Egyszerű mint egy raklap, de jól műxik, nálunk is egy födémen keresztül működik, és a lakás legtávolabbi pontjáról is kapcsol. (170m2 a ház, az egyik sarokban van a kazán, a másik sarokból próbáltam, megy. Itt is van pár fal meg egy födém közte) A kezelőn mutatja a beállított hőmesékletet, a valóst meg azt hogy éppen megy-e a kazán. Ennyi.
Fogalmazzunk úgy, hogy a rendszer bizonyos paramétereit képes "megtanulni", és ezáltal jobban, kisebb ingadozásokkal tudja például a megkövetelt hőmérsékletet tartani. (Szigorúan elméleti oldalról közelítettem a kérdést, a jelenlegi berendezéseket jórészt csak brossúra-szinten ismerem)