Régi radiátor szelepjeimet szeretném lecserélni termosztatikusakra, Itt nézegettem a fejeket, van vmi lényeges különbség a fejek között a megjelenést leszámítva? Az előbeállítást mennyire fontos, hogy tudja a szelep?
1.) Minden működik; gáz csinálja a melegvizet ami átmegy a villanyboyleron ami szintén ráfűt.
2.) Vagy az egyik, vagy a másik működik. Ha a villany nem megy, akkor viszont elvonja a melegvizet -lehűti- mire az a kifolyóhoz ér. Kérdés, hogy mennyire.
Ha csak a villany megy, akkor sima villanyboylerként funkcionál.
Szerintem is nagyon jó ötlet. Gondolom villany bojler. Pl. ha fűtési idényen kívül, vagy amikor még csak szakaszosan fűtesz a bojler akkor is felfűti a vizedet. Persze itt a lényeg, hogy sok vizet megtudsz vele spórolni.
Kösdd be, aztán majd meglátjuk...:) Szólj, hogy milyen lett...
Nem rossz ötlet, de ha elromlik az egyik, akkor egyáltalán nem lesz melegvized. Ha vállalod, akkor csináld. Esetleg ha van módod rá, akkor csinálj hozzá ez kiváltó szeleprendszert, amivel át tudsz állni a boylerekkel hidegvizes betáplálásra.
(Nem vagyok szakember, de nem tartom megoldhatatlannak.)
Sziasztok. A meglévő öntöttvas kazánomat, lecserélem ugyan ilyenre, melyben van egy 110l-es HMV tároló ! Mi a véleményetek, hogy a tárolóból jövő HMV -ét belevigyem a meglévő " bojlerokba" egy 80l-es ,és egy 60l-es ? Vagy ezeket iktassam ki a rendszerből , mert így nem is üzemelhet ? Saját eszem szerint bekötném, mivel a legmesszebben lévő bojler 14m-re van, és így a meleg víz vételekor rögtön rendelkezésemre állna, és nem kellene megvárni míg a kazántól odaér .
Azért írtam, amit írtam, hogy össze kell hangolni, össze kell szabályozni a rendszert. (Gáznyomás beállítás, szivattyú fordulatszám, radiátorok by-pass szelepe.)
Nem az a lényeg , hogy a radiátoron menjen át gyorsan a víz , hanem a hőcserélőn. Ha a ZC18-on leveszed a szivattyú fordulatszámát , lehet , hogy olyan kicsi lesz a nyomás , hogy ki sem nyit a gázszelep.
Ha az 1-es kép szerint viszem a csövet (egycsöves rendszer), akkor a kérdéses visszatérő csőszakaszból ki tud jönni a levegő, vagy inkább csináljam a 2-es kép szerint?
Csak mert falvésés szempontjából az 1-es egyszerűbb lenne.
jozan esszel: ha egy hazban 20 radiator van parhuzamosan kotve, akkor azokon tok konnyen atmegy a viz, mert mindegyiken csak 1/20-ada kell atmenjen. ha neki csak 3 radiatora van, neadjisten termofej van rajtuk, akkor inkabb nagyobbra kellene vegye a szivattyut, hogy azon a par vekony csovon is jo sok viz tudjon fordulni.
gadus, hogy allsz termofejekkel? egy ekkora rendszerben hanyagolni kellene oket.
Én ebben nem vagyok biztos... Minden esetre a radiátorokat is hozzá kell "illeszteni" a rendszerhez. A visszatérő "by-pass" szelepeket rendesen be kell állítani, a lángot optimalizálni a szivattyú forgásával egyetemben.
És a szivattyút is vedd vissza I.-es fokozatra, -ha állítható a keringetőd- miután lecsökkentetted a láng méretét. Amúgy nagyon kevés a radiátor rajta.
Ha van a visszatérő vezetékbe szűrő akkor azt ellenőrizd le ill.tisztítsd ki.Ha ezek után is felszalad a vízhőfok akkor vízköves a kazán hőcserélője.Savazó készülékkel ki kell mosatni miután kiszerelted.
A gyújtóláng begyújtó gombja mögött van egy recés csavar. Ha azt az óramutató járása szerint tekered , akkor csökken a láng nagysága , ha ellenkezőleg , akkor nő.
Helló!Új szerelésű központi fűtésem van 1990-es fég zc 18-as cirkoval.3db lapradiátort és egy törülköző száritosat fűt.18-as rézcsőből van a fűtés /kb 50m/.A problémám hogy a cirkó az előremenő vizet hamar felmelegiti mig a visszatérő csak langyos./nem levegős a rendszer/A cirko keringeti a vizet.Hogyan lehetne a kazán teljesitményét visszább állitani?Ha van más tipp előre is köszönöm!
Sok az ismeretlen ... fénykép, vagy rajz esetleg ... abból itt sokan többet értenének.
A kandalló környékén réz van, nem? Nagyon olcsó vezérlőt lehet gyártani kész elemekből. (amikor most az enyém kicsit elszállt, ideiglenesen az alábbival pótoltam: <a href="http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZVVkZKUFlXeFdNdz09&pid=Vkd4U1FtVkZOVVZWVkZKUVVrVkZPUT09" target="_blank">kapcsoló</a> Ez egy szivattyút simán tud kapcsolni. A termoelem 150fokig bírja, simán rárakasztható kis hőpasztával az előremenő rézcsőre, mondjuk aluragasztóval. Nem igen van olcsóbb mód. Nem muszáj a merülő szonda ... de persze az is jó. Van szerelődoboza is, és egy potival tudod a kapcsolási hőmérsékletet állítani. (van egy plusz funkciója is, egy dT érzékelés, de ezt nem kell ez esetben kihasználni.)
Alternatíva ez a hiper szuper csoda csilli villi megoldás. Impozáns ... bár fene tudja, szükséges-e ennyire túlspilázni.
Nemtom jó helyen járok-e, igazából a problémám, h egy 30 éves olajradiátorban tönkrement a képen látható alkatrész, vmi hőbiztosíték féle. A kép nem a legjobb, de gyakorlatilag az eddig összeköttetést biztosító két fém eggyé olvadt, így az áram sem folyik rajta tovább. Mivel igen régi, eddig sehol nem tudtak segíteni hol kapok hasonlót, v hasonló funkciójút. Van esetleg vkinek ötlete?
Ha az egy tisztességes vízteres kandalló, akkor a gyárilag van benne merülőhüvely, vagy legalábbis a helye. Nézd meg a kandalló hátulját, a víztér felső harmada magasságában, van e ott egy kb fél colos sárgaréz idom, vízszintesen, középen lyukkal.
Ha ez nincs, akkor egy belehegesztett karmantyú, ami le van dugózva.
Ha egyik sincs, akkor az előremenő vascsőre, közvetlenül a kazán mellé kell egy fél colos karmantyút hegeszteni, /t idommal is meg lehet oldani, / abba kell a szivattyút indító kapilláris termosztát merülőhüvelyét belelógatni.
Kell egy biztonsági vezetéknek is lenni, ami az előremenőt közvetlenül, - csap nélkül!! - bevezeti a nyitott tágulási vízszintje fölé. Ezenkívül kell lenni agy tágulási vezetéknek is, ami a tartály alját köti össze a visszatérővel.
20 centi körül van ez az összekötő elem, egy nagy hollandi anyával ellátott T-idomnak tűnik. Van nyitott tágulási tartály is, ha a "közvetlenül" szó erre vonatkozott volna, ilyen értelemben nem közvetlenül, bocs a félreérthető fogalmazásért! (Ezzel a részével nem hiszem, hogy gond lehet, ugyan elég önfejű a szerelő, de biztos, hogy nem kontár.)
Át kellene vennem a kész rendszert (ami a szakember saját szellemi terméke), de ez a keringtetés része nekem se tűnik teljesen korrektnek. Folyamatosan nem akarom járatni a szivattyút, de én se akarok a vezérlő lenni, ahogy gmkiev írta. Ezt a merülőhüvelyes termosztátot utólag is be lehet helyezni?