"A puffert fűtse fel 5-10-15-20-akármennyi perc alatt és a hűlés miatti újraindulás lehetőleg ne 1 perc múlva legyen."
1 pár napja megpróbáltam "lemodellezni" alacsony előremenővel ezt a folyamatos üzemet, és megvolt a kazán kapcsolgatás úgy, hogy a szivattyúja egy percre sem állt meg (a visszatérő közel azonos volt az előremenővel), tehát volt "pihenés" meg kapcsolgatás bőven. (radiátorokat lezártam 1 kivételével plusz ment a padlókör szivattyúja, ami szintén hőcserélős, mint nálad) Itt nyilván nem volt meg a min. teljesítmény sem összességében, ez igaz. Értem, értem, de csak számolni kéne, vagy kísérletezgetni, hogy jól be lehessen lőni. Szerintem.
"pl. nálam is teljesen más lenne a kép, ha mondjuk 2x ekkora radiátorok lennének."
Nálam a radiátorok úgy lettek méretezve, hogy ha nem megy a padló, akkor is elég legyen...
"De azt érd el valahogy, hogy Enginer válaszoljon neked, Ő a mester"
Hidd már el nekem, hogy nem szabad, mert h.váltónál és hőcserélőnél olyan gyorsan megfordul a kazánkőr, hogy pont nem lesz kondenzációd.
Mi van, akkor, ha nem csak PF. van a váltóra is kötve, hanem mondjuk párdarab radiátor meg törölközőszáritó is aminek kevés a 30C-os előremenő? Ha a radiátorok miatt 40-50Cra emeled a váltóban a hőmérsékletet, akkor pont nem lesz kondenzációt, de még, ha csak PF, van a váltóra kötve, akkor is magasabb lesz a visszatérő hőmérsékleted a váltó miatt, mitha közvetlenül a PF-ből jönne a visszatérő.
Akkor módositanám, úgy, hogy szabad is meg nem is tilos, de nem ésszerű megoldás szerintem.
Kondenzációs kazánnál nem h.váltót, hanem nagytérfogatú osztó/gyüjtőt használunk, mert ennél nem tud közvetlenül visszakeveredni az előremenő.
Az előző termosztát egy hiperszuper csilivili 34 e ft-os junkers ceracontrol volt, szintén két vezetékkel bekötve. ÍGy gondolom a megvett Siemens REV24 is jó lesz hozzá, azt szintén két vezetékkel kell bekötni.
Djapor,
Kell bármiféle ördöngősség a REV24 beüzemeléséhez?
Ha pl 22 fokra állítod be, mikor kapcsolja be a kazánt, és mikor ki?
De azt érd el valahogy, hogy Enginer válaszoljon neked, Ő a mester, én csak felhasználó vagyok, aki gyűjtött némi tapasztalatot a saját házából. Igaz, ezek egy része minden túl nagy modulációs kazánnal megáldott, radiátor+padlófűtéses, ez utóbbit hőcserélővel megoldó házra igaz _lehet_. Lehet, mert pl. nálam is teljesen más lenne a kép, ha mondjuk 2x ekkora radiátorok lennének.
Semmiképpen sem pöfögné el a 9 kW-nyit, mert mikor pihen, akkor nem fűt. Tehát nálam a 1,5 perc üzem 12 kW-on, 1 perc pihenés az nem 12 kW-nyi gáz elpüfügését jelenti.
Az ideális - az én értelmezésenben - az lenne, ha nem kapcsolgatna semennyit. A puffert fűtse fel 5-10-15-20-akármennyi perc alatt és a hűlés miatti újraindulás lehetőleg ne 1 perc múlva legyen. Természetesen túl nagyot sem érdemes betervezni, drágább is, meg minek.
Bocsánat, de módosítani már nem tudom az előző hsz-t. (Sajna lassabban jár az agyam, mint a kezem) A pufferrel ugye nem kell azt elérnem, hogy ne kapcsolgasson a kazán, csak annyi elég, hogy a mostaninál (vagy átlagnál) mondjuk ne kapcsoljon többször vagy sokkal többször. Arra gondolok -, mivel nem modulál ugye ~0-ig - , hogy a folyamatos (legalább) minimumon üzemeltetve (~9kW) egész fűtési szezonban, nem igazán spórolás. Itt a vége. :)
Értem, világos! Akkor már csak az hiányzik, hogy kiszámoljam a saját igényeimhez/rendszerhez legközelebb álló puffer méretet, és értékeljem az ár/érték arányt ;)
Az se lenne baj, ha minnél magasabbra raknád és vastag csővel. Nyitott rendszernél amikor indul a szivattyú, akkor képes annyira megrántani a vizet, hogy nincs mit szívnia, ezért kell lehetőleg minél közelebb a szivattyú szivó oldalához bekötni a tágulásit, mert onnan tud csak hírtelen vizet szívni.
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy van egy Saunier Duval Semia F24-es cirkókazánunk, ami mellé a vizesek egy plusz leeresztő szifont is beraktak a mosógépé mellett mondván, hogy cseppvíz keletkezik a kazánban, és annak az elvezetését meg kell oldani... Most ez tényleg így van? Mert valaki ezt mondja valaki azt. A kondenzációs kazánoknál ok., de ezeknél is keletkezik vajon plusz víz, amit el kell vezetni?
Mert a pufferrel lesz akkora víztömeg, amit a kazán normálisan ki tud szolgálni. Az nem üzemszerű állapot, hogy megy másfél percig, 1-et pihen, aztán így tovább éjjel-nappal.
Az részletkérdés, hogy a pufferben tárolt vizet 0 fok fölötti külső hőmérsékletig 35 fokon tartod, 0 és -10 fok közt 45-ön, -10 alatt meg 55-ön.
Fontos: minden hsz-om minden száma vagy ex-has (mint most), vagy a saját házamból vett értéket írom.
Akkor jól értettem! De akkor azt nem értem, hogy miért lenne elég a mostani modern fűtőknél 1 hváltó + 1 szivattyú, hiszen a vízhőfokon nem változtatna. Tehát vagy 60-70 fokon megy teljes fűtési szezonban, ami teljesítményben nem (igazán) spórolás, vagy alacsonyabb hőm-en, de akkor előfordulhat, hogy nem tudja a kívánt szobahőmérsékletet. A kapcsolgatást most nem figyelembe véve! Így akkor még egy időjáráskövetővel is ki kellene egészítenem a váltó és szivattyú mellett. Vagy talán még van valami... :o Ugye jól okoskodom?? :)
Teljesen jól érted a modulációt. Csak van egy határ, amikor már hiába vette magát vissza 40 (20) százalékra, akkor is túlmelegíti a vizet. A kazán teljesítménye: nálam pl. azt lehet beállítani, mennyi legyen a max. Szerintem minden hasonlón (modulációs kazán) így van. Ekkor 12-18 kW közt modulál.
Enginernél azért más, mert: 1. FÉG-je van. :o) 2. A víz áramlás sebességétől függ, mennyi gázzal megy éppen. Ha szinte minden termofeje lezár, alig van áramlás, alig ég a láng, szinte nem melegít a vizen. Egyik szobát hirtelen lehűti (jól kiszellőztet), ott a termofej kinyit, az ármlás megnő, a gáz mennyisége megnő, a víz hőmérséklete is nő. Elmegy 1 hónapra, leveszi a termofejeket, hazajön, mindet feltekeri, az összes radiátoron kinyit a termofej, őrült áramlás, őrült gáz, így a víz lehet akár 80 fok is.
"Nem csak az enyém, mivel (még) bele sem nyúltam, így minden FÉG készülék tulajdonosra igaz ez."
Ezt a játszmát már tavaly lejátszottuk, mert akkor vettem a fáradtságot és megnéztem az ősöreg FÉG-em mit csinál, ha elkezdem az áramlást csökkenteni. És valóban úgy van, ahogy enginer mondja, szépen elkezdi lemodulálni a lángot. Akkor meg is írtam itt a fórumon.
Csak azt nem tudom, hogy ez a FÉG téma hogy a fenébe jön állandóan elő? :))
nem, csak arra, hogy ha valaki azt olvassa, amit írtál, akkor az hiheti, hogy kondenzációshoz _nem szabad_ hidrováltót rakni. pedig szabad, csak ésszel.
ha meg valaki kifejezetten meg akarná tiltani, akkor meg csak mosolyogni kell, és hívni a muszálykabátosokat... ;-)
Jóccaka, majd holnap elolvasod... :) Ez idáig érthető és értem is! Sajna a szerelőm összerakta a rendszert, de arról nem adott infót, hogy mivel lehetne az igényeimhez optimalizálni. Ugye lehet állítani a kazán teljesítményét (most 18kW), ami nem tudom mit befolyásol, lehet állítani az előremenő vizhőfokot, és akkor jön még a termosztát ciklus meg minimum ideje. Tehát a kapcsolgatás gyakoriságát elég szélesen lehet állítani. De a vízhőfokom csak akkor változik amikor a kazán bekapcsol és elkezdi melegíteni arra az értékre ami be van állítva. Én azt gondolom, hogy ilyenkor modulál, minél közelebb kerül a beállított értékhez úgy veszi el a teljesítményt. Nem pedig 40%-on 38 fokos víz, 100%-on meg mondjuk 73°C. Ez az amit nem értek egészen.
akkor elég sok (állítólagos) mérnökembert fenékbe kellene rúgni, mert a buderustól kezdve szinte az összes kondikazángyártó a rendszervázlataiba rak váltót. :-)
szót fogadtam egyébként, és megnéztem, és nekem inkább az jött le, hogy ésszel kell méretezni a rendszert, ha raksz váltót.
A mai kazánoknál van egy minimális teljesítmény, ami ha meghaladja a szükségest, akkor - jobb híján - kapcsolgatni kezd. Ezt úgy értsd, hogy megy másfél percig, ekkor túllépi a beállított max-ot a víz, leáll fél-1 percre hűlni, újraindul, másfél perc múlva megint túl meleg a víz, leáll - és ez így tovább. Ezen lehet segíteni, ha van egy puffer, mert a több vizet több idő alatt fűti fel, utána az lassabban hűl le, tehát sikerült elérni mondjuk 20 perc melegítést, 10 perc szünetet.
Enginer kazánjának szinte nincs minimuma, úgyhogy nála gyakorlatilag nem melegszik fel a víz annyira, hogy kikapcsoljon a kazán hűlni hagyni a vizet.
Ő meg tudná szebben/pontosabban is fogalmazni. Csak azért írtam, hogy amíg tőle nem kapsz választ, valami elképzelésed legyen a lényegről.
és ebben is különbözik a "modern" fűtőktől vagy menjek kazánműködésgyorstalpalóra, mert azt sem tudom, mit beszélek? :D (este van és a hétvégén átnéztem másfél évet ebben a témában... lehet, hogy megártott)