Van egy vadonatúj, rendszerbe még be nem kötött TERMOMAX kazánom. Álló 22kw-os 3v típusú gázkazán. Neten néztem uj ára 132.000Ft, akit esetleg érdekel 85.000-ért ELADÓ! 06-20-2567657 Peti
Aki azt mondta, hogy légteleníteni kell nagyon érthet a dolgokhoz :) A vízhálózat levegő általában csőtörés vagy szerelés után kerül. Ez használattól függően néhány pillanat alatt távozik a rendszerből. Ha levegős lenne a rendszer, akkor a kifolyó víz nem folymatos és nagyokat köp. Ez nem azonos egy fűtési rendszer levegős állapotával. A kerámia betétes csaptelepek gyakran zajosak,még a drága márkás típusok is, a konstrukcióból adódóan (nagy a folytás a kerámia betétek foratain).
nemrég új csaptelepekre cseréltük a lakás elhasználódottabb darabjait, saját kezűleg raktuk fel. Szép és jó, éppcsak olyan disznó hangos bizonyos nyitottsági állapotok mellett, hogy nem lehet aludni tőle még a szomszédban sem. Valami gomolygós karcolós hangja van. Ez most így nem túl értelmes leírás, lényeg, hogy nagyon hangos a víz benne. A többiben nem, a többi csöndes, ahogy kell.
Mi lehet velük a baj?
Az egyik OBI áruházban azt súgta valaki, hogy valószínűleg levegős lett. Hogy lehet légteleníteni? Vagy hogyan kell felrakni? Nem csak pusztán rászerelni, és kész?
Köszi. Ez a tágulási tartályos dolog elgondolkodtatott. Most már csak azt kell kitalálnom, hogy hova lehetne elrejteni a tartályt. Ugyanis a bojler a fürdőszobában van és hát látni mellette ..... Kb. mekkora egy ilyen tartály pl. a 120lityis bojlerhez képest? Az mindegy, hogy hogy van beépítve a tágulási? Mármint állítva, döntve, "fejjel lefelé", lógatva?
Amióta átváltottam a tragacsot nyári üzemmódra, időnként (naponta többször) bekapcsol olyan 8-10 mp-re.
A kottája szerint van egy olyan üzemmódja, hogy melegen tartja magát a minél komfortosabb melegvíz előállítás érdekében. Ezt az eco/comfort gombbal kehet ki- bekapcsolni. Ez az üzemmód ki van kapcsolva.
Kinéztem egy D-ÉG EURO CONDENS 25 F kazánt! Van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel a kazánnal kapcsolatban, vagy tud esetleg ajánlani hasonló tudásut?
segítséget szeretnék kérni a leendő házam melegvízellátási és fűtési rendszerének kidolgozásához.
130+30m2(tetőtér)-es Ytong 37,5 lesz a ház, padlófűtés és radiátoros fűtéssel vegyesen. Szeretnék napkollektoros HMV rásegítést is, tehát egy HMV tároló mindenképpen kell. A kérdésem az volna, hogy van-e értelme a cserépkályhába is csőkígyót betenni, ami szintén tudná fűteni a HMV tárolót, vagy csináljak inkább még egy puffertartályt a fűtővíz részére és abba vezessem bele a cserépkályhával termelt melegvizet? Kazánnak milyet lenne érdemes betenni? Van értelme egy jól szigetelt házban radiátor-padlófűtés esetén a kondenzációs kazánnak, vagy inkább egy jól moduláló "sima" gázkazán lenne jobb? Mik jöhetnek most szóba a piacon? Milyen puffertárolókat lehet kapni?
Aki tud tanácsot adni a tervezés előtt, azt megköszönném.
Új vagyok itt és nem tudom volt-e már téma, hogy az őrláng sokat fogyaszt. Nekem kb. 0,8m3/nap. Egy Radiant kombicirkó, Honeywell V4600C gázcuccal. Lehet ennek az őrláng méretét szabályozni?
És én két helyen is megcsináltam ilyen bojlervisszacsapónál, hogy ne csöpögjön azt, hogy a bojler és a szelep közé betettem egy T-t, aminek a leágazásán ott fityeg egy 2 literes tágulási tartály.
Kattogás megszűnt, és a csöpögés is, emrt a táguló víz a tartályba tágul, majd az első csapnyitáskor onnan kiürül.
Mindig elfelejtettük a spájzban a vödröt, és állandóan úsztunk, ezért alkalmaztam először a módszert.
A tágulási tartálynak szigorúan ivóvizesnek kell lennie, a fűtési nem jó, mert azok kisebb nyomásra vannak, és lehet a ballonjukban mérgező anyag is.
Most, hogy mondod valóban abban az irányban van egy 1 éves Hajdú bojler. Ehhez gyárilag adtak egy visszacsapóval egybeépített biztonságiszelep félét (ami még sosem csöpögött) menúgy mint a régi háznál ahol három nap alatt egy vödörnyi. Akkor lehet, hogy ott van a döglött eb .... Na ezt megnézem. Köszi.
A szakértő uraktól kérnék egy kis segítséget. Bővitettem a lakást és így a zártrendszerü fűtést is bővítenem kell. A csöveket a falba és az ajzatbetonba sülyesztve szeretném vezetni. A kérdésem az, hogy milyen fajta csövet használjak, félkemény vagy lágy rézcsövet? 18-as és 15-ös lágy rézcsőre gondoltam, azért mert akkor csak a radiátornál és a fűtési kör kezdeténél kell csak forrasztanom és igy a beton alá nem kerülne toldás. Szerintetek ez így jó megoldás lesz?
Kipróbálni max. akkor ha megveszem. Na de megvegyem ??? Az számít valamit, hogy a lüktető hangon nem annál a csapnál lehet hallani amelyiket éppen elzárom, hanem 1 bizonyos helyen és mindig csak onnan.
Mert a víz összenyomhatatlansága miatt a kalapácseffektus kialakul az elzárási ponton.
Onnan egy lökéshullámfront indul meg visszafelé a csőben.
Ez a hullámfront a baj okozója.
Ha a kialakulástól több méterre visszafelé teszed fel a tágulási zónát, akkor legalább addig el fog jutni, és rombol-hat.
Ráadásul ez a lökéshullám alapból is csillapodik a csőben, tehát ha egy jó vékony cső végén keletkezik (12-es mondjuk, mosdócsapnál), akkor az onnan akár 10-15 méterre is levő tartály már nem sokat fog csillapítani.Én a kerti műanyagcsövön észlelve mondom ezt: le van fektetve 50 méter KPE, 25mm-es.Elzárom a csapot, a csapnál a legnagyobb a rugás, a cső végén, a csaptól 20 méterre viszont nulla.
Amikor szétment a vascsövem, akkor is végig nagyon szar volt már, mivel 35 éve volt a földben.Ahogy szedtem ki, szakadt szét végig.
De mégsem a csaptól távolabb, hanem hozzá legközelebbi részén ment szét.
De hangsúlyozom, ezek csak személyes tapasztalataim, és véleményem.LEhet, hogy hibásan gondolkodom.
Minthogy a víz gyakorlatilag összenyomhatatlan, tökmindegy hova teszed. A lényeg, hogy legyen hely az elnyelődésre a hálózatban. Ezért szokták a rendszer legelejére tenni. Egy darabot, és ugye a méret .. 1,6l úgy kb.
Hát, ha ezt erre hirdetik, akkor biztosan jó oda.Nemtom.
Én eddig csak kerti locsolóberendezés kapcsán kellett alkalmazzam, de oda több literes kellett.Az is igaz, hogy ott azért a csőben sokkal nagyobb tömegű és sebességű a víz.
Biztosan ezt is méretezni kéne, de nem értek ezen részéhez.
Viszont szerintem egy ilyen kicsi tartály egy csaptól mondjuk két csőméterrel arrébb nem sokat érhet.
Igen pontosan annyi. A Meg...m szakáruházban hirdetik, direkt ere a célra. Akkor szerinted minden csaphoz, mosógéphez, WC tartályhoz be kellene építeni egyet. A kád- és zuhanycsaptelepnél nem is tudnám megoldani a közvetlen fali csatlakozás miatt. Vagy 1 db nagyobb kb. 1-2L-es megoldaná a problémát? Legszívesebben a mosógéphez raknám. Ott ráadásul nem is látszik :)
Amúgy kalapácsilag ott volna jó, ahol a kalapács keletkezik, azaz a legközelebb a csaphoz, amit éppen elzársz.Amúgy elég veszélyes történet ez a vízkalapács, nekem a régi, földben levő vascsövet egy ilyen szitu hasította fel két méter hosszan. Dolgozhattam vele rendesen, mert félig a ház alatt volt a hiba.
Régebben olvastam itt a topikban a vízkalapács effektusról ami most többször hallatszik a vezetékek felől amikor elzárom az egykarú csaptelepet. Ennek csönkkentésére (megszüntetésére) találtam egy 0,16L-es tágulási tartályt. Az egyik kérdésem hogy hova érdemes ezt beépíteni a rendszerbe ? Bárhova lehet pl. mosógép kiállásához (ez a vízhálózat kb. felénél van), vagy minél közelebb a főcsaphoz, vagy valami más helyre kell beépíteni ?? Egyáltalán elég ekkora ?? Másik kérdésem: többször hallottam a vezetékek felöl ugyanazt a "lüktető" hangot akkor is amikor semmilyen csap nem volt működésbe. Olyan mintha a vízhálózati nyomás ingadozna. Lehetséges ez ?? Lehet ez ellen tenni valami egyebet mint ez a kicsi tágulási tartály ?