Igazából most mélyedek bele jobban, és még rafináltabb ez a szerkezet, mint gondoltam, szerintem kurva nagy fantázia van a vadegér-féle eredeti elképzelésben.
Mi történik itt? - induljunk ki abból, hogy minden tök hideg (ilyen van pl. amikor hazajövünk nyaralásból). A tartály 20 C. Megnyitom a csapot, igaz meg kell várni, amíg az alsó ágon odaér a víz, de utána 70 C-os víz az alsó ágból, 20 C-os a fölsőből, összekeveredik, és a 45 fokos víz már használható is, anélkül, hogy a tartályból ki kéne engedni minden hideg vizet, vagy akár csak villannyal felfűteni lassan és drágán. Mialatt használjuk a vizet, a cirkó pedig feltölti a tartályt. - induljunk ki abból, hogy minden meleg (ez akkor van, ha az előbb elzártuk a csapot). A tartály tele van 70 C-os vízzel. Negyed óra múlva megint fogyasztunk vizet, akkor újra rátölt, és nem kapcsolt be a villanyfűtés. Ekkor még a cirkulációnak sem kellett elindulnia. - ha nem használjuk fél óráig, akkor a cső lehül 55C-ig, és beindul a cirkuláció. Bekeringeti a csőbe a 70 C-os vizet a tartályból. A cirkónak nem kell bekapcsolnia. Ha utána használunk melegvizet, a cirkó megint újratölti. - ha nem használunk HMV-t, hanem 1-2 órán át várunk, akkor megint lehül a cső, ekkor megforgatja a 70C-os vizet. Közben a tartályba visszafolyik az 55C-os, így ott lesz kb. 60C. Lassan ez is lehül, ekkor beindul a villanyfűtés, és szintentartja. Közben kihül újra a cső. Megint megforgatja, de már csak 55C-osan. Viszont ezt stabilan tartja a csőben is meg a tartályban is minimális villamos energiával. - még egy érdekesség: ha csak gyengén nyitjuk a csapot, és nem indul be a cirkó, akkor sem hideg víz csurog, hanem az alsó csövön jön csak a hideg (10C-os), a fölsőn a tartályból jön 55-70C-os. A kettő összekeveredik, így már 32-40C-os, ami szintén jól használható még meleg víz gyanánt. Ha 5l a tartály, akkor 10l-t tudnánk így kinyerni belőle az alsó hideggel keverten. Ennél több egyszerre igen ritkán kell ha amúgy is csak lassan csurgatjuk. Viszont utána innen is teljesen hideg víz folyik mint sima kombicirkós HMV-nél. - ekkor vagy kell még több melegvíz, és megnyitjuk jobban, beindul a cirkó. Fél perc mulva alul jön a 70C, fölül 10C (együtt 40C) - ha kiürítettünk mindent, és úgy hagyjuk, akkor a tartályt visszafűti a villany, de ez csak 5l, amit villannyal fűt fel, és amúgy is csak ritkán ürül ki anélkül, hogy a cirkó bekapcsolna.
Ez azért van, mert a szagértők nem nagyon tűnnek fel és mindenki saját logikája szerint próbál valamit kisütni. Közösen talán hamarabb célhoz lehet érni. Igaz, így nagy hibákat is el lehet követni.
EZ vadeger "találmánya" :D Szerinted működne, ha már régóta gyártják is??
HA vissza olvasol itt a topikban, akkor gyorsan rájössz, hogy pont nem én vagyok az aki ragszkodik a protokollhoz, meg amit a telefonba mondanak a marketinges mérnökök, prospektusok. :)
Enginerbe meg annakidején az egyetemen biztos jól beleverték, hogy ami eltér a protokolltól, az boszorkányság, és tűzzel meg fokhagymával kell üldözni. Nekem tetszik vadegér "találmánya". Még ha nem működik, akkor is :) Tényleg, amúgy működne?
Reméljük így lesz, mert ha már robban, akkor robbanhat bármi. Hiszen általában a kazán is meg a tároló is zárt rendszer, amiben a forráspont a nyomás függvénye. Semmi akadálya annak, hogy a tartályban legyen alacsonyabb a forráspont.
Bizony nagy testvérünknél annó az ilyen traktorszerelőt küldték volna a tajgára (persze csak ha a "tsz"-ben űzi áldásos tevékenységét). :]
Ez a csoprtos dolog akkor van amikor összejönnek a szagértők és tudományosan hülyitik az ártatlan kérdezőt!
Itt van pl. vadeger cirkulációs kérdése. Ennyi baromságot régen olvastam, és ezek a szagértők már az atomfizikát is belekombinálják az 5l-es "tárolóba", de hogy a szivattyú rossz ágban van az nem annyira fontos, mint hogy szűkiteni a csövet, ide csap, oda csak, szembe a szivattyúnak, hátulról a szivattyúnak, minek is ez neked?
Nyugi, enginernek rossz napja volt, ilyenkor szokott en block lehülyézni mindenkit. :) Majd megnyugszik és akkor okos tanácsaival fog segíteni bennünket. :))
"Egy felforrás lehetséges következményeit pedig még elgondolni is rémisztő.
Nem tudom biztosan, hogy az adott tartálynál mi a helyzet, de nem intézhető el annyival, hogy a tejbegrízt is alulról melegítjük, mert a fazék nem zárt rendszer, így nála nincs (a robbanásnak az a kockázata(.bár mint tudjuk épp az áramlásviszonyok miatt a tejbegríz is fel tud azért robbanni"
Maradjunk annyiban, hogy elöbb robban(hatna) a kazán, mint az indirekt tároló, mert max a kazánban tudna felforrni a viz, de a tárolóban biztos nem! Nem kell hülyeségekkel rémisztgetni!
Lehet, hogy ha egy kicsit figyelmesebben olvasol, akkor nem vonnál le olyan következtetéseket, amiket én nem írtam. Ki mondta, hogy a 90C-os kazánvíz forralja fel a tárolót? Én biztos nem, pedig nekem úgy tűnik, ezt adod a számba.
Jó, most ezzel nem jutottam előbbre, mert nem derül ki annak, aki amúgy nem tudja, hogy melyik és micsoda a marhaság. Most akkor a szivattyú bírja vagy nem, ha hátulról megnyomja a hálózati nyomás? Szerinted?
Az utóbbiak közül eddíg a #28772 hsz a csúcs!!, de volt itt több ilyenn szinvonalú hsz.
A max. 90C-os kazánviz felforralja az indirekt tárolóban a vizet és robbanás veszélyes!! Mega LOL! :D :D és mindenki bólogat rá!
A tárolóra a tágulás miatt amúgy is kell biztonsági szelep, vagy és tágulási tartály, de ha gebasz van, akkor is elöbb a kazánnak kellene durrannia nem a tárolónak, de tudományosan magyarázza a fordítva bekötött ellen áramú hőcserélőket meg megváltozott áramlásviszonyok, rétegződés meg mindent. :D Anyám borogass!!! :)
Ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz, amit akarsz. én csak a szivattyút seggbetolós részt kivántam javitani, mert már nem birtam nézni az itteni okoskodást. (Azért jó ide járni mert csak itt lehet ekkora baromságokat olvasni, de tudományosan elmagyarázva. :D)
Bocs, felületesen fogalmazok. Szóval cirkulációkor mielőtt elhül a víz a csőben, beindítja a termosztát a keringést. Erre migindul a cirkó is, a kisbojlerből pedig közben forró víz folyik a csövekbe, hiszen az hőszigetelt és kis felületű emiatt lassabban hül, mint a cső. Amikor a cső megtelik a forró vízzel, leáll a cirkuláció. Ennek szerintem az lesz a következménye, hogy negyed óránként bekapcsol fél percre a cirkó, és mint arra valaki korábban felhívta a figyelmemet, az naponta 100 bekapcsolás.
Ugyanez volt a probléma kistartály nélkül is (ha ebből a rendszerből: #28790 kihagyjuk a tartályt).
Gázzal olcsóbb melegíteni, mint villannyal. Amikor kinyitod a csapot, akkor a turbós cirko (milyen is a cirkód?) elöbb szellőztet, begyújt és "lassan" felmelegszik. Közben az 5les tárolóból kihül a viz. Kezdeti melegviz után jön egy hideg periódus, utána megint meleg. Aztán lehet, hogy tévedek és elég az 5l is. Ki kell próbálni. Az viszont biztos, hogy a rajz szerint, ha a csapnál a termosztáton beállitott érték alá hűl a viz, akkor a szivattyú beindul és melegvizet kever vissza a cirkó bemenetére. :) A nagytárolós rajztól eltérően (#27659) itt már a cirkó folyamatosan előfűti a "tárolóba" bekerülő vizet (átfolyós). Így tulajdonképpen kiküszöbölhető az átfolyós cirkók elpazarolt hidegvize és a hiedelmekkel ellentétben cirkuláltatható is. :) Arra figyelj, hogyha nem villannyal, hanem gázzal akarod fűteni a bojlert, akkor ne cirkulációs szivattyút vegyél, mert az nem fogja beinditani a kazánt (szerintem), hanem rendes kerigtető szivattyút (olcsóbb is asszem).
Ez nagyon jó ez a link a #27659-esben. Itt viszont nagy tartály kéne, mert a vízhasználat kizárólag a tartályból történne. Nekem nem nagyon fér el sehol egy nagy tároló. Fürödni viszont egy 5-10-20 l-esben nem lehetne, sajnos.
HMV cirkulációt szeretnék. Mert messze van egymástól a konyha és a fürdő. Viszont nagyméretű tartálynak meg nincs hely rendesen. Ez a kicsi beférne a konyhaszekrény alá.
A kistartály azért lett kitalálva hozzá, hogy ne a cirkó tartsa melegen a vizet azzal, hogy 20 percenként bekapcsol 30 másodpercre.
Úgy emlékszem, hogy a villanybojler megmaradna hagyományos üzemmódban, ezért nem hűlne ki. Alacsonyabb hőfokra van beállítva, mint a kazán HMW, ha sokáig keringetve lehűl, akkor bekapcsol és felfűti azt az 5 litert a képen látjató 55 fokra.
Kicsit konfortosabb tud lenni a sima átfolyósnál, de szerintem az 5l az kevés lesz hozzá. A cirkó felmelegedési lassúsága miatt inkább min. 10-20l-es tároló kellene.
Ötletem a következő: az alsó (visszatérő) csövet lényegesen vékonyabbra lehet csinálni, esetleg még egy csapot is tenni rá, ezzel leszabályozható annyira, hogy használatkor elegendő menyiségű víz menjen a tartályba.
De azt isten bizony nem tudom, hogy a szivattyú bírja-e ha a víz csak úgy átfolydogál rajta.