Ott a kazánnál lehet valami gixer. Nálam ha a kazánházban a kazán 60 fokot mutat, akkor 25m-után a padláson a légfűtés hőcserélő hőmérő is 60 fokot mutat.
Valószínű, hogy a te mérésed pontos, ezt igazolja a lázmérő is. Kézzel a 48 fok is forrónak érződik. amikor 70 fokos, akkor majdnem odaég a kezem. Tehát, így teljesen reális a 38 fokos előremenő a padlóba, és ne is várj ettől nagy meleget. Legalább 45 fokos víz kéne a padlóba 1 napig, hogy érezhetően fűtsön. Tedd fel megint 75-re a kazánt, és mérd meg ugyan így a kazánban az előre menőnél a cső hőfokát.
Azt jelenti, hogy ha beallitod, hogy 60 fok legyen az eloremeno, akkor ugy szabalyozza a teljesitmenyt, hogy annyi legyen.
Tehat ha melegebb a visszatero, akkor lejjebb veszi, ha mondjuk feltekered a szivattyut es tobb vizet kell melegitenie egysegnyi ido alatt, akkor feljebb veszi, stb.
Ha tenyleg az van, hogy a kazan homeroje rossz, es egesz vegig 48 fokos kazan eloremenovel szorakoztal, akkor tokonszurom magam. Abbol meg jo hogy nem tudott a hocserelo 40 fok feletti padlo eloremenot csinalni.
Megmértem este a hőfokokat, a kazánból kijövő csövön és a hőcserélőn tényleg nincs nagy hőkülönbség!
kazán kijelző 62 fok, közvetlen a kazánban a rézcsövön mérve 48-48.5fok
hőcserélőn ugyanez.
előremenő 37-37.5fok
visszatérőt nem is mérem...
Ugy gondoltam lehet az én hőmérőm mér rosszul, ezért gondoltam az előremenő mivel nincs 40 fok sem , ezért egy digitális lázmérővel :) gondoltam rámérek ennyit az is tud mérni, a két hőmérő között 1 fok különbség volt.
Ha a valós hőmérséklet a kazán kijelzőjén lévő, tegyük fel, akkor mondjuk a hőmérőm csal 10-12 fokot, az sem jo mert akkor az előremenő sem 37-39 fok, hanem 10-12-vel kevesebbnek kell lennie, az meg ugy édeskevés.Lehet a kazánnál van valami .
még egy kérdés: a kazán leirásánal az van feltüntetve, hogy a teljesitménye 7,9-24kw . Ez mit jelent?változtatható a teljesitmény?
40 fokos visszateronel mar van kondenzacio. Persze a gyari vicces adatok akar 20 fokos visszaterore is lehetnek megadva, de a 40 nem rossz, es a visszatero az, ami szamit.
Én egyébként ahhoz viszonyítottan mondtam ezt, hogy ugye a 24 kW-os a gyárilag beállított mudulációjával 22-23 l-t eszik csak maga. Ehhez képest viszont már a 12 nem tűnik soknak :)
Csak arra ertettem, hogy ugy irtad hogy "alig forgott szegeny". Pedig valojaban ennel sokkal jobban soha nem szokott forogni. Ez kb 9kW teljesitmeny. Tehat ha a 24kW kazan fullon megy, az mondjuk 50l/perc. Ehhez kepest a 16l/perc nem az alig mozdul.
Ehhez az kellene, hogy az asszony a nap 24 órájában süssön-főzzön az év minden napján :) Lehet, hogy nem bírná :) A kazán ebből 12 l-t eszik egy perc alatt. Hány olyan 24kW-os sima modulációs kazánról tudsz, ami ennyit fogyaszt? Persze ez is sok a hőigényhez, ezért kell a hidrováltó.
Fogd mar fel, hogy a futesi igeny nem a negyzetmetertol, hanem a hovesztesegtol fugg!
Jol szigetelt hazbol akar egy nagyobbat is. Hosszukas, (ebbol eredoen teruletaranyosan sok kulso fallal rendelkezo) hazbol amin atfuj a szel meg egesz kicsit.
Enginer meg nem mindig tesz smileyt ha ironikus, erre is fogyelj!
Hasonló rendszerem van de nekem nincs puffertartályom, és van vízteres kandallóm. A kandalló, hidraulikus váltó, és a solár tartályban a hőcserélő vas, de rozsda egyáltalán nincs. Csak a gázkazán dolgozik a pufferbe? Nekem magasabb hőmérsékleten (45 cfok) a kazán folyamatosan, kapcsolgatás nélkül üzemel. Puffernek meg ott a padló.(6-7 m3 beton) A magnézium rúd úgy tudom elektrokémiai korrózió ellen véd. Ha van lehetőség, esetleg a víz kémhatását (PH) megmérni!
De, kondis van, csak még nem kondenzál (mivel nincs beüzemelve :) ). Utólag belegondolva lehet, hogy elég lett volna egy Renova Mini feléért-harmadáért, de a franszija dolgokat nem szeretem, meg különben is, egyszer élünk... :) Mondjuk ez a mostani is le tud szabályozni 4,7kW-ig, ami alig több, mint a Mini 3,5kW-ja. Csak mire kikondenzálom azt a plusz 150-200e forintot... na az el fog tartani egy ideig. :))
Egyébként ismerősökkel folytatott beszélgetések alapján ilyet se sokan tesznek be. Hát ez a 100 fok feletti füsthőmérséklet max. HMV módban jön össze :) Mert fűtéskor néhány percig megy "nagyobb" lángon aztán szépen elcsendesedik :) Szombaton az asszony 2 gázrózsán főzött, közben sütött valami sütit, és a kazánka is éppen fűtögetett. Megnéztem a gázórát, alig forgott szegény. kb. 16-17 liter ment át rajta percenként :)
Szerintem egyről beszélünk. Aztán, hogy ki minek hivja. Valóban füstcsőben kicsapódó kondenzvizet akadályozza meg abban, hogy visszafojjon a készülékbe. De! Ugye csak addig van a füstcsőben kondenz képződés amíg nem melegszik át a füstcső. Amikor meleg, akkor meg már a kazán felett lévő kondenz csapda bőven átmelegszik annyira, hogy a benne lévő kondenzviz (100C feletti füst hőmérséklet) , hogy simán elkezd párologni és a füstcsövön keresztül távozik a szabadba. :) Ezért nem csepeg neked semmi sem a csapdából. :)
Megköszönném :) Amit én vettem, azt kondenzleválasztónak vagy gyűjtőnek hívták. Azt a célt hivatott szolgálni, hogy a füstcsőben kicsapódó kondenzvizet ne engedje vissza a kazánba, hanem gyűjtse össze. Van rajta egy kis fütyök, ahol kitudna folyni a víz. Lehet, hogy Te nem is erről beszélsz?
Ezért csodálkozom időnként, hogy nem untál még bele ebbe az egészbe. Persze azért jókat lehet itt szórakozni :D Jobb mint egy kabaré :)
Viccet félretéve én azért nem szeretném kockáztatni a családom életét. Tehát tanulmányaid alapján elég lehet az 55 fok, vagy inkább ne erőltessem a tárolót ilyen megoldással. Ha nem akarsz itt válaszolni, e-mailben is megírhatod :D Bár már elég nagy fiú vagyok, csak nem néznek pedofilnak :D :D
Az egy dolog lenne, de amikor az ember próbálja felhomályositani az itteni agyasokat, akkor 4-5-en neki ugranak teljes torokból azt a végén már jobb hiján pedofil voltam nekik! Azt ne kérdezd, hogy az hogyan jött ki nekik a legionella-ból, de simán kikövetkeztették! :D
Azóta valahogy nincs kedvem az ilyenekkel harcolni. Inkább csak lesek és nevetek rajtuk. :)