Valaki írt is ilyet nemrég, egy mezei termosztátot hekkelt meg padló felületi hőm. mérésre, kivette belőle az érzékelőt, kivezette a drótokkal, és letette a padlóra ...
Nem akartam nagyon belemenni, mert a termoszát szó itt szitokszó, de egy öntanuló nagyon jól megoldja a feladatot: mivel annak megvan az a jó tulajdonsága, hogy kombinál, időnként rá-rá fűt (mikor még nem is esett a hőmérséklet és nem addig, míg a beállítottat túl nem lépi), nagyon is működik.
Padlótermosztátot nyugodtan elfelejtheted. Semmi értelme. (ezt már MZperYpsz is beismeri és ez nem kis dolog!!!)
És a termofejes körönkénti padló szabályzás ugyan olyan hülyeség, mivel amikor a fej zár megszűnik a keringés abban a körben, vagy ha csak részlegesen zár, akkor meg csak a kör elején lesz meleg a padló. Nem? (szerintem nagyon is)
PFnek állandóan illik keringenie, hogy a PFcsőrendszer/beton/stb egyenletlenségeit kitudja korrigálni. (mindenhol ugyan olyan meleg legyen a padló, az elkeveredés miatt). Az olyan MZperYpsz féle kapcsolgatós rendszerekbe illik csőtermosztátot szerelni, hogy amikor már a kazántól nem kap meleget a rendszer, ne menjen feleslegesen a PF szivattyúja. Ártani nem árt, ha megy, de villanyt lehet vele spórolni.
PFnek kimondottan jó, ha a kazán lekapcsolása után is megy szivattyú, mert így lesz egyenletesen meleg mindenhol a padló!
Alapvető tévedésben vagy, pedig te magad is leírtad már az okát,miért nem jó.Azért, mert nem tudja kompenzálni a levegő mérése azt, hogy túl sok hőmennyiség van benne a padlóban.Hiába kapcsol ki a termosztát a levegőn, ha a padlóban még sok leadható hö benne volt.Ez a hő mindenképpen túllövést eredményez.A túllövés csökken a termosztát hiszterézisének csökkentésével, de nulla sosem lesz, csak ha a padló fűtésének szabályozásához az alapjelet magából a padlóból veszed.
Amúgy ennek utólagos kiépítése sztem nem elképzelhetetlen, egy félreeső zugban, akár felületi szenzorral is megoldható lehet, bontás nélkül.
Többen írták itt, hogy pár tized fokon belül tartja a termosztát a levegőt. Azért az nagyon nem 2,5 fok... Ha meg nincs kiépítve a hőmérő a padlóba, akkor azzal kell főzni, ami van.
Vigyázz, mert Enginernél egy életre elásod magad, hogy termosztátot ajánlassz. :o)
Erről írok végig, hogy sz.r a nagy hiszterézisű termosztátom, pláne padlóhoz. Tudom, hogy jó lenne ez is, meg egy Honeywell is, de ez már elvi kérdés, hogy ha idehozta drágán a sz.rt a szerelő, akkor már másikat nem veszek. Ezért van az, hogy mikor a radiátor termosztátja fűtést rendel, akkor melegít a padlón is.
Már értem. Én kimondott padlótermosztátot akarok. A padlóba a csövek közé a betonba raktam is egy 2m-es rézcsövet. És ott akarom a hőmérsékletet állandó 28-30 fokra beállítani illetve szabályozni padlótermosztáttal, ami a padló szivattyúját kapcsolná. A légfűtés, vagy radiátor szivattyút meg a rendes szobatermosztáttal. Ennek így működni kéne. ez a normális padló vezérlés. De lehet nem is kell oda termosztát, csak a keverőszelepet 35 fokra kell állítani, és akkro nem fog túlfűteni a padló. A hiányt meg a radiátor vagy a légfűtés pótolná. És a termofejes körönkénti padló szabályzás nem jó? Olyan mint a radiátornál, csak a padlófűtésre van kötve. Ilyet is láttam gyáriba.
Nem ahhoz adott. :o) A szokásos felállásal készült a fűtés: "Sima" termosztát egy csak radiátoros szobában és "sima" termosztát egy csak padlófűtéses helyiségbe. Ahogy a házak döntő részében így van. Az a Te szerencséd, hogy olvastál/javasolták/akármi, hogy közvetlenül a padló hőmérsékletét mérd és olyan termosztátot vegyél (illetve majd fogsz).
A radiátorosba én választottam termosztátot, a padlófűtésesbe meg a szerelő hozott, amilyet gondolt. Na, ez utóbbi nagy hiszterézisű, ráadásul még drága is volt, mert Siemens...
Ha nem a cinikus éned jönne megint elő (avagy olvasnál), akkor látnád, hogy a padlónál nincs termosztátom és éppen úgy működik, ahogy óhajtod: (nem csőtermosztát ugyan, hanem termoszelep) engedi/nem engedi be a melegvizet a padlóba.
"Azt nem értem, hogy miért nem működik az, hogy a termosztát csak a padló szivattyút kapcsolná?" Most írtam. :o) Mert a termosztát iszonyú lengést csinál: beállítom 21 fokra, 20,5-nél bekapcsol, mire a melgvíz elkezdi melegíteni a padlót, az a levegőt, lemegy a hőmérséklet 20 fokig. Melegszik a levegő, eléri a 21,5-et, termosztát lekapcsol, de a padlóból még dől a meleg, felmegy a hőmérséklet 22,5 fokig. Ugye hogy ez így nagyon nem jó?
Nem eladó az a kidobott padló termosztát? Kipróbálnám a padlótermosztátot, mivel ki van alakítva a helye a padlóban. Kiváncsi vagyok nálam hogy működik. 10E -ért nem akarom megvenni az újat.
"A padlófűtés nem elégséges volta meg 2 szerencsétlen dologból következik: a szerelő által a padlóhoz hozott termosztát egy sz.r, 1 fokos hiszterézissel. (Vagy féllel? A beállított alatt féllel kapcsol be és féllel fölötte ki.) A padló tehetetlensége miatt ez így 2.5 fokos lengést csinált, ezért kidobtam (kikötöttem). "
Ha a termosztátod egy fokos hiszterézisű, és a padló mégis 2,5 fokos hiszterézist produkált, akkor az a termosztát rossz helyre vagy rosszul volt rakva.Túl "messze" volt a fűtőcsőtől, sok padlóanyag volt közte és a cső között, rossz volt a hőkontaktus, vagy valami hasonló.A túllendülő hőmérséklet nem a termosztát hibája, amikor a termosztát lekapcsol, a padlónak nem volna szabad tovább melegednie, mitől melegszik mégis? Attól, hogy nem egyenletes benne a meleg, a csövek körül sokkal melegebb, és az még a leállított fűtés elenére is "kijön" belőle, megemelve a felületének hőmérsékletét.Ezt állítom, hogy bármilyen más termosztát - ugyanoda helyezve, mint ahol a mostani van- is produkálná.
MZperYpsz-nek aztán hiába magyarázod. Én soxor próbáltam már, de bele van bolondulva a termosztátokba. :)
Padlófűtéshez nem kell termosztát. Padló osztóra egy csőtermosztát, hogyha nem kap a kazántól melegvizet lekapcsolja a padló keringtetőjét azt annyi (csak keverőszelepnél működik, hőcserélőnél nem).
A padlót inkább folyamatosan kéne járatni alacsonyabb hőfokon. A padló szivattyút semmiképp nem a radiátorral együtt kapcsolnám. Azt nem értem, hogy miért nem működik az, hogy a termosztát csak a padló szivattyút kapcsolná?
Mai napig működik olyan mezei 15 éves fűtés, hogy van egy vegyeskazán amire rá van téve egy gázégő fej, amit a kazánba lévő termosztát kapcsol, ez be van állítva 55 fokra. Meg egy bimetálos szobatermosztát, ami 23-ra van állítva és a padló szivattyút kapcsolja. 15 éve teszi a dolgát egyenletes hőmérsékletet biztosítva mindenhol.
A termosztát nem a leggyorsabban hűlő szobában volt. (Pedig ez ökölszabály.) Tehát az, hogy a gyerekeknél jobban hűlt a szoba, nem a termosztát, mint vezérlési mód hibája volt, hanem az elhelyezéséé. Ezt kiküszöböltem. A másik 2 szoba - a torlókkal való játszadozás eredményeként - egyformán melegszik-hűl a gyerekszobával. Lehet, hogy ott urambocsá fél fokot is ingadozik a hőmérséklet, de engem abszolút nem zavar. Ha nem lenne digitális hőmérő, észre se vennénk. Viszont éjjel nem forgolódunk az ágyban, mert melegünk van, reggel meg nem "hidegben" ébredünk. Nekünk ez a komfort.
A padlófűtés nem elégséges volta meg 2 szerencsétlen dologból következik: a szerelő által a padlóhoz hozott termosztát egy sz.r, 1 fokos hiszterézissel. (Vagy féllel? A beállított alatt féllel kapcsol be és féllel fölötte ki.) A padló tehetetlensége miatt ez így 2.5 fokos lengést csinált, ezért kidobtam (kikötöttem). Most a radiátoros vezérli a padlófűtést, mivel az meg a sűrűn-keveset fűtök elvett "vallja", a padlónak az nyilván nem jó. Egyszerű megoldás lenne egy "jó" termosztát a padlóhoz, de sajnálok érte pénzt kiadni. (Ha már a szerelő megvette azt a sz.rt...)
Azt értem, de nekem zárt a rendszer, és egy ugyan azon rendszerbe van a 2 nyomásmérő, és ráadásul a gázkazán mérője mutat kevesebbet, ahol a szivattyú is megy. Szintkülönbség meg 1 méter. Lehet hogy a mutatós pontatlan. 0.5 bár azért elég nagy különbség.
Ami a készüléken van az nem annyira profi. Inkább csak olyan tájékoztató jellegü, de nem is érdekes, ha nem ingadozik, akkor inkább ne is nyúlj semmihez.
Lehet, hogy ez a magyarázata a jelenségnek. Kösz:) Elhiszem, mert nem vagyok annyira fanatikus, hogy 6-7m magasra felmásszak füstgázt mérni. Talán egyszer...:)
Apropó. A légfelesleget hogyan/mivel mérik atmoszférikus, ill. turbós készüléknél?
"Komfort: nálam nem a 0,1 fokos ingadozás a komfort, elviselek nagyobb lengést is."
De ez csak ott igaz, ahol a termosztátod van. A többi helyiségre meg Te panaszkodtál, hogy komoly gondok vannak. Ha neked ez így jó? Nézegeted a drága programozható termosztátot, hogy milyen jól szuperál, de a gyerekszobában meg vagy megfagynak, vagy megsülnek? Ide rakjam, oda rakjam? Vegyek rádiósat? és kössem a hátamra, hogy mindenhol konfortossan érezzem magamat? :)
A Te rendszered nagyon elvan fuserálva, így nem annyira mérvadó szerintem a mérésed. (kiváncsi lennék egy hőingadozás mérésedre a nem termosztátos helyiségekben is!)
A probléma csak az, hogy szerinted ez így a tökéletes és még terjeszted is. :(
egy csomo minden befolyasolja a nyomasokat - 10m szint az 1bar. tehat egy 2meterrel magasabban levo mero egybol 0.2-vel tobbet mutat - ha aramlik a viz, az valtoztatja a nyomast. pont attol aramlik, hogy a nagynyomasu helyrol a kisnyomasura megy. szival merni csak allo szivattyukkal erdemes, ha mar megnyugodott a cucc. - ha zart a rendszer, akkor a kiegy. tartaly meretetol fuggo mertekben, de azert van 1-2 tized valtozas hideg es meleg rendszer kozott.
,,És Te csak tesztelgetted, de nem folyamatossan használtad úgy a rendszert.,,
Már 2,5 hónapja folyamatosan használom. Indulástól folyamtosan írom az értékeket, az utóbbi 1 hétben visszont különböző ,,üzemmódokat,, is kipróbáltam. Igaz, ez nem nagy időintervallum, de előzetes infószerzéshez elegendő:).
Más:
Az eddigi tapasztalatok alapján én a ház hőszükséglete alapján max 2-2,5x teljesítményű kazánt ajánlanák abban az esetben, ha pl estére alvás idejére akár 17-18C-ig hagyjuk hűlni a házat. Abban az esetben, ha viszonylag folyamatos a fűtés, nincsenek nagy hőmérsékleti különbségek, bőven elegendő a 1,5-2x-es kazánteljesítmény.