Minél jobban hőszigetelt a ház annál kisebb a jelentősége a fűtési költség szempontjából egy kazán teljesítményének és annál kisebb a megtakarítása is...
Pl egy passzív jellegű házban mivel kevesebb hőt kell pótólni. Igy a várható nyeresége egy jobb kazánnak jóval kisebb. Mivel kevesebb gázt, fát, stb. kell elégetni ahoz, hogy a ház hővezteségét pótoljuk...
Igy az optimatizálásnak, beállítások átállításának kicsi a jelentősége egy jobban hőszigetelt ház esetében...mivel kicsi a nyereség hozadéka...
U azaz K számolásához www.eptar.hu itt a rétegrendszerkesztőre kell kattintani...
Természetesen nem vettem figyelembe a szoláris nyereséget, a hőhidak veszteségét, a fűtő rendszer elönyeit és hátrányait. Ez a várható fogyasztás kb -5c külsőnél és a belső 21c foknál. Természetesen a külső hőmérséklet növekedése és a belső hőmérséglet csökkenése akár az elhasznált gáz mennyiségét is drasztikusan befolyásolhatja. Pláne ha a nem használt tereknél egyedileg lehet szabályozni a hőmérsékletet. Sőt a fűtési napok számát önkényesen 180 napban azaz 6 hónapban számoltam.
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi ünnepeket és jó meleget kívánok!
Idézem a leírást: A "4" mikrokapcsolót a vezérlőkártya ON állásába helyezve a minimum idő két begyújtás között 3 perc. Ugyanez OFF állásban 30 másodperc. Én ezt úgy értelmezem, hogyha a beállított hiszterézistől (amiről semmi infó nincs) nagyobb a hőmérsékletcsökkenés, akkor minimum 3 perc múlva begyújt. Ha pedig nem, akkor elvileg nem kéne. De ennek tök mind1, mindig pont 3 perc múlva gyújt. Kipróbáltam az OFF állást is. Ettől meg is bolondult és 10 másodpercenként ki-be :))) Úgyhogy maradtam az ON állásnál :)
A 3 perces újraindulás nem szabályozható? A Vailanton be lehet állítani egy középértéket, amit a külső hömérséklet alapján változatat. Tehát ha kint hidegebb van, akkor sűrűbben kapcsol, ha melegebb, akkor pedig ritkábban.
Szinte biztosra veszem, hogy nagyon komfortos lenne, mert mindig jó meleg lenne a radiátor, de szerintem több lenne a gázszámla, mint a termosztátos üzemeltetésnél. De ez a megoldás szerintem csak akkor lehet jó, ha a csőtermosztátnak kellően nagy a hiszterézise. Gondolom kb. 10 fok elég lenne, hogy ne kapcsolgassa túl sűrűn a kazánt.
Szerintem ezt is meg lehetne oldani egy kis buherálással. Keringetőt fixre bekötni állandó üzemre, az előremenőre meg rakni egy csőtermosztátot, és az kapcsolgatná a kazánt. Lehet, hogy nem is rossz ötlet. Ki kellene próbálni.
Olyan szerelőt találni aki becsületes, korrekt módon elvégzi a munkát és még garanciát is vállal rá, hát hogy is mondjam nem könnyű dolog :)) Ritka mint a fehér holló, de nem csak ebben a szakmában. Rengeteg ismerősöm hallom panaszkodni, és elég ha csak ezt a fórumot olvasod, Te magad is látod mit képesek művelni, ráadásul milyen árakon. Ezért döntöttem úgy én is, mint sokan mások, hogy inkább tanulok hónapokig és megcsinálom magamnak. Így ha valami nem stimmel, csak magam szidhatom :)) "lehet, hogy szerelőtől még olcsóbb" Amikor magamnak vettem az anyagokat sajnos szem és fültanúja voltam annak, amikor az eladó odaadja az árajánlatot a szerelőnek, és azt mondja: ezt mutasd meg a megrendelőnek, neked meg ennyiről írjuk majd a számlát. De mindez nem érdekelne senkit ugye, ha legalább jól kiviteleznék az elvállalt munkát. Azért sok sikert kívánok, biztos van olyan aki jól megcsinálja majd.
sajna úgy néz ki, hogy a kazánszekrény a kémény mellett, gyakorlatilag a lakás közepén van, oldalfal messze. Illetve tetőtérlakás lévén a kazánt tartó fal másik oldala padlásra néz, oda meg ismereteim szerint nem illik/szabad kivezetni a kazán lélegzőkéjét - de cáfoljatok meg, ha nem így van. De még ekkor sem igaz az, hogy "ugyanolyan rendszerű/méretű/stb. kazáncsere nem engedélyköteles", bár nem tudom, mennyire kell ezt komolyan venni.
- Viessmanra úgy esett a választás, hogy a.) gázszerelőm szerint az a csúcs a középosztályban, b.) bttó 189e Ft, ill. lehet, hogy szerelőtől még olcsóbb c.) 130 MM-ES FÜSTCSŐ, AKÁRCSAK A JELENLEGI!!! :)))
De továbbra is fenáll a porblémám, hogy fűtés gyenge, fogyasztás magas, padlófűtés és radiátorkör nyomása össze-vissza ugrál, stb. Szerelő1/szerelő2 hümmög, "hőcserélő kell", "nem kell hőcserélő", "motoros szelep kell", "talán visszacsapó szelep kéne", "nem így szoktuk megoldani, hanem...", stb.
Szóval egy olyan emberrel való találkozás az álmom, aki a meglévő radiátoraimhoz, a meglévő padlófűtés köröm alapján tervez középre egy vezérlést, illetve ajánl mindehhez egy kazánt, és azt mondja, hogy ez így garantáltan működni fog a fizikai mai állása szerint. Továbbá a műholdak korában meggyőződésem, hogy ez nem egy akkora feladat egy társasház lakásban, hogy erre a NASA-t kéne felkérni. :)
Viszont nekem soha életemben nem jött be a "felcsapom a sárgaoldalakat és keresek egy szakembert" dolog, - ezért kezdtem el próbálkozni. :)
Ja és eszembe jutott még valami, ami lehet, hogy enginernek is igazat szavazhat :) Az én kazánom (és úgy olvasom hogy más típusnál is hasonló a működés) úgy működik, hogyha kikapcsol a láng, de még van fűtési igény, akkor 3 perc múlva gyújt újra. Ezzel csak az a baj, hogy ezt akkor is megteszi, ha a víz csak 4-5 fokot hűl vissza. És ezt nem igazán értem mire jó. Mert ugye ha a víz hőmérsékletéhez kötné az újra begyújtás gyakoriságát, akkor akár folyamatosan is üzemelhetne, mert nem kapcsolgatna be állandóan. Szerintem. Bár ez lehet hogy hülyeség :)) Erre igazán adhatna valki valami értelmes magyarázatot, mert eddig még sehol nem találtam rá indoklást.
Enginer radiátorra is azt írta és kazántól függetlenül volt az a tanácsa, hogy dobjuk ki a termosztátot, csodát fogunk látni. Én láttam: míg 2 egyforma napon egyik nap termosztáttal napközben nem kapcsolt be a kazán, másikon elpöfögött napközben vagy 2 m3-t...Egyszerűen a 2 perc fűtés - 3 perc keringetés - 2 perc fűtés - ..... ciklusban szinte az egész energia kiment a kéményen meg melegítette a kazánházat.
Én csak azt a kérdést tettem fel, hogy jó-e egy szivattyúnak az, ha folyamatosan üzemel. Erre azt válaszolta (persze többen is), hogy nem mert hamarabb tönkremegy. Erre nem sokkal később látom azt a válaszát amit Te is írtál. Ami ugye annyit jelent, hogy a kazánban lévő szivattyú állandóan menni fog termosztát nem lévén. Egyébként egy szivattyúkat gyártó cégnél dolgozó gépészmérnök szerint az a jobb, de ez most mindegy. Urbancsoknak igaza van, hogy a normál modulációs kazánok valóban a legnagyobb teljesítménynél adják a legjobb hatásfokot. Amit Enginer írt, hogy pl. padló (vagy falfűtésnél) az a legjobb, ha folyamatosan üzemel az teljesn helytálló, csak ugye nem egy sima modulációssal, hanem mondjuk egy kondenzációs kazánnal. Nekem azt tanácsolták, hogy a modulációshoz tegyek egy fűtési puffertárolót, amit max. teljesítményen fűtök és abból menjen a langyi víz :). És ezt is fogom tenni, ha eljutok addig :)
Az hogy sok vagy kevés a fogyasztás viszonyítás kérdése.
Nem mindegy mekkora házat fűt valaki, mennyi nála a hőmérséklet és milyen a hőszigetelése. Sőt még az sem mindegy hogy milyen a kéménye, mert egy jóhuzatú kémény kihúzza a házból a drágán megtermelt meleget.
A FÉG nagyon le tud modulálni ha lefojtom a vízáramlást, mert a membrános áramláskapcsoló nyitja a gázszelepet. Hogy nulláig tud-e abban nem vagyok biztos és abban sem tudom hogy milyen lesz a hatásfok.
Annakidején kisérletképpen én is megpróbáltam visszavenni a FÉG-em teljesítményét, de csak azt vettem észre hogy nagyon sokat megy és a meleget meg igen gyéren adja.
Hosszútávon nem tudom mit eredményezett volna mert hamar visszaállítottam a gyári értékre (54 liter/perc) Gyanítom hogy az elnyujtott fűtési idő miatt sok lett volna a kéményen keresztül távozó hő.
Ő írta. A vita vége patt lett, nem győztük meg egymást. Én egyet tudok: kipróbáltam és jóval több gáz ment el így (menjen folyamatosan, majd a termofejek+termoszelep megfogják a melegvizet), mint termosztáttal. Amúgy valószínűleg igaza van, csak ahhoz gyakorlatilag 0-ig modulálni tudó kazán kell - neki olyan van, a boltokban kaphatóak meg nem olyanok...
A teljesíményvisszavétel előtti fogyasztásra nincs adatom, mert másfél éve nyáron lett felszerelve a kazán.
Beüzemeléskor nem kapcsolgatott mert a szerelő felcsavarta 5-ösre (ez kb 70-80 fok előremenőt jelent)
Októberben amikor fűteni kezdtem kapcsolgatott,3 percenként újraindult.Felhívtam a szervizt, leráztak azzal hogy ha kapcsolgat az nem baj.Ha majd nem kapcsol be akkor hívjam őket. Nekem ez nem tetszett, kb novemberben benéztem ide a topikra és pont ez volt a téma.
Kipróbáltam több teljesítményen, 20 kW-nál még beszaladt a ki-bekapcsolós üzemmód ha nem teljesen kihült állapotból indítottam újra, 15 kW-nál bármikor leállíthatom és újraindíthatom biztonsággal átmegy modulációba.
Gondoltam ha nagy hidegek lesznek majd lehet hogy feljebb kell állítani de azóta tapasztalatból tudom hogy bőven elég 15 kW.
klimasboltban van mindenfele kondenzviz atemelo szivattyu. persze barkacsolni is lehet. mindenkeppen valami gyujtoedeny, szinterzekelo, szakaszos uzem.