:)))....szerinted a radiátor cső nélkül működik? Ráadásul pont duplája megy hozzá mint a konvektorhoz, tehát a váltáshoz való érvek között kevés helye van.
Ha jól látom a honlapon, ez a Renova Mini. Amiben nem vagyok biztos, hogy jól értem-e: ez tényleg csak a tárolóval együtt üzemeltethető? Mert ha azt is meg kell fizetni, akkor ez nekem túl sok... A készülék kb. 140 000, a tároló + kb. 100 000 Ft. Meg még az összekötő készlet, vagy mi. :-(
Viszont azt látom, hogy más ilyen kis teljesítményű készülék nem nagyon van (más gyártónak se).
Az uj rendszeremhez eloszor egy Siemens RDE.10.1-et tettunk fel. Hogy melyik takarekosabb, a 0.5 vagy 0.2 fok kapcsolasu azt nem tudom, de komfortra nagyon nem tetszett ez a nagy ingadozas. (tulfutes is van, persze). A 0.2-es mar jo. A mostani tok enyhe idoben 0.7 fokot ingadozik a mert helysegben, a tobbi szoba meg ennyit sem. Mivel egy csomo dolgot leszigeteltem a lakason, meg korbe is vagyok futve rendesen, napjaban 2,3* kapcsol be a futes fel orara.(most 8 fok van kint). 3-5 fokos kulsonel is csak 5-6 esetben kapcsolt be. Majdnem 4 het alatt 90 kob gazt egettem el, mindennap fozunk es furdunk 4-en.
Ha 23-nál kapcsolna le, akkor túlfűtene, hiszen a radiátorokban benne van a melegvíz, az szépen adja le a hőt és 23 fokos kikapcsolásnál felmegy még mondjuk 23.5-ra, aztán hül vissza szépen. A beryl kalkulál a visszahüléssel is és mondjuk 23.1-nél üzen a kazánnak hogy kezdje el melegíteni a vizet, hogy mire viszahülne jobban, legyen melegvíz a radiátorokban... Persze a fűtés szakaszos, de nem fűt feleslegesen. A kapcsolgatás a normál üzem része, nem kell túllihegni.
Leginkább mert a kazánnál a termosztát vezetéke felmegy a padlásra - onnan viszont nincs "átjárás" a villanyos hálózatba (kivéve, ahol a fő kábel lejön, de az messze is van, meg amellé azért nem raknék ezt a vezetéket), úgyhogy a padlástól (plafontól) le kellene vésni legalább az egyik kötődobozhoz. Meg hát nem tudom, hol lenne igazán jó helyen a termosztát, ezért lenne jó egy rádiós, azzal lehetne kísérletezni.
Az bosszont, hogy ha a Computherm 10 e-ért adja a termosztátot meg a távoli vezérlést, akkor szerintem 5-6 e-ért meg kellene kapni a távoli vezérlés részét. De sehol sem találok, a Conrad-nál is csak olyan van, amit bütykölni kellene (távirányítós konnektor), de az is majd' 10e ft.
Én nem csinálnék 50 nm2 központi fűtést ! A beruházást is tekintve a konvektor jobb megoldás.
SD-nek van kicsi kazánja (4-12kw) egyébként, mondjuk két konvektornyi az ára. Mellesleg ez is német cég, csak a neve francia. Az alkatrészek jó része benne teljesen átlagos. Ettől még kifoghattál ugyan egy rossz készüléket, de nem jellemző.
1. Családi állapotom leírásával csak azt próbáltam elérni, hogy el tudjátok képzelni a helyzetemet a fűtés szempontjából is. :-P
2. Ha nem olasz, akkor milyen? Mert eddigi családi házunkban Saunier Duval Themis 23 volt, és CSAK BAJ ÉS KÖLTSÉG volt vele. Németre meg nem lesz pénzem.
Sziasztok! Hamarosan egyedülálló, elvált nő leszek, és most folyik annak az 50 nm-es kétszobás budapesti társasházi lakásnak a felújítása, amiben majd új életet kezdek. :-) Fűtéskorszerűsítés is lesz - gázkonvektor helyett kombi gázkazán, radiátorok. Értelemszerűen minimális tudásom van erről a témáról, és a későbbiekben sem valószínű, hogy hiba esetén nagyon érteni fogom, hogy mi van. Ráadásul az anyagi helyzetem se lesz nagyon fényes. Viszont - vagy éppen ezért - azt szeretném, hogy jól működjön a rendszer.
Jól döntök-e, ha Beretta kombi falikazánt veszek? Ha jól értem a korábbi hozzászólásokból, nem szükséges 24 kW-s. Pontosan melyik típust érdemes megvenni? Mire érdemes még figyelni? Előre is kösz szépen.
20 évvel ezelőtt ez jó volt. Most a kazánba lévő feltöltőnél töltik fel a rendszert és a csőrendszer valószínű nem a tágulási tartály felé emelkedik. Feltöltöd a rendszert , elkezd szuszogni az automata légtelenítő amikor már nem szuszog akkor belállítod 3 barra, a radiátorokon légtelenítesz és tartod a nyomást 1.5 baron. Ha mindez meg van akkor beindítod a kazánt az automata légtelenítő végzi a dolgát amikor már abba hagyta még egyszer légteleníted a radiátorokat. Akkor jó ha a szivattyú nem ad hangot.
1. Az elso 80-as oldala a fal fele van. 2. Az egyik 120-as oldal is a fal fele van. 3. A masik 120-as oldal lenne a 20+80+20 kombinacio 4. A masik 80-as oldallal mi van???
Ytong-hoz van speci hozzavalo tipli, megtart barmit rendesen. Kapcsolodo falba ke kell kotni rendesen, plane hogy tartani fogja az ajtot, ha nem er a plafonig akkor meg plane. Nem eleg a vakolatba bevesni, feszket kell flexelni a teglaba, vagy a sorok tetejen a falba befursz, es egy darab betonvasat bedugsz, az ytong tetejebe meg vajsz melyedest neki. Vagy horganyzott L vasat teszel minden sor tetejere, ami a falhoz tiplizve van, az ytongba meg mondjuk szegelve. Burkolva lesz ez a fal? Mert ha igen, akkor a vastagsagat a csempe meretehez is lehet hogy kellene igazitani.
Az a kerdes tovabbra is, hogy mibol van a masik 8öüas fal. Mert ha azon a sarkon a 20cm csak egy piller lenne, aminek egyik odlala uvegajto, masik meg mondjuk uvegfal, es meg a plafonig sem er, akkor azt el nem tudom kepzelni hogy mi a fene tartja meg.
A zuhanytálcám elé kell építeni egy válaszfalat, mert a tálca 120-as és az üvegajtó 80-as. Tehát 40cm válaszfal kell. 20 az egyik 20cm a másik oldalon. Itongból akarom készíteni. Nem akarom a plafonig, csak az ajtó magasságáig.
Kérdés? Hány cm vastag legyen az itong. Hogyan építsem be? Véssem be a vakolatba? Tegyek erősítésként ilyen L sarokpántot? Ragasszam? A tetejére tegyek egy laposvasat és kössem össze a vassal a két falat? Az aljzati betonhoz hogy kössem oda? Az itongba lehet tiplit rakni? Nehogy kidőljön...Néhány jó tippet várnék.
ha ezt megteszed, akkor az áramló víz megfordúl és a radiátor alján jön be a víz és a csapnál távozik. Az így "mefordított vízáram kiviszi a levegőt. Gongolj bele! A szivattyú arra hajtja a buborékot, hogy a radiátorban lefelé menjen, azt meg nem akarja a boborék.
Előre bocsátom, hogy bárki bármit ír ezzel kapcsolatban, hagyd figyelmenkívűl és csináld azt amit most írok. Ez csak vicc volt ))
1. Kikapcsold a központifűtést és a szvattyút
2. Elzárod az összes radiátort és a kazánt is
3. Rákötöd a HÁLÓZAT vizet a legalsó pontra, ahol fel szokták tölteni a rendszert
4 a kiegyenlítő tartálynál, vagy a legmagasabb ponton a túlfolyónál megoldod, hogy az állandóan bejövő víz leszívásra kerüljön. hogy ne follyon ki. Legyen ott valaki és egy csövön át a WCbe vezeti a túlfofyó vizet. Kiszivja, leszívja, leengedi, mind1
5. Megnyitod a hálózati vizet, ráengeded a renszerre.
6 egyeenként megnyitod a radiátorokat, plusz a kazánt, de a megnyitás után 20mp. után elzárod és a következőt nyitod meg megint elzáros megint a következőre mész kinyitod, majd elzárod stb stb stb. Végig mész a rendszeren, alúlról felfelé az összesen
7 visszacsinálsz mindent és beüzemeled, a kazánt el ne felejtsed kinyitni
Köszönöm a tanácsokat, meg fogom fogadni mindegyiket!
Valamiért a Beryl felé hajlok én is, bár a Honeywell cég minősége számomra nem kétséges. (nem azt mondom, hogy a magyar Beryl rosszabb, hanem azt, hogy a Honeywellt más területről ismerem, és professzionális.) Az is bennem van egy kicsit ebben az esetben, a magyar ipart, szellemi terméket támogatom, ha azt veszem. Ez a 2-3 vezetékes dolog számomra még nem 100%-os, de kipróbálom. Ha két vezetékkel is működik, akkor bármelyik kétvezetékes integráló szóba jöhetne, de valószínűleg maradok a Beryl-nél.
Valószínűleg elmegyek székesfehérvárra, van céges utazási lehetőségem...:)
a rendszeremet szeretném légteleníteni, egyenként a radiátorokat maxra felfűtöttem ahogyan kell forróak, aztán légtelenítettem az összeset, aztán újra kinyítottam és ugyanaz az eredmény a radiátoroknak kb egy tenyérnyi része melegszik :S
lehet hogy a szivattyú nem bírja vagy nem tudom a légtelenítésnek milyen fortélya kerülte el a figyelmemet
"a 2 éves falat meg valahogy nincs kedvem végigvágni egy csőnek"
Én 1 éve fejeztem be a mi szobánkat, most meg levertem a vakolatot két falon a fűtéscsöveknek :(. Nem gyengén fordultam magamba, de legalább meleg lesz :) Azt a kis vágást ügyesen visszajavíthatod :)