Keresés

Részletes keresés

castanea Creative Commons License 2007.11.09 0 0 21730
Miért, akkor olcsóbb a kazán? :-P
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.09 0 0 21729
és jó nő vagy?
Előzmény: castanea (21713)
lackok Creative Commons License 2007.11.09 0 0 21728
Most látom, hogy a falban mennek...akkor viszont jobb ha nem enged sehol később.
Előzmény: lackok (21727)
lackok Creative Commons License 2007.11.09 0 0 21727
"Meg az össze vissza szaladgáló gázcsövek"

:)))....szerinted a radiátor cső nélkül működik? Ráadásul pont duplája megy hozzá mint a konvektorhoz, tehát a váltáshoz való érvek között kevés helye van.
Előzmény: Törölt nick (21718)
castanea Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21726

Ha jól látom a honlapon, ez a Renova Mini. Amiben nem vagyok biztos, hogy jól értem-e: ez tényleg csak a tárolóval együtt üzemeltethető? Mert ha azt is meg kell fizetni, akkor ez nekem túl sok... A készülék kb. 140 000, a tároló + kb. 100 000 Ft. Meg még az összekötő készlet, vagy mi. :-(

Viszont azt látom, hogy más ilyen kis teljesítményű készülék nem nagyon van (más gyártónak se).

Előzmény: monyesz (21717)
maci124 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21725
Az uj rendszeremhez eloszor egy Siemens RDE.10.1-et tettunk fel. Hogy melyik takarekosabb, a 0.5 vagy 0.2 fok kapcsolasu azt nem tudom, de komfortra nagyon nem tetszett ez a nagy ingadozas. (tulfutes is van, persze).
A 0.2-es mar jo. A mostani tok enyhe idoben 0.7 fokot ingadozik a mert helysegben, a tobbi szoba meg ennyit sem. Mivel egy csomo dolgot leszigeteltem a lakason, meg korbe is vagyok futve rendesen, napjaban 2,3* kapcsol be a futes fel orara.(most 8 fok van kint). 3-5 fokos kulsonel is csak 5-6 esetben kapcsolt be. Majdnem 4 het alatt 90 kob gazt egettem el, mindennap fozunk es furdunk 4-en.
Előzmény: Törölt nick (21723)
monyesz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21724

Gyakorlatilag nem így működik.

Ha 23-nál kapcsolna le, akkor túlfűtene, hiszen a radiátorokban benne van a melegvíz, az szépen adja le a hőt és 23 fokos kikapcsolásnál felmegy még mondjuk 23.5-ra, aztán hül vissza szépen. A beryl kalkulál a visszahüléssel is és mondjuk 23.1-nél üzen a kazánnak hogy kezdje el melegíteni a vizet, hogy mire viszahülne jobban, legyen melegvíz a radiátorokban...
Persze a fűtés szakaszos, de nem fűt feleslegesen. A kapcsolgatás a normál üzem része, nem kell túllihegni.

Ennél jobb Enginer módszere a termofejekkel ! :)

Előzmény: Törölt nick (21723)
monyesz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21721
A fűtéscsöveket bevésetted a falba ? Mert ha nem akkor most azok futnak körbe, ugyebár.
Előzmény: Törölt nick (21718)
monyesz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21720

Mert hagyja, hogy az előírt 23 fok helyett fűtsön a kazán 22 és 24 között.

A Beryl figyeli a helység hőmérsékletének emelkedését, és időben leállítja a kazánt.

Előzmény: Törölt nick (21710)
MZ/Y Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21719
Leginkább mert a kazánnál a termosztát vezetéke felmegy a padlásra - onnan viszont nincs "átjárás" a villanyos hálózatba (kivéve, ahol a fő kábel lejön, de az messze is van, meg amellé azért nem raknék ezt a vezetéket), úgyhogy a padlástól (plafontól) le kellene vésni legalább az egyik kötődobozhoz. Meg hát nem tudom, hol lenne igazán jó helyen a termosztát, ezért lenne jó egy rádiós, azzal lehetne kísérletezni.

Az bosszont, hogy ha a Computherm 10 e-ért adja a termosztátot meg a távoli vezérlést, akkor szerintem 5-6 e-ért meg kellene kapni a távoli vezérlés részét. De sehol sem találok, a Conrad-nál is csak olyan van, amit bütykölni kellene (távirányítós konnektor), de az is majd' 10e ft.
Előzmény: monyesz (21716)
monyesz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21717

Én nem csinálnék 50 nm2 központi fűtést ! A beruházást is tekintve a konvektor jobb megoldás.

SD-nek van kicsi kazánja (4-12kw) egyébként, mondjuk két konvektornyi az ára. Mellesleg ez is német cég, csak a neve francia. Az alkatrészek jó része benne teljesen átlagos. Ettől még kifoghattál ugyan egy rossz készüléket, de nem jellemző.

Előzmény: castanea (21713)
monyesz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21716

Miért nem viszed a falban levő vezetékek mellett a termosztát kábelezését ?

Könnyebb lenne 230V-ot bekötni a termosztáthoz.

Előzmény: MZ/Y (21694)
castanea Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21715

1. Családi állapotom leírásával csak azt próbáltam elérni, hogy el tudjátok képzelni a helyzetemet a fűtés szempontjából is. :-P

2. Ha nem olasz, akkor milyen? Mert eddigi családi házunkban Saunier Duval Themis 23 volt, és CSAK BAJ ÉS KÖLTSÉG volt vele. Németre meg nem lesz pénzem.

Előzmény: sjohn (21714)
sjohn Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21714
Az első pár sor után azt hittem , hogy a társkereső rovatba tévedtem:))
Olasz kütyüket inkább ne vegyél!
Előzmény: castanea (21713)
castanea Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21713

Sziasztok! Hamarosan egyedülálló, elvált nő leszek, és most folyik annak az 50 nm-es kétszobás budapesti  társasházi lakásnak a felújítása, amiben majd új életet kezdek. :-) Fűtéskorszerűsítés is lesz - gázkonvektor helyett kombi gázkazán, radiátorok. Értelemszerűen minimális tudásom van erről a témáról, és a későbbiekben sem valószínű, hogy hiba esetén nagyon érteni fogom, hogy mi van. Ráadásul az anyagi helyzetem se lesz nagyon fényes. Viszont - vagy éppen ezért - azt szeretném, hogy jól működjön a rendszer.

Jól döntök-e, ha Beretta kombi falikazánt veszek? Ha jól értem a korábbi hozzászólásokból, nem szükséges 24 kW-s. Pontosan melyik típust érdemes megvenni? Mire érdemes még figyelni? Előre is kösz szépen.

r0226 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21712
20 évvel ezelőtt ez jó volt. Most a kazánba lévő feltöltőnél töltik fel a rendszert és a csőrendszer valószínű nem a tágulási tartály felé emelkedik. Feltöltöd a rendszert , elkezd szuszogni az automata légtelenítő amikor már nem szuszog akkor belállítod 3 barra, a radiátorokon légtelenítesz és tartod a nyomást 1.5 baron. Ha mindez meg van akkor beindítod a kazánt az automata légtelenítő végzi a dolgát amikor már abba hagyta még egyszer légteleníted a radiátorokat. Akkor jó ha a szivattyú nem ad hangot.
Előzmény: luxusaszketa (21703)
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21711

milyen vastag legyen az itong elem?

 

ha a két fal tetejét összekötöm egy laposvassal és végigfuttatom a tetején, majd a falba tiplizem, akkor a vasra tudok csempét ragasztani?

Előzmény: halaloszto (21707)
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21709
a fürdőszoba szélessége 121 a hossza érdektelen
Előzmény: luxusaszketa (21708)
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21708
Ez egy 121 cm.es hosszúkás fördőszoba és a végében lenne a tálca.
Előzmény: halaloszto (21707)
halaloszto Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21707
Hogyis van?

1. Az elso 80-as oldala a fal fele van.
2. Az egyik 120-as oldal is a fal fele van.
3. A masik 120-as oldal lenne a 20+80+20 kombinacio
4. A masik 80-as oldallal mi van???

Ytong-hoz van speci hozzavalo tipli, megtart barmit rendesen. Kapcsolodo falba ke kell kotni rendesen, plane hogy tartani fogja az ajtot, ha nem er a plafonig akkor meg plane. Nem eleg a vakolatba bevesni, feszket kell flexelni a teglaba, vagy a sorok tetejen a falba befursz, es egy darab betonvasat bedugsz, az ytong tetejebe meg vajsz melyedest neki. Vagy horganyzott L vasat teszel minden sor tetejere, ami a falhoz tiplizve van, az ytongba meg mondjuk szegelve. Burkolva lesz ez a fal? Mert ha igen, akkor a vastagsagat a csempe meretehez is lehet hogy kellene igazitani.

Az a kerdes tovabbra is, hogy mibol van a masik 8öüas fal. Mert ha azon a sarkon a 20cm csak egy piller lenne, aminek egyik odlala uvegajto, masik meg mondjuk uvegfal, es meg a plafonig sem er, akkor azt el nem tudom kepzelni hogy mi a fene tartja meg.

vajk
Előzmény: luxusaszketa (21705)
enginer Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21706
Aztán amikor beinditod a fűtést a friss vizből felszabadoló oxigén/gázok miatt megint levegős lesz az egész. :)
Előzmény: luxusaszketa (21703)
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21705

Én is kérdeznék!

 

A zuhanytálcám elé kell építeni egy válaszfalat, mert a tálca 120-as és az üvegajtó 80-as. Tehát 40cm válaszfal kell. 20 az egyik 20cm a másik oldalon. Itongból akarom készíteni. Nem akarom a plafonig, csak az ajtó magasságáig.

 

Kérdés? Hány cm vastag legyen az itong. Hogyan építsem be? Véssem be a vakolatba? Tegyek erősítésként ilyen L sarokpántot? Ragasszam? A tetejére tegyek egy laposvasat és kössem össze a vassal a két falat?  Az aljzati betonhoz hogy kössem oda? Az itongba lehet tiplit rakni? Nehogy kidőljön...Néhány jó tippet várnék.

luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21704
ha ezt megteszed, akkor az áramló víz megfordúl és a radiátor alján jön be a víz és a csapnál távozik. Az így "mefordított vízáram kiviszi a levegőt. Gongolj bele! A szivattyú arra hajtja a buborékot, hogy  a radiátorban lefelé menjen, azt meg nem akarja a boborék.
Előzmény: luxusaszketa (21703)
luxusaszketa Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21703

LÉGTELENÍTÉS!

 

Előre bocsátom, hogy bárki bármit ír ezzel kapcsolatban, hagyd figyelmenkívűl és csináld azt amit most írok. Ez csak vicc volt ))

 

1. Kikapcsold a központifűtést és a szvattyút

 

2. Elzárod az összes radiátort és a kazánt is

 

3. Rákötöd a HÁLÓZAT vizet a legalsó pontra, ahol fel szokták tölteni a rendszert

 

4 a kiegyenlítő tartálynál, vagy a legmagasabb ponton a túlfolyónál megoldod, hogy az állandóan bejövő víz leszívásra kerüljön. hogy ne follyon ki. Legyen ott valaki és egy csövön át a WCbe vezeti a túlfofyó vizet. Kiszivja, leszívja, leengedi, mind1

 

5. Megnyitod a hálózati vizet, ráengeded a renszerre.

 

6 egyeenként megnyitod a radiátorokat, plusz a kazánt, de a megnyitás után 20mp. után elzárod és a következőt nyitod meg  megint elzáros megint a következőre mész kinyitod, majd elzárod  stb stb stb. Végig mész a rendszeren, alúlról felfelé az összesen

 

7 visszacsinálsz mindent és beüzemeled, a kazánt el ne felejtsed kinyitni

 

8 havonta megismétled

 

Előzmény: pheta (21699)
ggg73 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21702
Kedves sjohn, és luxusaszketa!

Köszönöm a tanácsokat, meg fogom fogadni mindegyiket!

Valamiért a Beryl felé hajlok én is, bár a Honeywell cég minősége számomra nem kétséges. (nem azt mondom, hogy a magyar Beryl rosszabb, hanem azt, hogy a Honeywellt más területről ismerem, és professzionális.) Az is bennem van egy kicsit ebben az esetben, a magyar ipart, szellemi terméket támogatom, ha azt veszem.
Ez a 2-3 vezetékes dolog számomra még nem 100%-os, de kipróbálom. Ha két vezetékkel is működik, akkor bármelyik kétvezetékes integráló szóba jöhetne, de valószínűleg maradok a Beryl-nél.

Valószínűleg elmegyek székesfehérvárra, van céges utazási lehetőségem...:)

g.

Lacivill Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21701

Mért kéne légtelenitéshez felfüteni?

A szivattyú ne menjen légtelenitéskor, és ne menjen a légtelenitéskor se 1 alá a nyomás!

Előzmény: pheta (21699)
maci124 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21700
Nekem is ilyen van, csak a radios verzio (11e). Egyelore nekem is bevallt.
Előzmény: pborisz (21697)
pheta Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21699
lassan kezdek bekattanni... mentsetek meg

a rendszeremet szeretném légteleníteni, egyenként a radiátorokat maxra felfűtöttem ahogyan kell forróak, aztán légtelenítettem az összeset,
aztán újra kinyítottam és ugyanaz az eredmény a radiátoroknak kb egy tenyérnyi része melegszik :S

lehet hogy a szivattyú nem bírja vagy nem tudom
a légtelenítésnek milyen fortélya kerülte el a figyelmemet


üdv és köszi
a megfagyás széléről
pborisz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21698

"a 2 éves falat meg valahogy nincs kedvem végigvágni egy csőnek"

 

Én 1 éve fejeztem be a mi szobánkat, most meg levertem a vakolatot két falon a fűtéscsöveknek :(. Nem gyengén fordultam magamba, de legalább meleg lesz :) Azt a kis vágást ügyesen visszajavíthatod :)

Előzmény: MZ/Y (21694)
pborisz Creative Commons License 2007.11.08 0 0 21697

Én computerm-et vettem 4 e-ért és az is teljesen jól muzsikál :). Napi 6 program, 0,2 fokos kapcsolás.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!