Igen, a számítások megtörténtek, a teljesítmény elég lenne. A szigetelés csak jövőre kerül fel pénz hiányában, most télen max. ketten húzzuk meg magunkat a házban, így egy része csak temperálva lesz.
Kérdés, hogy hasonló áron van-e jobb kazán, érdemes-e ezt választani ennyiért...
A csőtermosztát általában egyből egy váltó kapcsoló is aminél egyszerübben nem is lehet megoldani a kazán lekapcsolását, de ha valami újabb gázkazánod van, akkor az nem fog neki örülni, ha kapcsolgatod a tápfeszét, a szivattyúját meg főleg nem kapcsolgatnám külön.
Az előre menő ágra felszerelésre került egy cső termosztát, egy 6 literes tágulási tartály golyós biztonsági szeleppel, a visszamenőre pedig egy szivattyú.
Nem tudsz véletlenül egy elektromos kapcsolási sémát, ami a szivattyú bekapcsolásával a gázkazán szivattyúját leállítaná?
Még nem mondtam, de a gázos rész rendben volt, membrán csere megoldotta a problémákat. A Rözöge Zsoltnál vettem a Nefelejcs utcában 5×-ös áron. Oda se menjetek.
Furcsa, hogy a szervízkönyv ennyire más diagnózisra vezet a tünetek alapján.
Uj hazba koltoztunk, ahol gazbojler szolgaltatja a melegvizet, es felfedeztem valami gyanus dolgot. A tagulasi szelepen napi 10l koruli viz folyik ki - ez nem normalis, ugye?
A szelepre 6 bar van irva, a bejovo hidegviz-csapnal levo nyomasmero pedig 4-4,5 bart szokott mutatni.
Mit tudtok javasolni? Ez normalis, vagy csereljem le a szelepet? Ha lecserelem, hany barost vegyek?
Ma ma már standard az 5 kamrás K=1.0 ablak, ennél csak jobbat vegyél. Ja, és legalább 3 gumírozás legyen benne. Manapság már beépített légbeejtővel is lehet kapni ablakot. Legyen résszellőzős a vasalat (kilincs 45 fokban áll és résnyire nyitható az ablak).
Sokan gyártanak ugyanabból a profilból (mondjuk Aluplast, Schüco), a választás lehet dizájn kérdése is (de kiképzéstól függően könnyebb vagy nehezebb tisztítani, ez is szempont lehet).
Ha később akarsz hőszigeteltetni, akkor esetleg toktoldóval kell megrendelni, hogy legyen mire rátakarni a szigetelésnek. Helyszíni felmérésnél (ahol azt mondják, hogy te vidd a méreteket onnan menekülj !) ezt említsd meg.
A beépítést végezze el (végeztesse el) akitől rendelsz, beleértve a mostani ablakok kivételét (és esetleg elszállítását is). Ha nagyok a nyílászárók, akkor ne a "füles" módszerrel szereljék, hanem feltétlenül a csavarossal. Kőművesmunkára és festésre készülj fel...
Az én Danfoss-om 1 fokkal a beállított érték fölött tuti nem enged át már vizet. Legalábbis annyit nem, hogy akár csak a radiátor legtetején is érezhető legyen.
Kiszeretnék cserélni 2 nagy ablakot, meg egy erkélyajtót műanyag keretes ablakokra, illetve ajtóra. A ház fakla ugyan 44 cm, de ez semmit nem jelent, szerintem nincs szigetelve. Milyen ablakra érdemes cserélni? Hány kamrás legyen illetve a K érték mikor elfogadható?
Ezen semmi felirat nincs. Egy 1 centis közdarabbal van a radiátorra szerelve. Kutya közönséges vasradiátorok, ebbe semmi nem volt beszerelve.
> van jópár féle !
A fene, akkor ez lehet a megoldás. Bennem ez fel sem merült, azt hittem szabványos holmi. Lehet, hogy jobban jártam volna, ha magam csinálom. Most remélem csuklik a Bozai.
Lehet, hogy túlzásba viszem, de én mindig mindenről elrakom a papírt/kézikönyvet/anyámkínját...a múltkor találtam meg a 28 éves lemezjáccóét! :))
Néhány Kombi-vent szelep van nálam, kézikerékkel szerelve gyárilag, de a papírjában Junkers termofejet írtak hozzá, elmentem, megvettem, azóta szépen megy.