A radiátor alapesetben (gyári csomagolásban) külső szelepelésűre van szerelve. Ha nálad a falból alul jön mindkét cső, akkor át kell szerelned belső szelepelésűre. Ehhez van egy külön megvehető átépítő szet, amiben az alsó bekötő idom és a belső szelep van. Tehát az a szelep, amit keresel, az átépítő csomag (UCS-4) része.
A radiátor csatlakozása az előremenő és visszatérő ághoz alul, a falból történik. Erről a szelepről írsz? Én arra a szelepre gondolok, amivel a radiátort tudom szabályozni, felül. Ebből létezik külső, a radiátor előtt, látható helyre beépített és rejtett, aminél maga a szelep nem látható, hanem csak a termofej vagy kézikerék. Ez a rejtett szelep tartozék-e (benne van-e a radiátor árában)?
Én is mostanában választom ki a radiátoraimat. Mindenhol alapvetően a DK (dupla konvektorlemezes) típust ajánlották, ez a legelterjedtebb. Én a Dunaferr, VogelNoot és Buderus radiátorokat néztem. Ezek közül a legolcsóbb árajánlatot a Buderus radiátorokra kaptam, valószínű az lesz a befutó. Esetleg valakinek van infoja, tapasztalata a Buderus radiátorairól?
Egy gyors választ szeretnék kapni a hozzáértőktől: a Dunaferr DK22 radiátorok alsó-hátsó bekötésű, rejtett szelepes beépítésmódja esetén a szelepet külön meg kell venni vagy az be van építve és csak termofejet vagy kézikereket kell venni hozzá ?
Segítségeteket kérném. Radiátorcsere előtt állok, kiszemelt a lapradiátor. A hely egy lakótelepi, nem távfűtésű / a háznak van saját gázkazánja / lakás. Nézelődtem milyet vegyek, elbizonytalanodtam. Találtam ilyeneket: DK, EK, DKEK, EKE, E kivitelek. Melyiket ajánlanátok és melyik gyártótol? Nem akarom a legolcsóbbat viszont a legdrágábbat sem. Hol érdemes vásárolni? Köszönöm segítségeteket!
Igen ezt a dolgot a múltkor már kiveséztük, (kazán kapcsolgat, de a szobatermosztát még kéri a meleget) ahogy írtam korábban nálam 65-70 fok a vízhőfok.Ha ezt éri el előbb akkor indul a kapcsolgatás, ha kicsi a hőmérséklet különbség amit fel kell füteni, akkor a szobatermosztát kapcsol le előbb.
Mindegy, ezt a leállás utáni hosszabb keringetést kipróbálnám.
Köszönöm szépen, valószínű szakemberre bízom a dolgot. Nálam a villanyszerelés a kapcsoló, vagy aljzat ki-be kötés esetleg cserénél véget ér. Az a lényeg hogy van megoldás, - köszönöm mégegyszer!
Soha nem tudta, kezdettől fogva így működik. 2003 nyarán vásároltuk, akkor lett a rendszer kialakítva. Ettől eltekintve hibátlanul működik.(csak el ne kiabáljam)
Tisztelettel kérdezem a szakértő urakat hogy: létezik-e valami furmányos megoldás arra hogy a Savio Minigaia 624 SR turbós falikazán amikor leáll ( a víz kb. 65-70 fokos) a keringtető szivattyú menne tovább még egy pár percig és csak utána állna le? Mert most ahogy leáll a kazán, leáll a keringés is, a jó kis meleg víz meg csak álldogál a rendszerben ahelyett hogy forogna és hülne egy kicsit még.
Beragadt a relé és felére összefőzte a műszálas cuccokat. Megpucoltam a relé érintkezőit és nemsokára újra megcsinálta. Relét cseréltem és utána sokáig jó volt.
Örülj neki, hogy nem kapcsol be, mert én úgy jártam, hogy nem kapcsolt ki és ráadásul nem is voltam akkor otthon. Mire a szomszéd lezárta a gázt volt rotyogás. Én az automatikát cseréltem ki. De nálad más probléma is lehet. Ez nem most történt kb. egy 10-15 éve. A szerelők azt mondták, hogy ennél a típusnál már előfordult ilyen. /valami mechanikai probléma/ Szétszereltem, összeraktam nem találtam semmi hibát, de nem mertem többet üzemeltetni.
Tanácsot szeretnék kérni
van egy 89-es évjáratú éti f-25 gázkazán ami nem mindig kapcsol be, pedig a termosztát megadja neki a jelet. ha a termosztáton leveszem a hőmérsékletet és aztán visszaállítom akkor már bekapcsol. kb egy hete kezdet el igy "elromlani". mivel nem vagyok napközben itthon ezért este elég rossz a lehűlt lakásba bemenni.
bármilyen ötletet szivesen fogadok előre is kösz!