Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14716
No-no, megint nem egészen. :o)
Azzal (legalábbis) én nem vitatkozom, hogy olcsóbb a szintentartás (bár ha napi 10 órában lentebb engedem 1-2 fokot, akkor már nem esküdnék meg rá). Amiért nem vagyok biztos benne, hogy nálam is, az az, amit írtam: nálam ez szinte folyamatos modulált teljesítménnyel lenne megoldható, az meg a kazánosok szerint gazdaságtalanabb. Tehát a szintentartás a ház oldaláról jobb, kazán oldaláról rosszabb.
Előzmény: enginer (14715)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14715
Most olvasom csak a linket.

Ezek is hülyék! :))
Azt írják amit Én már régóta.

"Újból előkerül a régi igazság: melegen tartani egy jólszigetelt rendszert sokkal kevésbé energia igényes és így olcsóbb, mint állandóan vissza-vissza fűteni a lehült állapotról"
Előzmény: asdf_ (14710)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14714
Az jó.
Akkor felesleges babrálni a tágulásit.
Emeletes ház?
Előzmény: rrzoli (14713)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14713
A rendszerben 2 bar a nyomás amikor meleg, reggel visszaesik 1,95-re. Gondolom mert hideg a víz.
Előzmény: enginer (14708)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14712
Jól értem, hőmérsékletre nem? (Hacsak a nyomás-különbség nem ezt takarja, de ezt csodálnám.)
Előzmény: enginer (14711)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14711
(Szerintem) egyértelműen le van írva:
"nyomás és vízhozamra bypassol"

Amúgy meg a hőmérsékletre by-pass-oló szelepekből léteznek 25-50% (meg asszem nagyobb) alapnyitással, így mindíg megvan a szivattyú kenése. :))
Előzmény: MZ/Y (14709)
asdf_ Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14710

A linken levot olvasva. Mennyire vegye az ember keszpenznek ezt a beallitott homersekletnel 3 fokkal jobban ne legyen visszaveve a termosztat, ha nincs otthon senki dolgot? Ocskafos hoszigetelesu haz, jelenleg 22-rol 17-re van engedve napi 10 orara (ebbol ugye minusz x ido, az optimalizalt felfutes miatt). Jol van ez igy, vagy nyuljak hozza?

Előzmény: szabipilota (14678)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14709
Szerinted a 14659 hsz-ban berakott by-pass leírás mire utal? Szerintem az a nyomásra működik. Ezek szerint a kazánban nincs a minimum 50 fokos visszatérőt elősegítő megoldás?
Előzmény: enginer (14705)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14708
Nem kell szerelő hozzá.
Emeld meg a nyomást a rendszerben, az szokott segiteni.
Előzmény: rrzoli (14707)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14707
Úgy gondolod hívjak szerelőt hozzá? Tönkre mehet a kazán, ha így használom?
Előzmény: enginer (14648)
rrzoli Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14706
Szia Janijani!
Tegnap amikor bekapcsolt a kazán (RENOVA STAR F24 E BT) leszedtem a két borítást. A hangot felül lehetett leginkább hallani, az égéstér (fémdoboz) felső részénél, de lehet, hogy az égéstér belsejéből jött. Hülye kérdés: arra a keringetőszivattyúra gondolsz, ami a kazánon kívül van, vagy a kazánnak is van belül egy? A külső keringetőszivattyúnál a csap nyitva van teljesen. Mi levegős a fűtő csövek vagy a kazán belül? Hol tudom légteleníteni rendszert kazánon belül vagy kívül? Kivül van egy légetelnítőnek látszó tárgy, egy kis fekete műanyag pöcök van rajta. Bocs az egyszerű kérdésekért, de sosem volt kazánom. Idáig csak lakótelepen laktam. Segítségeteket előre is köszönöm.
Előzmény: janijani (14629)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14705
Jobb készülékeknél a visszatérőt felszokták keverni (bypass) 50 fokra. :))
és a tényleges hőigénynek megfelelően elmodulálgat/kapcsolgat a kazán.
Előzmény: MZ/Y (14704)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14704
Akkor viszont hogy is van ez? :o)
Azért kérdezek, mert nem tudom. Általános tanács a "ne legyen az előremenő kisebb, mint 55 (50) fok". Ezt egy levett teljesítményű kazánnal (meg az időjárás-követővel, ha nincs beállítva a minimum 55 (50) fok) nem lehet elkerülni. Ez most akkor ártalmas, vagy sem?
Előzmény: enginer (14703)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14703
"A szokásos 15 fokos különbséget figyelembe véve az előremenő 65 fok alatt nem nagyon lehetne."

Nos, akkor szerinted mennyi értelme van egy ilyen kazánnál az időjárásfüggő vezérlésnek? :))
Előzmény: MZ/Y (14699)
demoklész Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14702

Köszi,

 

Akkor viszont ha már béleltetem egyszerűbb a koncentrikus

csővel béleltetni.

 

Sacc per kábé mennyi egy ilyen munkadíjjal együtt?

 

kb 8m a kémény magassága, ebből kb 3 a fűtetlen a padlás

és a tetőn kívül.

 

és akkor most már csak jó kondenzációs kazán ajánlatokat várok,

nehogy utána kezdje mindenki mondani hogy nem ilyet kellett volna :)

 

tehát pusztán a márka nem érdekel, de ha csak az a jó, akkor

megveszem a márkásat. EZért érdekel a véleményetek.

25-30kW környéke teljesítmény kéne.

 

időjárásfüggő vezérléssel 1 radiátoros, 1 padlófűtéses és 1 HMV körre.

Esetleg távlati solár vezérlési opcióval.

 

előre is köszi

 

 

Előzmény: Wattocsak (14695)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14701
Hát, ebből szerintem nem következik, de nyilvánvaló. :o)
Az a baj, hogy ezek a tudományos izék nekem magasak. Pl. "égéstermék harmatpontja"... ennyi erővel a relativitás-elméletet is leírhatnák.... :o)
Előzmény: enginer (14700)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14700
"Hasznos kondenzáció akkor következik be, ha az égéstermék harmatpontja magasabb, mint a visszatérő fűtővíz hőfoka.Ebből következik, hogy nem az előremenő fűtővíz hőmérsékletére, hanem a visszatérőére, illetve a ∆T-re kell figyelni!
vaillant.hu"

Szerintem ebből az is következik, hogy 45 fokos előremenővel igen nehéz ~50fokos visszatérőt előidézni. :))
Előzmény: MZ/Y (14696)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14699
A szokásos 15 fokos különbséget figyelembe véve az előremenő 65 fok alatt nem nagyon lehetne. Eszerint a "minél gyorsabb felfűtés" mód jobb, tehát a modulációs kazánt érdemes teljes teljesítménnyel engedni fűteni, amíg nem modulál.
Előzmény: enginer (14697)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14698
Kösz, hogy megnézted, most én is (megint). :o)
Rosszul emlékeztem (nem a fűtővíz különbségére nyit-zár), de Te is a problémámra. :o)
Ezek szerint olyan by-pass van, ami segít(het), ha minden ág zárva és a szivattyúnak nincs hová vizet tolnia.
Viszont így meg azt hiányolom, amelyik a túl alacsony visszatérő hatására az előremenőből keverne hozzá.
A 2 by-pass paraszti ésszel pont' ellenkező dologra reagálna, úgyhogy 1 by-pass nem by-pass - szerintem.
Előzmény: Djapor96 (14659)
enginer Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14697
"A földgáz égéstermék kondenzációs hőmérséklete - tehát az a hőmérséklet, amikor az égéstermékben lévő vízgőz lecsapódik ~ 53-57 °C között mozog. A kondenzációs hőmérséklet értékét igen nagy mértékben befolyásolja a tüzelési légfelesleg-tényező, az égésnél az éghető gázhoz vezetett levegő aránya.
Minden esetben van kondenzáció, ha 50 °C alatt van a visszatérő fűtővíz hőmérséklete.
Jeckel János okl. gépész- és villamosmérnök"

Előzmény: Djapor96 (14692)
MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14696
A kondenzációt kivesézhetné valaki.
Normál - nem kondenzációs - kazánnál minimum hány fokos előremenőt kell tartani?
Illetve: sokan veszik lentebb a teljesítményt, különböző okokból. Én most próbából megtettem, az eredmény - természetesen - az, hogy lassan melegszik fel a fűtővíz. Negyedóra kell, mire eléri az 55 fokot, addig alacsonyabb a hőmérséklete. Akkor most ehhez mit szól a kondenzáció?
Wattocsak Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14695
Rövid leszek. Nem.
A béléscsövet ami volt a kéménybe már rég eltüzeltétek. Annak csak nyomai vannak a kéményben, sok esetben csak akadálynak.
A bélelést nem fogod megúszni. Bár ha kicsit előbb morfondírozol a dolgon karácsonyra kérhettél volna egyet Jézuskától. :-)
Előzmény: demoklész (14685)
viti2 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14694

Szép Napot Mindenkinek!

Tanácsot kérnék a következőhöz:

130nm ház 6éves.A fűtési rendszer: a 2 hálószobában és gardróbban radiátor van.A fürdőben, előszobában radiátor és padlófűtés.A nappaliban+étkező itt csak padlófűtés van.A kazán  egy fali Isotwin( 55C-re van állítva a víz) van csőtermosztát (35C-re kapcsolja a keringtetőt)

Van egy "bubu" nyomásmérővel ez jelenleg 1.5bar Állást mutat.+ van egy radiátor termosztáthoz hasonló kütyü ahhoz hogy tudjam szabályozni hogy a padlófűtés vagy a radiátor legyen jobban fűtve.A szobatermosztát a nappaliban van és 21C Állandóra állítva.

A problémám:

A nappaliban szinte folyik a pára az ablakon.

Tavaly nem volt ilyen problémám.

Ha eltekergettem a fűtést akkor a hálókban lett ilyen az ablak.

Tudna valaki segíteni?Melyik beállítás nem jó?

Köszönöm előre is.

MZ/Y Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14693
Mi az az alacsony hőmérsékletű kazán?
Előzmény: enginer (14634)
Djapor96 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14692

Miért nem alkalmas a Thema az alacsonyabb radiátorhőfokkal való fűtésre? Mit nevezünk alacsonyabbnak? Az enyémen az előremenő 1. fokozatban 45-48 fok ez alacsonynak számít?

És ha nem alkalmasabb, akkor gyakorlatilag felesleges bele a gyári időjáráskövető szabályzó is? Akkor ez csak parasztvakítás az SD részéről?

Djapor96 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14691
Mit jelemt, hogy " megeszi a kondenzáció"?
Előzmény: enginer (14682)
janijani Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14690

Nocsak nocsak szart vettem volna?Hát ezt is megkaptam. 

Amikor megvettem szinte majdhogynem azt mondták hogy ez a világ legjobb kazánja. Van ugyan ennél kicsit jobb is,de az nagyon sokkal drágább és ez az olcsó is tudja ugyanazt mint az a csilivili sokkal drágább. Ezt vegyem és semmi gondom nem lehet mert be is üzemelik nekem potom 10000-ért sőt még kapok 3 év garanciát is ha.....

Ehez képest ki kellett képeznem magamat kazánszerelővé. Igaz, ez műszaki ember létemre nem nagy probléma.

 

De vajon Mariska néni hogy képezi ki magát kazánszerelővé?Ja hogy tegnap temették mert megfagyott az új kazánja mellett? Részvétem az örökösöknek. A sparhertet mégsem kellett volna odaadni a cigánynak.

 

Apropó mit tartalmaz egy ilyen beüzemelés? Csak azért kérdezem hogy ne kelljen keresgélnem.

Előzmény: enginer (14684)
janijani Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14689

Én is így gondolom hogy az a legegyszerűbb és talán a legolcsóbb.

Láttad az árlistát?Kb 40 ezerből megúszhatod hossztól függően.

Bár még szimpatikus az is ahol a kéményben megy ki a 80-as cső és mellette a kéménykürtőből  szívja a levegőt. Itt mintha valami magasságkorlátozásra emlékeznék.

Előzmény: demoklész (14688)
demoklész Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14688

néztem köszi,

 

ahogy látom nekem a legértelmesebb módszer az osztott füstgázelvezetés lenne,

amikor mondjuk oldalfalon szívom be a levegőt és a meglevő kéményen át vezetem ki.

 

Kérdés, hogy a mostani alu béléshez kell-e nyúlni, mert azt szeretném elkerülni.

Ha egy oldalfali levegőbeszívó csövet ki kell építeni az még megoldható, de

a füstgázelvezetést nagyon örülnék ha be lehetne csatlakoztatni simán a

mostani 130mm-es alubélésű kéménybe az ÉTI 25 helyére.

 

 

Előzmény: janijani (14686)
Aaastor Creative Commons License 2006.12.30 0 0 14687
hmmmmm ha én azt tudnám:(
Előzmény: enginer (14683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!