Beüzemelő pont sz@rik bele, hogy milyen a fűtési rendszered.
Beüzemeli a kazánt, meglesi a követelményeket kazán oldalról és elmegy.
Általában egy kicsit képzettebb szakik, mint azok akik kiépitik a fűtésedet, de mivel nem Ők veszik fel érte a pénzt nem foglalkoznak vele.
Ha éppen olyan napjuk van és komoly hülyeségeket látnak talán még elejthetnek 1-2 jótanácsot. Érdemes elbeszélgetni velük, mert eleve többett látnak, mint egy mezei fűtésszerelő.
Te döntesz,a C 24-es nem egy rossz kazán egyébként.
Ha a kéményed jó és felakasztasz egy Szénmonoxid-gáz érzékelőt a lakásban az életed is biztonságban van.A monox 2000 nemcsak a szénmonoxidot hanem a gázszivárgást is jelzi és van benne relé akár kikapcsolja a gázt is ha baj van.
Az én C 30-asom is jó volt,csak én elfogyasztottam évenként 3500-4000 m3 gázt.Ebből fűtésre 3000-et.
Ha cserével csak 20%-ot megspórolok az is szép,ha bejönne a marketingduma 30% még szebb lenne. Egy év múlva megtudom.Mindezt úgy hogy nálam adott volt az alacsony hőmérsékletű radiátoros fűtés és a padlófűtés.Optimális körülmények egy kondenzációs kazánhoz, szinte semmit nem kellett átalakítani.Szinte ordított hogy cserélni kell.
Nem tudom neked mennyi a gázszámlád,mennyit tudsz spórolni a cserével.
Azt írod hogy 70/50 fokos a rendszered és éjszakánként nem fűtesz.Gondolom elmenne max 50 fokon is hosszabb fűtési idővel és akkor kondenzálna egy kondenzációs kazán nálad is és számíthatnál a 100% feletti hatásfokra.
Addig is csinálhatsz egy próbát,ha a C 24 alatti gázcsapot lezárod annyira hogy max 50 fokon menjen, megnézheted elég-e ennyi fűtés a lakásodba és mennyi időnként kapcsol a termosztátod.
Számold ki mibe kerül,mennyi idő alatt térül meg.
Az ablakokon sokat spórolhatsz,különösen ha redőnyt is tetetsz rá.
Tudom, hogy nem csak az SD és persze oka is van, hogy nem üzemelheti be bárki. De ez így monopolhelyzet, én nem hívhatok mást csak és kizárólag a területi hivatalos márkaszervízt, vagy fuccs a garanciának... az meg annyit kér amennyit kér, nincs más választásunk...
De a tervezéskor a kazán lángteljesítménye és a hőcserélő teljesítménye összhangba van hozva. Tehát ha azt érzékelnéd, hogy a hőcserélőből túl FORRÓ közeg távozna, akkor lehetne realitás hogy kicsi a lángokhoz. De ezt a hőmérsékletet a már köztudott okokból nem lehet 110-120 vagy akármennyi fok alá engedni huzat és páralecsapódási okokból.
Megint az van, hogy mindenképpen illendő elengedni a meleg egy részét kifelé.
Vehetjük úgy, hogy amit nem fogyaszt el az elszívó venti, azt elfogyasztjuk gáztöbbletként hogy fűtsük a kéményt a huzathatásért.
A láng faszán körbe van szigetelve, csak a hőcserélő "lamellái" között tud távozni a kéményen.
Szeritem:
Minél nagyobb a láng és minél kisebb a hőátvevő felület (hőcserélő) aránya, annál több meleg képes keresztűl haladni a hőcserélőn, hasznositás nélkül a kéménybe.
Viszont, ha bazi nagy a hőcserélő és relative kicsi a láng (moduláció), annál inkább nagyobb az esély arra, hogy a hőcserélő képes átvenni a láng hőjének ~100%-át.
A fűtésszerelőm hivatalos gázszerelő is. Tehát a gázvezetéket ő tervezte és ő vetette át a gázművekkel, a kazánt csak azért nem üzemelhette be, mert nem ő a hivatalos márkaszervíz. De pl a gázfőzőlapot is beüzemelheti.
Csak vannak gyártók mint pl a SD, akik kikötik, hogy biza ki az aki beüzemelheti a kazánját.
Maga az a hőenergia nem vész el sehová, amit a feljebb helyezett hőcserélő miatt elveszteni vélsz. Az is megjelenik fent csak egyenletes eloszlásban. Ami félremegy, csak oldalra mehetne, de hát ott is csövek vannak. Vagy mi magunk a helyiségben amiben a kazán áll. A problém inkább az, hogy nem lehet minden hőt kivonni a kazánból, mert akkor nem lenne huzat. Egy elszívás tehet az ügyért, de a villanymotor által elfogyasztott áram és a többletköltség fényében megéri?
Én inkább rászállnék a beszívott levegő hőcserélésére, sztem tetemes energia megy így ki a házból (vagyis hogy beszívjuk kintről a jéghideg levegőt, amit ismét fel kell melegítenünk)
A golyóscsapig azok szerelik a gázcsövet (víz-gáz, fűtés szerelők), nem a beüzemelők. És képesek csodákat művelni. Felőlük simán meghalhat bárki, csak elötte adja oda a pénzt. :((
Fogyasztáscsökkenés? napi szinten nem igazán okozhatsz csökkenést, 5% körül max.
Ha a kazánod ki-be kapcsolgat, a szivattyú nem megy egész nap, az havi 1500 ft spór minimum, nem kopik annyit,
ezenkívül a hatásfoka is a teljes teljesítmény körül a legjobb, mert a leszabályzáskor csökken a hőmérsékletkülönbség a hőcserélőnél a két közeg között.
Ez utóbbi már saját vélemény.
én semmiképp nem cserélném le a működő régi kazánom, max ha elektromos gyújtású lesz, de úgy is elég lesz a legolcsóbb, végülis mindben már ugyanaz az anyag van
Azért kell egy pőcsétes ember a beüzemeléshez, mert a fűtésszerelők olyan szabálytalanságokat művelnek, amit egy hozzáértő szakembernek kell sajnos felülbírálnia.
Ez van kishazánkban... nem mindegy, hogy ki nyitja ki a csapot :) Az igazság az, hogy a pecsétet meg a hivatalos garanciajegyet fizetjük ki...
Pl egy gázfőzőlap-hoz miért kell gázszerelő? Van egy gázcsonkom golyóscsappal, meg van a főzőlapom, a kettő közé meg be kell rakni egy flexibilis csövet, kell 2 db tömítés meg 25-ös vagy 27-es villáskulcs.. Ja és egy pecsét a garancialapra...:D
Na hát nemtom, én megjelöltem az egyik fogát vékonyhegyű filctollal, hogy hova állítótta a szerelő, ja meg húztam egy vonást a házra is, Nagyon ne tudjam elcseszni :)
Aztán egy parányit visszatekertem és vártam a fejleményt. Pl akkor lehet vele jól játszani mikor épp 60-61 fokon jár, ott szépen hallja az ember füllel, hogy mennyire modulál, ha nem tetszik akkor lejjebb vagy feljebb tolom :) Elszórakoztam vele egy fél órát, de frankó lett. A végeredmény az lett, hogy a kis filctollal jelölt fogacska épp bebújt a házba :)
Amúgy van elég nagy "holtjátéka" szóval csak finoman piciket... :)
Van az a Honeywell kombinált gázszerelvény vagy mi :) Tulajdonképpen abból megy a gáz a fúvókákhoz. Fekete-piros műanyag háza van, Na a tetején van egy kis tekerentyű, én potméternek nézem. Na azzal lehet a kazán elektromosan szabályozott minimumát beállítani. A lényeg, hogy ha lejjebb tekered (a hőcserélő felé) akkor előbb kezd modulálni. Gyárilag, ha a -műszernek hihetünk- 2 fokkal a beállított hőmérséklet előtt modulál, na ez nekem nem tetszett és visszavettem annyira, hogy 5 fokkal előbb kezdi levenni a kakaót, Így nagyon ritkán éri el a 65-öt inkább olyan 63-64 körül dolgozik. De nem kapcsolgat.
Jó persze mikor már csak abban a szobában van hőigény ahol a termosztát van, (az összes többin lezárt a termofej), akkor nincs mit tenni kikapcsol... De ez is ritka :)