Nem akarok reklamot csinalni, de van valami con*** ahol lehet mindenfele kutyuket rendelni. pl kikapcsolas idozito. kazan indul - pf keringeto indul, kazan leall - kikapcsolas idozito meg tartja a pf keringetot 5-10-15-tetszoleges pecig, oszt lecsapja. "hideg" vizet felesleges keringetni draga villanybol...
Én Debrecenben vettem, úgyhogy az nem biztos, hogy segít... Azt hiszem "bimetálos" hőmérő, kerek számlappal, a hátulján homorú felület (hogy illeszkedjen a csőhöz) és egy rugó öleli körbe a csövet hátul, hogy jól rászorítsa. Ha visszakeresel ebben a fórumban (jó sokat...), vlamikor tavaly télen tettem be képet róla.
Én a rozsdásodás megakadályozásán gondolkodnék, nem azon, hogy biztosítok neki több felületet. Több felülettel is végez egyszer... Nem tudod a vascsövet rézre cserélni?
De jó tanácsot majd mástól kapcs. Nekem nagyon magas pl. az oxigén-diffúzió...
Szerintem különben bármilyen fém vagy hasonló anyagú szobahőmérő is jó, az tized fokig mér akár 60 fokig is a nagyobbja, ha látható helyen lesz, válaszd a szebbik megoldást, ha nem látható helyen, én simán odadrótoznám + mögé esetleg hővezető anyag (mint pl a prociknál a hűtőborda alá).
Devon, Nhw, én 750 pénzért vettem olyan hőmérőt, amit a csőre lehet fogatni. Max. 1-2 fok eltéréssel mér. Igaz, nekem rézcsőre van rakva, az meg kimondottan alkalmas erre. Vasra nem tudom, de műanyagra val'szeg nem jó.
Épp itt beszélgettünk róla az imént. Fox egy hőmérőt és rákötöd a visszatérő vízcsőre, viszonyításnak mindenképpen jó lesz, főleg ha referenciának az előremenőre is kötsz egy ugyanolyan hőmérőt, akkor a csővastagság nem fogja befolyásolni.
Azt hogyan tudom megnézni, hogy a visszamenő víz mennyire hideg?
Van egy 24kw-os fali kombi cirko kazánom, amire eredetileg csak 4db radiátor volt kötve. 1 évvel ezelőtt rákötöttünk még 4 új radiátort, mert az előszoba és egy tároló fűtése is szükségessé vált. A víz/gázszerelő szerint a kazán bőven elbírja. De most felmerült bennem a gondolat, hogy az új radiátorok eléggé messze vannak a kazántól, talán a visszatérő víz túlzottan lehűlhet. Nem szeretném, ha szétrepedne a kazán.
Hogy lehet tesztelni, hogy van-e valami ilyen probléma?
Te hogy ez mekkora 5let, most olvaslak újra. A szivattyút bekötöm én is direktbe a 220-ra, és a termosztát egy váltócsapot kapcsol ki- és be, ami időnként kiköti teljesen a kazánt a vízkörből. Ha meg visszaköti, akkor úgyis belobban a forgatás miatt. Hmmm. Tekintve hogy van vagy 100 literes a kiegyenlítő tartály fent a padláson szerintem nem lesz gond :)
Végül is nekem is ez a gondom, ha a termosztát kikapcs, kazán leáll, de leáll a keringetés is.
Kérdés hogyan mérjem az előremenő víz hőmérsékletét. Mert nem fogom szétbontani a rendszert. Vagy kössek egy hőmérőt az előremenő csőre az elosztó előtt? Gondolván arra hogy a cső kb az előremenő víz hőmérsékletére melegszik fel? Nem is rossz 5let, hmm?
De érted ezt a korróziót, egységnyi víz, egységnyi hő, de a korrodálandó felület a radiátorok miatt jóval nagyobb mint a padlófűtésnél, itt csak azt a kevés vasat tudja megenni.
Akkor ketten vagyunk, akik nem értünk hozzá. :o) Az a korrodálás nekm így is hülyén hangzik, de majd valaki megmondja a zigazat.
Padló: nekem azóta komfortos, mióta a szivattyú állandóan keringeti benne a vizet, időnként meg a kazán ráfűt. A hőfokjaid se tetszenek egyébként. Nálunk az előremenő lett 38 fokra tervezve, a visszatérő nyilván kisebb. 60 fokos vizet - szerintem - nagyon nem javasolnak beleengedni a padlófűtés csöveibe. Érdemes lenne max. 40 fokos vizet keringetni a padlóban, akár többlet villany árán is. Szerintem. A hülyeség jogát fenntartom magamnak! :o)
Reliance az az :) A régi tulaj az USAból jött haza kintről hozta, nem magyar (volt USA garipapírja is de eltüzeltem a vegyesben :)) Ez milyen minőségű kütyü? Érdemes vmi okosabbra jobbra cserélni tavasszal? 14 éves a lelkem
Ja a tulaj gondolkodására jellemző, hogy arra nem volt pénze hogy a gázbojlert (ami a használati melegvizet előállította) kéménybe kösse, a hagyományos kéménybe meg ugye nem szabad, ezért kirakta a falakon kívül a kertbe :) Képzelhetitek. Persze azóta éjszakai áramos villanybojler van, csak amikor építette a házat, ez volt.
Ha most ennyire nem volt pénze, mi a francnak építette tömör téglából dupla vastag (50 cm) falakkal a házat, meg belül dupla tetővel (statikus azt mondta ilyet még nem látott, kívül bramac betoncserép + brutális ácsolat, alaposan túltervezve, belül még egy tető (érsd jobb helyeken, ahol a padlás van), újabb brutál ácsolat, cserépfedés. Sátortető alatti sátortető :) Na leázni nem is ázik le. Jó példa rá hogy nem tetszett neki a terület lejtése, leszedetett 60 centi termőréteget, csúszásirányra feltett betongerendákat, kiszinteztette 150 kamaznyi földdel + vissza a termőréteget :) ezt azért 1000 m2 saroktelken :)
Szóval nem értem.. Jó ez a kazán, mit mondtok? Kazán egy egyáltalán vagy egy nagyranőtt gázbojler? Nekem furcsa hogy időnként magától is bekapcsol hogy tartsa bent a "készenléti?" 20-30 liter melegvizet a beállított hőmérsékleten.
Naszóval mondom, egyetlen állítási lehetőség van, hőfokjelölés nélkül. A,B,C - very hot, meg valami standby vagy mi jelzés az A alatt (de itt is belobban ha megy róla kifelé víz).
A kérdés az volt, hogy mire állítsam kizárólag padlófűtésnél, két felszálló ág, összesen 70m2 nappali + étkező + konyha (1 tér, 6 kör), emeleten újabb 70 m2 pedig négy szoba, tehát eléggé nagy a rendszer.
Melyik jobb a kazánnak ha kis lángon megy folyamatosan (mondjuk 50% megy, 50% nem), vagy ha 10% megy, 90% nem.
a) eset. Folyamatosan kislángon megy, a szivattyú keringtet, szépen lassan átforgatja a rendszert, de lassan melegszik át. Ha mégis lekapcsol a termosztát, a fűtéskörökből visszajövő víz (ahogy a teljes rendszer) langyos-meleges, kb 30-35 fok lehet.
b) eset. Meleg kazán, belead 60 fokos vizet ami hamar lehűl, épp hogy a fűtéskör 1/3-áig eljut a meleg víz és már elég meleg van, a termosztát le is lövi a kazánt, "körbe sem fordul a meleg víz", azaz a termosztát lekapcsolásának pillanatában a fűtéskörökből VISSZAJÖVŐ víz simán hideg (20-22 fok?), a bemenő oldal van vagy 40 fok (több azért nem a hűlés miatt). Aztán mikor legközelebb bekapcsol a termosztát, megint forgat rajta kicsit.
Kérdés melyik a gazdaságosabb? Nem elfelejteni hogy a szivattyú is 100W-ot eszik.
Mzper: nem a műanyag korrodál te :) De én laikus vagyok. Van egységnyi vized, amit felfűtesz x fokra. Annak a víznek van egy korrozív hatása. Nem mindegy hogy ugyanannak az egységnyi víznek 10 radiátort + fűtéscsövet kell korrodálnia, mint két felszálló vezetéket meg két 1 méteres elosztócsövet meg csapokat, ne? Az előbbi esetben lassabb lesz a korrózió (értsd: belülről kifelé), nem? De mondom én hülye vagyok, azért kérdezlek benneteket.
Alighanem Quadriga Reliance. A tekerentyűvel a vízhőfokot lehet állítani. Warm , Hot , Very hot. "A szivattyú valami nagyon márkás izé, drága volt akkoriban, de csak 100 wattos. mikor megy, akkor kb 1 m-t mozgat másodpercenként a felszálló kn 3-4 centi átmérőjú csőben (innen ágaznak le a padlófűtés elemek)." Ezt egy kicsit bővebben?
Egy gázcső milyen max. környezeti hőmérsékletig biztonságos?
Nálam egy légtérben van a kandalló, és kb. 4m-re tőle a mennyezeten megy egy gázcső. Amikor bedurrantom a kandallót, akkor a mennyezetnél kicsit megreked a meleg, szerintem van vagy 40fok vagy akár több is lehet ott. A gázcső érintésre langyos. Nem fog ez így felrobbanni?
Asszem ez egy kicsit zűrzavarosra sikeredett. Te nem így érzed? "a kazán hőmérséklete állítható" Ha csak padlófűtés van és nincs se hőcserélő ,sem keverőcsap ,akkor a kazán vízhőmérsékletét állítsd cca. 43-48 fokra. Ha elég hosszú a rendszer , akkor hamarosan a visszatérő víz alacsony hőmérséklete miatt elfogy a kazán.Ha van benne hőcserélő akkor annak méretezéséhez képest állítsd be a kazán vízhőfokát. Ha keverőcsapod van akkor azzal állítsd be a 43-48 fokot! "vagy brutál lángra teszem" Na ezt aztán végképp nem értem. A kazán adatlapján rajta van a kazán névleges teljesítménye és a hozzátartozó névleges fogyasztása is. Mivel feltehetőleg van gázóra is a házban , a kazán névleges fogyasztását annak segítségével állítsd be!
Nem tudtam hogy ritkaság padlófűtéssel fűteni :) Nekem nagyon bejön, mert tervezem napcellák tetőre rakását, hőszivattyú, miegymás (ezredik ötéves terv), ehhez meg padlófűtés a jó az alacsony előremenő hőmérséklet miatt.
Én gyűlölöm a radiátort, ezért is jó ez a ház :)
Na viccet félretéve a szivattyú gondolom azért van a visszatérő ágban mert ott a leghidegebb a visszajövő víz, kazán után téve a meleg vizet keringetve szerintem kipurcanna nem?
a kazán márkája valami USA-ban készített revolution vagy mi :) Nem tudok róla semmit. A lényeg egy tekerentyű mint a gázbojleren, amivel (szerintem) lángmagasságot lehet állítani (mikor ment feljebb tekertem, nagyobb lánggal kezdett égni), kb 10-14 éves lehet mint maga a ház. Szóval van rajta egy A,B, és egy C-very hot jelölés meg egy forgatható tekerentyű, ennyi. A alá véve van a minimál, az előző tulaj (melegmániás, folyamatosan 26 fokot tartott a lakásban nyáron is) B-n üzemeltette.
De neki 70e Ft volt a gázszámlája még tavaly, tehát nem mindegy mennyit megy ez az izé :)
Akkor abban maradunk hogy vegyem le a legkisebbre a kazánt ("A" mód alá állítva pl. nem is tartalékol melegvizet), és ha be kell kapcsolnia, akkor menjen sokáig de kis lángon a kazán?
A szivattyú valami nagyon márkás izé, drága volt akkoriban, de csak 100 wattos. mikor megy, akkor kb 1 m-t mozgat másodpercenként a felszálló kn 3-4 centi átmérőjú csőben (innen ágaznak le a padlófűtés elemek).
Többen mondták hogy sos csináljak radiátort de nem a fűtés miatt, hanem azért mert a padlófűtés ugye műanyag cső, kevés a vas a rendszerben, ezért pillanatok alatt szétrozsdál (korrózió rulez).
A kémény át nem melegedése azt jelzi, hogy szakaszosan megy a kazán és feltehetően elég nagy a kondenzáció a kéményben.
Jobb lenne ha a kazán folyamatosan menne, nem túl meleg lenne az előremenő, azaz a lángot visszavennéd. A padlófűtésbe a víz nem egy hőcserélőn keresztül megy ?
-10-ben nem jó a minimál láng, a lángot és a vízhőfokot is feljebb kell emelni a külső hőmérséklet csökkenésével. Legjobb lenne, ha belőnéd hogy milyen hőfok-lángmagasság mellett megy a kazán folyamatos üzemben.
Azt nem tudom, hogy a szivattyúd ehhez mit szól - mármint hogy folyamatosan üzemelnie kell ! Számomra furcsa a rendszered: szivattyú a visszatérő ágban...
A lángot mivel állítod, milyen kazánod van ?
A padlófűtést üzemeltesd szerintem az átalakítás alatt, a radiátorokat ne. Jó lenne ha a falak és ez által a lakás nem hülne ki teljesen, mert a visszafűtés akkor lassú lesz (a falak veszik majd fel a fűtés nagy részét az első időszakban).
Igazad van, de attól hogy neked meg nekem nem volt (és nincs is) annyi pénzünk hogy egy igazán korszerű rendszert kiépítsünk, még létezik ilyen.
Persze előfordul hogy 60 m2-re ez a rendszer nem lesz gazdaságos, 30m2-re meg egyenesen csak konvektort szabad betenni... Akinek meg van annyi pénze, hogy ki tudjon építeni egy korszerű rendszert, az persze had tegye !
Tehát a pusztán műszaki jellegű kérdést válasszuk el a gazdaságosságtól és a rendelkezésre álló 'tőkétől'.
hátha segít még hogy hogyan lehet méreteve: most minden kör megy, a termosztát kb óránként kapcsol be, szerintem 5-10 percre (csak tipp) közepes lángon. (a lángmagasság ugye állítható). Ha nagyobb hőre veszem, üresjáratban is tart vagy 60 fokot a kazán, amit egyből belezúdítani a padlófűtésbe merész :) minimál lángon pedig ha kint -10 volt, maxi 20 fokra bírt fűteni (de a kazánból kivezető kéményszakaszt már egy méter múlva is puszta kézzel meg lehetett fogni).