Csak nem neked is 60 m2-es lakásod van? :) Szerintem nem feltétlenül jó a kazánnak. Egy elektromos berendezés halála, ha naponta 100-szor kikapcsolod-bekapcsolod.
Most éppen heves vita folyik arról, hogy ilyenkor mit kell csinálni. Én (laikusként, de műszaki érdeklődéssel és tudással) arra szavaznék, hogy termofejek le, és termosztátot neki. Nálam szintén egy háromszorosan túlméretezett kazán működik a lakásban (termosztátvezérléssel), és bár még nem lakom ott, már jópár órán át szerelgettünk, és nem vettem észre, hogy veszett módjára kapcsolgatna ki-be.
Én egyszerűen nem értem, hogy miért menne egy kazán folyamatosan pl. 11kW-os teljesítménnyel, akár modulálva akár nem. Az egész logikát nem értem, függetlenül attól, hogy termosztáttal, vagy mással szabályozunk.
Üdv, hasonló a problémám (thermofejek, 24KW kombicirkó precenként ki-be kapcsol) Lehet hogy hülyeség, de mi lenne ha a kazán betápvillásdugóját egy kapcsolóórás aljzatba dugnám ami 15 percig adna áramot a kazánnak aztán 15 perc szünet?
Hello Fórumozók Egy kérdésem lenne,aki tud,lécci válaszoljon:átfolyós kombikazán van,és padlófűtés... Most lettek cserélve mindenhol a fűtés-elosztófejek... És ennek ellenére 4 nap alatt kb 0,2 bar nyomáscsökkenést tapasztaltam...mi lehet ennek az oka?víz nem folyik le,legalább is nem veszem észre... Gond e ha hetente fel van töltve a rendszer?vagy töltögessem most fél évig,mert nyáron úgyis újat veszek? csak utálom állandóan figyelgetni... szal ha tud vki mondani ötletet,vagy tanácsot,várom. Előre is köszi
Nem régen költöztünk egy társasházba. A lakásunk fűtését és melegvíz ellátását egy Beretta Ciao kazán végzi. Pár napja fűtünk. A fűtést egy "Computherm" digitális termosztát vezérli. Nagyjából úgy van beállítva hogy nappal és éjszaka 20, este 22 celsius fok legyen a lakásban. Ezt nagyon könnyen eléri a rendszer, 10- 15 percet megy, majd leáll, és szakaszosan üzemel. Ma reggel az alsó piros led világított, amely mellett egy villáskulcs szimbólum található. A fűtés ekkor leállt. Később manuáálisban újraindítottam, miután a gázszerelő aki beállította és kitisztította azt tanácsolta, hogy engedjek vizet a rendszerbe. Pár másodpercre kinyitottam a víztöltő szelepet, azóta rendben van a fűtés, a piros led nem világít.
Kérdéseim:
- A felső, "alacsony víznyomás" lednek nem kelett volna sárgán villognia mielőtt pirosra vált az alsó led?
- Pontosan mi a jelentése az alsó "villáskulcsos" lednek?
-Hová tűnik a rendszerből a víz, ha nem csepeg egy radiátorszelep sem?
-Biztosan vízhiány volt a hiba kiváltó oka?
Nagyjából másfél bárra lett feltöltve a múltkor, de azóta nem lett lebontva a burkolat, és nem látom a nyomást.
Nem lakunk még kint,de ha minden jól megy pénteken költözünk. 100 nm2 házikónk van, 11 radiátorral, padlófűtés nincs. Konyhai csapot is bekötöttük tegnap, és sec perc alatt jött a meleg víz. Párom majdnem sírt, aztán boldogságunkban kifestettük a nappalit este 11-ig. Bocs az off-ért.
Szia! Jajj de jó! Drukkolok, h jó legyen... akkor sokkal nyugodtabbban vesszük meg mi is, ha van vele személyes jó tapasztalat. Laktok már a házban, ahol fűt? Mit lát el, és milyen a fűtés rendszeretek?
Szia! Tegnap 13:00 perckor, Baxi Nuvola kazánunk sikeressen fűtési pályára ált. :))) Minden a legnagyobb rendben ment, és mikor este eljöttünk a lakásból a reggeli 9 fok helyett 16.5 fok volt. Ma reggel is kimentem és 19.5 fokot mutatott a termosztát, és a kazán szép halkan duruzsolt. Meglepően csendes, én sokkal durvább hangokat vártam. Szóval eddig minden rendben, de kop-kop...
Mint már leírtam ezerszer, igen. Ami 11 kW-ig modulál. Most komolyan: fájna, ha elismernéd, hogy téves az az álláspontod, hogy "kidobom a termosztátot, veszek termofejet és ennyi"? Leírtam neked erről (termofejek nélkül is kapcsolgat a kazán, záródó termofejekkel meg nyilván még jobban), leírtam arról (a 11 kW-os folyamatos teljesítmény 81 e ft-os számlát eredményezne, ami nyilván szükségtelen fűtést jelent). Leírtam azt is, hogy a puffer-tárolóval jó (jobb) lehet a rendszer - na de ezt most írtad először, eddig erről nem beszéltél, csak a fenti megoldást erőltetted.
De, aztan egy pici keringetot, hogy legyen tomegaram is.
Es maris ott tartunk, hogy meg lehet csinalni jol, de akkor meg ne megcsavargatasrol beszeljunk, hanem padlofutesrol. Ha valakinek van arra penze, hogy az aljzatban megtekergesen m2-enkent mondjuk 2-3 meter csovet (alul hoszigeteles, vashalo, mifene...) akkor azon a 20-25 ezer forinton amibe egy +keringeto szivattyu, meg egy termofejes 3 jaratu szelep kerul ne sproroljon, es akkor mar normalisan tekergesse ahogy a nagy konyvben meg van irva, es maris nem lesz nagy hokulonbseg a padlo egyes reszei kozott...
Ilyenkor vetődik fel bennem, hogy a szaki az tulajdonképpen csak az acélszerkezeti munkáért kért pénzt vagy a fűtésszerelésért is. Ha a légtelenítés megtörtént , a felső szelep nyitott, akkor szerintem a torlószelepet (alsó) kellene megnézni teljesen ki van-e nyitva. Ugyanis ezek a szelepek a gravitációs rendszerben nagyobb ellenállást képviselnek az áramlással szemben mint a régiek.
A problema ott van,hogy aradiátornak csak a teteje meleg...
Szerintem a probléma a szerelővel van... Ennyi fittinget egymásba tekerni, gyönyörű!
Légtelenítés megvolt korrektül? A régi radiátoron alul nem volt torló szelep, mos van. Meg kéne nézni, teljesen nyitva van-e?
A gravitációs rendszerekél fontos a nagy csőkeresztmeszet. Az itt rendesen le lett szűkítve. Lehet sosenem lesz jó.:-( Egy tizenezer forintért vásárolható szivattyú megoldása lehet a problémának.
Sziasztok!
Segitségre volna szukségem.Mivel kilyukadt az egyik radiátor,elhatároztuk hogy
kicseréljük.A szerelő fel is tette az ujat.A problema ott van,hogy aradiátornak csak a
teteje meleg(kb 10cm)Az also cső is hideg.A fűtési rendszer gravitácios keringésű.
A ház többi radiátora rendesen működik.Mi lehet a hiba oka és mi lehet a megoldás?
Az elő kép az öreg a másik az új radiator,amely KORAD tipusú. A válaszokat előre is
köszönöm.
No igen, de utána rögtön kifejtik, hogy: "Valamennyi Vaillant hőmérséklet-szabályozó optimális hatékonyságú, azaz a lehető legtökéletesebb az összhang a maximális kényelem és a minimális energiafogyasztás között."
Szerintem inkább arról van szó, hogy az általad bemásolt link egy magasabb árkategóriájú kondenzációs kazán oldaláról van, és a Vaillant megpróbálja a szintén drágább időjárásfüggő szabályzók felé presszionálni a kedves vevőket, ez végülis érhető is.
laikus kérdés. Nem lehet ilyenkor a radiátorrol lejövő visszatérőhöz (mielőtt bemenne a padlóba) olyan szelepet tenni, ami a padlófűtés hideg vizét visszakeveri, hogy ne legyen túl forró ami bemegy?
köszi. Melyik kazán ez konkrétan? Még ami nagyon fontos nekem, hogy zárt égésterű legyen. Ilyen széles tartományban dolgozót egyszerűen nem találok a SD honlapon. De lehet hogy csak én vagyok béna! :)) Padlófűtést értem, megfogadom.
Az a baj, hogy a köztudatban az terjedt el, hogy ez így jó, ráadásul a szerelők fele ajánlja is. Mondjuk szerencsés, ha nem egy fűtésszerelő tervezi a rendszert. Akkor esetleg fugázni sem kell minden tavasszal a diletációtól kimozgott fuga miatt. :)
No igen. Fogalmuk sincs milyen is az amikor átmelegszik a radiátor és az előremenő szinte hőveszteség nélkül bekerül a padlóba. :))
Én sem értem, ha már rááldozza a sok pénzt a szigetelésre meg a padlóba letekert csövekre +stb, akkor miért spórol azzal az 1db szivattyúval, hogy igazi padlófűtése legyen?!