Igen a gázszerelő, aki nem gondolta, hogy ennyibe fog kerülni a dolog.
Azért kérdeztem, hogy valaki meg tudja mondani függetlenül tőle, hogy milyen darabokból lehet összerakni ezt a belső 70-es csövet, mert akkor elkezdenék utánajárni mondjuk a termomaxnál, hogy mi mennyibe kerül.
Szánt szándékkal lett turbós és kondenzációs. Arról volt szó, hogy a 140-es csőbe belefűznek egy 70-est és már kész is. Ja és erre azt mondta, hogy kb 8ezer/ méter.
Na számoltam és azt mondtam, hogy kb. 60-70 és ez még rendben is lenne...
Nagymamámnál egy öreg házban elég régen lett kialakítva a cirkós fűtés vas csövekkel.
A szerelő szerint elég rossz a csövek állapota.
Nagymama nem mer fűteni rendesen, mert fél hogy akkor nagyobb az esély hogy kilukad a cső, vagy valami baj történik.Ezért inkább fázik, és csak pár órát fűt naponta.
Szerintem nincs akkora jelentősége annak hogy megy rendesen, vagy áll a rendszer, fűtsön amennyit kell és inkább ne fázzon e miatt, de gondoltam megkérdezem a hozáértőket.
Ezt már olvastam. :) Valami "nagyobb" szakmai tartalommal bíró leírásról nem tudsz esetleg? Hőszigetelésnek egyébként mit érdemes (vagy mit kell) alkalmazni fűtés- és melegvízcsöveknél?
A hamarosan mit jelent? Jövő nyárra érdemes betervezni? :) Hőveszteség egyébként milyen nagyságrendű lehet ilyen esetben?
Van egyébként a neten szakirodalom erről, hogy milyen rézcsövet szabad falba fektetni és milyen módon? Sajna csak olyat találtam, ahol a szakik áldásos tevékenységét írják le.
Laknak alattunk, nem szeretném, hogy ők vegyék észre először, ha szivárog.
Nem volt, aki segítsen??? A turbós kazán jellemzője, hogy NEM jó neki a kémény, mindenképpen a saját, dupla csövére van szükség: a cső egyik (balső?) részén szívja a friss levegőt és a másik (külső?) részén fújja az égésterméket. Tehát hiába van meg a szép kéményed, abban végig kell vezetni ezt a csövet, ami valóban nem olcsó... Mondjuk az a 233+fa nagggggyon soknak tűnik... 2 dolgot tehetsz: Megveszed a csövet - ez drága, de egyszerű. Kicserélteted a kazánt egy kéményesre - ez olcsó, de macerás. Mivel a turbós jóval drágább szokott lenni az azonos kéményesnél, legrosszabb esetben megpróbálkozhatsz az egy-az-egyben cserével, hátha. Gondolom, beüzemelve (turbócső híján) nem volt.
Egy kérdés azért motoszkál bennem: Te nem kérdezted meg a szerelőt, milyen kazánt vegyél, vagy Ő javasolta ezt?
Van nekem egy 1 éve készült 7,15m magas kéményem amiben van egy 140-es saválló béléscső. Tavaly a lakás átalakításnál visszaraktam a régi kéményes Ferroli kazánomat anyagi dolgok miatt.
Most egy kicsit változott a helyzet és vettem egy Termomax Inka 24K-t.
A fütésszerelőm közölte, hogy a szükséges béléscső a turbós kazánhoz 223 eft + Áfa.
Szerintem ez nagyon sok. Tudna valaki segíteni, hogy milyen szerelvények kellenek és hol érdemes megvenni?
A kazán 1 könyökkel+ egy rövid egyenessel kapcsolódik a kéménybe.
Szasztok! segítsetek ! Van egy olasz savi424A típusú fali kazánom elég sok baj volt már vele.de nincs pénzem cserére.A jelenlegi hibája az hogy sok vizet érzékel, vagyis kigyullad az előlapon lévő piros led, kis idő mulva letilt! De ha leveszem az egyik vezetéket akkor nincs semmi baj.(a led nem világít és nem ad jelzést az automatikának.( szerintem ez a szabályzó egység hibásodott meg) Ha minden igaz 1438212 biztonsági szelep.3 bár savio a neve . Egymás mellett 2 darab van belőle és a víz ágba van bekötve , szerintem figyeli a víz mennyiséget(3 vezeték megy rá,tűzős kábellal) Ha valakinek van ilyen szelepje ,illetve van tapasztalata erről a kazánról kérem válaszoljon.Vagy esetleg műszaki magyar nyelvű leírása. cimem: olasz67@gportal.hu
Te ~120 m2-t fűtessz, házban. (Mindenfelé hűl.) A kolléga 60 m2-t és lakásban. Óriási a különbség!
Előbb persze pontatlanul írtam, mert ugye nekem egyértelmű, az én házam. :o) Szóval tavaly úgy indult, hogy külön vezérelt radiátor és külön vezérelt padlófűtés. Ekkor fordult elő, hogy csak a 3 radiátor ment (ami kb. 45 m2-nyi helyiséget jelent) és állandóan túlfutott a kazán a beállított maximumon és kapcsolgatott. Mikor csak a padlófűtés ment, ~40 fokos előremenővel, ~70 m2-t fűtve, ugyanez volt. Ekkor kaptam itt azt a tanácsot, hogy menjen együtt a két fűtés és a rendszer majdnem tökéletes lett. Így már tényleg ritkán fordult elő a túlfutás, bár azért a határ közelében mozgott a dolog. De ez 115 m2 fűtésére igaz! Idén val'szeg megint romlik a helyzet, mert megjöttek a termofejek, amik azt fogják eredményezni, hogy időnként már csak a padló, a termosztátos szoba radiátora és a 2 termofejes radiátor _éppenhogy_ fog menni, amivel könnyen megint átlépem a bűvös határt... :o(
valszeg sk kivitel lesz. mert biztos hogy vannak fortélyai, szabályok amiket be kell tartani, de hogy én pl. egy 6 kiállásos vízszerelésért nem fogok fél misit kifizetni
az hót ziher. (nem vagyok sz*rrágó, 1xüen ez nekem sok -ezért-)
A legolcsobb padlofutescsovet, ami diffuzmentes, a PEMU gyartja, meterenkent cirka 117 Ft.
A 23 m2-re cirka 75 m cso kell (cirka 10000 Ft),
meg cirka 4 db vashalo x10000 Ft (40000 Ft),
kell cirka 25 m2 AT-L2-es lepesallo 5 cm vastag (1 rugo/m2) azaz 25000,
Azaz ha a kazanoldal tamogatja, akkor a padlofutes cirka 75000 Ft 23 m2-re, ha nem, akkor hozzajon egy keringeto szivattyu cirka 25rugo, egy hocserelo cirka 10rugo, egy tagulasi tartaly cirka 5rugo es egy haromjaratu thermofejes szelep 10rugo. oszt ennyi.
Így van, ez az ábra csak a padlófűtéshez jó! Amit én mondtam, ott csak a visszafolyó ágat szabad megtörni, a radiátorhoz a legrövidebb úton kell a vizet eljuttatni a kazántól.
Árakról? Hümm, nekem 55 m2 alá kb fél milla lett volna a padlófűtés. Akkor azt mondtam, hogy köszi nem kell, inkább maradok az alternatív megoldásnál. Nem bántam meg.