Az én értelmezésemben ha méretezési állapotban (nagy hidegben) a radiátor fele meleg, és a többi hideg (szobahőmérsékletű) akkor az a radiátor kétszer nagyobb a kelleténél. Szerintem minden gázfűtés állandó üzemű, amíg fizeted számlát. Hogy a kazán ki és bekapcsol az a szabályzás. Mindig elhelyezel valamit most az elejére és a végére amit szerény képességeimmel nem tudok értelmezni. Mi az a normál méretezés a radiátoroknál? 90/70C? Az utolsó mondat meg teljesen érthetetlen. Számomra.
Én is a normál méretezés mintájára raktam fel a radiátoraimat. Csak nekem mindenhol termófejek vannak és állandóanüzemben (termosztát nélkül) megy a kazán. Így nagy hidegben 60 fokos előremenővel a 600as radiátorok felső 10 centimétere meleg max, soxor annyi se. 30valahány fokos előremenővel kisérletezve néha a radiátorok fele is átmelegedett a nagyhidegekben. Állandó üzemü fűtési rendszereknél (padlófűtés és más alacsonyhőmérsékletü rendszereknél erősen ajánlott!) jóval kisebb fűtőfelület is elég, mint a hagyományos termosztáttal kapcsolgatott rendszereknél alkalmazott méretezés.
Mióta cél az, hogy minél elöbb forrjon a víz a radiátorokban? Szerintem forráspont közeli állapotban gázok válnak ki, amik nem használnak egyik rendszernek sem. Bár a Pi vizet ennyire nem ismerem. Véleményem szerint, ha olyan csodát művelnek veled, hogy 30 fokon forr neked a víz, akkor is csak 30 fokos és nem 100 foknak megfelelő hőt fog leadni a radiátorod! SZVSZ.
Jóval nagyobb/korszerűbb hőátvevő felületük van (nem kondenzációs készüléknél eleve túlfűtik a hőcserélőt, hogy ne keletkezzen lecsapódás), alacsonyabb a kéményen távozó füstgáz hőmérsékletük, a fűtővíz alacsony hőmérsékletre fűtése/tartása jóval kevesebb energiát igényel, stb.
Alacsony hőmérsékletü rendszereknél elkerülhető a gazdaságtalan ki-be kapcsolgatás, és ha alacsony (57) alatti az előremenő, akkor garantált a + kondenzáció is. Az is csak megvezetés, hogy jóval nagyobb felületü hőleadó felület (radiátor/padló) kell az kondenzációs készülékekhez.
Az igaz, hogy jobban lehet számlázni!!!, de egy állandó alacsonyhőmérsékletü rendszernek, (finoman saccolva) 30% felület sem kell egy részüzemü 90/70 °C rendszer hez képest.
Léteznek már kisebb teljesitményü, (meg jobban moduláló) készülékek, csak ide még nem hozzák, mert itt mindenki minimum 24kW-os vagy jellemzően inkább nagyobbat vesz (mert csak azt kapni, azt tervezik neki). Nincs igény rá, mert olcsó a gáz. :))
A kondenzációs készüékeknek jobb/nagyobb a hőátvevő felületük (hőcserélő).
Eleve úgy vannak tervezve, hogy minél kevesebb (semmi) hő távozzon a kéményen keresztül.
Nem túrbós készülékeknél muszály (feleslegesen) hőt kiengedni a kéményen, különben nem lenne huzat ami kiviszi az égésterméket.
Nem kondenzációs túrbósnál is melegíteni kell a kéményt egy kicsit, hogy a kondenzáció ne a készülékben alakuljon ki, és ne marja szét az alkatrészeket.
Alkatrészileg is jelentősebben tartósabbnak kell lenniük, mivel az alkatrészeik a kondenzáció okozta savas lecsapódás ellen is védettek, de a kinai technika csodákra képes sajnos.
Normál fűtési rendszerekben is hatékonyabbak, mint a hagyományos készülékek, és jóval drágábbak is.
Lenne pár eladó Dunaferr radiátorom, mivel méretben nem lettek jók a kondenzációs kazán miatt. Mind vadi uj, bontatlan csomagolásban, tartókkal. DK 600/1600 3db DK 600/1300 2db
Bocs a kicsit egyszerű kérdésekért, de néhány dolog nagyon érdekelne.
1. egy teljesen egyszerű kombi gázkazán (alapmodell, távfelügyelet és újraindítási lehetőség nélkül) kb. mennyi ideig üzemel áramszünet esetén, mennyi idő múlva kapcsol ki?
2. mennyi ideig javasolt (javasolt-e egyáltalán) ilyen, távfelügyelet nélküli készüléket emberi felügyelet nélkül alkalmazni?
3. Ha tudom, hogy kondenzációs problémák vannak, s emiatt biztonsági kiállás léphet fel (túl alacsony hőmérsékleten üzemeltetem a kazánt, túl hideg levegőt szív be), akkor mit tehetek a leállás ellen? Vegyek drágábbat?
A megyei lapunkban volt egy cikk, amelyben leírták, hogy a közismert Bárándy ügyvéd egy egész falut kíván szponzorálni, ahol csak és kizárólag földfűtést, napenergiát stb. kívánnak alkalmazni. Ott volt írva, hogy a fűtési rendszerben pi-vízet fognak alkalmazni.......
Koszi szepen a valaszt, ezek szerint az alacsony homersekletu uzem miatt van, es nem a jobb konstrukcio stb miatt.
Megeri-e radiatoros futeshez kondenzacios kazant venni (tul kell meretezni a radiatorokat), azaz a plusz befektetes megterul-e a nagyobb hatekonysag miatt? Tovabb tart-e, megbizhatobb-e egy kondenzacios kazan?
Azert kerdem, mert egy egyszeru hoszukseglet-szamito program szerint nalunk kb 6-8 kW kellene magara a futesre, de egy normalis legcsere szammal (0.2-0.5) viszont 12-18 kW kell a leghidegebb (-20 fok) napokon. Atlaghomersekletekkel szamolva viszont csak 9-10 kW jon ki. Tehat kellene egy 24 kW-os kazan (lesz egy 300 literes bivalens tarolo is), viszont legtobbszor reszterhelesen uzemelne.
A képződő kondenzátum mennyisége_ vagyis a fustgázból visszanyert energia_ attól függ hogy a visszatérő hőmérséklet mennyi. Ha a visszatérő hőmérséklete meghaladja a füstgáz harmatponti hőmérsékletét, (kb 60 fok) akkor nincs mód a kondenzációs üzemre. Tehát a kondenzációs kazánok kb. ugyanolyan hatásfokkal üzemelnek 60 fok visszatérő felett mint a hanyományosak. Ezért alkalmazzák öket alacsonyhőmérsékletű rendszerekhez. Itt az előremenő sem haladja meg a harmatponti hőmérsékletet. Ezért nem gond a részterhelés. Bátran lehet melegvízhez illeszteni a teljesítményt, és fűtésnél sincs gond. A hagyományos kazánoknál épp itt a probléma. Ez a lényeg, elnagyoltan.
A lényeg: a gázkazánok a névleges terhelés közelében a leggazdaságosabbak, tehát nem szabad őket tulméretezni. Nem igaz ez a kondenzációs kazánokra ezek imádnak részterhelésen üzemelni.
Miert imadnak? Es ez csak a kondenzacios uzemre igaz, vagy pl 80/60-as uzem eseten is?
A lényeg: a gázkazánok a névleges terhelés közelében a leggazdaságosabbak, tehát nem szabad őket tulméretezni. Nem igaz ez a kondenzációs kazánokra ezek imádnak részterhelésen üzemelni.[/i/
Miert imadnak? Es ez csak a kondenzacios uzemre igaz, vagy pl 80/60-as uzem eseten is?
MI VAN ???????????????????????????????????????????????????????????????????????? SZÉLHÁMOSSÁG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szerintem itt valami felreertes lehet. Kisebb fajho, forrasho eseten hamarabb felforralhato (kevesebb energiaval), de ettol meg a lehulesehez (a radiatorokban a levego futesevel) is ugyanugy kevesebb energia elvonasa kell, vagyis nem meglepo modon a kevesebb energiabol kevesebbet is csinal, hiaba mind a ketto mondjuk 70 fokos eloremeno. Raadasul nem ahhoz meretezett a futesrendszer (kazan/radiatorok), hogy ez fog benne keringeni, felteszem novelni kene a rad.feluletet. Hozzateszem, hogy gozom sincs mi a pi-viz, de a "kevesebb energiaval felfutheto"-rol erre asszocialtam.
Sziasztok! Ha esetleg valakit érdekel: van egy Honeywell CM-67-es szobatermosztátom, amit nem tudok használni a fűtésem szabályozására! (fal+padló) Garanciája áprilisban lejárt. Utánvétellel 10e Ft. Üdv:PL