Önkormányzati (magyarul jó eséllyel ex-tanácsi) alkalmazottak, én azon lepődnék meg, ha nem ezt csinálnák. :) Ha mondjuk tervet adsz be, azt iktatni kell, munkával jár, ahhoz fel kell állni, kinyitni a szekrényt, fénymásolni, abbahagyni a passziánszt, lerakni a telefont stb. Sokkal egyszerűbb ugye a fotelben ülve lebeszélni róla.
3 hete szereltettem fel egy IMMERGAS EOLO STAR 23kW tipusú vizátfolyós cirkót
a fütés vele tökéletes de a fürdés az nem jön a forró adok hozzá kis hideget elkezdem a fürdést és kihül a viz 2-3 percen át csak a hideg folyik aztán nagynehezen ujra a meleg aztán ujra hideg más napon viszont végig tökéletes jótállásos szerelő már 3 szor volt folyatja a vizet vagy negyed órán át a csatornába majd mindent jónak talál és távozik
mit tegyek, hogy végre élvezhető legyen a zuhanyzás ??
A gázhoz közműfejlesztési hozzájárulást kell fizetni, ha még nem fizettetek. Alapból a szolgáltatóhoz kell fordulni.
Az építkezés előtt kell gondolom küzműnyilatkozat, hogy a tervezett épület nem esik valamilyen közmű védőtávolságába, esetleg a vezetékre magára... Ezt a nyilatkozatot az építési engedély kérelemhez kell csatolni. A szolgáltatónál adnak ki ilyet, tervet vigyél be hozzá !
A gáztervet az érvényes építési engedély után kellene csináltatni. De az 1:50-es rajzokat már odaadhatod a tervezőnek, ha nincs a tervben csont (gondolom nincs).
A tervbeadáshoz a közműfejlesztési hozzájárulást rendezni kell, az önkormányzathoz nem kell semmit benyújtani, hacsak nem külső falon lesz kivezetve a kazán (parapetes kivezetés építési engedély köteles).
Ha csak 50nm az egész, akkor egy fali zárt égésterű cirkót kellene feltenni, azzal a melegvíz ellátás is meg lenne oldva, a Saunier Duval Thema Classic-ját ajánlotta asszem nemsokkal ezelőtt Kr0650 valakinek, szvsz az neked is jó lenne.
Adott 160l melegvíztároló + 35 KW kazán, fűtési keringető szivattyú Grundfos 25-50. A melegvíz tároló töltő szivattyúnak ugyanilyet kell berakni vagy kissebbet, esetleg a sebesség fokozattal érdemes beállítani?
2.
A visszacsapó szelepet fordítva is fel lehet tenni? Amennyiben elindítom a fűtési keringető szivattyút, /a melegvíztároló töltő szivattyút a "mester" kifelejtette/ "kattog-morog" a melegvíztároló, és időnként fémes hangja is van. Esetleg még mindig levegős a rendszer? /Automata légtelenítők vannak + 1 a tárolónál/
3.
Vízfeltöltés: van valamilyen aranyszabály? Vásároltam 300l ionizált vizet amit majd ha minden rendben van beletöltök a rendszerbe. Most városi vizzel töltöttem fel, nyomás alatt, alulról /kazántöltő-ürítő/, és mégis tiszta levegős lett a rendszer. Esetleg több órán keresztül járatni a szivattyúkat és majd csak "kidolgozza" a levegőt? Esetleg a szelepes osztóknál érdemes feltölteni, minden osztónál van automata légtelenítő és töltő ürítő csap.
4.
Padlófűtés zárt tágulási tartály nyomás beállítása ugyanaz mint a radiátor tartályánál?
Radiátornál: tágulási tartály és a rendszer legmagasabb pontja közti magasságkülönbség / 10 = bar
pl. nálam 7 m tehát 0,7bar de valahol olvastam, hogy az előfeszítéshez egy tizedet hozzá kell adni. Tehát 7m = 0,8bar
Viszont a padlófűtés csak 3m van, akkor jó a 0,4bar?
5.
Próbanyomás: 1,5 bar a fűtési rendszerben, ez elég, vagy nagyobbal érdemes kipróbálni. /természetesen a tágulási tartályokat leszereltem a próbanyomás idejére/
Házat - pontosabban nyaralót - bővítünk, ez egy szoba hozzáépítést jelent.
Amikor a tervző kész lett a tervvel, azt mondta, mielőtt az építési engedély kérelmét beadjuk az önkormányzathoz, közműnyilatkozatot kell kérnünk mind a három közműtől. A gáz viszont még nincs bevezetve, én úgy tudom, azt külön is lehet kérni. Igaz ez? Illetve a gáztervet kinek és mikor kell megcsinálnia? Mitől függ az engedély? A gázkérelmet is be kell nyújtani az önkormányzathoz?
Eddig hárman háromfélét mondtak, ha tud valaki, kérem segítsen!
A kondenzációs készülék a korszerűbb hőátvevő (hőcserélő) felülete miatt eleve kazdaságosabb még kondenzáció nélkül is, mint a hagyományos készülékek. Sajnos messze nem annyival, mint amennyivel többe kerül.
1. Kondenzációhoz 50akárhányfok alatti hőmérséklet szükséges (egyébb tényezőktől is függ). Ha eleve kevesebb az előremenő is, akkor nagyobb az esély a kicsapodásra a radiátorok felületétől függetlenül.
2. Padló(falfűtésnek) a nagy hőtehetetlenség miatt állandóan illene mennie, de 50-60 fokon megfőnének a lakásban, ha állandóan megy, ezért a szobahőmérséklet+hőveszteség-en kell(ene) járatni.
És ebből sokan az kombinálják ki, hogy a kondenzációs kazán csak padlófűtéshez jó! Pedig nem.
Radiátorok meg a kazánok is sajnos úgy vannak méretezve, hogy a termosztát vezérlése miatt "pillnat"okon belül képesek legyenek felfűteni a lakást. Pedig a mostani radiátor méretezésekkel 30-40 fokos előremenővel is tökéletesen lehetne fűteni, csak ahoz állandóan kellene mennie a kazánnak. 30-40 fokos előremenőnél van akkora hőveszteség a radiátoron, hogy a visszatérő max. 1-2 fokkal magasabb, mint a szoba hőmérséklete és az már bőven jó a kondenzációhoz. "Szabványosan" méretezett 600-as radiátoroknál, ha folyamatosan kapja a 60 fokos előremenőt, akkor általában a felső 5 centije meleg csak a radiátornak. Minusz 10-nél akár a felső 10centi is képes átmelegedni de a visszatérő szobahőmérsékletü csak. Mennyire is vannak túlméretezve? :)) Abban igazad van, hogy általában a gazdaságosabb készülékeket is képesek beilleszteni egy olyan rendszerbe, hogy sz@rt sem ér az egész.
Akkor már csak ez a kérdésem maradt: Nekem azt monták, hogy olyan minimális a padlófűtés szivattyú fogyasztása és olyan hosszú az élettartalm, hogy nem érdemes lekapcsolgatni a fűtési szezonban termosztáttal. Igaz lehet ez?
De negem itt már többször úgy tájékoztattak, hogy ilyen gyári szerelt kémény esetén nem kell kéményseprős papír a gázosoknak - de ezt a kiviteleződ jobban tudja, kérdezz rá ! A gázműveket ne kerüld meg, mert kikapcsolhatnak a szolgáltatásból, ha tiszta munkát végeznek nálad, akkor nincs mitől félni (az építési hatósági jóváhagyást tudtommal nem kérik, mert minek) - és legyen tiszta munka, aludjatok (és ne el örökre) nyugodtan.
Sziasztok!
Keresem a kapcsolatot olyan emberekkel akiknek a házában
légfűtés üzemel, illetve tud olyan céget, aki Baranyában
csinál családi házban is légfűtést, vagy bármilyen információval
rendelkezik ezen a területen.
Nemsokára kezdek építkezni és szeretném megoldani a ház
teljes fűtését, szellőztetését ilyen módon.
Sajnos még nem nyithatok új topikot, de ha valaki megtenné
hogy nyit egy "Légfűtés" nevüt azt megköszönném.
SoToS
Nehéz így megbecsülni, hiszen a radiátorok számától is függ a dolog, meg a bekötéshez használandó anyagok szerepelnek-e az árban (vagy a termoszelepek pl) vagy ez színtiszta munkadíj. Egy gépészeti terv 30-tól indul mondjuk, illetve a gépészeti beruházás %-ban szokás meghatározni (2-5%) ha jól tudom.
A külső parapetes kivezetés miatt kell terv, de nem épületgépészeti hanem építésztől származó ! Ha nem utcafrontra történik a kivezetés, akkor én xarnék erre tervre (meg az engedélyre) és megcsináltatnám, ha egyébként gépészetileg szabályos a dolog (védőtávolságok megvannak).
Hülyeség amit mondtak, se a vakolatot nem fogja ledobni se kormos (ha koszos lesz maj lemosod vagy átfested, na bumm - de ez nekik ne legyen gondjuk !) nem lesz a falad.
A kazán típusa és teljesítménye minek kellene nekik ?
Ha ilyen bátran nyilatkoznak hogy nem kell terv, akkor meg adják írásba, hogy később az orruk alá dörgölhesd !
Kicsit én is kupálódtam. Kondenzációs kazánnál annál nagyobb a megtakarítás, minél hidegebb a visszatérő víz hőmérséklete. Ahol nincsen padlófűtés, falfűtés, ott felejtős szvsz.
Lenne egy kérdésem.
Fűtés és vízszerelés munkadíjára 280 000Ft-os árajánlatot kaptam, amit egy kicsit sokallok.
Ami benne lenne az a gáz bekötése a csonktól a kazánig. Gépészeti terv elkészítése. A fűtés csövezése megvan, a kiállásokat kéne megcsinálni, vízcsöveknél úgyszintén. Radiátorok felszerelése, nyomáspróba. Garázsban egy mosdó és egy radiátor kialakítása (falvésés, csövezés ~5m). Csatorna bekötése. Egyik fürdőben egy kád és egy mosdó, másikban egy tusoló és egy mosdó beszerelése, konyhában egy mosogató + csap.
Kis házamban a gázkonvektoros fűtést és a villanybojlert szeretném lecserélni egy HMV-s gázkazánra.
Felkerestem egy gázszerelőt aki ajánlott egy tervezőt (épületgépész mérnök).
Atervező három hét alatt készített egy "valamit", és azt mondta, hogy adjuk be az önkormányzatnak engedélyeztetésre.
A terve szerint egy turbós kazán kerülne a fürdőszobába a külső falra merőleges egyik falra. A kivezetés a falon menne (kb 1,5 méter) és egyenesen kimenne a külsőfalon.
Elvittem a tervet az önkoriba ahol elhajtottak a következő indokokkal:
Erre nem kell és nem is érdemes engedélyt kérni, mert ilyen baromságra nem adnák ki.
Ha lenne függőleges kémény is akkor kéne engedély, de akkor is csak a kéményseprőktől.
A kazán tipusa, teljesítménye sincs feltüntetve.
Egyébként is összekoszolná a falat és ledobná a vakolatot.
Építésznek és nem gépésznek kellett volna terveznie.
Ezek után nem értem miért kellene fizetnem a tervezőnek és miért kellene megbíznom a kivitelezőben. Vagy még életükben nem szereltek engedélyezett kazánt?
Most kinek lehet igaza?
És még egy kis kérdés:
Nem tudtok Szigethalom környékén megbízható, hozzáértő kivitelezőt ajánlani?
Hát képem az nemnicsen, de az sd honlapján mintha láttam volna rajzot. A beépítés előtt rá kell szerkeszteni a tágulási tartály szelepére egy hosszabbítót. Hasonlót ahhoz, amit a teherautók hátsó dupla kerekénél alkalmaznak. Filléres cucc lehet.
Az is lehet, hogy már változtattak a kiépítésen, és simán hozzáférhető ez a szelep.
Történet azoknak, akik még nem építettek be álló kazánt:
A kazán egy KLZ30 Saniuer Duvall kombi álló öntöttvas szerkezet. 3 éve gond nélkül megyen, csak az éves tisztítással "bajlódtunk".
Node.
Tennap az nyomásmérője alapján arra a következtetésre jutottam (egyébként helyesen), hogy a kiegyenlítőtartályban nincs elég nyomás.
Hát akkor fújjunk bele. Pumpa van, időm van, gondoltam 2-3 perc. Kicsit több. És rengeteg káromkodás.
Merthogy eléggé meggondolatlanul annak idején a kazánt nem a pince közepére raktam, hanem a falhoz. Ezen kívül mögötte megy az összes cső is, ami kell nekije. Igenám, de a kiegyenlítő tartály az hátul van, be van burkolva, valamint a burkolattal, ami oly méretű, hogy nem lehet kibuktatni a kazán és a fal közötti résen. Igaz, ha kiférne, akkor is le kéne kötni a gázt, mert a csatlakozó átmegy ezen a dög lemezen. Hát most már nem megy rajta át. Úgy vágtam szanaszéjjel a lemezollóval, hogy csak na. Csak kicsit vérzett a kezem a végére. Ezután már könnyen tudtam pumpálni.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a burkolaton van egy lyuk, amin keresztül egy kb 15 cm-es egyenes szelephosszabítóval megoldható lenne a pumpálás, de ilyenem éppen nem volt otthon;-) Látni persze ilyenkor sem lehet, csak tapogatni.
Hülye franciák!
Ezt csak azért írtam, hogy ha valaki még beépítés előtt áll, nézze meg, hogy jövöre, hogy fog hozzáférni ehez a kis szelephez, Ne akkor kelljen szétbarmolni mindent, vagy szerelőt hívni.