Igen, azok a kupakok csak takarok, igy lazitsd meg oket, hagy tudjon a levego tavozni. Majd ha mar elul a levegos viz keltette zorej, utanna (akar par nap mulva) tekerd vissza oket. Viszont figyeld a lenti keringetok hangjat es neha kezzel is figyeld ,hogyan mukodnek (ha jol tudom kavitacio lephet fel, ami art nekik, majd a szakik megmondjak a tutit). Ha kicsit rezgos hangosabbra valtoznanak, akkor nyugalmi helyzetben, felfutes utan kikellene nyitni az egyik csapot a hocserelonel es a kazan nyomasmerojet figyelve a csap kinyitasa elotti nyomasra feltolteni a rendszert. Utanna ujra elzarni a csapot es elmeletileg minden a regi kerekvagasba kerul.:)
Koszonni nem kell semmit. En is orulok, ha gondom van es valaki segit. Szivesen tettem.
A kazán 50-en üzemelt, azt most a lekapcsolás után emeltem 60-ra, félva a hőcserélős, megoldástól. A lenti nagy szivattyú teljesítményét közepesre vettem a magasról, a kicsi maradt legkisebben ahogy volt. Maradt minden 40/30 lent. A fenti nyomás emelkedett 2,4re kb, azt visszavettem újra 2-re. Meglátjuk holnapra mennyire esik vissza. A buborékok lent enyhültek, de még vannak. A nagy szivattyút azért vettem visszább, hogy több ideje legyen a keringő víznek a hőcserélőben felmelegedni.
Igen, a fenti fürdőszoba is padlós, az is lentről jön vissza. A fenti a fürdőszobában van a kazán is. Már eleve padlós, mert onnan mennek a radiátor csövek is, de lentröl jön vissza neki padlófütés is.
OK, épp ezt csináltam lent. A kazán 60fokon megy, lent eddig 40 ment be és vissza 30.
Most úgy látom leesett 38-ra a vissza ág még 30 fokon van. Ami változott, hogy most hallani ahogy buborékolnak lent a körök, csörög a víz, folyamatosan. A lenti elosztó végén a két elem, ugye automata légtelenítő? A piros kupakokkal. Azoknak ezt lassan fel kellene oldani, ugye? Lehet azokon állítani valamit? Kupakot lazítani, ilyesmi?
Kedves Petrech tényleg nem tudok elég hálás lenni a rengeteg tanácsért! Köszönöm!
Szerintem uzemelhet a padlokor a hocserelon keresztul, fog melegedni a padlo. A fenti kor is innen lentrol megy a kepen a feliraton egy kor van fentre. Gondolom fent a futest a radiatorok vegzik, azok vannak direktben a kazankoron, gondolom en es arra volt eleg a tagulasi a kazanban.
Probald meg azt amit elobb irtam. Ha levalasztod a padlokort, akkor a kazankorben befogod tudni allitani a nyomast, amennyiben nem lyukas a tagulasi. A padlokor meg fog uzemelni a hocserelon keresztul. Ha lezarod a csapokat, par perc utan nezd meg, mennyire meleg a primer es a szekunder oldal a hocserelon. Ha eleg meleg a padlooldal, akkor az mukodik jol igy is, ahogyan volt tervezve.
Ha teljesen elzárom a 2 csapot, fog valamit melegedni a víz a lenti körökben? Ez a hőcserélő győzheti azt? Illetve most, ha csak fent kell fűteni a radiátorokban, akkor lent nem indulnak el a szivattyúk, de kapnak egy kis áramló vizet fentről. Az ki fog maradni, így egy kicsit bele kell nyúlni a padlós programba, hogy ne hűljön le nagyon éjjel - gondolom.
Megegyszer megneztem a kepeket es az jutott az eszembe, hogy lezarhatnad a ket csapot, igy a padlokorokben lehul a viz es a nyomas lecsokken ,a kazankorben biztonsagos nyomasra visszaveszed a nyomast. Szerintem a szaki azert nem tett tagulasit a padlokorbe, mert elhanyagolhatonak tartotta a viz tagulasat 20°C toltohomerseklet es mondjuk 35°C uzemhomerseklet kozott. Viszont ti ranyitottatok a padlokort a kazanra es annyi vizre viszont kicsi a tagulasi a kazanban.
Én sem értek hozzá, de természetesen tudom, hogy a visszacsapószelep csak az egyik irányba engedi a vizet. Ilyen tuti nincs a rendszerbe, tehát ez a hiba lehetőség kizárva.
A padlófűtés rendszere mivel már egy hőcserélőn keresztül engedi a vizet úgy gondolom nem bír 60-70 fokos víznél melegebbet átengedni, de ezt leszabályoztam a thermoszeleppel pillanatnyilag 40 fokra.
A válaszokat köszönöm, ha valami segítségre lesz szükségem, majd jelentkezek.
Hocserelotok van, csak nem hasznaljatok. Azt sem tudod, hogy hany meteresek a korok a padloban? Mert ha igen es a radiatoraid merete is ismert, akkor eleg jol meglehetne saccolni a vizmennyiseget es ahhoz kivalasztani a megfelelo tagulasit.
Mivel en csak laikus vagyok, igy csak annyit tudok irni, hogy amennyiben nincs visszacsaposzelep a rendszerben, akkor talan mukodik ugyanugy. viszont a keringetoket altalaban a visszaterobe szokas szerelni, hogy ne legyenek kiteve a direkt magas homersekletnek, mert ugye a gyarto nem tudja, ki mire akarja hasznalni es azert ugy is irja szerintem a beszerelesi utmutatoban. A homerseklet ha jol tudom maximum 110°C, amire tervezik oket. Ha nalad igy van most, akkor ok.
Nincs. Gyarkorlatilag láttátok a teljes rendszert.
Van a kazán a bekötött csöveivel, a radiátorok, meg lennt ez az elosztó rész. Ilyen kókler volt a vízszerelőnk. A vizet is úgy kötötte be, hogy a gerinc meg a többi cső ugyanakorra méret.
Mi lenne a jó a mostani helyzetben? Míg nincs hőcserélő - amit feltehetőleg, csak a fehér csapok után valahová tudunk tenni. Zárjam szűkebbre a fehér csapokat?
Azok a csapok vagy nyitva vannak es direktben futi a kazan a padlokort is, vagy zarva vannak es akkor kulon kor a padlokor a sajat keringetojevel. A vizkorok olyankor fuggetlenek egymastol.
Jelenleg a hocserelod koron kivul van ,tehat nincs szerepe. A ket csap elzarasaval iktatod be a hocserelot. Ebben a mostani allapotban az egesz rendszerben melegedo viz tagulasat az az egy tagulasi ellensulyoza? Azt nem akarom elhinni. 8 literes tagulasira sok az a viz ami a koreidben van szerintem. A padlofutesnek is kell valahol lennie tagulasinak, ha hocserelon keresztul terveztek uzemeltetni.
Volt olyan. Régebben sokkal nagyobb hőt engedtünk bele, hogy melegebb legyen a padló, de túl lett fűtve a lakás. Aztán idővel állítgattuk, végül pedig azért lettek kinyitva azok a csapok, hogy bemenjen oda a melegvíz. Nem voltam tisztában azzal mi szerepe a réz doboznak. :(
Akkor gondolom a kis tartály fent úgy volt tervezve, hogy csak a radiátor körökkel foglalkozzon, lent meg picit volt nyitva a két fehér csap. Nem tudom mi lenne a jó most.
Köszi a választ! Közben már kaptam elég sok tanácsot.
A lufival 1,5-röl indultunk. Nem volt mérhető, amikor rádugtam a kompresszort, de nem bízom nagyon annak nyomásmérőjében. Próbálok majd szerezni egy pontosabbat. Most 1,5 levegő, 1,5 vízzel indultunk.
Semmi gond. Viszont azt nem irtad, hogy volt-e olyan idoszak, amikor megvoltal elegedve a padlo homersekletevel. Azert kerdeztem azt is, hogy az a kis hocserelo eleg nagy-e teljesitmenyileg es van-e megfelelo homerseklet a primer oldalon ahhoz, hogy a szekunderon tudjon eleg megfelelo homersekletu jutni a padlokorokbe.
2) Van valahol egy zárt tágulási tartály. Ebben van egy gumimembrános "lufi" mikor a fűtőköri víz melegedik, akkor nő a térfogata => A lufit a fűtéskör préseli össze.
Ezen van egy szelep 90%-ban ugyanolyan, mint, ami a kocsi kerekén van. Valószínű, hogy van rajta egy szelepsapka is. Vedd le. Ha víz folyna belőle rossz a szelep.
3) A szelep tetején nyomd meg:
(Remélhetőleg a tágulási tartály úgy lett beépítve, hogy alul van a szelep benne.)
Ha viz folyik ki belőle, akkor a "lufi" kiszakadt. Lehet cserélni.
4) Ha nem folyik ki belőle víz, akkor hagyni a rendszer teljesen lehűlni. Víznyomást közel 0-ra csökkenteni. (nem kell a vizet leengedni 1m viz nyomása 0,1 Bar. Szerencsés esetben 1 szintes családi háznál 0,3Bar-ra tudod csökkenteni) A tágulásiban a lufit felfújni 1,2Bar-ra. A rendszert feltölteni 1 Bar-ra.
Mivel a rendszer eddig is megvolt, így nem hinném, hogy el lenne bármi méretezve. Ökölszabály amennyi a viz térfogat, annak a 10% a tágulási tartály.
A 2,5 Bár nagyon sok!!! Lemez kazánnak az oldalát, varratait már szét tudja szedni!!
Most gyors megoldásnak a tágulási tartály lehetőleg úgy van a rendszerben, hogyha levegőt fújsz bele, akkor szakadt lufi esetén sem megy ki a levegő egyből a fűtési kör felé.
Bocsánat, de közben 1000000 dolgom volt és most próbálok a kérdésekre válaszolni.
A hőcserélő neve SWEP.
Nem tudtam jó ötlet-e, hogy azon a szelepen ha zárok és több vizet engedek a hőcserélő felé és a radiátorok irányába kevesebbet, akkor javít-e valamit a helyzetemen?
Azert nalad a fenykepek alapjan nehez konkret valaszt adni, mert van egy hocserelod, de ha megnezed a bekotest jobban, akkor a ket csap megnyitasaval direktben is lehet uzemeltetni a padlofutest. Tehat amennyiben a csapok zarva vannak es a hocsrelon keresztul futenek a padloban a futeskorok, akkor barmelyik kilyukadasa sem okozhatna a kazankorben a nyomascsokkenest. Viszont, ha nincsen hasznalva a hocserelo, akkor akar azok is okozhatnak galibat, ha eresztenek valahol. Ezt megint igy tavolbol nehez orvosolni.:) de lehet, hogy en latom rosszul a fenykepeken a bekotest es akkor lehet barmi a valosag.
Szerintem egy sima oregedes okozta a tagulasi kilyukadasat, ha az lesz a baj okozoja. Hiszed vagy nem, en tegnap elott este vettem eszre, hogy szokik fel a nyomas a rendszerben. Termeszetesen tisztaban voltam vele, hogy a 18 eves kazanom tagulasija okozta. Igy ki sem nyitottam a kazant, inkabb szombaton delelott megvettem mindent ami kellett hozza es siman meg egy ora sem kellett a beszereleshez. Ugy ahogyan volt gyarilag 1,5 barra felnyomatva nitrogennal, ugy beszereltem, mert a rendszert is annyira szokom tolteni. Minden ugy uzemel, mint idaig.
Termeszetesen a vizet kiengeded, mert akarod csokkenteni a nyomast. Csak ugye elofordulhat, hogy mindig a vizet ereszted, aztan mikor lehul a viz, meg nem indul a kazan, mert a vizoldalon a nyomas 0,8 bar ala esett. Ezert irtam, hogy rad var a munka, a levego es a vizes oldal osszehangolasaban. A levegooldalt 0,8 bar ala ne vidd le. Elmeletileg ha idaig ezzel a tagulasival jol uzemelt, akkor most is kellene ugyanugy. Viszont, ha lyukas a tagulasi, akkor siman hagyod a rendszerben es ugy ahogyan irtam az elejen, beszerelsz egy masikat.
Itt viszont az is bekavar, hogy mikor ez történt, akkor kezdődtek ezek a nagy hidegek, és előtte ennyire nem engedtük lehűlni a rendszert, sem mi sem a természet.
Ha kap külső tartályt, akkor ugye a lyukas maradhat? Már nem fog számítani?
Egy ismerősöméknél hasonló szitu volt, kicserélték a kazánban a tartályt, de ugyanaz maradt. Majd mondták nekik, hogy 10 éves a kazán, cserélni kell, ennyi. Ez annyira nem szimpatikus.