Itt azért azt tudni kellene, hogy milyen konvektorról beszélünk? FÉG? Öntött vas vagy lemez?
Mit takar az, hogy javíthatatlan? Ha nincs szétégve a lemez....(értsd nem lyukas) vagy az öntött vas tömítései nincsenek kiégve, (asszem az még a régieken porcelán szerű anyag) akkor legrosszabb esetben veszel hozzá egy, gáz szelepet cirka 18e-ért, mert az a lelke, minden más alkatrész fillér hozzá... Vagy nézel a jófogáson egy használt komplett jó állapotú konvektort 15-30e-ért és felrakatod... mondom ezt úgy hogy nem készülékes vagyok.
1. lehet olyan hibája, ami miatt tovább nem üzemeltethető és nem is javítható rendesen (pl kiégett a dob, ami miatt szénmonoxid áramolhat a lakótérbe). De lehet filléres hibája is, csak a szerelőd esetleg nem ért hozzá. Szerintem célszerű lehet egy 30 éves konvektorhoz 50 év feletti szerelőt keresni... :)
2. érdemes lehet, én most vettem 15e/db 2.5kW-os FÉG-eket újszerű állapotban az ősszel.
3. lakásban nagyon drága, néha nem is lehet cirkófűtés (a kémény miatt). Villamos fűtés még szóba jöhet, legalábbis a telepítése nagyon olcsó és jobb lehet a komfort ha elbírja a hálózat hogy legyen minden helyiségben. Aztán kb 3x annyiba kerül mint a gázfűtés éves viszonylatban. Inverteres klímafűtés korszerű, tűrhető a kofortja (a konvektorkattogás helyett kissé huzatos és susogós). Nem is zabál sokat, de telepítése 200e/helyiségtől indul.
Padlófűtésnél a keringető szivattyút a csőtermosztát kapcsolja. Ezt be lehet állítani , hogy milyen hőmérsékletnél tegye. De mi van ha túl meleg a víz? Akkor nem kellene a lekapcsolnia? Mert ugye azt mondják, hogy a padlófűtés ne kapjon 50°C-nál melegebb vizet.
"Tudom ugyanakkor, hogy nagyon sok esetben a régi készülékek sokkal megbízjatóbbak, tartósabbak és nincsenek teletömve fölösleges elektronikával, egyszerüen azért, mert amikor ez a készülék meglátta a napvilágot, a tertós fogyasztási cikkek még tartósnak voltak szánva, nem arra, hogy a jótállás megszünését követö napon kidobjuk öket."
Tábortűz az örök darab,nincs benne elektronika és tartós.
Gázkonvektor ügyében szeretném a véleményeteket kérni. A lakásban ugyanis elromlott, a szerelö véleménye szerint pedig javíthatatlan, mert nagyon régi, cserélni kell. (Tudom, hogy ez így nagyon "szivacsos", de megpróbálok erröl hamarosan bövebb információhoz jutni, mert magam nem lakom ott.)
Tudom ugyanakkor, hogy nagyon sok esetben a régi készülékek sokkal megbízjatóbbak, tartósabbak és nincsenek teletömve fölösleges elektronikával, egyszerüen azért, mert amikor ez a készülék meglátta a napvilágot, a tertós fogyasztási cikkek még tartósnak voltak szánva, nem arra, hogy a jótállás megszünését követö napon kidobjuk öket.
Ennek tükrében addig is szeretnék a következökröl tájékozódni:
1. Érdemes egy nagyon régi (de 30 éve megbízhatóan müködö) konvektor javításával foglalkozni?
2. Ha nem, érdemes esetleg egy másik használt, de régi típusú hagyományos konvektort szerezni a helyére
3. Milyen alternatívák léteznek jelenleg Magyarországon? A konvektor eddig az egész kb. 30 m²-es lakást egyedül fütötte, -elég sikeresen és viszonylag olcsón.
Kicseréltem a kondit, bár fölöslegesen, mert az 1000 uF helyett 1600 uF-nak mértem.
Most az új kondi 1100 uF-os. De legalább új... És 6,3 V a névleges értéke.
Viszont a termosztátommal nem vagyok megelégedve, valami nem stimmel vele. Már több éve vettem észre, hogy megváltozott a működése, de nem akartam vele foglalkozni. Végül is szépen fűt vele a kazán.
Nem így van, mert nem a kapcsolóra parallel tettem a ledet! Persze, a fázis onnan érkezik a ledre, de a led másik végére a nulla megy!
Korábban a régi tekerős szobatermosztátom volt, annak kellett a nulla is, így adódott az ötlet, hogy ha már ott a nulla, akkor ne vesszen kárba, és így tudok működtetni róla ledeket. Jó?
Még nem cseréltem ki az elkót, mert jól működik a kazán, de estére tervezem.
Közben gondolkodtam a dolgon, hogy miért jöhet vissza a fázis azon a vezetéken, amin menni szokott...:) Most azzal nem számolok, ha a padláson valami megrágta a vezetéket, mert arról azért tudnék, ha valami lenne ott.
Tehát, az elmúlt napokban két radiátort is lejjebb vettem, mert fölöslegesen túl meleg volt.
Eközben azt vettem észre amikor kint voltam a kazánházban, hogy a kazánt a saját termosztátja állítja le, pedig ez korábban nem szokott előfordulni.
Ez meghülyíthette az elektronikát, főleg úgy, hogy közben -minden bizonnyal- csere éretté vált az elkó.
Azért gondolom ezt az okot, mert feljebb vettem a keringető szivattyút és azóta a probléma nem jelentkezett. Vagyis amióta ki tud keringeni a forróvíz a kazánból.
De lehet, hogy nem így van. Nemsokára kicserélem a kondit, megmérem, és beszámolok az eredményről.
(Remélem nagyobb bajt nem csinálok... Különben mehetek a szomszédomhoz segítségért...):)
Pattog a konvektor, az új is. Végső elkeseredésemben írok ide. :/
Kis, egyszobás lakás. Volt itt egy Fég 8.50-es parapetes konvektor. Pattogott nagyon, nem tudtam tőle aludni. (És szabályozni is nehezen lehetett, túl gyorsan csinált túl meleget, de ez mellékes.) Googlizás, fórum olvasás, stb., azt mondja az Internet, hogy az öntvény konvektor nem pattog. OK.
Dinnyemert fogja magát és elmegy venni egy vadonatúj öntvénykonvektort 100e Ft-ért, mert az majd jó lesz. (Fég GF40 F) Láss csodát, ez is pattog! Persze nem úgy mint a régi, nem olyan hangosan, viszont folyamatosan! És erre nem tudok rájönni, hogy miért...
Leginkább akkor csinálja, ha nem is az legalacsonyabb, és nem is a maximum fokozaton, hanem a kettő között szeretném használni. Ha alacsony fokozatra veszem, akkor csökkentett lángon üzemel, ha feljebb veszem, akkor feljebb megy a láng. És akkor kezd el folyamatosan kattogni (értsd: hosszú udő után sem hagyja abba), ha valahogy ebbe a köztes tartományba van állítva a termosztát. De ez normális? És mitől lehet?
Én arra gyanakszom, hogy valahogy a termosztát működési mechanizmusából adódóan oszcillál benne a hőmérséklet, és ez az oka. Tehát hacsaknem a minimum vagy maximum teljesítményfokozaton üzemel, akkor nem tudja a fűtőtestet azonos hőmérsékleten tartani. De mi a megoldás ha én halk konvektort akarok és jól akarok aludni?
Már megvettem az 1000 uF -os elkót! Mivel biztosra szeretnék menni, és mivel nem tudtam leolvasni a kondi feszültségét, bár gyanítom, hogy 6,3V, (mert mitől lenne ott nagyobb) de azért vettem pluszba 63 V-osat is.