De hol tekerjem le? A bal oldali termosztát -a gépkönyv szerint- a szivattyú termosztátja. Korábban azt hittük, hogy az a HMV-é, de ma bementünk és volt meleg víz a mosdóban.
Igen, ez arra utal, de annak meg mi az értelme? Nem lehet, hogy nyáron csak meleg vizet csinál, télen meg fűt is? vagyis itt lehetne lekapcsolni a meleg víz készítést? Én erre gondoltam, de lehet hogy tévedek.
Az alsó kapcsoló valójában nyomógomb. Nem tudom mire való.
Sziasztok lenne egy kérdésem western energy 240 fi , délelőtt gáz nem volt most elméletileg van mert a tűzhely müködik de a kazán nem csak a piros led világít minden bekapcsoláskor valakinek lenne ötlete? Köszönöm
Akkor nekem nagyot lódított az én ismerősöm ezzel kapcsolatban. Úgy látszik vidéken is óvakodnak az emberek a szabálytalan vételezéstől, a buhera megoldásoktól. Még akkor is, ha nincs akkora fegyelem a kéményseprői (és egyéb) szolgáltatás terén.
Koszi, igen ez az en kerdesem, (most nem vagyok otthon, hogy megmerjem) hogy ha a halozati csatlakozasnal 19-es villaskulcsot hasznaltam akkor az melyik meretnek szamit.
Ezer bocsánat a nagyon alapszintű kérdésért, de az összekötő cső cseréhez amit a csaphoz küldtek, kellene tudnom a helyes méretmegnevezést.
A régi csaphoz szolgáló flexibilis csőnek a vezetékhez való csatlakozását 19-es kulccsal tudtam szerelni, viszont amit kaptam a csaptelephez az 23-as villaskulcshoz való. Kérdezik, hogy 1/2-es, vagy 3/8-os kell. Nos ezekkel a méretekkel vagyok bajban, gondolom, hogy 1/2-est kuldtek és 3/8-as kellene. Jól gondolom? Nagyon köszi'
Van egy Junkers ZW 20 cirkóm, amely hétvégén elkezdett hülye hangokat adni, egyértelmű, hogy levegős, a nyomásmutató fél báron. Töltöm fel vízzel, de a nyomásmérő nem nagyon mozdult, pedig már a víz áramlás is megszűnt. A mutató meg se moccan. Ma vettem egy újat bele. Kiszedtem a régit, be az új. A régi továbbra is fél báron a szabad levegőn, az új nullán. Leveszem a flexi csövet akkor se jön a víz. A kazán most vígan megy, noha nulla a nyomás.
Jól sejtem, hogy a házban el van dugulva a manométer kiállása? Tisztított már valaki ilyet?
Nálunk idén már voltak. Valamikor tavasz végén, nyár elején szoktak jönni. Budapest, Kispest.
Bár inkább ne jönnének! Nem sok hasznuk van, sőt, hiszen a kéményt sohasem pucolják ki, de precízen figyelnek minden apró-cseprő részletre, szabálytalanságra, hogy büntethessenek. Szerintem ne várd őket, bárcsak én se láttam volna őket soha. Több mint félmillió forintom bánta már a szakértésüket eddig. (Nem büntetés)
110 nm-es új építésű ház esetén (fűtési energetikai jellemző : 75kWh/m2) milyen előremenő hőmérsékletet javasoltok beállítani kondenzációs gázkazán esetén padlófűtéshez? Egy körös, egyszerű rendszerről van szó, osztógyűjtőkkel.
Azért kérdezem, mert ha nem nyerek sokat azzal, hogy 40-42 fokosra emelem az előremenő hőmérsékletet a 35-36 helyett, akkor értelmetlen ezen tartani. Viszont, ha elenyésző a teljesítményfelvétel többlete, akkor gondolom érdemes magasabb előremenő hőmérsékletet beállítani.
Ha OpenTherm és ezt feltüneti akkor a szabványban meghatározott paraméterekkel kell működnie (különben nem használhatná ezt a védjegyzett megjelölést), lehet, hogy extra funkciókban erősebb lesz a saját vezérlőjével, de a szabványos funkcióknak mennie kell. Ha nem megy akkor az nem OT, sok gyártó használ saját buszt de arra nem írja, hogy OT.
Én tíz éve merültem el ebben. Az volt a feladat, hogy egy ilyen padló+radiátor cuccot vezérelni. Egy csomó gyártónak aranyáron volt hozzá őskövület vezérlője, másoknak semmi, meg egy párnak saját opentherm, ami garantáltam csak a saját kazánnal megy.