Keresés

Részletes keresés

Kapocska Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87991

100 fokon még nem éri el csak utána ,ha gőzképződés beindul,

mert a gőz térfogata legalább ezer szerese a víznek.

Jön azon víz,gőz vegyesen.

Előzmény: csgeri80 (87990)
csgeri80 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87990

Köszönöm a választ! Megfogadom.

Még szeretnék képbe kerülni ezzel a bizti szeleppel. 2,5 bar-os. Ez azt jelenti, hogy ha baj van és felforrna a víz a kazánban, akkor ezeken a szelepeken keresztül tud távozni gőz formájában a vízből.

 

A kérdésem az lenne, hogy, ha hideg állapotban a kazánba a nyomást 0,7-re állítom, akkor mondjuk a 100 fokon működő kazán(ha véletlenül baj van és felforr) esetében el fogja érni a nyomás a 2,5 bart?

 

Vagy nem jól gondolom, hogy azt el kell érje ahhoz, hogy a bizti szelepek működni kezdjenek?

Előzmény: Kapocska (87989)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87989

a kazánban hidegen is kb 20%-al nagyobb nyomás kell, mint a tágulási tartály levegő oldali részébe

 

Ez a jó megoldás mert különben nincs meg a tartalék víz .

Neked a tartalékkal együtt a tartályban (4.5% tágulás max. de nem lesz ennyi + 25% tartalék)

kb 6l. ha feltöltöd/leengeded 0.5barra a tartályt akkor(kazán 0.7) bőven belefér a biztiszelep

nyitása előtt.

Előzmény: csgeri80 (87988)
csgeri80 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87988

A tágulási tartály 18-20 liter, nem emlékszem pontosan. A lefúlyó biztonsági szelepek pedig 2,5 bar-osak.

 

Közben olvastam egy másik szaklap leírását is a zárt rendszeres tágulási tartályokról, ahol meg azt írja, hogy valamivel magasabb nyomást kell a tágulási tartályba tenni, mint hidegen a kazánban, mert, ha nem így teszünk, akkor hidegen is víz jut a tartáyba, amivel csökken a hasznos térfogatunk.

 

A másik oldal, meg amit az előző postomban írtam, hogy a kazánban hidegen is kb 20%-al nagyobb nyomás kell, mint a tágulási tartály levegő oldali részébe.

 

Na, most akkor melyik az igaz? Mert itt ellentmondás van és mindkettőben van logika és mindkettő le volt írva egy szak oldalon. :)

 

Előzmény: Kapocska (87987)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87987

Neked van igazad!

Hány literes a tágulási,milyen értékre állított biztonsági szeleped van?

Előzmény: csgeri80 (87985)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87986

Mosogatógép mellett mire kell a sok és állandó meleg víz? :-)

Jó gondolat  a körvezeték (tartalék is lehet)de a keresztmetszetet kicsinek tartom

mert az idomok szűkítenek (belső átmérő 12  - legalább 1-1 mm).

Azok az adatok honnan valók l/s  m/s (zajhatár hol van?)

A csapolók egymásra hatása nincs kivédve,szerintem.

Előzmény: Rihi11 (87980)
csgeri80 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87985

Sziasztok!

 

Szükségem lenne tanácsra. Adott egy hétvégi faház, ahol van egy 28KW-os fatüzelésű kazán 8 Radal(régi típusú) alu radiátorral.

A rendszer zárt, mivel a ház Erdélyben van és télen nem ritka a -30 fok. Természetesen fagyálló van a rendszerben.

Most lett bekötve a kazán, a tágulási tartály gyári nyomása 1,5 bar. A rendszerben van hidegen 0,6 bar, ami szerintem kevés, a szerelő is mondta, hogy lehet, hogy még kellene bele tölteni.

 

A kazánban van 55liternyi folyadék + a rendszerben még kb 40 liter.

A tágulási tartálytól a legmagasabb szint ahol fűtés van, az nem sok, az kb 2 méter. Ha jól tudom, akkor ez 0,2 bar nyomásnak felel meg, + rá kell számolni 0,3 bar-t. Ez adja meg a tágulási tartály levegőoldali nyomását, tehát kb 0,5-0,6 bar kellene a nyomás legyen benne. Ehhez képest pedig 20%-al több hidegen a rendszer nyomása.

 

Kérlek segítsetek, hogy jól gondolkozom-e, mert a szerelő állítja, hogy nem szabad a tágulási tartály gyári értékétől eltérni.

De én meg nem értem, hogy így, hogy lesz víztartalékom, tehát, ha ennyivel kevesebb a kazánban a nyomás, akkor hogyan tud érvényesülni a tágulási tartály?

Persze, ha jól gondolom, az is megoldás lenne, hogy hagyom a tágulási tartályban a gyári 1,5 bar értéket, a rendszerbe pedig teszek 1,7 bar nyomást hidegen. De minek ilyen magas nyomással járatni, ha működik hidegen 0,7 barral is, tökéletesen.

Az, ha jól sejtem 60 fokon 1 bar körül van. Az nem elég?

 

Nem okoskodni akarok, általában hiszek a szakiknak, csak most el kezdett foglalkoztatni a logikai része a dolognak, hogy, ha a levegő oldali nyomás több, mint a duplája a víz oldali nyomásnak, akkor hogyan képes a víz bemenni a tágulási tartályba?

 

Szeretnék kérni egy kis segítséget ezzel kapcsolatban. Hol az igazság? (odaát :) )

Köszi előre is.

cucu Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87984

A boltban, mert annyira jó...:)

Előzmény: sjohn (87981)
bastardo Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87983

Sziasztok!

 

Szuterén helyiségeiben tekeredik tisztességes adag fűtéscső (több szobán átmennek a csövek, és aztán mennek fel a lakótérbe), mindenféle átmérőben. Gondolom azt építettek be anno, ami volt. Jelenleg ez mind csupasz, szeretném valamilyen csőhéjjal leszigetelni ezeket, mert a szuterént nem szeretném fűteni (a radiátorok is el vannak zárva).

 

A csövek külső átmérői a 15mm-től egész a 49mm-ig terjednek. Elsőre ilyen szigetelőhéjat találtam (papírja szerint 100C-ig jó, de nem nagyon megy 60 fok fölé a víz hőmérséklete).

 

Jók ezek? A 13mm-es falvastagság megfelelő lehet? Nem nagyon találtam vastagabbat.

link

 

Köszi szépen!

Rihi11 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87982

jogos! :)

 

én kis bojlerre gondoltam  a vízmelegítőnél.

most nézem hogy az átfolyós milyen brutális teljesítményű tud lenni.

Előzmény: sjohn (87981)
sjohn Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87981

átfolyós melegítővel előítéleteim vannak.

 viszonylag hamar kifogy

 

...hogy mit csinál?

Előzmény: Rihi11 (87980)
Rihi11 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87980

átfolyós melegítővel előítéleteim vannak.

 viszonylag hamar kifogy , nagy a forrázás veszély, árammal vizet melegíteni nem gazdaságos., még egy hibalehetőség.

 

most egy ilyen körvezeték rendszert gondoltam.

 

 

Előzmény: Kapocska (87979)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.08 0 0 87979

Szerintem az osztós több anyaggal több veszteséget  termel (az idomok szűk keresztmetszete?).

A konyhába nem érné meg egy kisméretű v. átfolyós „bojler”?

Előzmény: Rihi11 (87978)
Rihi11 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87978

első körbe mi is osztóssal akartunk menni, de a meleg víz cirkuláció miatt elbizonytalanodtunk.

Előzmény: morgen66 (87976)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87977

Utána fogok nézni...

 

És azok közül mit ajánlanál??? Melyik típust?

Előzmény: Kapocska (87974)
morgen66 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87976

Én osztós megoldást javasolnék, kb ugyan annyi lenne mint T - vel, már árban.

 

A konyha viszont jó messze van.

Előzmény: Rihi11 (87969)
furcsagomba Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87975

Valami ilyesmit logikáztam ki én is, csak nem mertem magamtól nagyon tekergetni. Köszi

Előzmény: Kapocska (87970)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87974

Olvasgass az alacsony hőmérsékletű radiátorokról is.

Előzmény: norbi.sz_80 (87954)
C20NE Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87973

Nincs mit!

Előzmény: hantorish (87972)
hantorish Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87972

Műküdik a dolog tökéletesne, hálásan köszönöm. 

Előzmény: C20NE (87951)
C20NE Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87971

Az én rendszerem:

 

- Teljesen külön vezeték kiépítése a WC öblítéshez.

- A többi csapolóhoz az átmérő lépcsőzetesen csökken. A kád és a mosogatóig 26-os, innen az első és a második mosdóig 20-as.

- A keringető vezeték az utolsó csapolótól a HMV-nek 20-as.

- Ahol lehet átmenő falikorong, így nem kell betonban toldani. (amúgy gy rendesen kivitelezett kötés miatt nem aggódnék.)

 

 

Nem veszem észre, hogy különösebben egymásra hatnának a csapolók. Inkább akkor van jelentősebb nyomásváltozás ha a vízszűrő elkezd eltömődni és ideje a betét cseréjének.

 

 

Előzmény: Rihi11 (87969)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87970

Van a tekerőn tól-ig értékhatár,vedd a legkisebbre(25?),mert a földgáz is 28-30mbar.

Majd gyújtsd be az összes égőt és ha kell korrigálj.

Előzmény: furcsagomba (87963)
Rihi11 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87969

szakik,

 

megint problémával fordulok hozzátok,

 

vízhálózat kiépítésébe kezdünk a szerelőmmel, de nem tudtunk egyértelműen dönteni melyik megoldás lenne a jobb.

el akarom kerülni a betonba toldást a nyomás ingadozást több csap kinyitásakor, és a hömérsékletváltozást.

 T idomos szerelés, osztógyűjtős rendszer vagy körvezetékes megoldás.

 a meleg víz cirkulációs rendszer miatt nem olyan egyszerű számunkra a megoldás.

Ti milyen rendszert javasoltok??

 

köszönöm

 

csatolom az alaprajzot benne a vízvételi helyekkel illetve HMV tartállyal és a víz beállással

 

 

t.zsolti Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87968

 macerás , azért nem hívnak

 

Előzmény: lacus_69 (87942)
Sony Black Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87967

Az lehet hogy felesleges... nem is vitatom.

Csak mint írtam nincs más! Nem gyártanak már csak energiatakarékos márkás szivattyúkat.

Noname Ukrán meg Lengyel meg Kinai... tököm tudja milyen fajtákba még van olyan, ami hasonló mint a UPS volt.

Előzmény: t.zsolti (87965)
Sony Black Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87966

Most hogy magyarázzam el.....? :)

Rossz vélemény, és rosszul értelmezted :) Nem volt még a kezedbe ez a fajta? Nyomkodod az a pöcs gombot és amikor a "vesszőkre" érsz (I-II-III) itt nincs nyomáskülönbség szabályozás! Ez így fix tömegáram, amelyik fokozaton hagyod. Nem változik se nyomásra se semmire... érti? :)

 

Előzmény: Kapocska (87962)
t.zsolti Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87965

csak egy vegyes tüzelésű kazánba tök felesleges , ott ki kell tolni a termelt hőt és .

főleg ha pufferbe megy 

Előzmény: Sony Black (87941)
cucu Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87964

Kék a színe ha jó.

Előzmény: furcsagomba (87963)
furcsagomba Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87963

Dupla soros gázégő a legnagyobb, az ég mint a veszedelem. Egy laikusnak mitől szebb, mint nem szebb? 

Előzmény: Sony Black (87960)
Kapocska Creative Commons License 2016.11.07 0 0 87962

hogy nem tekerő gomb van a tetején  :-)

de,” Próbáltad már kikapcsolni benne ezt nyomáskülönbség szabályozási funkciót?”

mert az a vélemény ,hogy azt nem lehet.

A kettő között a különbség,hogy az L-ben nincs AUTOADAPT,legalábbis ezt olvastam.

Előzmény: Sony Black (87959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!