Nem értek egyáltalán vizmelegítőkhöz. Nem rég vettem egy lakást és átfolyós gázos kéményes Vaillant MAG 275 tipsú készülék van bekötve. Nem ismerem ezeket a készülékeket nekünk idáig cirkó volt. A problémám az vele hogy kb 7-8 mp után kezdi el adni a meleg vizet úgy hogy szinte maximumra kell hajtani az egykaros csapot. Az se mondanám hogy túl melegre pedig a maxra van véve. Szerintem ilyen 40-50 fokkosra melegiti. Mennyire érni meg nekem lecserélnem egy újra ,várhatok-e jobb készüléket fogyasztásba?Illetve melyik készüléket ajánlatos választani ami elfogadható árba ,minőségbe és gazdaságosságba?
A kéményes konvektor az égéshez a szoba levegőjét (oxigénjét) használja. Ezért gyakrabban kell ablakot nyitni télen.
Az égéstermék a füstcsövön távozik. Ha egy ilyen konvektort megnézel, a háta mögött az égősor résznél 2-3db, két ujjnyi sávban a lemez ki van vágva és közvetlen látod a lángot, itt kap levegőt. Tehát az, hogy ha elől nincs ott a mária lap, pont semmit nem zavar be. Egyébként nagyon veszélyes egy jószág, feltétlen kell mellé CO riasztó, mert bármikor vissza áramolhat az égéstermék rossz huzat esetén. A füstcsöve alsó részénél egy nyitott kúp van, magyarul egy búra, amiből a kémény huzat szívja tovább az égésterméket. Ha a huzat nem szállít, a búra alól kinyomja az égésterméket a szobába. Pillanatok alatt meg is telíti a szobát... Nem lehet pl páraelszívó a lakásban ami külvilágba ürít stb... Az ilyentől a legjobb mielőbb megszabadulni!
Leszedtem a drótrugót, kivettem a csillámot (egy db volt benne), visszatettem, megigazítottam, és amikor a drótrugót nyomtam vissza a helyére, a csillám a lyukon keresztül beesett a konvektorba. :)
Így most vennem kell egy másikat.
Kiszedni nem tudom belőle, mert nem látom hol van, belenyúlni se nagyon tudok.
Nem feltétlenül akkor jelentkezik a hiba, amikor meleg vizet engedünk. Lehet, hogy akkor áll le a kazán, amikor a HMV tartályban levő vizet melegíti, de ezt nehéz behatárolni, mert csak 3-4 naponta jelentkezik a probléma és csak azt látni, hogy kikapcsolt a kazán.
Azt a kőralakú rugós acélszálat egy laposabb fogóval összenyomod a két kiálló végénél, és kiemeled. Utána egy késheggyel kipattintod a mária lapot, lapokat. Kettő szokott benne lenni, egymáson.
Valaki tudja, mi lehet az oka annak, hogy egy Isotwin Condens kazán heti 1-2 alkalommal leáll F5 (túlmelegedés) hibával? A fűtőkör visszatérő ágán levő hőmérséklet-érzékelő gombját visszanyomva megint napokig probléma nélkül működik a kazán. Akkor is jelentkezett a hiba, amikor a fűtés nem ment, tehát valószínűleg HMV készítéssel függ össze. A kazán bekapcsolásakor, amikor automatikusan elkezdi a HMV-et melegíteni, pár másodperc után nagyon felmelegszik az említett visszatérő ág, nem csoda, hogy aktiválódik a túlmelegedés elleni védelem. Köszönöm, ha valaki tud segíteni a hiba behatárolásában.
Elméletileg ez a konvektor a szoba levegőjéből szívja be a levegőt, így a kis résen esetleg még több levegőt tud beszívni, ami jót is tehet neki. De az is lehet, hogy megzavarja a légáramlást, ami nem jó neki.
Rehau: csak a csatornára gondoltam, az idomok meg a csövek ránézésre is drágák, már a színük is gyanús... :) Persze a csatorna se lehet olcsó, igazad van. :( Az 50x25-ös villanyos jobban illik a házibarkács-profilba, azon a pár méteren ahova be kell tenni az is meg fog felelni, és egyszer majd festhető / tapétázható. És nem presszes szerelést tervezek, hanem kulcsosat, ezt elfelejtettem írni.
Gerinc: azért kéne gerinccel menni odalent, hogy minimalizáljam a hőveszteséget. Fent pedig szintén gerinc, de ott meg azért hogy ne kelljen párhuzamosan 3 pár csövet vinni falon kívül.