Közben megrendeltem már pár dolgot. A szivattyú a korábban írt alpha 2 L lesz. Osztónak Watts nevűt, remélem nem nyúltam nagyon mellé.(HKV2013A-55MS). 25 literes tágulási. Keverőszelepnek egy ESBE VTA 322 1'-os 20-43 C-ig lett rendelve. Több helyen írják, hogy kisebb rendszerekhez ez is bevállt.
A padlófűtés akkor zárt rendszerű lesz, de a kazán körét még mindig nem tudom. Milyen plussz költségekre gondolsz nyitottnál?
30 éves kazánt nem tudom mennyire szerencsés nyomás alá helyezni, ha eddig nyitott rendszeren volt. Majd megnézem az adattábláját mit írnak.
Nekem egy régi kazánom van, amivel nem akarok közvetlenül fűteni, mert állandóan kapcsolgatna. Felfűtöm vele a tartályt, aztán onnan kiveszem a meleget. De közben kell ugye a tartály vizéből és a visszatérő ágból megfelelő hőmérsékletet kikeverni.
Amit linkeltél, az biztos jó, de egyrészt már megvan a szivattyú, másrészt engem mindig elriaszt, ha egy oldalon nem írnak árakat. Nézegettem ezt az oldalt is, de ha nincs ár, alapból azt feltételezem, hogy nagyon drága, azért...
...esetleg próbáld meg a kazán teljesítményét mondjuk a névleges 75%-ra visszavenni...a szivattyút ha olyan, akkor magasabb fokozatra tekerni!...a kazántermosztátot 60-65 fokra állítani!...
"Lehet baj, hogy 2 radiátort lekapcsoltam a rendszerről? Értem ezalatt, hogy mondjátok, hogy nagyobb a rendszer teljesítménye, mint amit ki kellene fűtenie?"
Ha még többet kapcsolsz le még sűrűbben fog kapcsolgatni !!
Van a hőmérséklet jelző alatt egy tekerentyű, kicsit több, mint a fléig vastagodik a vonal, majd ugye "elfogy", s utána már a piros tartomány jön. Én a "normális" tartomány felső quartilisébe hagytam, efelé nem akartam tekerni. Ugyan két radiátort kikapcsoltam, de gyakorlatilag a pinceszintet, földszintet és az emeletet is fűti. Lehet baj, hogy 2 radiátort lekapcsoltam a rendszerről? Értem ezalatt, hogy mondjátok, hogy nagyobb a rendszer teljesítménye, mint amit ki kellene fűtenie?
Most közeleg a fűtési szezon, ezért szeretném a problémát megoldani, de nem feltétlenül szeretnék kazánt cserélni, bár nyilván idővel majd kell az is. Viszotna sűrű kapcsolgatást meg szeretném szünetetni.
Igazából nem tudom hol a baj, gondoltam egy termosztát csere amúgy is megérett, hátha ott a baj. De akkor nem. Ráadásul most szigeteltettem le a házat is, tehát ha ezek után is feleslegese menne, akkor az tényleg nagy pénzkidobás lenne. Ezért is vagyok itt, hogy tanácsot kérjek, mi lenne a legcélravezetőbb megoldás.
Korábban amikor még nem voltak ezek a modulálló kazánok, mindig a lehető legnagyobb teljesítményűt választották ( habár sok választás nem volt vagy 12 vagy 24 kW néha a 35, de az már csak 'palotáknál' ). Aztán tetézték a hibát a kicsire "méretezett" radiátorokkal és csodálkoznak a sűrű mint írták 2 -3 percenkénti kapcsolgatáson.
Pedig csak a fizika törvényeit követi a 'rendszer'. Eléri a beállított védő hőfokot és kikapcsol az égő. Nekem is nagy modulálni képtelen kazánom van. Mondjuk duplája a számított hőigénynél, mégsem kapcsolgat.... olyan sűrűn. Sajnos azért kapcsolgat főleg enyhe időben. Közép hidegben, hidegben gyakorlatilag nem kapcsolgat, mert ... mert egyensúlyba kerül a kazán termelt hője a radiátorok hőleadásával, a víz hőmérséklet nem tud tovább emelkedni. Nálam az egyensúly úgy 62 -63 fokon van, a védő hőmérséklet meg úgy 70 fok.. Nem éri el.
Jó másfél - kettő óránként azért csak leáll. Eléri a beállított, a másik beállított hőfokot, a helyiség hőmérsékletét és jön parancs a termosztáttól, hogy megállni. De nem 2 -3 perc hanem mint írtam 1,5 2 óra.
Ilyen egyszerű a fizika !
Majd ha modern kazánom lesz az modulálni fog, de most ez van.
"bár jók az ablakok, nyilván nem szükik el 3 perc alatt a hő - a kazán 2-3 percenként beindul. Gondoltam a termosztátnak is köze van ehhez a problémához (a gázsszerelő sajnos semmi érdemit nem tudott vele tenni), így szeretnék egy olyan termosztátot,"
Hát az tényleg nem szökik el ilyen gyorsan.
Vajon miért kapcsolgat ilyen sűrűn egy kazán ? Mert mint írták
"...hisz a kazán nem tud modulálni, nagy a teljesítménye és csak a gázégő ki-be kapcsolgatásával tudja előállítani az általatok elvárt/beállított (neki alacsony) hőfokú (50-60 fok) vizet !"
Egy kazán akkor kapcsol ki ha a termosztát érzékeli a fűtendő tér beállított hőmérsékletét, vagy akkor ha a fűtő-víz hőmérséklete a beállított un. védelmi hőmérséklet felett van. Nagy a kazán teljesítménye a hőleadó felülethez viszonyítva. Az a kicsik a radiátorok az adott kazán teljesítményhez.
Modulációs kazánt beszerelni nem olcsó viszont a radiátor felületeket megnövelni csak csak megoldható.
Egy kísérlet ? Tártd ki az ablakokat és azt tapasztalod a kazán ugyan úgy ki - be kapcsolgat.
Ezen amúgy egy digitális termosztát SE sokat segítene.
Max akkor ha a jelenleginek "sokkal" nagyobb a hiszterézise mint az újnak !
Ha mondjuk a mostani +-1 fokra kapcsol, akkor ha az újat beállítanád +-0,2 vagy +-0,1 fokra, akkor talán nem kapcsolgatna annyit a kazán, hisz minden induláskor hideg(ebb) víz menne vissza bele.
Viszont lehet hamarabb tönkremenne a hőcserélője, mert jobban/többet kondenzálódna, mint ÍGY most !
Így van, a gázégő beindulására gondolok. Lenn vagyok a kazánházban, s 2-3 percenként indul be. S nem lévén szakmabéli, de józan paraszti ész talán van, gondolom, hogy akkor kell beindulnia, ha hömérséklet csökkenésre vonatkozó jelzést kap a jeladótól, azaz fűtenie kell, hogy a beállított főfokot tartsa. De ha jó a szigetelés, nem nyitom ki az ablakot, akkor 2-3 perc alatt nyilván nem eshet annyit a hőmérséklet (akár 0,1 fokot sem), ami indokolja, hogy kvázi majdnem folyamatosan menjen a fűtés, mert a 2-3 percenkénti bekapcsolás majdnem annyit jelent.
Szerintem a gázégő ki-be kapcsolására gondolsz (egy termosztát be-ki intervallum alatt többször IS)
Ez "természetes"...hisz a kazán nem tud modulálni, nagy a teljesítménye és csak a gázégő ki-be kapcsolgatásával tudja előállítani az általatok elvárt/beállított (neki alacsony) hőfokú (50-60 fok) vizet !
emlékeim szerint úgy 50-60 fokon szokott menni. Van egy hasonló kazán, az a melegvizet adja. MIndenesetre biztos hogy azzal nem teszek rosszat ha egy új termosztátot veszek, lehetséges, hogy ez sem tökéletesen adja ki az utasításokat... Én nem igazán értek hozzá, egy digitális, új beszerzése biztos nem hátrány.
Van egy eladó FÉG V21 vagy MV21 gázos átfolyós vízmelegítő. A gyártási évnél 05 szerepel, de csak néhány hónapot volt használva. 40ezerért árulom, hátha valakit érdekel.
Üdv, van egy kb 13 éves termomax kazánom, mely gáztüzelésű (kép csatolva - ilyen az enyém is, ez egy internetről leszedett kép). Van egy szobatermosztátom, ami szintén jó régi (kép csatolva - saját), s sajnos télen - bár jók az ablakok, nyilván nem szükik el 3 perc alatt a hő - a kazán 2-3 percenként beindul. Gondoltam a termosztátnak is köze van ehhez a problémához (a gázsszerelő sajnos semmi érdemit nem tudot vele tenni), így szeretnék egy olyan termosztátot, ami pontosabb, modernebb, ujabb. Kompatibilitást is figyelembe véve, milyen szobatermosztátot kell/érdemes venni, hogy a rendszer jobban működjön?
Minél többet keresek, annál jobban el vagyok veszve...
Az osztónál hogy érdemes kialakítani a szerelvények kapcsolását?
Találok olyat, hogy az előremenőben van a szivattyú, van ahol a visszatérőben és van ahol a kettő közötti ágon. Mi a legegyszerűbb megoldás a víz megfelelő hőmérsékletre keverésére? Azt hittem kell egy szivattyú meg egy keverőszelep és működik, de ennél bonyolultabb ábrákat/képeket látok.
Esetleg az előzményben lévő kérdésekre is ránézhetne valaki, ha van ideje...