Az áramlásmérős nem feltétlenül fontos de biztosan jobb bögyörészni.... illetve azonnal látod hogy a többi kör hogy változik ahogy állítasz valamit így előre lehet jósolni hogy mi lesz hidegebb melegebb. Nekem megért 31-et az 5 körös áramlásmérős szelepes csapos tartós végzárós osztó. Ezt szerelve nagyon akciósan tudtam volna 25-27-be összerakni. Szinte semmi a különbség.
Most szereljük össze a padlófűtést. Nekem profik mondták hogy áramlásmérős + öntanuló termosztátot érdemes rátenni.
Áramlásmérősből fixtrend-et vettem ez kb annyiba kerül mint egy darabokban összerakható osztó + termoszból CM907-es öntanulót vettem. Jofogásról. Korrekt fószer volt full gyári jött belőle bontatlan dobozban.
Aszondják azért fontos az öntanulás mert nagy a hő tehetetlenség és mire bekapcsol a termosztát onnan még kell 1,5 óra mire eléri megint a beállított értéket. Ezeket regisztrálja a termosztát és úgy fog kapcsolni legközelebb hogy ne legyen 1,5 óra.
Vegyestüzelés, zárt rendszer, mivel töltsem fel a rendszert? Puffer is van így 1600 literről van szó. Használjak esővizet ha tudok ha nem akkor van még kútvíz vagy vezetékes. Vigyem be beméretni egy akvarisztikai boltba és válasszam a kevésbé kemény vizet? Csak a keménység befolyásolja? Klór? 5 rétegű, réz és horganyzott anyagokból áll + acél radiátor acél puffer és acél lemez kazán.
Szerintem az áramlásmérő akkor kell, ha a rendszer olyan szinten meg van tervezve, hogy ismert melyik körbe milyen mennyiségű víz kell percenként. Ha ilyen nincs, akkor ha van áramlásmérő, ha nincs, úgyis próbálgatni fogsz.
annak a fég kazánnak van egy javasolt minimális előremenő hőfoka mert a hideg kazánon kondenzálódik az égéstermékből a vízpára ( könyv mit ír? ) szerintem 60fok, a visszatérő ilyenkor kb 45-50 ( normáliséknál )
A tömítő feltekerési irányára gondoltam ! Ne "visszafelé", menetiránnyal szembe , mert letekeredik, ha betekered az idomot.....volt már rá példa valakinél..., csak azért írom ! :-)
Elvileg loctitéval lehet visszafelé IS tekerni..
"rücőzés?"
Amikor fémfűrész lappal vagy fogóval "megnyomorgatod" a menetek tetejét !
Padlófűtést csinálok. Meg van a csövezés, 6 kör lett letekerve. Egy régi FÉG kazánom van, amit nem szeretnék cserélni egyelőre, közbe lesz iktatva egy indirekt tartály, amit felfűtök vele, és onnan veszem a melegvizet.
Kell majd egy keverőszelep, osztó, szivattyú, tágulási tartály. Nagyjából fejben meg van, de nem vagyok mindennel tisztában.
Az osztót kérdeztem 2 boltban is, de nem szeretném, hogy valami gagyit rám sózzanak, vagy a másik véglet, hogy olyan plusz dolgokért fizessek, amit úgy sem fogok/tudok kihasználni.
Szóval mi az ami feltétlenül kell és mi az ami felesleges egy osztónál? Pl. áramlásmérő hasznos, ha van minden ágon? Kell egyáltalán? Eddig úgy képzeltem, hogy elindítom a rendszert, aztán időnként állítok rajta, és mondjuk hetek alatt beállítgatom az összes helységnek, amit kér, utána már elég a keverőszelepet állítgatni, ha nagyon változik az idő. Vagyis nem nézegetem a mérőt. Vagy...?
Nem olvastál vissza :), a többiek üdvéért nem írom le újra, de nem sokat kell visszatekerni.
Nem mondtam, hogy jobb a padlófűtés cső, csak azt kérdeztem, hogy nagyon elítélendő-e azt használni. Ugyanis az van itthon, és a csatlakozói is enyhén jobb árúak, mint a kulcsos henco like cuccok. Vagy csak náluk rosszak a boltok.
De ha már bejöttél a csőbe (és visszaolvasol, 86631-nél kezdődik, de utána nem mind az): nálam az osztón és a gyűjtőn is van légtelenítő szelep, gondolom annak idején egyben hőmérővel, leeresztővel egyben így volt egyszerűbb. A gyűjtő van lentebb, így az ha jól sejtem amúgy fölösleges. Igaz? Van amúgy egy másik kis ág is, az két fürdőszobai radiátort hajt, azon viszont nincs légtelenítő. A kazánban persze közös lesz a vízkör, de elvileg nem kellene oda is? Sőt, nem a radiátorok tetején kellene légteleníteni, mint legmagasabb pont?
A kóc a mai napig az egyik legjobb és legolcsóbb tömítő anyag a vizes szerelvényeknél. Vehetsz menet tömítő zsinórt (Loctite) de ez egy egyszeri Z idom cseréhez drága dolog. Ha ezt veszed kb 8x tekered a menetre, de fontos hogy ne a menetvályúba hanem össze-vissza a menetrészen. Teflon szalagot hanyagold, az semmire nem jó!
A csap anyát a legtöbb esetben egy vízpumpa fogóval meg tudod fogni.
Vannak azért finom trükkök, amit gyakorolni kell. Pl. a teflonnál finomabban be lehet állítani, de , de ügyelni kell arra ,hogy visszafélé semmit se forgassunk, mert akkor nem tömít. A kóc egy univerzális tömítő a maga helyén.
Aztán gáznál van az un. műanyag kóc. Na de kezdő ehhez ne nyúljon !!
Ezt nem nagyon értem... Minek az átépítéséhez? Mi az a meglévő elem? Mit akarsz áthidalni, milyen cső az eredeti?
Azt se értem miért jobb a padlófűtés cső mint az 5 rétegű? Mellesleg már a padlós is a legtöbb esetben 5 rétegű... tehát abszolút nem világos mit akarsz :)
Bénáztam kicsit a csaptelepek cseréjével, vagyis inkább nem cseréjével. :)
Lenne pár egyszerű/alap (nekem nem az) kérdésem:
- fali mosogató csaptelepet cserélném,
egy videón láttam, hogy Z idom menetes részét többször körbetekerik teflon szalaggal (vagy valami ilyesmivel), gondolom tömítés miatt, kóc helyett. Van erre vmi elfogadott , hogy hányszor kell körbetekerni?
régi Z idomot le kell szednem (de mindenképp állítani kell, mert új csaptelep nem olyan széles mint a régi) Ezen még "kócos" tömítés van, jó esetben 15 éves, rosszabb esetben több. Van vmi praktika úgy leszedni Z idomot, hogy a csővezeték ne sérüljön?
-mosdó csaptelep: nincs csapanya-kulcsom, van vmi házi eszköz, amivel le lehet szedni azt a 30-32-es műanyag anyát? Villáskulccsal nem igazán férek hozzá. Állíthatóval sem.
Az átépítésnél szükségem van 10-20 cm közötti távolságok áthidalására a meglévő elemekhez. Nagyon unortodox és elítélendő megoldás, ha nem szenvedek se rézcső forrasztással, se nem veszek 5 rétegű csövet drága kulcsos idomokkal, hanem padlófűtés csővel hidalom át? Igaz, hogy csak 16mm a belső átmérő (mondjuk egy 20-as 5-rétegűnek sem több), de rövid a szakasz és nem túl nagy a térfogatáram sem.
Kösz mindhármótoknak. A legmagasabb hely, ahova amúgy a légtelenítőt is legpraktikusabba tudnám tenni, nem vég lesz (átalakítás peremfeltételekkel), épp ezért kérdeztem, hogy baj-e, ha "átfolyik" rajta, pontosabban alatta a víz.