Én nem így saccoltam, úgyhogy köszönöm az ábrát :-) Szerencsére a mérést a megfelelő lábakon végeztem el, az egyértelmű volt még számomra is :-)
Viszont!
Érdekes jelenséget figyeltem meg, kíváncsi vagyok mit szólsz hozzá? :-) Ha a füstgáz érzékelő termosztát helyett (ami elvileg jó, mert bizonyos hőfok után megszakítja az áramkört) szóval az helyett visszateszem a potmétert, akkor figyelhető meg az, amit előzőleg írtam, azaz:
A lassú zöld villogás szaporodni kezd, mintha be akarna indulni a gyújtás, aztán viszont FOLYAMATOS piros led.
Ha a füstgáz érzékelő van bent, akkor nincs "gondolkodás" és nem vált szaporábbra a zöld led, (nem akar-tud gyújtani??) hanem 1-2 sec után átvált DE VILLOGÓ piros ledre.
nem tudom, hogy jelent ez valamit de mindent megosztok amit látok, hátha hordoz információt.
De mára már eleget szívtam a véred, van más dolgod is, úgyhogy megköszönöm a segítséged, nélküled nem mertem volna szétkapni a vezérlőpanelig a készüléket. Tanulságos volt, és ennyiben hasznos is, ilyet még nem láttam. :-)
Most megpróbálom elérni a szerelőt, hátha most már felveszi a telefont. Gondolom eddig dolgozott....
jelentem megmértem az 1-és 5 lábakon, és 20k állásban (multiméter) 2,55 -öt mutatott, ami nagyjából megfelel az általad mondottaknak. Főleg úgy, hogy természetesen egy alsó kategóriás kínai multiméterem van....
A "két különálló láb' -at még tudtam értelmezni a 2-3, 2-4 lábakra csak tippelni tudok: Ha jobbra van függőlegesen az 1-5 (két különálló láb) akkor a 2-3 a felső sorban ebben a sorrendben, és alattuk a 4-es a 2-3 láb között?
úgy néz ki, hogy minden jó a kazánon, csak a torka véres :-(
Megyek, még megnézem az FL-t és PA-t bár nem tudom, hogy mit kell mérni -nézni rajta, de hátha adja magát... :-)
Kellene rajta lenni (vagy rajta is van, csak én nem látom, hogy az kapcsoló??) egy mini kapcsolónak, amivel manuálisan is elő lehet idézni azt a hatást, amit egyébként automatikusan csinál üzemelés közben?
Mely lábakon és mit kellene mérnem a teszteléshez?
A kazán hálózati dugóját mindig úgy dugtam be, ahogy akkor volt, amikor még működött. Biztos, hogy nem tévesztettem el, mert úgy adja magát, ugyanis ellenkező esetben a vezetéke felfelé állna, ami egyszerűen...... rossz a szemnek :-)
De ha van jelentősége annak, hogy a jelen helyzetben fordítva dugjam be, akkor természetesen szívesen megteszem, legfeljebb nem nézek oda :-)
Sikerült szétszednem annyira a készüléket, hogy a panelhez hozzáfértem, és gyorsjelentésként annyit írok, hogy a TRF1 jelű trafó elég meleg volt úgy, hogy fél órája semmit nem csináltam a kazánnal. (olyan 60 fok körülire saccolom, és legalább fél órája nem kísérleteztem vele, mert be kellett azonosítanom, hogy az általad mondott rövidítések mit jelentenek és a 17 oldalon lévő rajzon hol találhatók )
Még annyi, hogy közben a határtermosztátot, és a füstgáz termosztátot is hajszárítóval + sípolós multiméterrel ellenőriztem, és mindkettőnél egy bizonyos hőfoknál megszakadt a kapcsolat, majd mikor visszahűltek, akkor újra záródott, azaz akkor megint sípolni kezdett a multiméter. Sajnos ebből arra következtetek, hogy nem a két érzékelő valamelyike csinálja a galibát, a másik kettő (fűtési víz NTC, és HVM NTC) pedig eleve jó, úgyhogy a panelen lehet valóban a hiba.
Nézegetem, mert holnap egész nap dolgozom, úgyhogy nem lesz időm, másnap pedig egész nap kába vagyok a kialvatlanságtól, úgyhogy amit lehet ma megnézek ---- a segítségednek köszönhetően----- :-)
Kedves Sjohn, sajnos nem tudom mi az amit fordítva kellene megpróbálnom, de gondolom a multiméterre célzott, úgyhogy azt még megnézem
Azt szeretném kérni, hogy ennyire (adatok keresése) ne mélyedjen bele a dologba, én is kerestem, és órákat töltöttem vele, és ezt igazán nem kívánom Önnek. (én sem szeretem, mikor olyannal nyúznak, ami azért túlmegy egy komolyabb szívesség határán, és amit én sem szeretek azt mástól sem kérem)
Teljesen laikus vagyok ezért írtam a "kazán nem indult be" A jelenség azonban tényleg annyi, hogy amint a meleg vizet valamilyen formában (fűtés, vagy meleg víz) adnia kellene = be kellene gyulladnia a lángnak, ez nem történik meg. Egészen pontosan a zöld led gyorsabb villogásba kezd, (mint amikor még jó volt) ami reményt keltő számomra, de sajnos semmiféle jel, kattanás, gázszivárgás hang, szikrahang, stb... nincs. A készülék néma, csak a villogás gyorsulása, jelzi, hogy az elektronika érzékeli a gyújtás kérését, de valami miatt nem ad szikrát, se gázt.
A vezérlőpanel remélem rendben van.... ??? Ebből nem tudom, hogy ezt meg lehet e állapítani, még annyi, hogy amint a "tél" funkciót választom (fűtés) szerencsére a kazán érzékeli ezt is, mert a keringető azonnal beindul, de utána ugyanaz történik, mint HMV indításakor (szaporodó zöld villogás után folyamatos piros fény)
Sajnos már olyan régen volt működőképes a készülék, hogy már nem is emlékszem mit kellene tapasztalnom előszörre. Szikrakattogtatás?? Vagy valamilyen gáz-sziszegés?..... így nem is tudom, hogy sorrendben melyik érzékelő az, ami elsőnek akadályozhatja az égés megkezdését.
A három felsorolt alapállásba zárt érzékelő, ami elvileg a hőre szakítaná meg az áramkört, leírtam, és azt hittem, ha zárja az áramkört, akkor rendesen működik, hiszen azt jelzi, hogy nála nincs túlmelegedés. De most néztem, és lehet más jel is, amit pl. milliamberben ad, amit viszont nem ellenőriztem, és lehet, hogy az romlott el. Így tényleg hiába nem szakítja meg az áramkört, egy másik információt is küld a vezérlőpanel felé ami jelzi, hogy hibás. De melyik lehet a három közül?
Valami olyat is olvastam a kézikönyvben, hogy ha sokáig áll a kazán (átmeneti fázis) akkor:
"Az átmeneti fázis alatt a kazán a működési feltételek helyreállítására vár. Ha a várakozási időn túl a kazán nem kezdi meg a rendes működést, a leállítás végleges, s piros világítójelzés gyullad ki"
A "végleges" szó jelentheti azt is, hogy újra kell kalibrálni a készüléket? (gyári üzemmódba került??)
Mint mondtam, hónap közepére ígérte egy nagyon megbízható szerelő "egy fórumon találtam, Gázpityu névvel :-) ) sajnos (SZERENCSÉRE) sok munkája van, így előbb nem tudott jönni, de máris megmentett egy nagy hibától. Volt olcsón egy másik típusú, de szintén nyitott égésterű Bosch kazán (50e ft.) de mondta, hogy ezeket már nem engedélyezni lakásban a kéményseprő. Amíg lehet javítani a Berettát addig oké, más típusút már nem engedélyeznek, csak zárt égésterűt.
Elnézést a hosszú levélért, észre sem veszem, miközben leírom a világfájdalmam, hogy lassan egy regény felénél tartok :-)
a meglévő lerakódást már nem távolítja el, de további már nem lesz, kombi készülékhez minden esetben kéne mivel a lemezes hőcserélő használattól és vízkeménységtől függően hamarabb is eldugulhat.
ha a hőfok nem változik lehet vízköves de ellenőrizni kéne a hőérzékelőt, mert a vízkő től csak lassulna a hőátadás de hőfokot kéne tudni állítani
Megteheted,de akkor fagyállót érdemes beletenni , hogy ne fagyjon szét véletlenül valami a rendszerben.(de a gumi tömítések nem nagyon szeretik a fagyállót,de kérdezz utána a mikás topikba,hátha valakinek van tapasztalata)
Nem tudom milyen a termosztátod,de ha van rajta egy kis hópihe jel , ha arra állítod akkor +5 fok körül bekapcsol a kazánod,és nem kell vacakolnod a fagyállóval.
Kérdésem a következő: MIKA 6 gázkazánom van. Egész télre le szeretném kapcsolni a fűtést a lakásban. Megtehetem ezt, és ha nem, mit kell tennem, hogy a rendszer ne fagyjon el? Köszönöm a választ!
Olvasom továbbra is a fórumot, és látom, hogy sok más személynek is segít, így bizonyára már nem emlékszik mindenre pontosan. A kazán: Beretta Smart 24 CAI
A hiba: piros folyamatos led reset után normál üzemet jelez, (egy rövid zöld fény, utána 4-5 sec szünet) de ha Télre állítom, vagy megnyitom a meleg vizet, akkor rövid gondolkodás után újra folyamatos piros
Sajnos a szerelő a hónap közepére ígérte az érkezését, addig is azonban az útmutatásai alapján a következőket végeztem el.
szereztem sima potenciométert, és próbálgattam az érzékelők helyére betenni.
Sajnos nem indult be a kazán, de egyértelmű volt, hogy a dolog működőképes, mert a potenciométer egyik végállásánál Tél állásban vagy meleg víz nyitásra AZONNAL pirosra váltott a led, és természetesen BEINDULT A KERINGETŐ.
Ekkor megmértem az érzékelőket, és azt tapasztaltam, hogy egy kivételével mindegyik rövidre van zárva alapból, azaz elméletileg akkor szakítja meg az áramkört, ha bizonyos hőt ér el. Ez Ön szerint lehetséges? (ezekről lenne szó, képeket is találtam )
füstgáz visszaáramlást érzékelő (fehér vezetékes) határhőmérséklet érzékelő (kör alakú, homályos) égőtermosztát /erre nem találtam, és nem szedtem szét mert korán van :-) )
A kivétel a melegvíz és fűtési víz érzékelők, ezek rendben vannak, 9kohm körüli értéket mértem, a két ugyanolyan ntc-n A képek között a piros színű az.
A kérdésem az, hogy a kivételtől eltekintve a többi érzékelő létezik, hogy alapból rövidre van zárva, azaz nyitva van, és a hő hatására szakítja meg az áramkört? (erre úgy jöttem rá, hogy a multimétert hangra állítottam, nem értékre, és ezeknél sípolt)
Köszönöm szépen a figyelmét szép napot kívánok! :-)
Köszi rajta vagyok... Csak a kéményes cucc van, először gondolkoztam turbós Mikában máshová téve, vagy parapetest kiépíteni (de azt már nem lehet). Akárhogyan is, kb. 700 körül áll meg minimum és az nem megy.
Szóval sztem klíma lesz, meg ha lesz rá jó megoldás, akkor megcsináltatom a konvektorhoz a reteszelést is, hogy szükség esetén azért nyugodtan használható legyen, aztán meglátjuk.
Utolsó gondolatoddal nagyon fejin találtad a szöget! A plafon festésekor kimondottan örültem, hogy nincsen oly sok szoba... :-)