Keresés

Részletes keresés

sjohn Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86065

Mint kiderült csak neked volt félreérthető.:-))

/bár tényleg nem fogalmaztam rendesen, bocsesz!/

Előzmény: joevagyok68 (86056)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86064

Kedves Kapocska!

 

Én nem így saccoltam, úgyhogy köszönöm az ábrát :-) Szerencsére a mérést a megfelelő lábakon végeztem el, az egyértelmű volt még számomra is :-)

 

Viszont!

 

Érdekes jelenséget figyeltem meg, kíváncsi vagyok mit szólsz hozzá? :-)  Ha a füstgáz érzékelő termosztát helyett (ami elvileg jó, mert bizonyos hőfok után megszakítja az áramkört)  szóval az helyett visszateszem a potmétert, akkor figyelhető meg az, amit előzőleg írtam, azaz:

 

 

A lassú zöld villogás szaporodni kezd, mintha be akarna indulni a gyújtás, aztán viszont FOLYAMATOS piros led.

 

Ha a füstgáz érzékelő van bent, akkor nincs "gondolkodás" és nem vált szaporábbra a zöld led, (nem akar-tud gyújtani??) hanem 1-2 sec után átvált DE VILLOGÓ piros ledre.

 

nem tudom, hogy jelent ez valamit de mindent megosztok amit látok, hátha hordoz információt.

 

De mára már eleget szívtam a véred, van más dolgod is, úgyhogy megköszönöm a segítséged, nélküled nem mertem volna szétkapni a vezérlőpanelig a készüléket. Tanulságos volt, és ennyiben hasznos is, ilyet még nem láttam.  :-)

 

 

Most megpróbálom elérni a szerelőt, hátha most már felveszi a telefont. Gondolom eddig dolgozott....

 

 

Tisztelettel,

 

János

Előzmény: Kapocska (86063)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86063

Az ábra szerint sima ohmot(kontaktus a PA,FL)

Előzmény: captain_tenkes (86062)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86062

jelentem megmértem az 1-és 5 lábakon, és 20k állásban (multiméter) 2,55 -öt mutatott, ami nagyjából megfelel az általad mondottaknak. Főleg úgy, hogy természetesen egy alsó kategóriás kínai multiméterem van....

 

 

A "két különálló láb' -at még tudtam értelmezni a 2-3, 2-4 lábakra csak tippelni tudok:  Ha jobbra  van függőlegesen  az 1-5 (két különálló láb) akkor a 2-3 a felső sorban ebben a sorrendben, és alattuk a 4-es a 2-3 láb között? 

 

úgy néz ki, hogy minden jó a kazánon, csak a torka véres :-( 

 

Megyek, még megnézem az FL-t és PA-t bár nem tudom, hogy mit kell mérni -nézni rajta, de hátha adja magát...  :-)

 

 

Tisztelettel,

 

János

 

 

Előzmény: Kapocska (86059)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86061

Nincs rajta "kézi" lehetőség,viszont marad a mérés v. a lábak(kapcsoló)

rövidzára(U alakú szigetelt vezeték, 230V!!!)

Előzmény: Kapocska (86059)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86060

Ha a hálózaton nem volt villanyszerelés a két állapot

között akkor maradhat így.

De ha volt szerelés akkor egy próbát megér.

Előzmény: captain_tenkes (86057)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86059

Az a hőmérséklet lehet akár üzemi is ,mert az a tápegység trafója.

 

Ellenőrizd még a PA víznyomáskapcsolót és az FL áramláskapcolót HMV

engedése közben.

 

Az a két különálló láb (1-5) a tekercs a 2-4-es zárt érintkező ,fesz alatt a 2-3-as zár.

A tekercs kb.2620 Ohm.

Előzmény: captain_tenkes (86058)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86058

Kedves Kapocska!

 

Az RL4-es relé így néz ki:

 

http://www.tme.eu/hu/details/g6rn-1-24/elektromagn-miniatur-relek/omron/g6rn-1-24vdc/

 

 

Kellene rajta lenni (vagy rajta is van, csak én nem látom, hogy az kapcsoló??) egy mini kapcsolónak, amivel manuálisan is elő lehet idézni azt a hatást, amit egyébként automatikusan csinál üzemelés közben?

 

Mely lábakon és mit kellene  mérnem a teszteléshez?

 

Tisztelettel,

 

János

Előzmény: Kapocska (86050)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86057

Kedves Sjohn!

 

A kazán hálózati dugóját mindig úgy dugtam be, ahogy akkor volt, amikor még működött. Biztos,  hogy nem tévesztettem el, mert úgy adja magát, ugyanis ellenkező esetben a vezetéke felfelé állna, ami egyszerűen......  rossz a szemnek :-) 

De ha van jelentősége annak, hogy a jelen helyzetben fordítva dugjam be, akkor természetesen szívesen megteszem, legfeljebb nem nézek oda :-)

 

 

Tisztelettel,

 

János

Előzmény: sjohn (86055)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86056

Lehet csak nekem, de félreérthető ! :-)

inkább

"..nem, nem !!!

A kazán hálózati 230V-os dugvilláját dugd be fordítva az aljzatba!.."

Előzmény: sjohn (86055)
sjohn Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86055

...nem, nem a kazán hálózati 230V-os dugvilláját dugd be fordítva az aljzatba!..

Előzmény: captain_tenkes (86054)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86054

Kedves Kapocska!

 

Sikerült szétszednem annyira a készüléket, hogy a panelhez hozzáfértem, és gyorsjelentésként annyit írok, hogy a TRF1 jelű trafó elég meleg volt úgy, hogy fél órája semmit nem csináltam a kazánnal. (olyan 60 fok körülire saccolom, és  legalább fél órája nem kísérleteztem vele, mert be kellett azonosítanom, hogy az általad mondott rövidítések mit jelentenek és a 17 oldalon lévő rajzon hol találhatók )

 

Még annyi, hogy közben a határtermosztátot, és a füstgáz termosztátot is hajszárítóval + sípolós multiméterrel ellenőriztem, és mindkettőnél egy bizonyos hőfoknál megszakadt a kapcsolat, majd mikor visszahűltek, akkor újra záródott, azaz akkor megint sípolni kezdett a multiméter. Sajnos ebből arra következtetek, hogy nem a két érzékelő valamelyike csinálja  a galibát, a másik kettő (fűtési víz NTC, és HVM NTC) pedig eleve jó, úgyhogy a panelen lehet valóban a hiba.

 

Nézegetem, mert holnap egész nap dolgozom, úgyhogy nem lesz időm, másnap pedig egész nap kába vagyok a kialvatlanságtól, úgyhogy amit lehet ma megnézek ---- a segítségednek köszönhetően-----   :-) 

 

Kedves Sjohn, sajnos nem tudom mi az amit fordítva kellene megpróbálnom, de gondolom a multiméterre célzott, úgyhogy azt még megnézem

 

 

Köszönettel

 

János

Előzmény: Kapocska (86050)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86053

Hát igen,arra sem.

Előzmény: sjohn (86052)
sjohn Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86052

Szerintem nem értette mit akarsz, mert nem reagált rá.

Előzmény: Kapocska (86051)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86051

Fázisérzékeny,írtam,hogy ellenőrizze.(86043)

 

Előzmény: sjohn (86049)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86050

 

Gyújtásengedélyező relét kéne ellenőrizni(tekercs szakadás, RL4 a CP08X panelon ).

A kontaktus adókat stabil rövidzárral lehetne helyettesíteni a próba idejére a hő érzékelőket

0-1.5KOhmos potival.

A panelon lévő relék tekercseit is ki kellene mérni mert lehet,hogy valamelyik feltételt

nem tudják másolni.

Bekapcsolás és indítójel képzés után meg lehetne nyomni az RL4 relét,hogy az utána

következő fokozatok működnek e.

Előzmény: captain_tenkes (86048)
sjohn Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86049

...nem fázisérzékeny?...próbáld meg fordítva bedugni!...

Előzmény: captain_tenkes (86048)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86048

Kedves Kapocska!

 

Azt szeretném kérni, hogy ennyire (adatok keresése) ne mélyedjen bele a dologba, én is kerestem, és órákat töltöttem vele,  és ezt igazán nem kívánom Önnek. (én sem szeretem, mikor olyannal nyúznak, ami azért túlmegy egy komolyabb szívesség határán, és amit én sem szeretek azt mástól sem kérem)

 

Teljesen laikus vagyok ezért írtam a "kazán nem indult be" A jelenség azonban tényleg annyi, hogy amint a meleg vizet valamilyen formában (fűtés, vagy meleg víz) adnia kellene = be kellene gyulladnia a lángnak, ez nem történik meg. Egészen pontosan a zöld led gyorsabb villogásba kezd, (mint amikor még jó volt) ami reményt keltő számomra, de sajnos semmiféle jel, kattanás, gázszivárgás hang, szikrahang, stb... nincs. A készülék néma, csak a villogás gyorsulása, jelzi, hogy az elektronika érzékeli a gyújtás kérését, de valami miatt nem ad szikrát, se gázt.  

 

A vezérlőpanel remélem rendben van....   ???   Ebből nem tudom, hogy ezt meg lehet e állapítani, még annyi, hogy amint a "tél" funkciót választom (fűtés) szerencsére a kazán érzékeli ezt is, mert a keringető azonnal beindul, de utána ugyanaz történik, mint HMV  indításakor (szaporodó zöld villogás után folyamatos piros fény) 

 

Sajnos már olyan régen volt működőképes a készülék, hogy már nem is emlékszem mit kellene tapasztalnom előszörre. Szikrakattogtatás?? Vagy valamilyen gáz-sziszegés?..... így nem is tudom, hogy sorrendben melyik érzékelő az, ami elsőnek akadályozhatja az égés megkezdését.

 

A három felsorolt alapállásba zárt érzékelő, ami elvileg a hőre szakítaná meg az áramkört, leírtam, és azt hittem, ha zárja az áramkört, akkor rendesen működik, hiszen azt jelzi, hogy nála nincs túlmelegedés.  De most néztem, és lehet más jel is, amit pl. milliamberben ad, amit viszont nem ellenőriztem, és lehet, hogy az romlott el. Így tényleg hiába nem szakítja meg az áramkört, egy másik információt is küld a vezérlőpanel felé ami jelzi, hogy hibás. De melyik lehet a három közül?

Valami olyat is olvastam a kézikönyvben, hogy ha sokáig áll a kazán (átmeneti fázis) akkor:

 

"Az átmeneti fázis alatt a kazán a működési feltételek helyreállítására vár. Ha a várakozási időn túl a kazán nem kezdi meg a rendes működést, a leállítás végleges, s piros világítójelzés gyullad ki"

 

A "végleges" szó jelentheti azt is, hogy újra kell kalibrálni a készüléket? (gyári üzemmódba került??)

 

 

Mint mondtam, hónap közepére ígérte egy nagyon megbízható szerelő "egy fórumon találtam, Gázpityu névvel :-) ) sajnos (SZERENCSÉRE) sok munkája van, így előbb nem tudott jönni, de máris megmentett egy nagy hibától. Volt olcsón egy másik típusú, de szintén nyitott égésterű Bosch kazán (50e ft.) de mondta, hogy ezeket már nem engedélyezni lakásban a kéményseprő. Amíg lehet javítani a Berettát addig oké, más típusút már nem engedélyeznek, csak zárt égésterűt. 

 

Elnézést a hosszú levélért, észre sem veszem, miközben leírom a világfájdalmam, hogy lassan egy regény felénél tartok :-)

 

Minden jót, SZIA! :-)

 

János

Előzmény: Kapocska (86045)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86047

a meglévő lerakódást már nem távolítja el, de további már nem lesz, kombi készülékhez minden esetben kéne  mivel a lemezes hőcserélő használattól és vízkeménységtől függően hamarabb is eldugulhat.

ha a hőfok nem változik lehet vízköves de ellenőrizni kéne a hőérzékelőt, mert a vízkő től csak lassulna a hőátadás de hőfokot kéne tudni állítani

Előzmény: ANONYMOUS (86042)
plusssuni Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86046

Nem ide tartozik, de eszembe jutott. A kádtöltőre miért kell perlátor? Úgyis addig engedem amíg eléri a kívánt szintet.

Előzmény: Törölt nick (86016)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86045

Ez a „Sajnos nem indult be a kazán” mit jelent,hogy indítójelre

sem (sz.termosztát,meleg víz elvétel)?

Ilyeneket ne tévedjünk „hogy alapból rövidre van zárva, azaz nyitva van,”.:-)

 

Előzmény: Kapocska (86043)
morgen66 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86044

Megteheted,de akkor fagyállót érdemes beletenni , hogy ne fagyjon szét véletlenül valami a rendszerben.(de a gumi tömítések nem nagyon szeretik a fagyállót,de kérdezz utána a mikás topikba,hátha valakinek van tapasztalata)

Nem tudom milyen a termosztátod,de ha van rajta egy kis hópihe jel , ha arra állítod akkor +5 fok körül bekapcsol a kazánod,és nem kell vacakolnod a fagyállóval.

 

http://www.kazanwebaruhaz.hu/bosch-tr-12-szobatermosztat-kezi-vezerlesu

Előzmény: jános 44 (86040)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86043

Üdv captain_tenkes !

Korra és nemre való tekintet nélkül nem a "csendőrtegeződés"

van általában a fórumokon,tehát tegeződjünk.:-)

Mivel a panel vizsgálatához nem áll rendelkezésre sem célkészülék

sem csere lehetőség menjünk végig a periférián.

Ha ez meg van akkor elmondhatjuk,hogy laikusként mindent megtettünk.

http://beretta.hu/uploads/6-Letoltesek/target/5-Kifutott-termekek-dokumentacioi/Smart_CAI_telepitoi_kezikonyv.pdf

A 17.oldalon látható rajzon az áthúzott téglalapok kivételével az elemek

kontaktusadók és egy normál alaphelyzetet ábrázolnak.

Ezek vizsgálatára jó a sípolós állás,de jobb az Ohm mérés,főleg úgy ,hogy a

„CN1-CN9 Csatlakozókonnektorok”-on mérünk (0.1-2 tized ohm).

A csatlakozók saruit érdemes megmozgatni a kh miatt.

Ellenőrizni kellene a A FÁZIS-NULLA POLARIZÁCIÓT és a szobatermosztátot

v. kikötni v. leállítani pl.15fokra és ellenőrizni a szakadást.

Még keresem az adatot az NTC értékekhez.

 

Előzmény: captain_tenkes (86039)
ANONYMOUS Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86042

ok,de ha most lágyítót teszek attól a már meglévő(ha van) lerakódás még ott marad,nem?

csak azért gondolom,hogy van mert hiába van visszább véve a láng ugyan úgy forró a víz.

Előzmény: t.zsolti (86038)
halaloszto Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86041

a biztonsági érzékelők általában olyanok hogy x hőfokon bont és kész. azokkal nem mér, csak kiáll hibára.

Előzmény: captain_tenkes (86039)
jános 44 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86040

Kérdésem a következő: MIKA 6 gázkazánom van. Egész télre le szeretném kapcsolni a fűtést a lakásban. Megtehetem ezt, és ha nem, mit kell tennem, hogy a rendszer ne fagyjon el? Köszönöm a választ!

captain_tenkes Creative Commons License 2016.08.11 0 0 86039

Kedves Kapocska!

 

 

Olvasom továbbra is a fórumot, és látom, hogy sok más személynek is segít, így bizonyára már nem emlékszik mindenre pontosan. A kazán: Beretta Smart 24 CAI  

 

 A hiba: piros folyamatos led reset után normál üzemet jelez, (egy rövid zöld fény, utána 4-5 sec szünet) de ha Télre állítom, vagy megnyitom a meleg vizet, akkor rövid gondolkodás után újra folyamatos piros

 

Sajnos a szerelő a hónap közepére ígérte az érkezését, addig is azonban az útmutatásai alapján a következőket végeztem el.

 

szereztem sima potenciométert, és próbálgattam az érzékelők helyére betenni.

Sajnos nem indult be a kazán, de egyértelmű volt, hogy a dolog működőképes, mert a potenciométer egyik végállásánál Tél állásban vagy meleg víz nyitásra  AZONNAL pirosra váltott a led, és természetesen BEINDULT A KERINGETŐ.

 

Ekkor megmértem az érzékelőket, és azt tapasztaltam, hogy egy kivételével mindegyik rövidre van zárva alapból, azaz elméletileg akkor szakítja meg az áramkört, ha bizonyos hőt ér el. Ez Ön szerint lehetséges?  (ezekről lenne szó, képeket is találtam )

 

füstgáz visszaáramlást érzékelő (fehér vezetékes)
határhőmérséklet érzékelő (kör alakú, homályos)
égőtermosztát /erre nem találtam, és nem szedtem szét mert korán van :-) )

 

A kivétel a melegvíz és fűtési víz érzékelők, ezek rendben vannak,  9kohm körüli értéket mértem, a két ugyanolyan ntc-n  A képek között a piros színű az. 

 

 

A kérdésem az, hogy a kivételtől eltekintve a többi érzékelő létezik, hogy alapból rövidre van zárva, azaz nyitva van, és a hő hatására szakítja meg az áramkört? (erre úgy jöttem rá, hogy a multimétert hangra állítottam, nem értékre, és ezeknél sípolt)

 

Köszönöm szépen a figyelmét szép napot kívánok! :-)

 

János

Előzmény: Kapocska (85953)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.10 0 0 86038

és ha eldugul ,nem lehet kisavazni , a csere jobb?

vízlágyító!

Előzmény: ANONYMOUS (86037)
ANONYMOUS Creative Commons License 2016.08.10 0 0 86037

5 éves kombi cirkot érdemes (már) kisavaztatni?

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.08.10 0 0 86036

Köszi rajta vagyok...  Csak a kéményes cucc van, először gondolkoztam turbós Mikában máshová téve, vagy parapetest kiépíteni (de azt már nem lehet). Akárhogyan is, kb. 700 körül áll meg minimum és az nem megy.

Szóval sztem klíma lesz, meg ha lesz rá jó megoldás, akkor megcsináltatom a konvektorhoz a reteszelést is, hogy szükség esetén azért nyugodtan használható legyen, aztán meglátjuk.

 

Utolsó gondolatoddal nagyon fejin találtad a szöget! A plafon festésekor kimondottan örültem, hogy nincsen oly sok szoba... :-)

 

Előzmény: morgen66 (86033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!