Keresés

Részletes keresés

Kapocska Creative Commons License 2016.07.30 0 0 85963

Hát, így már érthetőbb,hogy mit szeretnél azzal az ESBE szeleppel,

de ebben az esetben nem venném ki a hőcserélőt mert szükség

esetén könnyen tisztítható.

Ha viszont a padlócső belsején rakódik le a radiátor okozta szennyeződés

akkor azt macerásabbnak tűnik tisztítani.

Ha megmarad a hőcserélő :

-így hagynám ellenáramban

- v. akkor azt sorba kötném a radiátor előremenővel

és így nem kellene hidraulikus beavatkozás a padló felé való terelésben.

Viszont egy túláram szelep jó lenne utána,ha a termofejek lezárnak.

Persze függ a mögöttes rendszertől melyik variáció lenne szabályozhatóbb

egymás zavarása nélkül.

 

Előzmény: morgen66 (85960)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 85962

Igazad van , régi rendszernél jó a szétválasztás,de már vagy 20  éve diffúzió mentes csövekkel szereltünk.

 

"Meg hát mi is történne, ha letapadna? Nem fűt a padló? Ja, hát azt majd észreveszi, aztán kicseréli. "

 

Észrevette,ezért javasoltam neki hogy elsőnek azt nézze meg.

 

Mai tervezéseknél már nem jellemző a hőcserélő a padlófűtésnél.

Előzmény: smith (85961)
smith Creative Commons License 2016.07.30 0 1 85961

A hőcserélőnek jó oka lehet, pl. a nem diffúziómentes padlócső, amúgy meg nem kér enni. Nekem sok éve megy ilyen összeállításban a rendszerem, még sosem volt gond a termoszeleppel. Meg hát mi is történne, ha letapadna? Nem fűt a padló? Ja, hát azt majd észreveszi, aztán kicseréli.

Előzmény: morgen66 (85960)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.30 -1 0 85960

A szivattyú elé,kivenném a szelepet és a hőcserélőt, sajnos a szelepek ha nincsenek mozgatva egy idő után betapadnak,tapasztalatból tudom.

Ilyen probléma nem lehet az Sbe szeleppel.  Az is lehet megoldás amit te javasoltál. A hőcserélővel is lehetnek problémák,lerakódik, nem megfelelő a teljesítménye,én ezért venném ki a rendszerből.

Előzmény: Kapocska (85957)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.30 0 1 85959

A biztonsági ha lefúj, az automata kezd újra tölteni,ha a biztonsági nem zár le rendesen sok vized elmehet amit észre sem veszel,főleg ha a biztonsági bele van csövezve a lefolyóba.

A biztonsági ha nincs becsövezve a lefolyóba,akkor meg eláztathatja a helyiséget ahol a kazán van.

Lakásokban nem nagyon elterjedt megoldás,inkább vegyes tüzelésű kazánokhoz érdemes beszerelni,ha lefúj a termikus biztonsági ez pótolja a vizet.

 

Nálad ha jól emlékszem gázcirkó van.

Előzmény: Törölt nick (85956)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.29 0 0 85958

Ebben a körben a vezérlésnek is szerepe van,mert az a

pár mázsa beton nem úgy viselkedik, mint a radiátor.

Vezérlésileg (hidraulikailag)lehet,hogy egy elválasztás

jól jönne.

Előzmény: Hacsahu (85951)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.29 0 0 85957

A „nagy” kv értékű szelepet hová tennéd?

Előzmény: morgen66 (85954)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 85956

Miért?

Előzmény: morgen66 (85955)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 85955

Nem igazán jó megoldás, de te tudod.

 

Előzmény: Törölt nick (85943)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 85954

A termosztatikus szelep is lehet probléma,szedd le a termofejet és próbáld meg megmozgatni , benyomni a középen levő kis pöcköt.

 

Én inkább Sbe. szeleppel oldanám meg a padló hőmérséklet szabályozását,ha már szétszeded a rendszert.

 

http://www.akcioskemeny.hu/termekek.php?category=esbeszelepek-futesvezerlesek

Előzmény: Hacsahu (85946)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.28 0 0 85953

Kedves János!

Köszönöm az elismerő szavakat,de nem vagyok egyedül és ,ha én

nem írok akkor írt volna más.

A „jó lenne hőssé válni”  dologhoz „pörgősebb” kommunikációra lett

volna szükség.

Az utolsó próbát lehet,hogy érdemes volna elvégezni(a településen ha van alkatrész bolt

v. valami selejtezett készülékből kivenni) a következőt.

A kazán fűtés üzemmódban is leáll pirossal valószínű a fűtési hő érzékelő NTC

hibája miatt(nem beszámítva a vezeték sérülések miatti esetleges meghibásodást)

ezt egy egyszerű trimmer potméterrel (10KOhm értékű,egyik láb és a „mozgó láb”

bekötésével) fillérekből lehetne helyettesíteni a próba idejére.

 

Előzmény: captain_tenkes (85952)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.28 0 0 85952

Kedves Kapocska!

 

Köszönöm szépen a segítségét, természetesen mivel nem vagyok szakember, ezért tudtam, hogy 99% hogy nem tudom megjavítani, de az alap célt, hogy kizárjam a nagyon egyszerű hibákat, az Ön segítségével megtörtént. Jövő hétre úgy néz ki, hogy egy eléggé megbízható szerelőt találtam, ennek megkeresése vette el az időm, ezért nem jelentkeztem.

Amint jön, kifaggatom, hogy mit csinált, és mindent megírok Önnek, remélem talál benne tanulságot, mivel látom, hogy nagyon sokat segít másoknak is. Nem túl gyakori jellemvonás, és még meg is értem, hogy miért nem gyakori. Időigényes, és hálátlan feladat, ezért köszönöm a többiek nevében is, hogy segít.

 

Minden jót, és jó egészséget kívánok, még jelentkezem :-)

 

 

János

Előzmény: Kapocska (85940)
Hacsahu Creative Commons License 2016.07.28 0 0 85951

Igen a szabályzó szelep eddig koppra nyitva ment és nem volt elég (a radiátorok szelepeinek zárásával tudtam több hőt a padlóba vezetni). Remélem a csere után ellenáramban több fog leérkezni a padlóba így a szelepnek is lesz értelme és a hatékonyság is jobb lesz. Köszönöm az eddigieket is!

Előzmény: smith (85950)
smith Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85950

Jól. Mindenképpen ellenáramúban menjen, utána viszont gondoskodj a kapilláris szelep beállításával a biztonságos és egészséges padlóhőmérsékletről. Gondolom, eddig koppra nyitva ment.

Előzmény: Hacsahu (85946)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85949

1 még elmegy,de a következő kettő sokkal könnyebb legyen!:-)

Előzmény: joevagyok68 (85948)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85948

Mikori építés, lehet tudni mennyi hoszigeteles van padlo"ban", lábazaton ?

 

Előzmény: Hacsahu (85946)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.27 0 1 85947

Üdv!

Az tény,hogy az ellenáramú hőcserélő hatékonyabb,de kell

magasabb hőfok a padlóba?

A szeleppel próbáltad állítani?

Esetleg,ha szerelésre kerül sor( v. ha nem) akkor egy kapillárcsöves

termosztát fejjel működtetett szelepet lehetne beépíteni(kazán előre) ,hogy a padló

előremenő szabályozva legyen.

Előzmény: Hacsahu (85946)
Hacsahu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85946

Sziasztok,

Tavaly költöztünk családi házba. Télen nem nagyon voltam megelégedve a fűtésemmel. Kicsit utána olvastam. Jól gondolom, hogy a hőcserélő rosszul van bekötve és a kazánkört meg kellene cserélni?

 

nixon70 Creative Commons License 2016.07.27 0 1 85945
Előzmény: Silivrian (85944)
Silivrian Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85944

Kedves Szakértők!

 

Egy 2002-es telepítésű kombi, átfolyós kazánnal (Novatherm ZW20KD) és a kapcsolódó rendszerrel akadnak mostanában gondok. Februárban szivattyú csere orvosolta a random kikapcsolási bajokat, azonban újra jelentkeztek a tünetek. A tegnapi nap folyamán garanciában újra jöttek vizsgálni a hibát, végül a szivattyú kézi kipucolásával most jónak tűnik a rendszer. Valószínűsíthetően a fűtési vízkör elszennyeződött, kimosása, kezelése javallott.

 

Pontosan hogyan működik ez? Iszapleválasztó beépítése nem oldja meg a problémát? A mosás vízcserét jelent, vagy ennél komplexebb ez?

 

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85943

Automata kazántöltő, az pótólja a vizet ha a kazánon nyitnak a biztonsági szelepek.

Előzmény: morgen66 (85942)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85942

Jól néz ki.

Nyomásszabályzót minek tettél ?

Előzmény: Törölt nick (85941)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85941

Zónavezérlés kicióccó kínai golyóscsapokkal.

Nem számítok hosszú élettartamra, de könnyen cserélhető mind.

Nem olyat kaptam amilyet kértem, ezért 30% kedvezményt kaptam, de kell 3db 600 forintos relé hozzá.

Előzmény: morgen66 (85765)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.26 0 1 85940

„fogtam egy multimétert, 200 ohm-ra állítottam a határolót”

 

Általában 10000ohm/25 fokon az ellenállása az NTC érzékelőknek

200ohmos méréshatárban csak értelmetlenséget mutathat.

1.256 Ohm-1.668 Ohm/80°C

690 Ohm-950 Ohm/100°C

Kb. ebben a tartományban kéne lenni az érzékelőknek.

NTC fotó?

Előzmény: captain_tenkes (85939)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85939

Kedves Kapocska!

Közben nem csak Önt "boldogítom" de próbálok megoldást találni a hiba kiderítésére pl a youtube-on is, ahol találtam egy érdekes megoldást a füstgáz visszaáramlás szenzor ellenőrzésére. (azt hittem, hogy valamiféle kémiai érzékelő is, de ÁLLÍTÓLAG ez tényleg csak egy hőkapcsoló)

 

A film alapján fogtam egy multimétert, 200 ohm-ra állítottam a határolót, (legkisebb méréstartomány) és a VEZETÉKEK VÉGÉRE rádugtam az érzékelőket. (azért emelem ki, hogy a vezetékek végére, mert az ellenállásnak úgy vettem ki, hogy szerepe van, ha vezeték nélküli lábakon, vagy a vezeték végén (kb 20cm) történik a mérés.

 

Jobban örültem volna, ha nem történik semmi, mert akkor elvileg meglenne a hiba, de 0,4- ről (80 ohm???) szép lassan felment 1,4  (280ohm?) állásra, gondolom ment volna tovább, csak nem akartam tönkretenni.  (a "műszer" kínai vacak, így a inkább a változás arányát mutatja pontosan, mint a tökéletes ohm mennyiséget)

 

Ön szerint akkor ez az ellenállásérték változás szobahőn, és utána kb 60-80 fokon jelezheti azt, hogy a füstérzékelő működik, tehát máshol keressem a hibát? (az érzékelőre ez van írva 45w + 07H nem tudom, hogy ez mit jelent, talán Ön kiokosít :-) )

 

Nagyon reméltem, hogy ez a kis érzékelő a hiba, ahogy okoskodtam, azért kapcsol be már sima hmv-nél is a keringető szivattyú, mert úgy érzékeli, hogy túlmelegedett a víz, és ezért lángot nem ad, hanem beindítja a keringetőt, hogy visszahűtsön, és mivel nagy meleget érez van, ezért hibajellel leáll. 

 

De most már nem hiszem, hogy ez lenne, a baj, arra gondolok, hogy a bár az összeégett vezetékeket kicseréltem újakra /vigyázva, hogy nagyjából ugyanolyan vastagságúak legyenek az ellenállás miatt/ de úgy leállt a készülék, hogy se a sima reset se konnektorból való kihúzás már nem oldja fel a hibaállapotot. 

 

De ha kevés ez az ellenállás, amit mértem hidegen, és melegen (vagy túl sok) akkor még lehet remény, hogy mégis ez a kis vacak romlott el, és akkor 4e környékén lenne használt alkatrész esetleg.

 

 

Köszönöm a fáradozását, eddig ezzel voltam elfoglalva, most folytatom az Ön instrukciói alapján is.

 

:-)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Kapocska (85938)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.26 0 1 85938

Víznyomásról eddig nem esett szó.

A hőmérsékletérzékelők kivételével a feltételeket lehet rövidzárral helyettesíteni.

(abban igazad van,hogy valamiféle szakember)

 

Piros lámpa

A piros lámpa a kazán leállását jelzi, az

alábbi rendellenességek valamelyike

miatt:

 

világító

 

- kialudt a láng

- ACF elektromos hiba jelzése

- fűtőrendszer NTC érzékelőeleme

- víznyomáskapcsoló (az átmeneti fázis

után*)

- működésbe lépése füstgáz termosztát

 

villogó

 

- határtermosztát bekapcsolása

A működés újraindításához, a

funkcióválasztót állítsa OFF/RESET

helyzetbe (4. 4. ábra), várjon 5-6

másodpercet, majd állítsa a kívánt

helyzetbe: nyár vagy tél (4. 1. ábra).

* Az átmeneti fázis alatt a kazán a

működési feltételek helyreállítására

vár. Ha a várakozási időn túl a kazán

nem kezdi meg a rendes működést, a

leállítás végleges, s piros világító

jelzés gyullad ki.

http://beretta.hu/uploads/6-Letoltesek/target/5-Kifutott-termekek-dokumentacioi/Smart_CAI_telepitoi_kezikonyv.pdf

 

Nem hiányzik valamelyik hőpajzs a vezetékek közelében?

 

 

Előzmény: captain_tenkes (85937)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85937

Kedves Kapocska! :-)

 

Köszönöm a reagálást, nem kaptam értesítést, csak kíváncsiságból jöttem ide vissza, erre látom, hogy kaptam egy szakszerű választ.

Egyenlőre emésztenem kell, annyit azért felfogtam, hogy a hibakeresési módszerem nem volt helyes, a többit pedig megpróbálom kibogarászni.

Látom szakember, ezért megkérdezném, ha nem tartja tolakodásnak.

 

Az, hogy elvileg a hmv bemenő detectora romlott el, a hibajelenség alapján reális? Nekem nem tűnik annak, mert az rendben van, hogy amint megnyitom a vizet, pirosra vált (arra már nem is emlékszem, hogy ilyenkor is be kell kapcsoljon a keringető szivattyú??? Mert bekapcsol....)

 

 

De ami tényleg fura, hogy ha átváltom fűtés-melegvíz opcióba, TERMÉSZETESEN ELINDUL A KERINGETŐ, de ilyenkor is átvált pirosra, pedig /ahogy elképzelem/ ilyenkor a hálózati víz nem játszik, azaz az érzékelőjének sem szabadna nyomáshiányt tapasztalnia, vagy nem?

 

Köszönöm szépen, remélem már pihen, én még agyalok rajta, mert a család ideges ha nem tud rendesen fürdeni :-) hiába mondom, hogy nézzék a jó oldalát, mi lenne, ha tél lenne, és itt lennénk fűtés nélkül.... De hiába, úgyhogy jó lenne hőssé válni :-) Superman, aki Ért A Fűtéshez!  :-)

 

jó reggelt :-)

Előzmény: Kapocska (85932)
cucu Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85936

Ja.

Persze, hogy nem arra gondoltam...

Előzmény: Yager001 (85935)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85935

Szerintem nem arra gondol mert az szürke ;) a jobb oldalán van egy tekergetős szürkeség fehér valami ..arra tippelek. 

Előzmény: Kapocska (85925)
Noncsi89 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85934

Sziasztok! 

 

Egy kérdés, mostanság már lehet engedélyt kapni arra, hogy a gázcsövet szellőzökkel a szigetelésben vezessük? Tigáz a szolgáltató.

 

Előre is köszönöm, ha van valakinek valami hasznos infója! :) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!