Keresés

Részletes keresés

Hacsahu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85946

Sziasztok,

Tavaly költöztünk családi házba. Télen nem nagyon voltam megelégedve a fűtésemmel. Kicsit utána olvastam. Jól gondolom, hogy a hőcserélő rosszul van bekötve és a kazánkört meg kellene cserélni?

 

nixon70 Creative Commons License 2016.07.27 0 1 85945
Előzmény: Silivrian (85944)
Silivrian Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85944

Kedves Szakértők!

 

Egy 2002-es telepítésű kombi, átfolyós kazánnal (Novatherm ZW20KD) és a kapcsolódó rendszerrel akadnak mostanában gondok. Februárban szivattyú csere orvosolta a random kikapcsolási bajokat, azonban újra jelentkeztek a tünetek. A tegnapi nap folyamán garanciában újra jöttek vizsgálni a hibát, végül a szivattyú kézi kipucolásával most jónak tűnik a rendszer. Valószínűsíthetően a fűtési vízkör elszennyeződött, kimosása, kezelése javallott.

 

Pontosan hogyan működik ez? Iszapleválasztó beépítése nem oldja meg a problémát? A mosás vízcserét jelent, vagy ennél komplexebb ez?

 

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 85943

Automata kazántöltő, az pótólja a vizet ha a kazánon nyitnak a biztonsági szelepek.

Előzmény: morgen66 (85942)
morgen66 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85942

Jól néz ki.

Nyomásszabályzót minek tettél ?

Előzmény: Törölt nick (85941)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85941

Zónavezérlés kicióccó kínai golyóscsapokkal.

Nem számítok hosszú élettartamra, de könnyen cserélhető mind.

Nem olyat kaptam amilyet kértem, ezért 30% kedvezményt kaptam, de kell 3db 600 forintos relé hozzá.

Előzmény: morgen66 (85765)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.26 0 1 85940

„fogtam egy multimétert, 200 ohm-ra állítottam a határolót”

 

Általában 10000ohm/25 fokon az ellenállása az NTC érzékelőknek

200ohmos méréshatárban csak értelmetlenséget mutathat.

1.256 Ohm-1.668 Ohm/80°C

690 Ohm-950 Ohm/100°C

Kb. ebben a tartományban kéne lenni az érzékelőknek.

NTC fotó?

Előzmény: captain_tenkes (85939)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85939

Kedves Kapocska!

Közben nem csak Önt "boldogítom" de próbálok megoldást találni a hiba kiderítésére pl a youtube-on is, ahol találtam egy érdekes megoldást a füstgáz visszaáramlás szenzor ellenőrzésére. (azt hittem, hogy valamiféle kémiai érzékelő is, de ÁLLÍTÓLAG ez tényleg csak egy hőkapcsoló)

 

A film alapján fogtam egy multimétert, 200 ohm-ra állítottam a határolót, (legkisebb méréstartomány) és a VEZETÉKEK VÉGÉRE rádugtam az érzékelőket. (azért emelem ki, hogy a vezetékek végére, mert az ellenállásnak úgy vettem ki, hogy szerepe van, ha vezeték nélküli lábakon, vagy a vezeték végén (kb 20cm) történik a mérés.

 

Jobban örültem volna, ha nem történik semmi, mert akkor elvileg meglenne a hiba, de 0,4- ről (80 ohm???) szép lassan felment 1,4  (280ohm?) állásra, gondolom ment volna tovább, csak nem akartam tönkretenni.  (a "műszer" kínai vacak, így a inkább a változás arányát mutatja pontosan, mint a tökéletes ohm mennyiséget)

 

Ön szerint akkor ez az ellenállásérték változás szobahőn, és utána kb 60-80 fokon jelezheti azt, hogy a füstérzékelő működik, tehát máshol keressem a hibát? (az érzékelőre ez van írva 45w + 07H nem tudom, hogy ez mit jelent, talán Ön kiokosít :-) )

 

Nagyon reméltem, hogy ez a kis érzékelő a hiba, ahogy okoskodtam, azért kapcsol be már sima hmv-nél is a keringető szivattyú, mert úgy érzékeli, hogy túlmelegedett a víz, és ezért lángot nem ad, hanem beindítja a keringetőt, hogy visszahűtsön, és mivel nagy meleget érez van, ezért hibajellel leáll. 

 

De most már nem hiszem, hogy ez lenne, a baj, arra gondolok, hogy a bár az összeégett vezetékeket kicseréltem újakra /vigyázva, hogy nagyjából ugyanolyan vastagságúak legyenek az ellenállás miatt/ de úgy leállt a készülék, hogy se a sima reset se konnektorból való kihúzás már nem oldja fel a hibaállapotot. 

 

De ha kevés ez az ellenállás, amit mértem hidegen, és melegen (vagy túl sok) akkor még lehet remény, hogy mégis ez a kis vacak romlott el, és akkor 4e környékén lenne használt alkatrész esetleg.

 

 

Köszönöm a fáradozását, eddig ezzel voltam elfoglalva, most folytatom az Ön instrukciói alapján is.

 

:-)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Kapocska (85938)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.26 0 1 85938

Víznyomásról eddig nem esett szó.

A hőmérsékletérzékelők kivételével a feltételeket lehet rövidzárral helyettesíteni.

(abban igazad van,hogy valamiféle szakember)

 

Piros lámpa

A piros lámpa a kazán leállását jelzi, az

alábbi rendellenességek valamelyike

miatt:

 

világító

 

- kialudt a láng

- ACF elektromos hiba jelzése

- fűtőrendszer NTC érzékelőeleme

- víznyomáskapcsoló (az átmeneti fázis

után*)

- működésbe lépése füstgáz termosztát

 

villogó

 

- határtermosztát bekapcsolása

A működés újraindításához, a

funkcióválasztót állítsa OFF/RESET

helyzetbe (4. 4. ábra), várjon 5-6

másodpercet, majd állítsa a kívánt

helyzetbe: nyár vagy tél (4. 1. ábra).

* Az átmeneti fázis alatt a kazán a

működési feltételek helyreállítására

vár. Ha a várakozási időn túl a kazán

nem kezdi meg a rendes működést, a

leállítás végleges, s piros világító

jelzés gyullad ki.

http://beretta.hu/uploads/6-Letoltesek/target/5-Kifutott-termekek-dokumentacioi/Smart_CAI_telepitoi_kezikonyv.pdf

 

Nem hiányzik valamelyik hőpajzs a vezetékek közelében?

 

 

Előzmény: captain_tenkes (85937)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.26 0 0 85937

Kedves Kapocska! :-)

 

Köszönöm a reagálást, nem kaptam értesítést, csak kíváncsiságból jöttem ide vissza, erre látom, hogy kaptam egy szakszerű választ.

Egyenlőre emésztenem kell, annyit azért felfogtam, hogy a hibakeresési módszerem nem volt helyes, a többit pedig megpróbálom kibogarászni.

Látom szakember, ezért megkérdezném, ha nem tartja tolakodásnak.

 

Az, hogy elvileg a hmv bemenő detectora romlott el, a hibajelenség alapján reális? Nekem nem tűnik annak, mert az rendben van, hogy amint megnyitom a vizet, pirosra vált (arra már nem is emlékszem, hogy ilyenkor is be kell kapcsoljon a keringető szivattyú??? Mert bekapcsol....)

 

 

De ami tényleg fura, hogy ha átváltom fűtés-melegvíz opcióba, TERMÉSZETESEN ELINDUL A KERINGETŐ, de ilyenkor is átvált pirosra, pedig /ahogy elképzelem/ ilyenkor a hálózati víz nem játszik, azaz az érzékelőjének sem szabadna nyomáshiányt tapasztalnia, vagy nem?

 

Köszönöm szépen, remélem már pihen, én még agyalok rajta, mert a család ideges ha nem tud rendesen fürdeni :-) hiába mondom, hogy nézzék a jó oldalát, mi lenne, ha tél lenne, és itt lennénk fűtés nélkül.... De hiába, úgyhogy jó lenne hőssé válni :-) Superman, aki Ért A Fűtéshez!  :-)

 

jó reggelt :-)

Előzmény: Kapocska (85932)
cucu Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85936

Ja.

Persze, hogy nem arra gondoltam...

Előzmény: Yager001 (85935)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85935

Szerintem nem arra gondol mert az szürke ;) a jobb oldalán van egy tekergetős szürkeség fehér valami ..arra tippelek. 

Előzmény: Kapocska (85925)
Noncsi89 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85934

Sziasztok! 

 

Egy kérdés, mostanság már lehet engedélyt kapni arra, hogy a gázcsövet szellőzökkel a szigetelésben vezessük? Tigáz a szolgáltató.

 

Előre is köszönöm, ha van valakinek valami hasznos infója! :) 

t.zsolti Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85933

Alltalaban amikor szereltet valaki az ar Ajanlatot nezi , a muszaki tartalom hatterbe szorul, kesobb jonnek ki a problemak .

Előzmény: krisztian34 (85918)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.25 0 1 85932

A hőérzékelők vizsgálati módszere hibás amit a sárga lámpa is jelez.

„Sárga lámpa

NTC szondaüzemzavara”

A helyes módszer az ellenállás mérés lenne ,ha tudnánk az NTC

karakterisztikáját (melegítés hatására csökken az ellenállás)

DE nem nullára ,hanem pl.15kohmról 14,2-re.

Ha megtudod mérni az ellenállás értéket a fűtési és a HMV NTC-én és közeli

akkor cseréld meg őket,hogy a hiba fennáll e.

Nézz a neten Beretta alkatrészeket forgalmazót és rendelj tőlük,ha szükséges

(kazán típus alapján v. ha azonosító van az NTC –én akkor arról).

Előzmény: captain_tenkes (85930)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85931

Én is arra gondoltam csak azért nem igazán értettem mert az egy biztonsági leürítő szelep lenne. Ha megnyitom akkor elkezd folyni a víz a túlfolyón és csökken a kazánban lévő nyomás is. De ennek ellenére megnéztem csavargattam és nem történt semmi csak annyi hogy vissza kellett töltenem a kazánt másfél bár nyomásra

Előzmény: cucu (85924)
captain_tenkes Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85930

Kedves Fórumozók!

 

Először is üdvözlök mindenkit, -majdnem azt írtam, hogy örülök, hogy itt lehetek, de mivel egy probléma hozott ide, ezért ez nem lett volna teljesen igaz :-) )

 

Bele is vágnék a közepébe, biztos van akinek ez laza ujjgyakorlat, de nekem nem megy.

 

Kazán: 8 éves Beretta Smart 24 C.I.A, (azaz nem turbós)

 

hibajelenség:

 

Nyáron mindig égett szag volt, de azt hittem, hogy belesüt a nap a kéménybe, mert télen mindig megszűnt.

 

Most leállt.

Szétszedtem, kitakarítottam.

 

Kiderült, hogy a bal oldalán lévő vezetékek is megégtek, szerintem ez adta a szagot.  (újrahuzaloztam)

 

 sajnos minden maradt a régiben, azaz:

 

 

Resetelés után ha megnyitom a meleg vizet, VAGY fűtésre állítom a kazánt, akkor AZONNAL BEINDUL A KERINGETŐ,  és 2-3 másodpercen belül a zöld led  pirosra vált.

 

Egy szakember tanácsára ellenőriztem az érzékelőket, azaz kiszedtem őket, és rövidre zártam a vezetékeiket, hogy úgy érezze az alaplap, mintha minden rendben volna az érzékelőkkel. HA a HMV érzékelőjével is megcsináltam, akkor a piros helyett sárga lett a led.

 

Szeretném, ha segítenétek abban, hogy miként zárhatom ki az alaplap hibáját, vagy NAGYJÁBÓL megtudni, hogy mi lehet az oka a hibának. Sajnos -tisztelet a kivételnek- a szerelők némelyike eleve számomra túl drága, ráadásul némelyek olyan diagnózist állítanak fel, ami 5x annyiba kerül mint a valós hiba elhárítása, ezért nem szeretném, ha mikor kijön a szerelő, akkor teljesen hülyén állnék előtte, és bármit be tudna adni

 

(még jobb lenne, ha valaki rájönne a leírtakból, hogy esetleg egy egyszerű javítással is meg tudnám házilag oldani a működését, de már az is jó lenne, ha ki tudnám zárni a lehetetlen hibákat)

 

Köszönöm szépen, sziasztok! :-)

 

János

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85929

Ez jó ötletnek tünik,köszi.

Vajonn ez miképpen zajlik?

Gondolom,leszedés...stb.

Utána nézek én is.

 

Előzmény: Kapocska (85928)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85928

HMV-re gondolsz?

Ezt sem árt kitisztítani.

Előzmény: Törölt nick (85927)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.25 0 0 85927

Sziasztok!

Segítségért kiáltok.

Vaillant cirkókombi melegvíz adagolás közben kattog (VUW- HU 242/2-3 R3) 

Tavaly az összes radiátort átmostam jött belőle a trutyi rendesen.

Van valakinek valamilyen hatékony bevált módszere,vagy szervíz?

Köszönöm a válaszokat.

 

PetiCsokvaomány Creative Commons License 2016.07.25 0 1 85926

Kétcsöves, vagy négycsöves a fancoli? Meg kellene nézni nincs-e elkötve. A levegő áramlási irányával nézem, akkor előbb mindig a hűtési kalorifer jön és utána a fűtési, így fűtés kalorifere mint egy cseppleválasztó működik. Valamint.....a hűtési hőcserélő felülete majd 3x akkora mint a fűtési, ha fordítva lenne kötve, megmagyarázná az alacsony telljesítményt is.

Előzmény: qut (85915)
Kapocska Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85925

Vaillant  Thermotop vuw 180/1 –nek azonosítottam a kazánt,de

mintha lenne neked valami bojlered is hozzá.

Azzal együtt komplett a hidraulikus kapcsolás (nekem nincs).

Kövesd végig a rendszert megtápláló hideg víz rácsatlakozástól a csövet

és ha találsz szelepet mozgasd meg.

Ha van szűrő a vezetéken azt meg tisztítsd ki.

cucu valószínű a motoros váltószelepre gondol.

 

Előzmény: Yager001 (85920)
cucu Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85924

Van ott még valami, ami szürkés-fehér? :(

 

Mozgasd meg, próbáld megtekerni, szépen, lassan.

 

 

Előzmény: Yager001 (85923)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85923

Az első kép jobb sarkában a szivattyú alatt ami alig látszik ? ha igen akkor mit csináljak vele ?

Előzmény: cucu (85922)
cucu Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85922

Szürkés-fehér tekerő van rajta, jobbról a második.

Előzmény: Yager001 (85921)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85921

 

 

Előzmény: Yager001 (85920)
Yager001 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85920

Melyik lehet az a nagy katyvaszban?

Előzmény: Kapocska (85909)
nedolaci Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85919

Szokásuk nekik!! ;-)

Előzmény: mrkiki (85917)
krisztian34 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85918

Köszönöm a részletes választ, így érthető a működés.

 

A kazánvédő szelepen (most már azt is tudom, hogy így hívják) gondolkoztam már a padló keverőszelepének analógiájára. Ott ugye úgy műküdik, hogy az előremenő és a visszatérő vizet keveri úgy, hogy a ténylegesen padlóba menő víz ne legyen 40 foknál melegebb. Ugyanez működhetne, hogy a kandalló visszatérő ágát keverjük az előremenővel. Egyébként anno nekem ezt se a fűtésszerelő, se a kandalló beüzemelője nem vetette fel, hogy érdemes lenne csinálni, de logikusan hangzik, hogy ezzel könnyen optimális szinten lehet tartani a kandalló üzemi vízhőfokát.

Előzmény: Kapocska (85857)
mrkiki Creative Commons License 2016.07.24 0 0 85917

A burkolattal volt valami probléma. Megszorult a gomb és valahogy nem lehetett teljesen benyomni. Ahogy leszedtem a burkolatot, utána "pöccre indult". :)

Előzmény: nedolaci (85865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!