Tavaly költöztünk családi házba. Télen nem nagyon voltam megelégedve a fűtésemmel. Kicsit utána olvastam. Jól gondolom, hogy a hőcserélő rosszul van bekötve és a kazánkört meg kellene cserélni?
Egy 2002-es telepítésű kombi, átfolyós kazánnal (Novatherm ZW20KD) és a kapcsolódó rendszerrel akadnak mostanában gondok. Februárban szivattyú csere orvosolta a random kikapcsolási bajokat, azonban újra jelentkeztek a tünetek. A tegnapi nap folyamán garanciában újra jöttek vizsgálni a hibát, végül a szivattyú kézi kipucolásával most jónak tűnik a rendszer. Valószínűsíthetően a fűtési vízkör elszennyeződött, kimosása, kezelése javallott.
Pontosan hogyan működik ez? Iszapleválasztó beépítése nem oldja meg a problémát? A mosás vízcserét jelent, vagy ennél komplexebb ez?
Közben nem csak Önt "boldogítom" de próbálok megoldást találni a hiba kiderítésére pl a youtube-on is, ahol találtam egy érdekes megoldást a füstgáz visszaáramlás szenzor ellenőrzésére. (azt hittem, hogy valamiféle kémiai érzékelő is, de ÁLLÍTÓLAG ez tényleg csak egy hőkapcsoló)
A film alapján fogtam egy multimétert, 200 ohm-ra állítottam a határolót, (legkisebb méréstartomány) és a VEZETÉKEK VÉGÉRE rádugtam az érzékelőket. (azért emelem ki, hogy a vezetékek végére, mert az ellenállásnak úgy vettem ki, hogy szerepe van, ha vezeték nélküli lábakon, vagy a vezeték végén (kb 20cm) történik a mérés.
Jobban örültem volna, ha nem történik semmi, mert akkor elvileg meglenne a hiba, de 0,4- ről (80 ohm???) szép lassan felment 1,4 (280ohm?) állásra, gondolom ment volna tovább, csak nem akartam tönkretenni. (a "műszer" kínai vacak, így a inkább a változás arányát mutatja pontosan, mint a tökéletes ohm mennyiséget)
Ön szerint akkor ez az ellenállásérték változás szobahőn, és utána kb 60-80 fokon jelezheti azt, hogy a füstérzékelő működik, tehát máshol keressem a hibát? (az érzékelőre ez van írva 45w + 07H nem tudom, hogy ez mit jelent, talán Ön kiokosít :-) )
Nagyon reméltem, hogy ez a kis érzékelő a hiba, ahogy okoskodtam, azért kapcsol be már sima hmv-nél is a keringető szivattyú, mert úgy érzékeli, hogy túlmelegedett a víz, és ezért lángot nem ad, hanem beindítja a keringetőt, hogy visszahűtsön, és mivel nagy meleget érez van, ezért hibajellel leáll.
De most már nem hiszem, hogy ez lenne, a baj, arra gondolok, hogy a bár az összeégett vezetékeket kicseréltem újakra /vigyázva, hogy nagyjából ugyanolyan vastagságúak legyenek az ellenállás miatt/ de úgy leállt a készülék, hogy se a sima reset se konnektorból való kihúzás már nem oldja fel a hibaállapotot.
De ha kevés ez az ellenállás, amit mértem hidegen, és melegen (vagy túl sok) akkor még lehet remény, hogy mégis ez a kis vacak romlott el, és akkor 4e környékén lenne használt alkatrész esetleg.
Köszönöm a fáradozását, eddig ezzel voltam elfoglalva, most folytatom az Ön instrukciói alapján is.
Köszönöm a reagálást, nem kaptam értesítést, csak kíváncsiságból jöttem ide vissza, erre látom, hogy kaptam egy szakszerű választ.
Egyenlőre emésztenem kell, annyit azért felfogtam, hogy a hibakeresési módszerem nem volt helyes, a többit pedig megpróbálom kibogarászni.
Látom szakember, ezért megkérdezném, ha nem tartja tolakodásnak.
Az, hogy elvileg a hmv bemenő detectora romlott el, a hibajelenség alapján reális? Nekem nem tűnik annak, mert az rendben van, hogy amint megnyitom a vizet, pirosra vált (arra már nem is emlékszem, hogy ilyenkor is be kell kapcsoljon a keringető szivattyú??? Mert bekapcsol....)
De ami tényleg fura, hogy ha átváltom fűtés-melegvíz opcióba, TERMÉSZETESEN ELINDUL A KERINGETŐ, de ilyenkor is átvált pirosra, pedig /ahogy elképzelem/ ilyenkor a hálózati víz nem játszik, azaz az érzékelőjének sem szabadna nyomáshiányt tapasztalnia, vagy nem?
Köszönöm szépen, remélem már pihen, én még agyalok rajta, mert a család ideges ha nem tud rendesen fürdeni :-) hiába mondom, hogy nézzék a jó oldalát, mi lenne, ha tél lenne, és itt lennénk fűtés nélkül.... De hiába, úgyhogy jó lenne hőssé válni :-) Superman, aki Ért A Fűtéshez! :-)
Én is arra gondoltam csak azért nem igazán értettem mert az egy biztonsági leürítő szelep lenne. Ha megnyitom akkor elkezd folyni a víz a túlfolyón és csökken a kazánban lévő nyomás is. De ennek ellenére megnéztem csavargattam és nem történt semmi csak annyi hogy vissza kellett töltenem a kazánt másfél bár nyomásra
Először is üdvözlök mindenkit, -majdnem azt írtam, hogy örülök, hogy itt lehetek, de mivel egy probléma hozott ide, ezért ez nem lett volna teljesen igaz :-) )
Bele is vágnék a közepébe, biztos van akinek ez laza ujjgyakorlat, de nekem nem megy.
Kazán: 8 éves Beretta Smart 24 C.I.A, (azaz nem turbós)
hibajelenség:
Nyáron mindig égett szag volt, de azt hittem, hogy belesüt a nap a kéménybe, mert télen mindig megszűnt.
Most leállt.
Szétszedtem, kitakarítottam.
Kiderült, hogy a bal oldalán lévő vezetékek is megégtek, szerintem ez adta a szagot. (újrahuzaloztam)
sajnos minden maradt a régiben, azaz:
Resetelés után ha megnyitom a meleg vizet, VAGY fűtésre állítom a kazánt, akkor AZONNAL BEINDUL A KERINGETŐ, és 2-3 másodpercen belül a zöld led pirosra vált.
Egy szakember tanácsára ellenőriztem az érzékelőket, azaz kiszedtem őket, és rövidre zártam a vezetékeiket, hogy úgy érezze az alaplap, mintha minden rendben volna az érzékelőkkel. HA a HMV érzékelőjével is megcsináltam, akkor a piros helyett sárga lett a led.
Szeretném, ha segítenétek abban, hogy miként zárhatom ki az alaplap hibáját, vagy NAGYJÁBÓL megtudni, hogy mi lehet az oka a hibának. Sajnos -tisztelet a kivételnek- a szerelők némelyike eleve számomra túl drága, ráadásul némelyek olyan diagnózist állítanak fel, ami 5x annyiba kerül mint a valós hiba elhárítása, ezért nem szeretném, ha mikor kijön a szerelő, akkor teljesen hülyén állnék előtte, és bármit be tudna adni
(még jobb lenne, ha valaki rájönne a leírtakból, hogy esetleg egy egyszerű javítással is meg tudnám házilag oldani a működését, de már az is jó lenne, ha ki tudnám zárni a lehetetlen hibákat)
Kétcsöves, vagy négycsöves a fancoli? Meg kellene nézni nincs-e elkötve. A levegő áramlási irányával nézem, akkor előbb mindig a hűtési kalorifer jön és utána a fűtési, így fűtés kalorifere mint egy cseppleválasztó működik. Valamint.....a hűtési hőcserélő felülete majd 3x akkora mint a fűtési, ha fordítva lenne kötve, megmagyarázná az alacsony telljesítményt is.
Köszönöm a részletes választ, így érthető a működés.
A kazánvédő szelepen (most már azt is tudom, hogy így hívják) gondolkoztam már a padló keverőszelepének analógiájára. Ott ugye úgy műküdik, hogy az előremenő és a visszatérő vizet keveri úgy, hogy a ténylegesen padlóba menő víz ne legyen 40 foknál melegebb. Ugyanez működhetne, hogy a kandalló visszatérő ágát keverjük az előremenővel. Egyébként anno nekem ezt se a fűtésszerelő, se a kandalló beüzemelője nem vetette fel, hogy érdemes lenne csinálni, de logikusan hangzik, hogy ezzel könnyen optimális szinten lehet tartani a kandalló üzemi vízhőfokát.
A burkolattal volt valami probléma. Megszorult a gomb és valahogy nem lehetett teljesen benyomni. Ahogy leszedtem a burkolatot, utána "pöccre indult". :)