Ha mellékelnél egy pár fényképet a kazán aljáról és elölről, hogy hova és melyik cső miként van bekötve, akkor többet tudnánk segíteni. A feltöltőt a visszatérőbe kellett volna kötni amúgy...
Ismét itt, a Junkers gázcirkót 1 hónapja vettem, most lett felszerelve, egy házrész bontásakor lett eladva, működésképesen.
A meleg víz bojlerről ment és nem volt kiépítve a meleg vizes rész ezért volt ledugózva.
Aki leszerelte ő is szerelte fel, még csak telefonon beszéltünk, személyesen még nem próbáltam ki.
Úgy értelmeztem, hogy ha megnyitja a fürdőszobában a meleg víz csapot akkor emelkedik a nyomás, nem jön melegvíz csak a nyomás emelkedik mintha tölteném fel a radiátorokat. A feltöltőcsap az előremenőre lett kötve. Ez okozhat gondot?
Okosabb a hétvégén leszek mikor már személyesen is tesztelhetem.
Köszönöm nektek a segítséget, remélem nem a hőcserélő a gond, de köszi a felajánlást.
Nem arra értem, hanem hogy csak onnan tudod feltölteni. Kivéve, ha ki alakítottak pl. a fürdőszobai radiátoron feltöltő csapot és pl. a mosógép csapjáról töltöd fel egy slaggal a fűtési rendszert. De ezt nem írta a topictárs.
A C24 nem alacsony hőmérsékletű kazán. Annak kell a 75 fokos előremenő a gazdaságos működéshez. (hogy ne kapcsolgasson ki-be, mivel az nem tud modulálni) Abba a házba ezek szerint, nem csak a radiátorok hanem a kazán is baromi nagy teljesítményű. Hány négyzetméter a hasznos alapterület, és mennyi és mekkora radiátor van összesen? Szerintem nálad nagyon túl lett méretezve minden. Gazdaságtalan az egész rendszered az elmondásod alapján.
Ha leírnád részletesen, hogy eddig miként működött, és miket csináltál pontosan, akkor talán ki is tudnánk találni a megfejtést.
4 csonk van egy ilyen kazánon, fűtés ki és be, hálózati víz be, használati meleg víz ki. A hálózati vizet egy kis csap köti össze a fűtésrendszerrel valahol a készülék alján. Ezzel lehet feltölteni, rátölteni a rendszerre.
ha jól értem, akkor megy fel a nyomás, amikor a hálózati hidegvizet ráengeded a bemenetére.
ha jól van bekötve, és nincs nyitva rajta a töltőszelep, akkor vagy rossz a töltőszelep, vagy lukas a hőcserélője, és beengedi a hálózatot a fűtéskörbe.
Igen nagyok, mert alapból alacsony hőfokra lett méretezve 60/45-60/40-re, de 60/50-el megy jelenleg. Az a gond, hogy nem tudom lejjebb tekerni, mert egy Fég C24-es kazán van, és az még vízszelepes és 2 radiátorral nem indul el sajnos.
A másik gond, hogy így emiatt az egyik szobát túlfűti, a másikban meg kicsit hűvös van és ez így nem is komfortos, na meg gazdaságtalan. Ahogy kell a hidegebb szobában van a termosztát, ott a termofej teljesen ki van nyitva ahogy kell, kár volt megvenni mert úgyis csak dísz maximum. :)
Az padka azért van ott, mert abban megy a 110-es cső, vagy balról vagy jobbról a falból, és úgy kanyarodik rá a wc-re.
Azt tudod csinálni, hogy elbontod azt a padkát, és a könyököt kiveszed onnan, majd megveszed a szerelt wc-ét (keretes, tartályos). Annak a csatlakozó idomai között van könyök. Azt összehozod a falból jövő PVC-vel. A keretet rögzited a padlóhoz 2db beton dűbellel és fent a falhoz 2db tiplivel. A víz kiállást a bal oldali falról, arrébb kell vinned a falon belül. A tartály fogja megadni hogy hova. Utána az egészet el gipsz-kartonozod. Veszel hozzá profilt és szépen körbe burkolod, majd mehet rá csempe. Vagy Ytong-ozhatsz is, csak azzal macerásabb... majd a végén rá csavarozod a keretre a wc-t, szilóval kinyomod és ennyi.
Az szokott lenni ezekkel a lándzsás thermó szelepekkel hogy a thermo tolattyú beragad zárt állapotában.
Nem tudsz vele mit csinálni, elmész a boltba és veszel egy lándzsás szelepet, lehetőleg Herz-et, és pont ugyan olyat ami fent volt.
Viszed a mintát! Mert van abból 100%-os vagy 50% egyenes, sarok stb... kb 6500Ft
Egy jó tanács! Ha vége a fűtési szezonnak, az összes thermós szelepet fullra ki kell nyitni 5 állásba a radiátorokon, így elkerülhető a szelep letapadás.