Sziasztok! Kérdésem elektromos konvektorra vonatkozik: szoba+konyhás garzon régi, konyhai Calor II falifűtőjét szeretném kiváltani elektromos konvektorra. A számolótáblázat alapján 1 kW teljesítményszükséget számoltam ki a konyhára. (a szobában FÉG F8.50 gázkonvektor van, de összenyitott ajtók esetén is kellemetlen a hőérzet a konyhában, ezért van szükség oda kieg. fűtésre.)
A Stiebel Eltron kínálatában találtam CON, ill. CNS szériájú, falra szerelhető termékeket, különféle teljesítményben. A két sorozat között árban komoly különbséget tapasztaltam.
Kérdésem felétek: van-e működésbeli eltérés a kettő között, vagy csak a dizájn különböző?
Kevés tapasztalatot olvastam ezekről, így ilyen jellegű hozzászólásaitokat is előre köszönöm!
Ezt a vas csövet amúgy is ki akarom váltani már. Akor ki váltom öt rétegű műanyagcsőre a vas csövet. Ez az öt rétegű cső melegvíz használat esetén max milyen hő mérsékletű vizet képes elviselni ?
Hát igen sajnos . Nem kellett volna horganyzot vas csövet toldani bele ha erre gondolsz. Amikor felújítottuk a fürdőt én erről nem tudtam csak most hogy már ez a második ilyen eset. A könyök közepén lyukadt ki, és ott mellette volt egy kis cin pötty ami nem kötött oda a rézhez csak forrasztáskor oda cseppent,csurgott mert oda nem került folyósító szer, valószínű a forrasztó lámpa is meg oxidálta ott egy kicsit a rezet forrasztáskor és ez a 5mm átmérőjű cin pöty mellett történt egy tű hegy nagyságú lyuk. A hideg vizes cső környezete a falban ugye nyirkos, párás ,és szerintem amit az előbb kaptam választ a kollégától illetve kémiai korrózióról szóló linket azok alapján el képzelhető hogy ez is csinálhatta. Valahogy mégis elképzelhetetlen számomra hogy a sokat használt be vált réz cső ilyen könnyen ki lyukadna mert ez máshol is megtörténhetett már hogy cin pötty esett,vagy folyt végig a könyökön és nem kötött ,nem létesített megfelelő tapadó kapcsolatot a rézen, amivel a szaki nem foglalkozott. Mindenesetre ez a második ilyen eset 4év alatt ,és mindkét esetben a könyökön ott volt az oda csöppent cin,és az mellet lyukadt ki. Kíváncsi volnék mások véleményérre hogy esetemben ki cserélnék -e a cső rendszert, vagy csak a vas csövet szüntetnék meg ? Ha cső csere akkor milyen típust ajánlanátok?
A réz kombinálása cinkkel nem ajánlott...
Szerintem az egymásra hatás kölcsönös. Azért lyukad ki hamarább a réz, mert jóval vékonyabb a fala, mint a cinkezett csőnek.
Én a Saunier Duvalról, mint márkáról még sok jót nem hallottam, de ezekről az újabb Fégekről sem tudok sokat. Ezért lenne jó, ha valaki aki ismeri/használja(használta) valamelyiket, le tudná írni a tapasztalatait.
Szia köszi a választ ! Érdekes itt azt írja hogy vas és réz kötésekor a vas korrodál el és nem a réz. Nem tudom a megoldást még mindig mert ilyen gyakori csőtörés egy időzített bomba. Ki merné benne hagyni ezt a csövezést ezek után ? A legjobb volna azt választani hogy az egész lakásba új csövet szereltetek még azon az áron is ha meglévő burkolás miatt már inkáb csak számos helyen falon kívül tudom vinni .
A galvánelem feszültségét csak az adott helyen és más zavaró körülmények nélküli
esetben tudnád mérni. De:
„A két különböző potenciálú hely létrejöhet két egymástól eltérő anyagi minőségű fém érintkezésekor. Az eltérő anyagi minőség nem csak pl. vasat és cinket jelenthet, hanem jelentheti ugyanazon fém eltérő rácsszerkezetét (pl. hajlítás), eltérő ötvözetét, eltérő hőmérsékletét is.”
Meg tudná vki mondani hozzávetőleg, hogy 3 emeletnyi kéménybéleléssel 3 szobás 100 négyzetméteres lakásban mennyibe kerülhet cirko kazánnal teljes új fűtési rendszer kiépítése engedélyeztetéssel és minden egyébb felmerülő költséggel együtt?
Én a Grundfos Sololift sorozatából ajánlom valamelyiket, persze ezek drágábbak is mint a nonémek. úgy működnek mint egy szennyvízátemelő, van egy tarály szintérzékelővel, ha eléri azt a szintet, elindul a szivattyú. Van rajta 110 es bemenet és 50-es is, tehát a wc mögött van, de rá lehet kötni a mosdót is, bármit.
Sziasztok! Nagy szükségem volna a hozzá értő tanácsaitokra réz csővel való szereléshez. Oda haza nálam 4éven belül a második csőtörésem van ezzel a csővel ,és mindenhol azt hallom hogy ez nagyon megbízható. Először a WC tartály ellőt a könyök lyukadt ki, de nem a forrasztásnál, hanem a könyök réz anyaga, a könyök közepénél egy tűhegynyi lyukon lassan áztatta a falat. Úgy voltam vele anyaghibás, csere és hagy menjen. Most pár napja ugyanez volt a fürdő szobában a hidegvízen, a könyökön tűhegynyi lyuk és áztatta a falat. Sajnos bele van toldva a régi szerelés vas csöve, és azt is halottam ez miatt jön létre az elektrokémiai korrózió. A két csövön viszont nem mérek szakadást villamos műszerrel tehát azonos potenciálon van elektrotechnikai oldalról megközelítve. Viszont a csempe alatt a hidegvíz áramlásakor eléggé nyirkosodik ez a cső, és a szigetelésén nem igazán tud csak a falfelé távozni a nyirkosodás, nem tud ki száradni az álandó használattól ,de ez a jelenség viszont le csapódás egész biztos mert ha elzárom a csapot a cső külső párásodása megszűnik és száraz lesz. Mi lehet a probléma ? Szerintetek úlyra csöveztessem a fürdőt ? Ez is anyaghiba ? Kb 10éves szerelés. Idáig a több rétegű műanyag csövön gondolkozom hogy ki cseréltetem rá, de újból szétverni a fürdőt elég húzós tétel. A horganyzot vas cső már lassan 40éve hibátlan, ami a konyhát táplálja meg ez pedig 10év alatt másodjára lyukadt ki, most és ezelőtt 4évvel a wc tartály előtti könyökön ,ami a falba van be vésve. A csöveken van ilyen piros színű szigetelés , annak idején ezt használta a szerelő.
Most amíg még lehet, lecserélném fali, kéményes csak fűtő kazánunkat. Jelenleg egy nagyon régi Fég 40-est használunk. Egy családi ház, két nagy lakással.
Ezt a két kazánt néztem, mást nem is nagyon találtam hasonló paraméterekkel:
Ti melyik kazánt választanátok? Van ezekről valakinek tapasztalata? Megbízhatóság szempontjából a Fég felé húzok, viszont a Saunier Duval jobban le tud modulálni ami azért fontos mert zónásítani is szeretném a rendszert, tehát a két lakást külön lehessen szabályozni. Ebből a szempontból melyik jobb?
" A kazánon is van egy tekergető ami a fűtővíz hőmérsékletét állítja. Most 60 fok körül van (fél állás), tehát ha jól gondolom akkor ilyen hőmérsékletű vizet állít elő ami felmelegíti a 120 literes tartályban lévőt. "
Szövegkörnyezetből azt hittem kiderül, hogy fürtővíz alatt a HMV tárolót melegítő vizet értettem amit nyomatékosítottam utána többször is, és írtam, hogy független at előre menő hőmérséklettől. De ezek szerint félre érthető.
Szerintem még mindig nem értjük egymást. A HMV vizet melegítő kazán víz hőmérsékletét külön állítom. Ha a tekergetőt 80-ra állítom akkor mikor vizet melegít fűt mint a barom és 70-80 fok körüli vízzel dolgozik rá a tartályra! Mikor elkészül a meleg víz leáll és a másik tekerenytűre beállított hőfoknak megfelelően elkezd fűteni.
Egy csak padlófűtési rendszerhez milyen termosztátot érdemes venni? Kell valamilyen hiper szuper tanuló cucc vagy elég lehet egy sima computherm q7rf is.
Függetlenül állítható a fűtés meleg vize és a HMV-hez használt fűtő víz. Ha jól veszem ki a szavaidból érdemes ezt magasabbra állítani mint a mostani 60 fok körüli érték. Igaz, hogy a kazán kénytelen lesz jobban dolgozni, hogy előállítsa a mondjuk 80 fokos vizet, de talán hamarabb felmelegszik a HMV. Azon már én is agyaltam, hogy érdemes lenne letekerni éjszakára és nappalra. A Francnak dolgozik vele a kazán mikor csak este kell fürdéshez ....