Keresés

Részletes keresés

Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82250

H idom megvan, erre csatlakozik egy eurokónuszos cuccal az 5 rétegű cső, ilyen van 20-as és 16-os csőhöz is.

 

Azt vontam le a leírtakból, hogy ne fix a bekötő csőbe gondolkozzak, hanem 16-os csővel oldjam meg azt a 10-15 centit.

Ez pénzben is kevesebb lesz. 

Előzmény: halaloszto (82248)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82249

Igen, tőlük vásároltam az eddigi idomokat is, csak rájöttem, hogy 20-as csővel nem tudok olyan kis ívet hajlítani.

A radiátor bekötőik közül csak a linkelt cuccuk van 16-osban, más nincs és nem is rendelhető.

Előzmény: Kapocska (82246)
halaloszto Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82248

akkor alulra neked egy H idom kell. az meg szerintem mindig 16-os, de lehet nincs igazam. arra a 15 centire jó a 16-os cső.

 

Vajk

Előzmény: Mrteo (82247)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82247

Beépített szelepes

Előzmény: halaloszto (82245)
Kapocska Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82246
Előzmény: Mrteo (82244)
halaloszto Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82245

milyen radjátorod van? beépített szelepes alső bekötésű?

Előzmény: Mrteo (82244)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82244

Köszönöm, a szín nem érdekel, a cső is falon kívül megy.

 

Tehát kell 20-16-20-as T-idom, a radiátorig pár centis 16-os cső megy és kell egy 16x20-3/4-es Hertz csatlakozó.

Sajnos könyökből nincs szűkítős, bár a végén lehet, hogy kijátszom 20-assal.

 

 

Előzmény: halaloszto (82243)
halaloszto Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82243

tehát simán létezik 20asban, csak a kutya nem használja ezért nem tartja senki és lehet nem is nagyon gyártják. a 16os is csak maradék, ha elfogy soha nem lesz többet. 

 

a radiátor idom 16-os csövet fogad, az a 15 centi az 16-os lesz mindenképpen.  csak fehér, de ott lent senki nem nézi. és veszel mezei 20/16 könyököt meg T-t.

Előzmény: Mrteo (82242)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82242

Köszönöm, de igazából én ilyet terveztem betenni:

 

http://www.gepeszcentrum.hu/presszes_rez_kromozott_radiatorbekoto_t_idom_rovid_300_mm_16300_4282

 

Ez viszont nincs 20-asban jelenleg készleten a forgalmazónál sem és nem is rendelhető.

Az a bajom, hogy a 20-as cső annyira merev, hogy a sima T-től nem biztos, hogy fel tudom hajlítani. 

Vagy tegyek be egy szűkített T-idomot és a kis szakasz legyen 16-os?

Előzmény: Kapocska (82241)
Kapocska Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82241

A gerinc végig (utolsó előttig minden körben) lehetne 20-as csővel.Vannak T idomok nem csak azonos csatlakozásúak.

http://www.cu-technik.hu/index.php?nelement_id=10&product_id=31&nodelete=true

Előzmény: Mrteo (82240)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82240

Talán így sikerül, kérem írjátok meg a véleményeteket!

 

http://kepfeltoltes.hu/151130/f_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előzmény: Mrteo (82239)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82239

Miért nem tudok képet beszúrni?

Előzmény: Mrteo (82238)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82238

És a rajz:

Előzmény: Mrteo (82237)
Mrteo Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82237

Sziasztok!

 

Eredetileg 20-as csővel akartam végigvinni a képen látható fűtést a lakásban, de kiderült, hogy bizonyos idomok (krómozott  radiátorbekötő T-idom) csak 16-os csőhöz rendelhető ami a rajzon alul lévő 4 radiátorhoz kellene ami központi szelepes és nincs alatt helyem hajlítgatni a 20-as csövet.

Átrajzoltam a tervet aszerint, hogy egy bizonyos ponttól 16-os csővel mennék tovább, a képen ezt zölddel jelöltem.

A 20-as körbe tartozó 2 radiátor kicsi (1db 40cm-es és 1db törölköző szárítós) az a kérdésem, hogy a 16-os cső miatt veszít-e teljesítményt a 4 nagy radiátor ami a zöld körbe esik?

A teljes átkötés már túl költséges lenne, mert az idomok és csövek be vannak készítve az elágazásig, ha lehet ezt már nem cserélném, csak ha emiatt vesztek a fő fűtési hely teljesítményéből.

 

köszi:teo

_kip_ Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82236

Nálam is csak hideg állapotba veszített a nyomásból, valószínűleg üzemi hőfokon akkora volt a hőtágulás, hogy "betömte" a lyukat.

Nem olcsó a normális tömítő folyadék, jobb lenne utánnajárni pl levegős nyomáspróbával, hogy mi a gyenge láncszem.

 

Előzmény: Zoleezozo85 (82235)
Zoleezozo85 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82235

Helló mindenkinek !

 

 

Helló mindenkinek !

 

Ismét jelentkezek , pár nap várakozás után hasonló a tapasztalatom, a nyomás hideg állapotban egy nap alatt 1,5 barról lecsökken 0,7-re.
Volt kazán szerelő ő nem látott semmit. ( kitisztította a kazánt , de semmi csöpögést nem látott ).
Hívtam vízszerelőt, ő két radiátornál vett észre egy nagyon kicsi könnyezést alul, meghúzta a csatlakozókat. ( egyik csapot ki is cserélte ).
Sajnos ugyan úgy csökken a nyomás egy-két nap alatt 1,5 ről 0,6-ra csökken. Mi lehet a gond ?? valaki tapasztalt már ilyet ?
Hétvégén most is otthon voltunk , egész nap ment a kazán , fél óránként ránéztem semmi nyomáscsökkenés nincs.

 

levegőtartály is ellenőrizve volt 0,8 volt bent , fújtunk bele 1,2 -re.

Baxi luna 240 i gázkazánról van szó.

A vízcsövek a járólap alatt mennek, az egész fűtési rendszer 2 éve lett csináltatva.

 

Egyik szerelő arra gondol valahol a padló alatt szivárgás lehet , pl a csatlakozóknál. 

de üzem közben, mikor nagyobb rajt egy kicsit a nyomás akkor nem csökken .

Az volt a javaslata lehet venni olyan folyadékot amit a radiátornál bele kell önteni és kisebb szivárgásnál alkalmazzák , mert levegő hatására megszilárdul.

Valakinek ilyennel tapasztalata ? Valóban létezik ilyen , ami hatásos lenne ??

 

várom a segítségeket

Előzmény: nixon70 (82075)
mrbarbrady Creative Commons License 2015.11.30 0 0 82234

Műanyag a cső.

Előzmény: cucu (82233)
cucu Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82233

A műanyag "csak" azért van ott, hogy a fém cső nem közvetlenül érintkezzen a betonnal. Szóval csak egy héjjazat. Nyugodtan bontsd fel.

Előzmény: mrbarbrady (82230)
stevemegane Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82232

Sziasztok!

 

Tervezem a padlástéri szobák száraz rendszerlemezes mennyezetfűtésének csőkiosztását és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

A csőtávolság 10 cm a rendszerlemezből adódóan.

3-as és 2-es kisosztókat alkalmazva szeretném a köröket kialakítani.

A becsövezendő felület méretei: 5m x 4m

 

Hogyan kell meghatározni, hogy miként fektessem a csöveket? Van erre bevett szisztéma, vagy mindig az adott helyiség méretei szerint külön ki kell számolni, megrajzolni?

- Gondolom a szoba 5m-es oldalával párhuzamosan célszerű a csöveket elhelyezni.

- Ha a 3db csővel elindulok a 3-as kisosztótól, akkor hogyan kell a visszafordításokat csinálni, hogy mindegyik kör egyforma hosszú legyen? A 10-es csőnél 1 m differencia megengedett a 30m-es körök esetén?

- Kell/lehet arra figyelni, hogy előremenő ág mellett visszatérő ág legyen, mint a padlófűtésnél, vagy tök felesleges?

 

Köszönöm.

 

stevemegane Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82231

igen, de köszönöm a figyelmeztetést.

Előzmény: Lacivill (82229)
mrbarbrady Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82230

Üdv!

Egy kb 20 éves rendszer egyik csatlakozásánál szivárgásom van. Fémcsőről megy le egy műanyag cső a földbe a radiátorok felé. Mire számítsak ha megbontom? Hogyan vannak ezek tömítve? Félek, hogy a műanyag cső nem fogja bírni a zargatást. Mit gondoltok?

Köszönöm!

 

http://kepfeltoltes.hu/151129/1420905757IMG_20151129_183908_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lacivill Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82229

Azt ugye tudod, hogy a mennyezethűtés miatt komolyan oda kell figyelni a páratartalomra?!

Előzmény: stevemegane (82225)
stevemegane Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82228

A hőszivattyú tudja állítani az előremenő vízhőmérsékletet a külső hőmérséklet függvényében.

 

Értem mit írtál, de szerintem ez eléggé túlbonyolítaná a rendszert.

Én próbálok minél egyszerűbb megoldásra törekedni.

Előzmény: C20NE (82227)
C20NE Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82227

A padló/mennyezet fűtésnél nem az a jó, ha egy szeleppel csutkára lezárod majd ha hideg van kinyitod mert nagyokat fog lengeni. Tegyél be motoros keverőszelepet és az előremenő hőfokot szabályozd a termosztáttal, persze ehhez nem jó a hagyományos on/off rendszer. Esetleg olyan szelep ami nem csak on-off módban tud működni hanem képes a tömegáram módosítására.

 

Ha lekapcsolod a földszintet/emeletet akkor, mivel csak a hőszipkádban van szivattyú megáll a keringés, lehűl a víz és amikor csutkára rányitod újra a rendszerre mert fűteni kéne nem fogja bírni a hőszipka a pillanatnyi teljesítményigényt.

 

-szerintem!-

 

PS.: Tehát mindig annyi és olyan hőmérsékletű víz kell ami a pillanatnyi hőigényt tökéletesen kielégíti és nem kapcsolgatni. De ezt egy szivattyúval nem fogod tudni rendesen megoldani!

Előzmény: stevemegane (82225)
Wattocsak Creative Commons License 2015.11.29 0 1 82226

Ha megterveztétek akkor vannak számok is mellette, tehát a hőszükséglet számításból egyértelműen látszik, hogy kell mellé kiegészítés vagy sem.

Előzmény: hantorish (82224)
stevemegane Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82225

Sziasztok!

 

A fűtési rendszerünk az alábbi kialakítású lesz:

Földszinten padlófűtés, tetőtéri szobákban padlófűtés és mennyezetfűtés (ez utóbbi a nyári hűtés miatt)

 

Vezérelni úgy szeretném, hogy a földszinten is és a felső szinten is lesz egy-egy termosztát és bármelyik szükségesnek látja, indítja a hőszivattyút. A hőszivattyúban lévő keringtető szivattyú ellátja a teljes rendszert, így nem lesz az osztókhoz külön-külön keringtető szivattyú.

Zónavezérlés az osztókon nem lesz.

 

Azt szeretném megoldani, hogy ha mondjuk a földszinten elég meleg van és ott éppen nem kell fűteni, de a padlástérben lévő termosztát elindítja a fűtést, akkor a földszinti osztó előtt a kört egy elektromos szeleppel elzárja a termosztát. Így nem menne mindkét szint fűtése.

Illetve ugyanez fordítva is.

 

Tudtok abban segíteni, hogy milyen szelepet kellene tennem az osztók elé, hogy a szobatermosztát kapcsolni tudja?

Vagy esetleg ezt máshogy szokták megoldani?

 

Köszönöm.

hantorish Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82224

Sziasztok. 

 

Padlófűtést terveztünk a most épülő házunkba, többek tanácsára nem keverjük radiátoros rendszerrel. Most egy ismerősünk szintén építeni fog, őt meggyőzték arról, hogy rakjon falfűtést is. 

 

Kérdezném tőletek szakértőktől, hogy szükségét látjátok-e, megéri-e a padlófűtés mellé falfűtés? Mi nem terveztünk vele, nem nagyon van már erre keret, de ez olyan beruházás, amit később nem olyan egyszerű megoldani, ezért ilyenkor kellene még eldönteni. 

 

 

Wattocsak Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82223

Itt most nem az a kérdés, hogy azt az adott összeget, azaz a két kazán közti különbséget be kell fizetni vagy sem, hanem az a kérdés, hogy kinek a számlájára fizeted be?

Pontosabban megveszed a régi kazánt és folyamatosan fizetsz 20% nagyobb gázszámlát a kazán élete végéig a gázszolgáltatónak, vagy veszed a drágábbat és a feni 20% a zsebedben marad.

Ez a te döntésed!

Megjegyzem én is voltam olyan helyzetben, hogy tudtam, hogy ez a rossz választás, de nincs más lehetőségem, mert csóró:-) vagyok. Ez más kérdés, nem technikai, hanem mennyiségi!

Előzmény: wasya (82222)
wasya Creative Commons License 2015.11.29 0 0 82222

Akkor ez azt jelenti, hogy engedélyezik még a sima kéményes (nem turbós/kondenzációs) kombi kazánt? Az egy más kérdés, hogy szakmai szemmel nem ajánlott. Valahol mélyen én is támogatom a modern technikát, a fejlesztéseket, de tudom, hogy a legújabb nem mindig a legmegbízhatóbb és a legjobb. Ha pedig figyelembe vesszük mondjuk csak a kazán árat min 100 e ft-tal, azaz 60 százalékal többe kerül, ami nekem már azt az összeget jelenti, ami elgondolkodtató.

Előzmény: Wattocsak (82221)
Wattocsak Creative Commons License 2015.11.29 0 1 82221

Tegnap volt "szerencsém" megnézni három fűtési rendszert, ahol a kazán (kondenzációs) nem teljesít jól, és mindenütt a kazángyártókat átkozták, még a mester is aki olyan rendszert tett a kazánhoz, olyan rendszer volt kiépítve, hogy már előre lehetett látni a problémákat. 

Lehet nem szimpatizálni a kondenzációs kazánnal, de szerintem nem szabad ma egy új készüléket venni amiről tudjuk, hogy nem sokára kivonják a forgalomból. Milyen lesz ennek az alkatrész ellátása? Az hogy az elavult kazánnal csak a gázfogyasztásom növelem, ezzel támogatva az ISIS-t már más kérdés :-)

Sajnos azt kell mondanom, hogy a kondenzációs technológiával kapcsolatban a szakma felkészültsége is meglehetősen silány. Olyan egyszerű dologban, hogy mikor kondenzál a kazán annyit sem tud a "szakik" fele, hogy 55C alatt, de ez nem az előremenőre vonatkozik, hanem a visszatérőre

Még akkor sem hisz a szemének, amikor a kazán előremenő 65C és folyik a víz a cseppvíz elvezető vezetékből. Mondván az nem kondenzátum. Na ekkor hagytam el a terepet. Halkan megjegyzem a visszatérő 40 fokos volt. Ráadásul, ha a kéményben csapódik le a víz egy része az is hasznosul, hiszen koax égéstermék elvezetés volt, azaz a friss levegőt előmelegítette a távozó füstgáz.

 

Előzmény: wasya (82219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!