- van egy főállású fűtő, aki nagy hidegekben állandóan pakolja..
- vagy ha nincs, akkor nem probléma az, hogy hidegre keltek, hidegre értek haza munkából és ha meg begyúttotok , akkor esetleg sokkal melegebb lesz mint szeretnéd.
- és mondjuk átmeneti időben , hogy ne legyen olyan meleg, fojtod a kazánt és mivel most keresel még csak kazánt, gondolom száraz fád sincs, ezért a vizes fa+ fojtással hazavágod a kéményed..
"vagy ha nem mit javasoltok!"
Puffer beépíteni !
DE annak a méretét meg aztán kéne meghatározni, - hogy ne legyen feleslegesen nagy - miután le lesz hőszigetelve a ház..
Segítséget szeretnék kérni kazán vásárláshoz!100 m2 családi ház 2,7 m belmagaság 6db radiátor lesz és 3 kör padlófütés (300m)
A radátorok:1db600×600,2db600×1400,2db600×2300,1db600×1800törölköző szárító!A ház egyenlőre nincs szigetelve de tevbe van az aljzatbeton alatt 5-10 cm szigetelés nyílászárok műanyagra cserélve!
A kérdésem az lenne hogy ehhez egy 23kw-os vegyestüzelésű öntöttvas kazán megfelelő választás lenne?vagy ha nem mit javasoltok!
No, megint itt vagyok! Most azért, hogy megköszönjem újra a segítséget. A turbó szívócsövén lévő érzékelőt kellett jobb belátásra téríteni. (Ahogyan azt nagyon jól feltételezte "Kapocska".) Csak a vákuum része adta a jelet, a 'túlnyomásos' része nem dolgozott. Vettem fél méter szilikon csövet, kicsit rásegítettem orálisan. ...és láss csodát, működik. :-) kicsit megjárattam még, és a csatlakozókat is lehúzgáltam mindenhol. Kontakt spray hiányában egy kis wd40-et adtam neki. Végre nem fagyok szét amikor dolgozom!
Van egy Hajdu Forbach nevű kb 10 literes konyhai elektromos bojler, aminek a csapja nem a szokásos, az egyik tekerőgomb a vízmennyiséget szabályozza, a másik a hőmérsékletet.
Le kellene cserélni a csapot normálisra, ahol az egyik tekerőgombbal a hidegvizet lehet engedni a másikkal a melegvizet. A bojler maradna.
De a bojler tetejére ez van írva:
„FIGYELEM!
Nyíltrendszerű szabadkifolyású forróvíztároló.
Nyomás alá helyezni, a melegvízvezetékbe elzárószerkezetet szerelni tilos!
Csak a készülékkel együtt szállított csapteleppel üzemeltethető!”
Úgy látom, a bojler tetején ugyanúgy egy piros és egy kék csatlakozócső van, mint más bojlereknél.
Szerintetek ki lehet cserélni csak a csapot, vagy nem lehet?
Ez még nem végleges, mert itt megy majd tovább a falban. Csak rá lett rakva tömítőgyűrű nélkül egy könyök, de itt lesz majd a tisztítási lehetőség. Konkrétan arra gondoltam, hogy a felső könyök helyett berakok egy Y-t és az egyenes ágba felül egy tokelzárót, oldalra pedig megy tovább a mosogatóig. De ez még csak ötletelés, mert nem néztem utána, hogy milyen lehetőség van tisztító elemek terén :)..
Nem, mert a vége fix/adott magasságban van. Igazándiból úgy volt ez régen legalább 40-50 éven át, hogy amíg a városrészben nem volt csatorna, addig a házból kiérve emésztőbe ment a cső. Ott a házon kívül rögtön volt - illetve van is, mert azt meghagytam- egy beton összefolyó tisztító akna.
Már sok éve van csatorna az utcán, de csak pár éve lett rácsatlakoztatva a rendszer hatósági felszólítás miatt az előző tulaj által úgy, hogy az említett aknából az emésztő helyett kivezették a csövet az utcai csatorna csonkjához. Azaz egy modern kori, keveset használt újszerű csatornaszakasz volt adott a házon kívül az utcáig. Ezt nem gondoltam bántani, mert ez a pár centis szintes "probléma" is csak most utólag derült ki.
lefele miért nem tudsz menni a csővel? mármint miért volt gondod a lejtéssel, lefele áshatsz vidáman, nem? ahol kimegy a házból az úgyis mélyen van, odáig lehet lejteni.
Igen, ez csak a konyhai mosogató+mosogatógép szennyvíz csöve lesz és valóban csak ötvenes - de a fotón látható kémény melletti régi fürdőajtó be lesz falazva hosszában rakott tömör téglával és a 60 centi vastag kőfal mélysége miatt a túloldalról a megmaradt üregben lesz a rejtett falitartály a WC-hez. Tehát onnan már 110-es a cső.
Nem igazán tudtam a konyhához vastagabb csövet vinni, mert túl magasra jött már így is fel. A mostani régi járolap szintje felett lesz a végső szint, de erre már jön a vízszigetelés és arra majd a hőszigetelés. Az utolsó méteren már így is kipúposodik egy fél centit. Ezért is ott kanyarodik be az előtétfal mögé, mert emiatt újra tudok lejtést adni a szifon szintjéig. Ez a hely amúgy is kb az 50-es rész közepe - innen 4-4méter mindkét irányba az 50 cső vége. Ezért is ideális hely a könyöknél a tisztító nyílás kialakítása.
A jelenlegi másik házunknál pont ezzel volt gond - pedig profi épületgépész kivitelező cég csinálta 9 éve. legalább 8-10 méteren raktak 50-es csövet a konyhához, de ezek a barmok beleraktak valahol egy derékszögű kanyart a nyomvonalba. Az első pár évben nem volt vele gond, de időközben lerakódott a zsír és egyszerűen azon a ponton nem lehetett túltolni a csőgörényt - pedig utána volt dugulás.
Az új háznál már gondosan ügyelek rá, hogy kb 4-5 méterenként valamilyen formában lehessen tisztítani.
Illetve ebben a témában össze is vesztem a vízszerelő öreggel, mert szerinte nem gond a 90 fokos vízszintes kanyar a 110-es csőnél - ők régen simán berakták (illetve inkább 100-as eternit cső volt az - mint kiderült) . Én pedig ragaszkodtam hozzá, hogy berakjak egy nagyobb ívű kanyart, mert szerintem ott dugult volna el mindig a x@rtól..
Régi -közel 100 éves- oldalhatáron álló kőböl épült parasztház jellegű hosszúkás ház ugyancsak keskeny és hosszú telken . Nappali ablakai néznek az utca felé 1,5 méteres előkerttel és értelemszerűen a szobák a telek belseje felé. A vízóra akna rögtön az utcafronton van, de saccra legalább 8-10 méter megy a KPE csőből kint és van benne egy nagy ívű derékszögű kanyar a föld alatt+ az alap után a házban feljön. Az amúgy kőből rakott alapon védőcsőben megy át és utána hajlik felfelé a cső, míg a nappali alatt már sekély mélységben fut.
Látható az alaprajzon, hogy elég nagyok a távolságok a konyhasarok és a fűrdő+WC között. Ha már részletekbe megyünk, akkor valójában a cső a nappalin már túl ér, az étkező kezdete után, a külső faltól fél méterre áll a cső vége.
A szomszéd - pár éve már nyugdíjba vonult - vízszerelő segítségével múlt hétvégén fektettük le a csatornát, ezzel egy árokban szeretném hátra húzni a víz gerincet a földben a fürdő mögötti (a terven gardrobként jelölt) részbe egyenesen. Oda terveztem berakni a hőszivattyús víztárolós bojlert rögtön a fürdő fala mögé a mosógéppel együtt. És itt terveztem falon kívül elosztani a vízrendszert és ide fut majd be a csapadékvíz gerince is.
A konyhába egy vékony toldás nélküli KPE csövön gondoltam a földben visszavezetni a hidegvizet a fő elosztótól hátulról, mert a kőfalban nehéz elvinni, a földben viszont jelenleg még gyerekjáték. Az ottani csaphoz átfolyós elektromos vízmelegítőt rakok a bojlertől való túl nagy távolság miatt és mivel a mosogatógép miatt amúgy is ritkán használunk melegvizet ott. A fürdőbe és a WC kézmosóba viszont előtétfal mögött 5rétegű csővel jönne vissza a hideg- és meleg víz.
Jelenleg azon agyalok, hogy a problémás KPE gerinc végét kihúzom kicsit odébb a falhoz, mert itt a képen is látható konyhába menő csatorna cső felkanyarodik ugyancsak az előtétfal mögé és oda tervezek beépíteni egy tisztítási lehetőséget a falba épített szervizajtó mögött. Ha ez mellé húznám a KPE csövet, akkor ugyanazzal a szerviz ajtóval el lehetne érni ezt is. Esetleg berakhatnám a nyomáscsökkentőt is ide akkor már egyúttal.
Köszi! Ettől picit olcsóbb a közeli szerelvényboltban. A 23e az úgy jön ki, hogy 14e a motor+9e a szeleptest.
a brh-t én is nagyon hasonlónak làtom, azért kérdeztem.