Egy részét értem. "a radiátor akkor is fűtene (padló vezérlés) amikor nem kér a szoba termosztát." Ezek szerint hiába rakok fel programozható termosztét fejet a szobába online meleg lesz a radiátor?
AMúgy már itt is, és máshol is lehetett olvasni, hogy úgy oldották meg, hogy a padló szivattyúja állandóan megy. Mondjuk, ha elfelejtik kihúzni a szezon végén, akkor egész évben... :-)
"A padlófűtésünket meghajtó szivattyú állandóan megy (természetesen a fűtési szezon végén kihúzzuk:). A kérdésem: kell-e ennek állandóan menni a fűtési szezon alatt vagy van valamilyen lehetőség a villamosenergia megtakarításra? Szabad rákötni a kazán vezérlésére vagy érdemes egy időkapcsolót rátenni (1 órát menjen, 1 órát pihenjen) vagy valamilyen termosztát relé beépítésének van-e értelme? A szivattyú 100W-os ha jól tudom, és így ez adja a tetemes részét a villanyszámlánknak. Tanácsát előre is köszönöm. Tisztelettel, Gyuri
Van vezerles ami annak fuggvenyeben inditja el a szivattyut hogy szukseg van futesre vagy nincs, illetve lehet egy termosztat vagy tobb."
Legutóbb nem volt érdemi reagálás a kérdésemre, ezért megpróbálkozom újra.
A nappaliban szeretnék csinálni az építendő gipszkarton álmennyezetbe mennyezet fűtést-hűtést 10x1,3-as csővel könnyűszerkezetes fém rendszerlemezbe bepattintva.
A nappali felett padlástéri szobák vannak, melyek padlója alatt van lépésálló hőszigetelés.
1. A nappali mennyezet építésekor kell tennem a fém rendszerlemez fölé hőszigetelést és párazáró fóliát vagy anélkül is fog rendesen hűteni-fűteni a rendszer?
2. Két cég kisosztói keltették fel a figyelmem. Az egyik a Qualitherm, a másik a TU-BA Trade.
A kérdésem az lenne, hogy az oldalukon lévő kisosztók közül a felhúzógyűrűs réz vagy a műanyag a megbízhatóbb?
Nem szokott ezekkel a kisosztókkal gond lenni, pl szivárgás?
A kötés tekintetében azt tanultam ki, hogy 3 módszer lehetséges.
- A 10x1-es csöveket kisosztókba kötni (pl. Qualitherm) és 18-as gerincvezetékkel csatlakozni a nagy osztókba.
- A 10x1-es csöveket Tichelmann kötéssel kötni a 18-as gerincvezetékbe.
- 14x1-es csöveket alkalmazva egyből beköthető a nagy osztóba a kör. 80m-es körök alakíthatók ki és nincs elburkolt kötés. Ezért nekem ez lenne a szimpatikusabb, de állítólag nagyon körülményes a 80 m-es csöveket feltekerni a plafonra.
Szerintetek melyik módszer az optimális (üzembiztos, és költséghatékony is)?
Valaki el tudná magyarázni a rendszer logikáját ? Pl. a padlófűtésbe bekötött helység termosztát miért nem a kazánt vezérli ? A radiátos kör után és a padló előtt van. A padló kör végén van egy keringető szivattyú ami olyan mintha állandóan működne. Igaz van ott is valami termosztát. Jó ez az egész így szerintetek?
Apám mondta az ilyenre, hogy tedd a zsebedbe a kezed markold meg azt ami ott találsz :-) és egy méternél jobban ne közelítsd meg a berendezést.
Régen még fiatal voltam és bohó nem hallgatva mit mondott a fater, egy 50 éves falikút csap felső része a kezembe maradt, és a vízsugár a mennyezeten terült szét. Rögtön eszembe jutott az öreg intelme.
Erre szoktam mondani: Csak a két órán felüli igazolt munkát kérem kifizetni, de azt duplán. 30 éves szétrohadt rendszer, így aranybánya. Ha kell és van, kulcsot szívesen adok.
Nyilván nem "véletlenül" ajánlották neki a zsaluköves "emésztőt" , abból elszivárog a lé , ami meg marad benne "anyag" azt ráér 15 évente kiszívatni......de lehet hogy még akkor is csak félig lesz.......
Csak úgy halkan megjegyzem , hogy egy 3*3*2 zsaluköves "emésztő" is kb 400000.- ból jön ki mire befedted és kész van, de lehet még keveset is mondtam.
számolj kicsit mennyi m3 a beton ami kell? mennyi vas kell bele? mennyi db zsalukő? tetejére is kell valami fedés(i gerenda és béléstest?), kell valami ajtó is rá, szellőző,bekötő KG csövek.....
Ha esetleg valakinek van kapacitása Dél-Budán egy kb. 2 órás fűtésszerelésre...
Egy 80-as évekbeli nyitott fűtésrendszert kellene átalakítani zárttá. A kb. 24 literes régi tartály (a fürdőszoba legmagasabb pontján) elrohadt, helyette kellene egy új zárt tartály + egy automata légtelenítő. Címem kinyerhető az adatlapomról. Tudok fotót, adatokat küldeni, ha kell beszerzem az alkatrészeket. Én sajnos már ott elakadtam, hogy nincs megfelelő méretű kulcsom a jelenlegi tartály leszereléséhez :(
az utánfutós bringával járok télen-nyáron, minimum minden hétvégén 25 km le és másnap vissza ... 1-2 km-ről elhozni 3 db 10-les demizsont izmos lesz .. de szerirntem kivitelzhető .. ha más nem .. max egyesével hozom ..
Kombinált fogóval próbáld megmozdítani valamerre, mert annak jobbra kell lennie, ha ilyen problémáid vannak, hogy bizonytalanul működik. Nyilván ingadozik a víznyomás a bejövő hálózaton, és ez is okozhatja. Ezért legyen teljesen jobbra forgatva. Ha erről meggyőződsz, akkor folytathatjuk a további hibakeresést, ha kell.
"utánfutós cangával" ? Aha, Na ezt hamar meg fogod unni főleg ha fagy kint. Ekkor eszedbe jut hogy az előző tulaj is itta a kútvizet (legalábbis ezt mondta mikor ELADTA neked az ingatlant). Szóval meg fogod kóstolni, persze jó íze lesz és valszeg elsőre semmi bajod nem lesz tőle bármi is legyen benne , így rá fogsz szokni,de előbb utóbb baj lesz.
Most megpróbáltam a kék műanyag tekerőgombot elfordítani, de a tekerőgomb átugrik a fém rúd bevágásán. Jó a gomb, csak a fém rudat nem lehet megtekerni. Viszont ha megmozdíthatatlan a fém rúd, akkor nem is tudott elállítódni, miközben egy hónapja teljesen jó volt.
A zsaluköves önmagában NEM vízzáró csak a monolit beton az ,de nem csodálkoznék ha hivatalosan arra is kéne valami kompozit bevonat . Másrészt van kutad is, add össze a kettőt, előbb utóbb kórház lesz a vége...........