Bocsi ,de Én is csak bele ugattam ,de nem nagyon vált be nálam a Q7,pedig 0,1 -es beállításon volt.Lehet rendszer hiba ,de ha bekapcsolt ment a szivattyú (időjárástól függően) 10-20 perc között és mire visszaesett a hőfok 0,2 c fokot volt hogy eltelt 20-40 perc is és bizony akkor már érezhető volt a levegő visszahűlése.
Bocsi, hogy belevauzok! Ugye nem azt akarod mondani, hogy 4 tized fokot eszreveszel? Nalam 0,5°C a hiszterezis es abszolutt nem erzem, hogy 21,5-nel hidegebb van bent mint 22,5-nel, pedig az mar 1 egesz°C.:)
Ha jól tudom a 0,2 -nél hagyod akkor az 0,4 c fokos eltérést produkál a kapcsolások között.Pl 20 c fokra állítod ,akkor 20,2 c ig melegszik és 19,8 c foknál kapcsol újra.Hőérzetnek nem a legjobb!
Már megvettem, kötöm is be, kazánt is szétkaptam, ki tudom próbálni. Köszi mindenkinek a segítséget. Egyelőre a gyári 0,2-n hagyom az értéket, aztán majd ősszel kipróbálom 0,1-esen...
Pont padlófűtésnél jó, ha kicsi a hiszterézis. Mivel a padló amúgy is lassan reagál, mire eléri a beállított tartomány +0,1C-ot a szoba hőmérséklete, és kikapcsol a kazán, a padló még bőven nyomja utána is a meleget, és tovább fűt. Ha 0,5 fokos hiszterézissel vezérelsz padlófűtést, akkor simán fog fokokat is lengeni a lakás hőmérséklete. Szerintem.
Kösz mindent, már meg is rendeltem. A lényeg, hogy a padlófűtést jól vezérelje, ne kapcsoljon túl sokszor ki-be a kazán.De mivel neten veszem, majd 8 napon belül visszaviszem, ha nem tetszik.
Nem csoda, hiszen a kontaktusvédelem csak félvezetőkkel oldható meg korrekt módon. Akkor meg már ismét ott tartunk, hogy legalább az egyik helyzetben folyamatosan kér áramot, ha nem is sokat.
Általában 600voltot bírnak kapcsolni, hogy küld annál nagyobbat a kazán? Amúgy minden kazángyártó csinálhatna saját termosztátot a cuccaihoz. Soknak van is.
dehogy örök élet. küld neki a kazán egy kis túlfeszt, és ki is nyiffant. olyan ssr ami tud egyent és váltót is, valamint 3 volttól 300 voltig működik, az meg se nem kicsi, se nem olcsó. egyszerűen nincs kedvük hatalmas táblázatokat gyártani hogy melyik kazánnal passzol és melyikkel nem.
mert elemről megy, és keveset kell fogyasszon. ezért egy spéci relé van benne, ami nem kér áramot csak a váltáshoz. az ssr-nek kell áram hogy bekapcsolva maradjon.
továbbá a kazán fele is az a legegyszerűűbb ha egy mechanikus kontaktust adunk. nem számít hogy a kazán 5 voltot, 12 voltot vagy 230 voltot, egyen vagy váltóáramot küld át rajta.
Már csak azt nem értem akkor miért nem csak olyat csinálnak ami nem kattog? Szerinted? Vagy csak píííízz kérdés?Engem nem zavar ,de ha valaki esetleg rossz alvó akár fel is ébredhet a kattogásra.
ezt már én is tapasztaltam, sok éve így van. szerintem csak árképzés. a kombiból talán többet adnak el, lehet nem. viszont a kombit vásárlók árérzékenyebbek, akinek tárolós lesz annak az egész beruházás jóval nagyobb összeg. nézd meg azt is, hogy melyik kazánhoz kell még venni valamit a tárolóhoz. mostanában a váltószelep benne van a kazánban, és a szoftvere is tudja hogy van tároló, viszont pl az SD-hez a hőmérő amit a tartályba kell tegyél az volt majdnem egy tizes!
Köszi a választ mindenkinek. Igen, kattan, ami a tök csendes lakásban tényleg zavaró, amúgy, bár nem padlófűtéshez tervezték, teszi a dolgát Néha 0,5 fokkal túlfűt a hőmérője szerint, de nem vészes, ahogy a gázköltségünk sem. Már tettem alá gumilapot, söt, szétszedtem és a relét is körbegumilapoztam. Becsszó, hogy nem a fejemben a manócskák, mert a feleségemet is zavarja :) Ha mindegyik kattog, akkor nem cserélem....