Szabályozás jól látva:-) Ha a félig nem segít és még a zárt radiátorok melegek helyiség jó hőmérsékletű megint lehet zárni. Két beavatkozás között legyen min 3 óra eltérés. A finomításnál akár egy nap is lehet.
Tapasztalat, amikre láttam egy vagy több példát is.
Az ilyen egyedi berendezések vagy sosem készülnek el mivel a tulaj ha meg is tudja csinálni nem lesz rá ideje,
Félig készül el nics befejezve, vagy éveket kell várni amíg valahogy működésre bírják
Megcsinálja és állandóan javítgatja átépíti, ergó sokkal többet költ rá mint egy széria termékre, és a hozama működése csak nagy ritkán éri el a gyári termékét. Ideológia az van, hogy miért is jobb ez mint amit leveszel a polcról. :-)
Elköltözik a tulaj, vagy történik vele valami (örök élet elixírjét még nem találták még fel) az örökösök akkorát szívnak mint a torkosborz. Jobban járnak ha kidobják az egészet és csináltatnak egy standard rendszert. (4 éve láttam egy fűtési szabályozót ami egy 386-os gépen futott op rendszere Linux. Na ezt szervizeld állítsd be az igényeidnek megfelelően úgy hogy könyvelő vagy. A rendszerben 2 mező napkollektor, gázkazán, 2 lakás zóna szabályozása, medence fűtés, rámpa fűtés, mindez távolról is vezérelhető)
Ha hobby akkor ára van, de mivel ez kedvteléből űzzük így teljesen mindegy. Csak ne hagyjuk az örökösökre lásd 4. pont!! :-)
Ami biztos, a termosztátot áthelyeztetjük, mert a lehető legrosszabb helyen van a konyha-nappali-étkezőben, míg ott meleg van, az emeleten tök hideg. Átrakatjuk egy jóval hűvösebb pontjára a háznak (ha nem kerül túl sokba és vésésbe ). Nyáron pedig valószínűleg akkor az összes radiátor (kivéve az amelyik egy helységben van a termosztáttal ) kap termosztatikus szabályzót, hogy lehessen le vagy felvenni fűtést egyes helységekben.
Jól értem ezt a beszabályozást? Legyen teljesen nyitva az amelyik nem fűt és mondjuk első körben, próbaképpen, az előtte lévő (hálószoba, fürdőszoba) félig elzárva?
""" Másrészt a napkollektor is csak rásegítés, épp télen adja a legkevesebb hőt. """ A napelem direkt tarolora kotve is detto. Tehat azzal sem fogsz melegebb vizet produkalni telen.:( Ezert kell a visszataplalos, hogy nyaron tultermelj, amit aztan telen hasznositasz.:)
Itt nem az ugyesseg valamiben a lenyeg, hanem a fogerinc (napelem mezo visszataplalassal) megepitese es ahhoz illeszteni a leheto legolcsobb, de leghatekonyabb rendszereket. Ha mar felteszel a tetore harom panelt szigetuzemben egy berendezes kiszolgalasara, akkor nem celszerubb inkabb varni egy kis penzmagra es inkabb kicsivel kesobb letrehozni egy napelemes rendszert, amit sokretuen kitudsz hasznalni? Mert a parhuzamosan kialakitott ideiglenes megoldasok dragitjak legjobban a befekteteseket, igy a megterulesi idot is. Nem beszelve a hibalehetosegekrol.
Ha a házbővítés során épül egy plusz fürdőszoba és azt telken belül rákötöm a már meglévő szennyvízvezetékre, arról kell a csatornázási művek felé valamilyen papírt beadni/kérni?
Persze, ez egyedi megoldás, a szükség szüli az ilyeneket, akár a te cső a csőben hőcserélődet, ami a leírásaid alapján sokkal olcsóbb a gyáriaknál és felveszi velük a versenyt.
Te a mechanikai dolgokban, kézügyességben vagy jó, ha jól vettem ki a szavaidból. Nekem a kézügyességem elég korlátozott, az elektronikában viszont elég jó vagyok. Szerintem nincs baj az egyedi megoldásokkal, amíg az ember tudja, mit csinál, és olyasmit csinál, amihez ért.
Normál fűtőbetét természetesen szintén kell, mert ez csak rásegítés. Ezért lenne jobb a visszatáplálás, de erre valószínűleg már nem marad pénz. Másrészt a napkollektor is csak rásegítés, épp télen adja a legkevesebb hőt.
En mindent elhiszek.:) Csak azert majd ha elkeszul a hazatok, legyszives ird majd meg, hogy mennyi fele egyedi megoldast hasznaltal fel az egyes igenyeid kielegitesere a hazadban. Mert mindenre specialis egyedi dolgot beepiteni, az is egy megoldas, csak sok apro dolog sok hibalehetoseggel. En az egyszeruseg hive vagyok. Legyen modern, jol vezerelheto, de kompatibilis a rendszer. Tehat ha mar kerul fel napelem a tetore, akkor minden uzemelhet normal stabil feszultsegre. A mostani temaban is a tarolodba azert nem artana majd egy sima halozati feszultsegre is uzemelo patront beepiteni. Az ordog nem alszik!
Az, hogy egy radiátor tűzforró és utána csak langyos az nem valami jó előjel. Valószínűleg az átadásnál a többi radiátor le volt zárva így a maradék az kénytelen volt elindulni. :-)
Szerintem innen a távolból egy beszabályozás jó eséllyel meghozhatja a kívánt eredményt vagy közelebb visz hozzá.
Be kell szabályozni a radiátorokat, ami több napos dolog. A hideg radiátort kinyitni teljesen, a legmelegebben zárni egy kicsit, mérni a hőmérsékletet mindenhol, újra zárni kicsit, újra mérni....
Hátha 26 c fokos vizet engedtek a radiátorra(és ráadásul nem folyamatosan és nem jól szigetelt a szoba) nem várható melegebb léghőmérséklet.A vezeték nélküli termosztát ha nincs egyszerűbb megoldás ,akkor megoldható.A vevő részt összekötöd a kazánnal és az adó részt meg oda viszed ahova akarod(gyerek szoba) és már mehet is a fűtés.
Sziasztok! Segítséget kérnél több kérdésben is. Kb egy hete költöztünk családi házba, ahol egy junkers euroline cirko látja el a fűtést. A ház ahova költöztünk 2 szintes de mikor megvettük akkor csak az also szint volt kész/lakva, a felső szintet mi fejeztettük be.
A munkák során sajnos nem jutott eszünkbe hogy a termosztat a lehető legrosszabb helyen van, szinte a konyhanal, igy a konyhai sütés főzés miatt lényegesen hamarabb lekapcsol mimt kellene, a másféléves lányunk szobája pedig egy jégverem ( ráadasul az az északi oldalon van ). Arra gondoltunk hogy áthelyeztetnénk a termosztatot az emeleti előtérbe de fogalmunk sincs ez mekkora munka mind anyagilag mint a "rombolás" része. Olvadtunk vezetéknélküli termosztatokrol is, ez esetleg megoldad lehetne? Ugy hogy egyszerűen kikapcsoljuk ( már ha lehet) a mostani termosztátot és helyette a vezetéknélkülit üzemeltetjük ? Mindenképpen szerelő kell ennek is a beszereléséhez vagy ez egy joval egyszerűbb dolog?
A másik kérdésem a radiátorokkal kapcsolatos. Szintén a lányom szobájában az egyik radiátor egyszerűen nem melegszik. Pontosabban mikor még probalták a rendszert mi egyszer egy probanal lattuk hogy működik, tűzforro volt. De azota ha a cirkot 26 fokon jarattuk probaképpen akkor az egyik sarka egy tenyérnyi felületen melegedett csak fel. Probaltuk legteleniteni , kevés levegő jött belőle. A többit is légtelenitettük. Azt tudni kell higy ez ha jol tudom az egyik végpont fent. De az biztos hogy a rafator működött mert volt már tűzforró.
Segítsetek kérlek mert a lányunk szobája éjszaka így elég használhatatlan. Köszönöm!
Ha egy családi házban a fűtés csövezést még gravitációsra tervezték ( igaz azóta már keringetős gázkazán van benne huszon x éve) , és egy tizen éve felszerelt lap radiátor úgy van szintezve, hogy a beáramló vége van magasabban, akkor elvileg saját maga kilégteleníti magát, ha nyitott tágulási tartály van a rendszerben?
A ( jó régen) gravitációsra tervezett és kellően vastag csövekkel szerelt rendszerben 1 db. régi spirálbordás csőradiátor helyére egy lapradiátort tettek. A lapradiátornak csak a felső része meleg, a kiáramló csövön nem érezni egyáltalán meleget. Akkor ez írható dugulás, de akár annak a számlájára is , hogy a melegvíz inkább megy a jó régi, vastag csőradiátorok felé, az újabb, vékonyabb felé meg elindul, de nem folyik át rajta? Állítólag a csere után ( tizen év) sem volt jó, azóta együtt élnek a problémával, meg a kicsit hűvösebb szobával.....
Sehonnan. :) Mint említettem, nem szabad fix ellenállású fűtőszálat használni, mert azzal rontod a hatásfokot, és alulillesztéssel (túl kicsi terhelő ellenállás) még a napelemet is fűtheted, ami nyáron nem olyan jó.
A lényeg: A napelem maximális leadott teljesítményhez tartozó munkapontja (vagyis az optimális terhelő ellenállás) a napelem típusa mellett (ami fix) függ a megvilágítástól és a hőmérséklettől. Ezért nem szabad fix ellenállású fűtőszálat alkalmazni. Használhatsz viszont változtatható ellenállású terhelést, ami praktikusan egy nagyteljesítményű FET vagy bipoláris tranzisztor, megfelelő hűtőbordával. Ezt vezérli egy mikrokontrolleren futó egyszerű program, ami folyamatosan méri a napelem feszültségét és a leadott áramerősséget, és a félvezető ellenállásának módosításával mindig beállítja a legnagyobb teljesítményhez tartozó optimális munkapontot.
Pontosan ugyanezt teszik a gyári inverterek is, a megvilágítás és a hőmérséklet függvényében folyamatosan változtatják a napelem terhelését.
Persze a visszatáplálós a legjobb megoldás, de nálunk valószínűleg már nem marad pénz egy normális teljesítményű (3+kWp) rendszerre, a kisebbek meg fajlagosan drágábbak. Ha meg mégis marad, akkor az lesz.
Akkor ezek szerint a következő várható:: hollander kilazít, kis/nagy fröcsögés a hollander legkülönbözőbb kerületi pontjain, védekezés ronggyal, hogy ne legyen mocsok mindenhol?
Az ilyen "végű"radiátort lehet külön légteleníteni? Lehet hozzá kapni valami becsavarható légtelenítő idomot, amivel ha meg kell ismételni valamikor a légtelenítést, akkor egyszerűbbé tehetjük a műveletet?
Néhány elvi gondom van a rendszerrel. 3 napelem 100V körüli feszültséget ad le alapból, ez önmagában nem is baj. Van egy elvi termelés számítás, viszont ennek egyrésze nem lesz felhasználva. Viszont a termelés napközben van, és mondjuk egy család este kifürdi a vizet reggelre hálózati árammal kell felmelegíteni valamennyire. Puffer is kell az is rontja a megtérülést.
Csak egykerdes, ha megengeded! Honnan veszel 90Voltos futopatront? Mert szerintem a harom panel uzemkozbeni nevleges feszultsege 31V korul van, igy csak 90V jon ki.
Nekem is van napkolim mar 10-ik eve, de miutan kiszamoltam, hogy milyen nagy rendszer kell az optimalis ellatashoz es megepitettem ,igy azota nem erdekel, hogy mikor terul meg. Hibamentesen mukodik . Azon kivul, hogy nezem a nyomast a rendszerben, massal nem kell torodnom. Termeszetesen, ha most ujitanam fel a hazat, akkor valoszinu, hogy mar csak napelemeket szerelnek, mert a visszataplalosrol is uzemelhet a HMV keszites.