A két cső azonos belső átmérőnél eltérő falvastagsággal rendelkezik.
Ezen felül más ötrétegű csővezetékrendszerrel abszolúte nem kompatibilis. Csak saját idomaival lehet szerelni.
Más a kötésmódja a Rehaunak mint a présfittinges rendszereknek. Rehaunál a haszoncsövet tágítják az idomra. Így az idomok keresztmetszete megegyezik a cső km.-vel.
Más ötrétegű rendszernél az idomokat bedugják a csőbe, keresztmetszetük így kisebb, nagyobb ellenállást jelent.
Ötrétegű csőből van sokféle.
Ezek közük pl.: Uponor, Wavin. Ezek csőméretei azonosak, azonos préspofa kell hozzájuk (U jelű), idomok csereberélhetőek.
Ahogy írták, a szerelők azt ajánlják, amihez fel vannak szerszámozva, és/vagy egyéb érdekük kapcsolódik.
Véleményem szerint Uponor, Wavin is megfelelő, csak ott picit nagyobb odafigyelés kell a mértékadó ellenállás meghatározásához.
Padlófűtés cső jó , de azt tudni kell ,hogy a Rehau a prémium kategóriához tartozik,és hát nem olcsó,de ha neked sok a pénzed miért ne.
Családi házakban ritkán szerelnek a mesterek Rehaut,inkább az iroda épületekben szokás szerelni,de már ott is átveszi a teret az ötrétegű cső, szerintem olcsóbb és könnyebb az ötrétegűvel dolgozni.
Jobb minőség az ötrétegűek között a Wawin valamint az Uponor én ezekkel dolgozom "kis" lakásokban is , nem a legolcsóbb de minőségileg jó.Padlófűtés csövük is van , de az ötrétegűvel tekert padlófűtéssel sincs probléma.
kaptam egy reszletes gepeszeti ajanlatot egy nagyon korrekt kivitelezotol.
Ha nem mondod meg a kivitelezőnek konkrétan hogy miből akarsz valamit megcsináltatni, akkor nyilván arra ad ajánlatot, ami valamiért neki a legkedvezőbb. Nem tilos megkérdezni tőle, miért ragaszkodik mindenben a rehauhoz.
Én a házam teljes gépészeti felújítását júniusban fogom kezdeni. A kazánom a füstcsövekkel tegnap megjött, a radiátorok jövő héten jönnek, a csövezés geberit mepla lesz.
Kivitelező van bőven, mást is meg lehet kérdezni. A piacon sem kötelező mindent az első standnál megvenni.
kaptam egy reszletes gepeszeti ajanlatot egy nagyon korrekt kivitelezotol. a padlofutes csovek rehau, azt is kertem, viszont a radiator meg egyeb vizes csovek rautitan, az is rehau, és nem eppen olcso, es persze minden hozza valo szerelesi anyag is rehau.
mi a velemenyetek, megeri erre plusszban aldozni, esetleg milyen alternativa van ami ár/érték aranyban jobb?
Félreértettél. A kérdés új Éti 30 éves konstrukció vs. Új, modern, nem kondenzációs kombi falikazán 70 fok előremenőnél. Lehet-e számottevő különbség? Megtérül-e az éti lecserélése modernebbre?
Van-e gyakorlati tapasztalatod hogy egy újabb alap kazán (pl. Beretta Junior) mennyivel lehet jobb hatásfokú a valóságban mint egy újszerű állapotú régi típusú álló kazán? Ugyanazon régi fűtésrendszeren persze. Az egyik ismerős egy tip-top éti25-öt cserélt le a berettára és nem sok difi lett.
Persz nem a 25éves szétégett hőcserélőstől várnék csodát, hanem egy karbantartott géptől, az éti-hez is minden van.
Ugyanis ez esetben ő is jobban jár élettartamban is egy ugyanilyen alig futott vagy új beszerzésével, esetleg felújításával.
Legolcsóbb megoldás veszel egy tartalék fűtőber kazánt és elteszed alkatrésznek.
Vagy gyorsan lecseréled a fűtőberes kazánod hasonló álló kéményesre,mert szeptembertől lehet hogy már nem engednek csak kondenzációs kazánokat felszerelni,ami több százezre beruházás,hivatalosan.
20-25 eves Fűtőber tipusu kazannal futok egy hazat, ami 70 nm foldszint plusz folotte tetoter (osszesen kb. 330 leg-m3) es ez a kazan adja a melegvizet is. Eleg jo hoszigetelessel az eves futes+fozes+melegviz szamla kb. 200000 Ft. 50 fokos eloremeno vizre meretezett radiatoros futes van. A kemeny beleletlen. A kazan lassan csereerett lesz, a kerdes, hogy a jovoben mi adja a futest es a melegvizet.
Kb. mennyi a kiepitesi es uzemeltetesi koltsege egy cirkonak, kondenzacios gazkazannak es egy faelgazositonak, tervekkel, engedellyel, esetleges kemeny belelesevel egyutt? Esetleg mas jo megterulesu alternativa?
Elolvastam, kösz. Most már értem a különbséget. (bár a hőcserélő veszteség itt is megvan csak a cirkón belül és nem a tárolóban csőkígyóban)
Így viszont vmi vezérlőelektronikát kellene faragni a tároló és a régi 'buta' cirkó közé, illetve ezt a rétegtárolónak kellene elintéznie önállóan, mert a cirkó majd elindul a keringtető szivattyú hatására. Mindegy neki, hogy a csapon keresztül áramlik a víz vagy egy külső keringtető szivattyú hozz létre hasonló áramlást. Na, megnézem mi pénz egy különálló rétegtároló. (vagy egymás mellé kell építeni két occó villanybojlert sorba kötve)
Készüléken már van egy vonalkódos azonosító a kéményseprők(?) által. Készülék csere meg... (zárt égésterű kombi, kémény csere, gázterv, kéményseprő... vagy okosban marad egy hasonló nyílt égésterű készülék). Vagy...?
Ha jól értem sorba kötnél egy bojlert a hmv vezetéken a kombi cirkó után? De ez csak akkor melegít, ha víz elvétel van. Vagy szivattyúval keringtetni vhogy a vizet amikor lemegy a bojler hőfok?
Egy Junkers ZW-24-2 kombi cirkóval szeretnék indirekt tárolót fűteni. A tárolóban lévő termosztáttal vezérelném a váltó szelepet. Viszont a cirkót jelenleg csak úgy tudom bekapcsolásra bírni, ha a szobatermosztátot lekötöm róla, mert ilyenkor csak a beállított vízhőfokra (előremenő) dolgozik. Ez az állapot pont jó lenne a tároló fűtéshez. Viszont ilyenkor a szobatermosztát (TR200) táp nélkül marad és elfelejti a beállított programot. Ez a fajta termosztát DC24V-al folyamatos szabályzásban üzemel. Az 1-2 és az 1-4 között is 24 V-t mérek Bekötés ilyen:
Kérdés, hogy melyik a betáp és melyik szálon megy vissza a kazánnak a szabályzott jel. Abban bízom, hogy nekem elég lenne csak ezt az egy szálat megszakítani és akkor a termosztát sem felejtene viszont a kazán csak vízhőfokra dolgozna.
(Az egész problémát az generálja, hogy ezen a készüléken nem szabályozható a HMV hőfok.)
Szuper dolog ez hőszipkához, úgy működik hogy sok ilyet elad, hajd lesz pénze hőszipkára, amivel a padlófűtését fűti.
Ez a szegélycucc jól kombinálható lenne amúgy egy ionkazánnal, amelynek az amúgy is nagy hatásfoka tovább növelhető lenne egy konnektorba dugható TV shop-os feszültségoptimalizálóval.