Baxi Luna Duo-tech Compact 1.24-es kazánom van, külső 200literes HMV tartállyal. Első telem itt.
Fűtési rendszerre lenne a kérdésem, külső hőmérővel kapcsolatban.
Radiátor (minden helyiségben van, termofejjel) és padlófűtés (közös helyiségekben) van. Alapból a radiátorokban keringet a kazán, és a radiátor visszatérő van rákötve a padlófűtés előremenőre, a padló visszatérőjével keverve 40fok körülre, külön keringetővel.
A radiátorok 55fokos előremenőre lettek méretezve, és egyedül a fürdő törölközőszárítóson nincs termofej, hogy ha az összes radiátor termofej le is zár (a padlófűtéses helyiségekben persze úgy van állítva, h gyakorlatilag sosem megy a radiátor), akkor is legyen áramlás. A radiátor termofejek a szobákban a kívánt helyiség hőfokra vannak állítva (nyilván csak mikor megy a fűtés), közös helyiségekben pedig úgy, h a padlófűtés hőfok alá állítva. Termosztát (egyenlőre egyszerű buta On-Off) a padlófűtéses konyha-előtér-folyosón, ha lassabb rendszerhez igazodjon. 1 hónapos gyerek szobájában fixen nyitott termofejjel a radiátor, h ott mindig menjen a radiátor, ha megy a fűtés.
Jelenleg 55fokos előremenővel használom a rendszert, 55 fok megy előre, a radiátorokba megy is annyi, a padlóba pedig keverve 38fok körül. Jó időben próbáltam az 50fok, 45fokot, az is ellátta a fűtést, persze a szobák radiátorai nem tudom mit adnak le olyankor, de a padló jó volt. Kazán modulációját sajna nem látom, de 45fokot tartotta modulálva, nem kapcsolgatott ki-be.
NAMOST! :)
Ehez raknék külső hőmérőt, de néztem a görbéket, hát nem igazán tetszik! Kondenzáló üzemben akarnék minél inkább maradni, emiatt nem akarnék 60-65fok előremenő fölé menni, de az össze görbe olyan, h ami jó lenne +10, +5, 0 fok környékén (illetve az átlag magyar télen 0 fok környékén 55fok), az minuszokban már nagyon meleg!
Nekem ez a fix 55fok előremenő még a -15 fokban is elég volt pár napja, szóval nem akarnék sokkal melegebbet még nagy hidegben sem. Viszont a szobák radiátora miatt nem ártana egy minimum 45fok. Viszont nincs ilyen lapos grafikon!
Még a 20as görbe elmenne, h nagy hidegben felmegy 65-70fokig (nem ez lenne az általános - egye fene alapon), de 5-10fokban (amikor azért kell fűteni már/még) a szobák radiátorai meg lennének halva, nem fűtenének, mert olyan alacsony hőfok nemtom tud-e fűteni.
Vagy legyen hidegben 20as, melegben 30as görbe, és alkalomadtán állítom ide-oda? Vagy hagyjam fixen 55fokos előremenőn külső hőmérő nélkül (már megvettem a rendszerrel együtt, csak még nincs bekötve)?
Bónusz kérdés: Meg akarom venni a saját termosztátját, BAX_710433601 számút (napi 3 program elég), és mivel az úgyis előrelátóan, hőigénynek megfelelő modulációval dolgozik, osszam be az energiatakarékosságot ennyivel?
Szia, ha átállítom csak meleg-vízre, nem kell töltögetni. Próbáljam meg egyesével a radiátorokat, külön külön lezárni, melyikkel lehet a gond? De a víz amit utánatöltök, csak valahová eltűnik, nem kellene hogy nyoma legyen?
Ötleteket várok, hátha valaki segíteni tud, szerelő látta , légtelenítette, de a kazán továbbra is folyton elengedi a nyomást. Már egy húszasom bánta, és nem változott semmi, naponta 3* fel kell tölteni. Demrand kombi kazánom van, 3 éves, első év, hogy fűtésre használjuk, vagyis szeretnénk használni. Sehol nyoma nincs, hogy engedné a vizet. 1,5 barról, folyton leesik 0,7 barra, és nem fűt, felengedem, és megy tovább rendesen. Ha csak meleg vízre van állítva, nincs vele gond. Van kiegyenlítő tartályom, abban a nyomás változatlan. Van valami ötletetek? Üdv, Feri
Sajnos nem vagyok szakember, de gondolom a válaszok azt jelentik, hogy minden rendben, ennél a típusnál ez így működik, vagyis a csap megnyitása nélkül nem mutatja a fűtővíz hőfokát.
csökkentett gázterhelés esetén kondenzál kicsit a verkli, elrohad az égö, megnö a fogyasztás
Ez nem csökkentett gázterhelés esetén is kondenzál nem kicsit, mint említettem 40 fok az előremenő.Az őrláng termoelemének az érzékelője fölé egy darab csempelapot kellett tegyek, mert a rácseppenő víz miatt többször kialudt...(gondolom nem fűtővíz volt, az azóta már jobban folyna, és csak égés közben/után cseppent)
Az égője rozsdamentes lemezből van, örök, mint a nyomorúság.A felfogató szegecsek már kirohadtak belőle, tettem helyette M4-es csavart, az bírja.
Fogyasztást azt max. összehasonlítani tudom majd az előtte fogyott napi gázmennyiségekkel, hátha nem lesz 2x annyi:-)
jellemzően nem teljesítmény adattal hanem lemezek számával beazonosítható.
a teljesítmény adat sok mindentől függ, pl. primer hőlépcső.
Nyilván sokmindentől függ a teljesítmény, de ha kérek a boltban egy 20, vagy 30, vagy 40kW-os lemezes hőcserélőt, akkor nem kérdezik, hogy hány lemezest akarok.
Kérdésem az lenne, hogy ha a rég nem használt gázkazánt ki szeretném iktatni, akkor gázszerelő elég, vagy riadóztatni kell a szolgáltatót is? Mondjuk ha egy csapon van a régi gázkazán, vagy ha a csap is útban van, és le kéne vágni fél métert a gázcső végéből.
koszonom a válaszod, mondjuk reszben megnyugodtam, hiszen a betápkábelem kb3,5-4cm vastag igy tuti kifog logni ha átfogja buktatni, de nem hiszem el ,h máshol nincs ilyen ,hisz a társasházaknál már csak igy engedelyezik a villanyt.
Hát, ha 6 cm kérdezel gondolom annyi lesz a hang/hőszigetelés. 5 rétegű csővel szereli majd a "vizes" gondolom, abból családi házban még sok fogyasztónál is a 25-26 os a max méret ami kell +csőhéj az olyan 45mm maximum. 60-45 az 15mm, tehát ha ennél nincs vastagabb gégecsöve a villanyosnak akkor elfér keresztezve is. Fűtés, víz elfér.
Szennyvíz, na az jó eséllyel nem fog elférni..
De ha úgyis jön megfogja mondani ,hogy mi a helyzet.
Először kellett volna a vizet/fűtést ott fontos, hogy ne legyenek légzsákok, kanyarok, és a villannyal kellett volna a víz/fűtés felett kerülni. Így szívni fogsz a légtelenítéssel is és a szereléssel is.
( A gégecső amúgy is zsákutca, nemigen fogod tudni áthúzni a vezetékeket, oda sima lépésálló kellett volna, pl. Symalen )
van egy 1996-os Savio 120M aqua... kombi gázkazánom.
A kezelőgombokkal kapcsolatban lenne kérdésem. Lehetséges, hogy a használati meleg víz és a fűtés víz hőszabályzó csavarógombjai felcserélve vannak bekötve?
Vagy pontosan mit kell mutatni a thermométernek? A használati meleg víz, vagy a fűtésvíz hőfokát? Nekem logikus az lenne, ha a fűtésvíz hőfokát mutatná, de nekem úgy tűnik, hogy a hmv-t mutatja. Lehetséges ez?
A gyári könyv sajnos olasz, a hivatalos fordítás meg semmit sem ér, mert ehhez az típushoz még a gombokat sem jól helyezi el a könyvben. Google-ben meg nem találok semmit.
Ha nem lenne feltüntetve a gombok alatt, hogy mi micsoda, talán nem zavarna, de így furcsálom, hogy hiába emelem a fűtésvíz hőfokát (a radiátor forróbb is, tehát működik), a vízhőfokmutató mégsem megy feljebb, csak ha megnyitom a vízcsapot.