Ezekrol a MIKA vizteres kandallokrol mi a vélemény? Tesom jövöre cserélné le a konvektoros futest erre a megoldásra, nagyon hideg a lakás, magasföldszinti, alatta pincével.
Nem, nekem a tartályé magasabb .01-0,2 barral (szelepnél mérve) hidegen melegen egyaránt. Épp az említett korábbi (76031) hozzászólásod alapján csináltam meg, mert tök logikusnak tűnt.
1. rendszer leenged 0 nyomásig,
2. levegő pumpálás tartályba, közben rendszernyomás is emelkedik értelemszerűen,
3. víz újra le 0-ig
4. mindezt addig, míg a tartály 0,9-et mutat szelepen mérve, rendszernyomás 0
A tegnap éjjel leírtak után a mai napon hidegen 0,9-ig nyomtam fel a tartályt - eközben amint leírtam, ügyeltem arra, hogy a vízoldali nyomás 0 legyen, engedtem le a vizet - majd a a vízoldalt is feltöltöttem 0,8-ra, közben az automata légtelenítő engedte a levegőt. Üzem melegen (60 fokon) a vízoldali nyomás mindössze 1,2-ig emelkedett, rámértem a lufira, az 1,3 volt, vagyis megmaradt az 1 tizednyi különbség. Ugyanakkor a rendszer lassabban melegedett fel, mint előtte, amikor a lufiban nem, vagy csak minimális levegő lehetett. Ekkor viszont elég nagy volt a vízoldali nyomásváltozás, 0,2-ről 1,4-1,5-ig ment fel. Szerintem a lassabb melegedés oka most a picit kevéske víz lehet
Nekem úgy tűnik, hogy a lufiba nem került a legmagasabb 60 C fok-nál sem víz, picit megmozgattam full levegőnek tűnt a tartalma, nem úgy "lengett be" mint tegnap, amikor az üres lufi mellett tele lehetett vízzel, nem tudott tágulni, ezért nőtt meg arányaiban annyira a vízoldali nyomás.
Megvárom, míg lehűl, kontrollálom újra a nyomást - ha marad a 0,9-es tartály illetve 0,8-as víznyomás - ezután valószínűleg nyomok még 0,1-0,3 bart a vízoldalra - eközben a lufi mérhető nyomása is vélhetően emelkedik, de azt várom, hogy több víz lesz a rendszerben, így újra hamarabb melegszik a rendszer, illetve a lufi nyomása is csökken arányaiban a vízoldali nyomáshoz képest, így talán a max 60 fok közelében, amikor a legnagyobb a vízoldali nyomás, az végre nagyobbá "válik" mint a lufi ekkor mérhető nyomása, a tartályba emiatt víz áramlik, és ezáltal a melegen mérhető vízoldali nyomás sem megy a mai napon, feltöltött lufi mellett mért, számomra ideálisnak tűnő 1,2 bar-os nyomás fölé.
Azt mondják/írják itt a neten szakoldalak, hogy kb. 100 m2-re kell 10-11 kW teljesítményű gázkazán. Fűtésszerelőt még nem kérdeztem erről, és nem is akarok okoskodni egy szakemberrel, csak tőletek kérdezem meg, hogy Ti mit gondoltok...
Ezzel ki tudok fűteni télen egy 130 nm2-es családi házat, vagy meg kell vennem a 20-22 kW-os fali gázkazánt ?
A betonra le kell fektetni az alátétfóliát laminált alá, azon nem jut át semmi. A laminálton sem jut át semmi. Ezt pont olyan urban legend mint a lélegző falak és a párásodás.
A padlófűtés egészségtelensége is ezek közé tartozik még azokból az időkből (70-80 évek) amikor a radiátor visszatérőt nyomatták a padlóba ami sütött a melegtől. Egy normális házat ki lehet fűteni 25-30 fokos vízzel a padlóban, az nem gerjeszt nagy légmozgást. A por ellen amúgyis csodatévő találmány a porszívó és a felmosó. A szőnyeg viszont szépen gyűjti a port, éppen azért nem is szeretem.
Hát, nekem továbbra is "furcsa", hogy minek a padlófűtés betonját még lekenni a pormentesítés miatt... ?
Eleve attól félek, hogy az ilyen közegek (aljzatkiegyenlítő, falfix stb) mind-mind rontják a hőleadást. Így is olvastam, hogy a laminált padlók nagy része kb. 80% hatásfokkal engedik át a hőt, a kő közel 100%-val szemben.
Az gond, ha a padlófütésem már készen van, nincsen rákötve cirkó (majd csak jövő ősszel tervezem), de nyáron már réteszem a parkettát/követ stb ?!
A beton közel egy év alatt csak kiszárad rendesen... Ha jövő ősszel befűtök a rendszerbe, akkor nem lesz bűz, vagy egyéb párásodási problémám emiatt a laminált parketta alatt ?
Én még nem láttam olyan szerelőt aki leszereli tágulásit azért,hogy feltöltse. Amit leírtál az úgy tökéletes de inkább1,5re fújd fel a tágulásit különben ha feltöltöd a rendszert 1bar-ra és a tágulásiban csak0,9van akkor máris tele nyomtad vízzel és akkor már megint nincs hova tágulnia a víznek.
van egy C24-es kazánom, illetve egy 25 literes tágulási tartály. (Alapvetően fával, illetve kandallóval fűtünk, így idén még nem lett elindítva a központi fűtés. Most viszont szeretném, illetve szerettem volna...)
Vinkler Károly cikkében olvastam olyat, ezt: "A tartály előfeszítési nyomását minden fűtési szezon előtt ellenőrizni kell. Ehhez a tartályt le kell szerelni, leüríteni,majd a levegő oldali nyomást (p0) meg kell mérni. Csővezetéki rendszerhez csatlakoztatott tágulási tartályon előfeszítési nyomást nem lehet ellenőrizni."
A gondomat az utolsó mondat okozza. Gyanítom, hogy alacsony a levegőoldali nyomás a tartályban, ugyanis az induló, 20-22 C hőmérsékletű víz a rendszeroldali nyomása 0,1-0,2 bar-ról (csoda, hogy elindult a kazán) 55-60 C fokra melegedve 1,3-1,4 bar-ra emelkedik, vagyis nem tud hova tágulni a magasabb hőmérsékletű, egyben magasabb térfogatúvá alakuló vízmennyiség. Az alap hőmérsékletű rendszeroldali nyomást 0,2-ről ideális 0,8-1 bar-ra) emelve sajnos 45 C fokos víz környékén a nyomás már 1,7-1,8 barra is felmegy.
A rendszerből a tágulási tartályt nem könnyű kiiktatni, hogy ne legyen" csővezetéki rendszerhez való csatlakozása" ugyanis a pincében lévő kazán alatti visszatérőhöz csatlakozó kiegyenlítő tartály alatt nincs elzáró csap, illetve a visszatérő ág lezárócsapja a kazán előtt, azonban a kiegyenlítő bekötőcsonkja UTÁN van beépítve.
Így hiába zárom le az elmenő, illetve visszatérő csapokat, hiszen a kiegyenlítő csonkja a csapok által határolt szakaszon belül van...
Nem szeretném a teljes rendszert leengedni, ezért nem tudom, megoldást jelent-e a következő módszer:
1. hideg üzem, semmi nem megy (keringető, kazán, stb.),
2. engedek le annyi vizet, hogy a kazán fölött, az elmenő ághoz csatlakoztatott rendszernyomás mérő a jelenlegi 0,1-0,2 helyett 0 legyen,
3. lassan elkezdem pumpálni a tágulási tartályt, ezzel együtt nemcsak annak nyomása, hanem a rendszernyomás is emelkedni fog...
4. újra engedek le vizet,
5. mindezt addig folytatom, amíg a rendszernyomás 0-át a kiegyenlítő tartály szelepén mért nyomás pedig 0,8-0,9 bar lesz,
6. végül a rendszert is újra elkezdem feltölteni vízzel, kb. 1-1,1 bar nyomásig.
Még egy kérdés: most akkor a levegőoldali, avagy a vízoldali nyomásnak kell nagyobbnak lennie 0,1-0,3 barral? Lásd pl: 55620 (szerinte rendszeroldali) vagy 76031 (szerinte tágulási tartály oldali- érdemes elolvasni!)
Nagyon hálás lennék a mielőbbi válaszokért, elég hideg van, kevés a kandalló...!