Vajh miért nincs olyan mosó, mosogatógép aminek van hideg és melegvizes bemenete is? Panelházban (házközpontis, nem távfűtős) mindig van keringő melegvíz, kb 40 fokos, fürdéshez ideálisan forró. Az árammal fűtés meg ugye sokkal drágább, és lassabb is a mosás, ha hideg vizet kell felfűteni, mintha elve meleg menne bele, amin nem kell már annyit fűteni.
Nekem hasonló jelenségen segíteni szokott, ha a fűtést elindítom egy pár percre. Ilyenkor általában a nyomás értéke megváltozik az előzőkhöz képest, majd beáll és utána, ahogy engedek még bele vizet, már reagál a vízbetápra is nyomás szempontból.
Vettem egy Ariston BS24 típusú kombi, turbós cirkót. Most kezdtük használni és szokatlan jelenségekkel találkozunk.
Melegvíz eresztéskor villogott a 40, 50 és a piros, kazánhiba lámpa. A kezelési könyv szerint kicsi a víznyomás, pedig a mutató1,5 -öt jelzett. Feltöltöttem 1, 7-re. Ekkor adott melegvizet, de továbbra is villogott és ami meglepő a víznyomás felkúszott 2 -re.
Azóta is hasonló jelenséget produkál leállásokkal, amit csak resetálással lehet korrigálni.
Akinek ilyen kazánja van, kérem véleményezze a kazánunkat. Így kell elfogadni, vagy a miénk rossz.
Nekem lassan egy éve muzsikál egy kombi kondis westen 24kw kazán külső hőmérővel és egy rádiós termosztáttal! Ha szereted a részletes menüt akkor ez nem a te géped :-) mert ezt beállítod és utána ezzel dolgod nincsen!
A gép leírása szerint meleg vízre is köthető, ami nekem jobbnak tűnik, mert úgy érzem, hogy gázzal (belső tárolós Ariston 24 kW-os turbo kazán) nekem olcsóbb a meleg víz, mint hogy ez a masina fűtse fel árammal.
A szerelő ismerősöm szerint viszont hideg kell neki, mert az öblításhez az kell.
A sarokcsapok közül viszont a hidegen van leágazás (ez még a konyha kiépítésekor készült, tervezetük a gépet).
A kérdés, hogy szerintetek érdemes átrakatni a sarokcsapot a melegre és arra kötni a msogatót, vagy hagyjam a hidegen?
Ősrégi NDK-s átfolyós vzmelegítő termosztátja megadta magát a telkünkön.
Milyen újat válasszak?
Nyilván nyitott lehet, mert 1 csaptelepet lát el (ezek a bojlerek végülis saját csapteleppel rendelkeznek).
Mivel ez a csaptelep igazából egy zuhanyzóra van kötve a kérdések:
- Mekkora nyomással tud jönni a víz, igazából untig elég, ha 2,2m-re fel tudja nyomni a vizet a talajszinttől, onnan le lehet már zuhanyozni
- tudom, hogy nem illik a csap kifolyóra semmit "heftűni", e egy fél collos menettel csatlakozna rá a zuhany gégecső. Vagy van oylan megoldás, ami zuhanyra és kézmosásra is jó? Vmi kombinált csaptelep?
- téliesíthető kivitel kell, azaz bontható, hogy teljesen vízteleníthető legyen
Ismerősömnek ezen a linken javították sikeresen pár hete kombicírkó elektronikáját. Egy héten belül megvolt postával együtt elég jó áron. Hogy mennyire lesz tartós...?
Pontosan nem tudom, csak rákerestem a vezérlő elektronika hiba és javítás-ra, és a találatok nagy része Aristonra jött vissza. Főként a kondenzációsra panaszkodtak, de nem mélyedtem bele, mert ügye a miénk Junkers. :-)
Köszi, egyetértünk, mert a vezérlőelektronika már 3.-jára ment tönkre, de ahogy olvasom a többi se sokkal jobb! Mint pl. Ariston-ok, amelyek ugyanezzel a típushibával küzdenek, nem kevés pénzért.
Esetleg tud e valaki, valakit, aki biztonsággal tudja ezeket javítani?
A napokban kicserélték a vízvezetéket a panel fördőszobámban, mert már csak a jóisten tartotta egyben. (Néhol már ő sem.)
Az eddigi horganyzott cső helyett ötrétegű csőből és présfittengekből készült a rendszer. A csövek tekercsben kapható csőhéjba lettek behúzva.
A hideg és melegvíz együtt kb. 2 m, aminek a felét csempe fogja borítani, a többi pedig a kád alatt fut.
Kérdésem, hogy ha csöveket purhabba ágyazom - magyarán a csőhornyokat egyszerűen kinyomom habbal -, az stabil megolgás, vagy álljak csak neki gipsz/csemperagasztó/malter/más hasonlóhagyományos módszerrel?
Ha a purhab is megfelelő, akkor van jelentősége, hogy egy vagy kétkomponensűt választok-e?
ez egyszerűbben kiszámítható, mint gondolnád :-) !
Megnyitod a SD Themafast kezelési útmutatóját (letölthető a gyártó honlapjáról vagy viszonteladó cégekéről is).
A 29. oldalon találod a részletes műszaki adatokat, mely szerint a kazán:
Max. hőteljesítménye: 24,9 kW. A max. hőterhelése (Q max.) = 27,2 kW. Ebből számolódik a prospektusokban megadott hatásfok névleges (=max. teljesítményen), azaz 24,9 / 27,2 = 91,5%
Azt már nem szeretik megadni a gyártók, hogy a min. teljesítményen milyen hatásfokkal működik a kazán, mert általában sokkal alacsonyabb ez az érték (egyébként ez nyilvánvaló, hiszen ha a láng magassága alacsonyabb az égéstérben, akkor több hő megy veszendőbe.)
No, az elmélet után nézzük a minimális hőteljesítményt, ami 4,1 kW (ennyire tud lemodulálni a kazán). Az ehhez tartozó min. hőterhelés Q min.= 5 kW
Ezek után az egyszerű osztás 4,1 / 5 = 82 % Ennyi.
Ne gondold, hogy a csak 9 kW körüli értékre lemoduláló kazánok sokkal hatékonyabbak. Ráadásul a sok ki-be kapcsolás szintén sok energiát pocsékol. A lekapcsolás után "átszellőzteti" a ventilátor a kazánt, így a hő egy része eltávozik a kéményen keresztül.
De vedd meg és ha bejön, én is veszek egy ilyet :-) Igazából csak a kondenzációs kazán a jó megoldás, de mivel nekem gyűjtőkéményem van, abba elvileg nem köthető be a takarékos kazán (keresem a megoldást :-)
Komolyan mondom, ha megveszed, érdekelnek a tapasztalatok, hogy mennyivel csökkent a gázfogyasztásod. Különösen érdekel az áramfogyasztása, hiszen a 8 literes mikrotárolót egy 70 W-os fűtőpatron temperálja időszakosan. Nagy kérdés számomra, hogy egy nap hány órát fűt.
A Saunier Duval Themafast hatásfokáról hol találtál információkat? Én annyit látok, hogy 91,5%, de nem találtam olyan doksit, amiben a teljesítmény függvényében mutatnák a hatásfokot.
Ilyet tervezek vásárolni éppen, de ha tényleg 82% a 4kW-hoz tartozó hatásfok, az nagyon nem bíztató.