Még ott lehet gondod, hogy a tágulásiban a levegő nyomása (előfeszítés) a régi nyomásértékekhez képest van belőve és az túlnyomja a rendszeredet (nálam is volt ilyen).
Azt kisebbre kell venni értelemszerűen. A beállítást nyilván csak fesztelenített (melegvíz bejövő elzár, csapon keresztül leereszt) rendszeren lehet elvégezni.
igen, ez nekem is feltűnt, de most nem nyúlok hozzájuk.
tervbe van véve, hogy megnyomatom ezeket műszeres padon, akkor kiderül, hol a turpisság.
ehhez még fel kell kutatnom egy szakembert, akinek van műszeres nyomópadja..vagy mi...
de köszönöm a segítő szándékot, rajtavagyok a témán.
Ha megtalálom azokat a tanulmányokat, miért kell kettő, akkor ide felteszem...sőt, még azt is olvastam, hogy kell egy kis vezetékszakasz a kettő között...kár, hogy töröltem...
még senkinél nem láttam kettőt felszerelve...lehet, hogy egyszerű szopatás, mint a reszelőzsír...akkor bebuktam.
Nálam pici túllendülések voltak, ha nagyon hirtelen zárt el valami, de az ivóvizes tágulásik a megfelelő helyekre megoldották, azóta pár tizeden belül állandó a nyomás.
Egész egyszerűen nem tudok fizikai magyarázatot adni a dologra "egy kevés volt". Arra tudok gondolni, hogy vagy rossz volt az első, vagy rosszul volt beállítva.
Nálunk is időnként megvan a 10 bar vezeték oldalon, mégis gond nélkül tartja az 1 db nyomáscsökkentő a 4 bar-t, amit beállítottam.
több tanulmányban hivatkoznak erre a megoldásra...nem szarakodtam, volt a műhelyben még egy új, azóta jó... honeyewell ide, honeywell oda, egy kevés volt. még szerencse, hogy a műszer pontos rajta.
most nem szivárog a kombináltszelep, csak akkor ha fűt...
Szerintem nem jó ötlet többet egymás elé rakni, minek... A honeywell pont elég egymagában. Ha több db. van egymás mögött eleve nehezebb a komplett "fesztelenítést" megoldani, márpedig ez kell a pontos beállításhoz. A honeywellnek van korrekt leírása, azt kell betű szerint betartani. Ha nem sikerül, még mindig hívhatsz szakembert, neki menni fog.
Ez volt a baj. Csak leírom, hátha másnak is szüksége lenne erre az infóra később, mert ezzel önmagában még nem sokra mentem volna, ha a szomszéd nem járt volna már korábban egyszer így...
Szóval, alulról, ha benézünk a kazánba, van egy nyomás jelző. Az, ha leesik 1 alá, akkor van gond. állítólag 1,3-1,4 körül ideális.
A mi kazánunkon ettől a kijelzőtől balra található a kazán belseje felé felfelé egy fekete fejű csap. Azt kell nyitni, amíg az emben nem kezdi el látni a nyomás emelkedését, illetve egyidejüleg ezzel a víz beramlását. Párszor megismételni, mert utána mindig kicsit lejjebb megy a szint, mint ahol megálltunk vele. Kicsit játszani, és ennyi. A miénk automatikusan ki is kapcsolt, ahogy ezt a műveletet elkezdtem. Utána a ki-bekapcsoló gombot menyomni, és be is indul.
2 típust néztem ki, de nem tudom melyiket válasszam:
1.- Concept Neptun 120l , ez az olcsóbbik, de nem látok rajta hőfokkijelzőt.
2.- Drazice OKC100/1m2, ez drágább, de tetszik benne a száraz kerámia fűtőtest kialakítás (bár villany üzemben csak gázhiány esetén használnám), vastagabb szigetelés, de a falra rögzítése más és mivel a csatlakozások a hátulján vannak, félek nem férnek el a bekötőcsonkok.
Illetve nem látom rajta, hogy a kazán hőérzékelőjét hova lehetne bekötni.
Akinek van tapasztalata, vagy komolyabb hozzáértése ezekkel kapcsolatban kérem segítsen
nos elolvasván néhány tanulmányt, kettő helyett három különböző típust szereltünk sorba a bojler elé...szűrővel, nehogy az is hiba legyen..egy db honeywell műszeres, a másik kettő hazai, csak más gyártóktól..
finomabb a vízelvétel, nem üt, nincs lengés, látványos a nyomáscsökkenés, aztán.... egy percig álldogál is hat bárnál, mad szép sunyiban két-három perc után felkúszik 7 ig,..(de mégsem 8 )...ennyit haladtunk...
most következik Öveges professzor szerű kisérletsorozat, a precíz beállítás...
Fég típusú átfolyós vízmelegítőm van, és sajnos nem melegíti megfelelően a vizet (tegnap esti fürdésnél jelentkezett először, kezdetben meleg a víz, majd átvált hidegre). Csak meleg vizet használunk, tehát nem keverjük hideggel. Most a fürdőben jó (gondolom kevesen használják a házban jelenleg), de a konyhában kis nyomásnál már csak langyos víz jön. Gondolom egy tisztítás megoldaná, budai oldalon van vki megbízható szaki, akit ajánlanátok esetleg így hétvégén is?
Régi FÉG gázkonvektorunk van, néhány perce, mikor feljebb vettem a fűtést, akkor "berobbant". Kiesett az első ablak, amin az őrlángot lehet látni, égett szag terjengett a szobában, kiszellőztettem. Átmentem a szomszéd gázszerelőhöz, aki nyugodtan közölte, hogy nincs semmi baj, majd holnap kijön. Tegnap is csinált ilyet, de az sokkal kisebb volt. Kell aggódnom? Mi lehet a baj? Zárjam le a konvektort, amíg szerelő nem látja?
Most cseréltem karos csaptelepet a mosdómon.... a régi tíz éves volt, de már nem zárt rendesen, és zúgott is egy kicsit.(nagyon)
A szakboltban megmutattam a kiszerelt régit, azt mondták ez áruházi darab, ami igaz is.. ajánlottak egy Mofém darabot ami csendesen, finoman működik, és kellemes a fogása is.
A csaptelep cseréje csak kapcsolódott a boiler cserémhez...a kilukadt olasz gázboiler helyett egy kifogástalan minőségű Hajdú gázboilert szereltem fel, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Problémám a kombináltszeleppel van. A nyomáscsökkentőn van egy műszer, ami 7, - 7.5 bart jelez nyugalmi állapotban. Ebből következik, hogy nem csak felfűtéskor, hanem fűtés nélkül is csorog a víz a kombináltszelepből.
A szomszéd lakásban ugyanez a szitu, csak ők nem foglalkoznak vele.Ott is majdnem 8 bart mutat a műszer.
Teljesen tanácstalan vagyok, mert a nyomáscsökkentő cseréje sem oldotta meg a problémát.
Nagyon igazad van, még akkor is, ha az előzőket is ott vettem, és több mint 10 éve jók. Sajna eltelt az a 10 év, és minden egyre silányabb. Én most feladtam a kísérletezést, és mindenkinek ugyan ezt javaslom. Bementem a szakáruházba (DÉG) és vettem egy Kludit. Félve (bár már komoly rutinnal...) szereltem fel, de jelentem ez nem búg, finoman működik.
Szóval Sanimix Alfa, Verona, és a többi gagyi csapot senkinek nem ajánlom. Én személy szerint úgy gondolom ez tudatos átverés, nem hiszem,h csak ilyet tudnának gyártani-forgalmazni. Engem, mint vásárlót minden esetre elveszítettek.
Egy nagy áruházban vásároltam karos csaptelepet. Eddig is (több mint 12 éve) névnélküli volt, most sem gondoltam nagy márkára. A csere egyébként a króm hibás tisztítása miatt lett. Az első Sanimix Alfa mosdócsaptelep, eszméletlen büdös bekötőcsővel, és ezzel vetekedő zajjal örvendeztetett meg minket. Nosza vissza, csere, Verona névre hallgat az új, már az üzletben kibontva, nincs szaga, irány haza. Beszereltem, ez is zajos.
Kicsi olvasgatás után erre jutottam: az új csapok mind 35mm-es betéttel készülnek, ha visszazárom a sarokcsapot megszűnik a zaj. De persze honnan lehet tudni mekkora a betét, hiszen nincs ráírva. Ez tényleg nincs, de írnak rá varázsszavakat! pl takarékos, 6-9l, 3bar. Ez -szerintem- azt jelenti, kisebb a betét, nincs meg a kellő keresztmetszet, persze ez mellett még igénytelen az áramlási kialakítása, ezért az üzemi nyomáson már nagy az áramlási sebesség. Szóval ehhez már nyomásszabályzó kell.
Jól gondolom? Tehát ha nem márkás a termék, akkor van esély halk csapra ha 40mm-es a betét? Illetve ez a nagy nevekre is igaz, tehát ott is a nagyobb méretű kell?