Ertem, akkor csak a csovek voltak direktben nyomas alatt. Az mas teszta.:) Hat nekem a csucson van a HMV elvetelezes a boltivben, igy levego semmi esetre sem lehet. Maximum az elso feltoltes es melegites eseteben. Hat igen, jobb ketszeresen lenni biztositva, mint egyszer sem. A Te estedben ez igy van.
Tartály sem volt meg tágulási sem, csak a csövek voltak nyomás-próbázva. 6bar-ra fújtam és ahogy a nap elkezdte sütni a csöveket felment 9 -ig.
Ha csöpögtet, akkor hamar leengedi a nyomást, hiszen ha légtelen a tartályod akkor már kis térfogat kiengedésére is nagyot csökken a nyomás. Nekem a csöpögtető csak biztonsági elem, nem üzemszerűen működik.
Egy tartályban panghat levegő, de idővel persze eltűnik onnan.
Nalam nincsen tagulasi abszolutt a 300 literes tarolo HMV oldalan es bizony a napkoli feltudja futeni 80°C -ra is, de sohasem volt gond a nyomas. A tulnyomascsokkento lassan cseppenkent megoldotta, meg ugye az is, hogy vetelezunk a vizbol, igy a nyomas leesik a nominalisra.
Amikor probanyomason volt, akkor a tagulasid nem volt fent es a tulnyomascsokkento sem?. Mert nem ertem miert kellett volna szetnyomnia a rendszert. Levego meg a melegvizes rendszerben honnan lenne?
Egyrészt kell a garanciához, másrészt 300liter víz amikor melegszik 30 fokot akkor a nyomása, ha a HMV körben nincs bent maradt levegő, jelentősen meg tud emelkedni. Mikor rajta hagytam a nyomáspróba miatt a nyomást a csöveken, kisütött a nap, jött a kánikula és le kellet engednem a nyomást mert simán szétment volna a rendszer. Majd ha sok időm lesz rakok rá nyomásmérőt és leválasztom a tágulásit.
Másrészt viszont ezzel a megoldással a meleg és a hideg oldal nyomása közel azonos és a csapnál könnyebb kikeverni a kívánt hőfokot.
Igen ertem a tagulasi szerepet a hidegvizes korben, hiszen irtam is, hogy a golyos csapok ( keramiacsapok)hozzak letre az utest. De amit nem ertek, minek neked a tagulasi a HMV-re, amikor igy sohasem fog a biztonsagi szelepen egy csepp viz sem kifolyni. Goznek kellene kialakulnia a taroloban, hogy elmeletileg elerje azt a nyomasszintet, aminel reagalna a biztonsagi csap. Nalam neha-neha csepeg par csepp, foleg amikor nyaron a napkoli kicsit megmelegiti, de akkor sem szamottevo, mert van mindig HMV elvetelezes es ilyenkor a nyomas lecsokken.
Probald meg amikor telikad van, felreforditva bennehagyni a dugot. Ha nem jon vissza a zuhanyfulkeben a viz, akkor csak annyi a baj, hogy sok viz akar egyszerre elfolyni es mivel egyforma a hidraulikus ellenallasa a lefolyonak es a furdokabinnak, igy megoszlik a vizmennyiseg es ott is megjelenik. Lehet tobb oka, a lejtes nem a legjobb az elfolyonal, vagy szuk az elfolyo keresztmetszete(megegyezik a furdokabineval ). Egy laikus velemenye.:)
Én 4 bar-ra állítottam be, nekem egy állítható nyomáscsökkentőm és vízszűrőm van. Raktam elé egy 1 literes ivóvizes 10-bar-os tágulásit és a rendszer végére egy , ha jól emlékszem 200ml-est. Így a vízütés megszűnt. A kerámiabetétes csap, WC szelep is csinálhat vízütést.
Nálunk általában 4 bar alatt van a hálózati víz nyomása így éjjel és kis igényű időszakokban dolgozik csak a nyomáscsökkentő, meg vízütéskor ami nálunk sokszor van/lenne ezek nélkül.
A HMV-nél a 6-bar-os visszacsapó+biztonsági szelep kombó van egy 25 literes tágulási tartállyal, a visszacsapó+biztonsági szelep az nem nyomáscsökkentő a szó eredeti értelmében, bár megakadályozza a túlnyomás kialakulását.
Átázott a fürdi fala és ki kellett derítenem miért :)
Végre megvan az ok - visszaömlik a víz a tusolóba - de a vízcső mellett van egy lyuk ahol lefolyt a víz - vagyis nem jött vissza a padlóra, hogy lássam is.
Azt nem tudom, hogy zuhanyozáskor is van ez a probléma vagy csak (amit észrevettem), amikor a kádat leengedjük és a zuhanyzóba jön fel a víz.
Ez a kár is érdekes. Tegnap ecet, szódabikarbóna, trió harc volt - hátha duguláselhárításnak jó lesz ez.
Fél kádnál ok - megjelenik az örvény, nem is jön vissza a cucc.
Teli kádnál, már sajnos igen.
(Egy csövön van kád, zuhanyzó, csap Y ágakkal)
Most akkor lehet hogy még mindig dugulás van vagy szarul van megcsinálva a rendszer?
Egy kerdes, ha megengeded. Akkor a hidegvizes rendszer elejere mekkora erteku legyen a nyomascsokkento, mert ugye a tarolokhoz altalaban a 6 bar-osakat adjak?
A nyomáscsökkentőt a hideg víz rendszer bejövő pontjára szokták tenni a főcsap után általában egy 100mikronos szűrővel, hogy a kerámiabetétes csapokra legyen garancia. Így a HMV tartály elé, ebben az esetben elég egy visszacsapó, de mint írták sok tartállyal együtt adják a nyomáscsökkentőt, ami valójában nem nyomáscsökkentő, hanem egy visszacsapó és egy biztonsági lefúvató egybeépítve, tehát más a funkciója, mint a hálózati vízre rakott nyomáscsökkentőnek. Ha a légzsák bármi okból eltűnik vagy egyéb gond adódik, akkor ez megakadályozza a meleg visszaáramlását és leengedi a káros túlnyomást, akár vízütés akár bármi más esetén.
Én semmiképpen nem hagynám ki! ( Pláne, hogy ha adják vele ha nem sokszor a garancia feltétele....)
Ja, Te arra gondoltal, hogy vannak helyek, ahol a halozati viz nyomasa magasabb, mint 6 bar. Ertem.:) De ott mindenhogyan kell, hogy mar alapbol be legyen szerelve, mert minden berendezes altalaban 6 bar-ra van tervezve. Gondolom en, mint laikus. Nalam a viznyomas nem haladja meg a 6 bar-t ezert nem is jutott ilyesmi az eszembe. A boylertulnyomascsokkento is gyarilag 6 bar-ra van es 6,5 bar-nal ereszt at a csepegteto fele.
Gondolom ezt a vizutest a golyoscsapokkal felszerelt haztartasokba ajanlod, mert ott valoban lehet a hirtelen csapelzaraskor ilyen jelenseg. A topiktarsunk a boylerban szeretne legzsakot, mar mint otlet volt tole. Oda irtam, hogy akkor felesleges a tulnyomascsokkento, mert eleve a tagulasi veszi at a szerepet felmelegiteskor. Gondolom en, mint laikus.:)
Jó minőségű nyomáscsökkentő a vízütés ellen is véd, érdemes berakni, sőt a hideg víz rendszer legtávolabbi pontjára egy kis ivóvizes tágulási sem árt pont emiatt.
Azonban ez esetben a nyomásszabályozó lezárása után a túlnyomást a nyomásszabályozó nem tudja elengedni, így a túlnyomás a táguló víz miatt mindenképpen előáll
A HMV elé mindenképpen kell visszacsapó szelep, a velük illetve hozzájuk árult nyomáscsökkentőbe ez be van építve.
Köszönöm szíves válaszodat, de már nem aktuális. Tény volt egy lakás bő 3 éve ami a látókörömbe került.
Teljesen bele szerelmesedtem, de elvitték az orrom elől. Ott ideális lett volna a mika. 53 m2, minden stimmelt, egyedül a fűtés volt egy db. nyomorult para konvektorral.
15 paraméterből minden más ok. volt. Másé lett, mint sokaknak az álmaik nője.
Néztünk másikat. Mondjuk az egynapos szerelés azért túlzás, de ha azt mondja 3 nap alatt kész, elhiszem.
Volt anno 24 éve egy komplett gáz és központ fűtés szerelésem 3 nap, majd ez a mostani lakás tartott vagy 2 hétig, de ha a kéményes mókát is beleszámítjuk, akkor 3 hónap.
De olyan, a régi konvektor helyére lehet szerelni, és engedély csak akkor kell, ha a gázcsövekhez hozzá nyúlsz. Nézd meg a videójukat akik nálam szerelték, és Ök a többi kérdésedre is biztos tudnak válaszolni, nagyon korrektek voltak. http://www.youtube.com/watch?v=cELc96g34p8
Nálam 1 éve kötötték be a mika6E készüléket, meg vagyok vele elégedve, bár csúnyácska. Sokáig nézegettem én is a fórumokat, mire kiválasztottam ezt a készüléket, de sokan sok félét írtak és mondtak nekem. Az tény, hogy vannak a készüléknek buktatói, ha magunk szereljük fel. Mert elő szőr én is magam akartam felszerelni, de már utólag örülök neki, hogy egy profi csapatot választottam. Nekem is egyik ismerősöm ajánlotta őket. Korrektek voltak mind az árban és a gyorsaságban is. Tényleg 1 nap alatt szerelték le a rendszert, ez nem kamu. Alig volt kosz. Én csak ajánlani tudom Őket. videójukat ajánlom neked megnézésre: