Keresés

Részletes keresés

oldcarservice.hu Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71354

Pajaci.

 

Szinte folyamatosan megy. A megkívánt hőmérséklet meg van attól félek mi lesz ha 20 fokkal hidegebb lesz kint. ( az ugye még csak -10 )

 

Pont azt szeretném, hogy melegebb vízzel menjen rövidebb ideig, mert akkor rövidebb az az idő amikor mind a két kör megy.  Most ha az egyik megy minden ok és gyorsan lekapcsol (10-15) perc. Ha mind a kettő megy egyszerre, (épp úgy kapcsolnak a termosztátok) akkor kb. 2- 2,5 óra kell mire valamelyik eléri a kívánt hőt és lekapcsol, utána már 5- 10 perc és leáll a másik is mert megjött a melegebb víz. 

Előzmény: pajaci (71351)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71353

na ez igy nagyon logikus. kiszivni nem tudja a levegot, de kitolni vizzel siman. az a lenyeg hogy a szivattyu elott ne nagyon legyen levego semmikepp. 

 

Vajk

Előzmény: t.zsolti (71350)
csocsanszkaja Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71352

köszönöm :)

 

majd figyelek a szakira....

 

még kérdés? Anód ebben van?

Előzmény: t.zsolti (71322)
pajaci Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71351

Nem az az elsődleges cél, hogy x fokos legyen a radiátor, hanem az, hogy megfelelő hőmérséklet legyen, az adott épületben.

Ha 80fokos vízzel mennek a radiátorok óránként 15 percet, vagy 50 fokkal 30-at, akkor az a végeredmény szempontjából ugyanaz.

Most a kazánod folyamatosan megy, és nincs meg az általad megkívánt hőmérséklet?

Előzmény: oldcarservice.hu (71314)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71350

nekem is volt problemam a napollektoros rendszeren ezzel. a kethocserelős tartaly also spiraljara a kii oldalra raktam  a sziv   es  keptelen voltam lelegteleniteni ,  pedig 1" a cső a tartalyban , de mindig daralt a szivattyu akarmennyit legtelenitettem. atkerűlt a be oldalra 2perc alat kiment a levego es jo

Előzmény: halaloszto (71347)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71349

nem tudom miert gondoltam a padlofűtesre.

a keverőszelepet felejtsük el.

a vegyes vagy fagazos topicba akadnak hazmeretek es tapasztalatok mennyi kell.

de a 15kw keves lessz , az ilyen mereteket kb 10 köbm faval szoktak kifűteni, igaz azok lakasok es 22-24 fokra.  

vannak itt akik jobbak szamìtasban ,nyaggatni kell őket

Előzmény: oldcarservice.hu (71344)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71348

klasszikusan azert teszik a visszaterobe szerintem, mert ott a leghidegebb a viz. egy hagyomanyos futesben az eloremeno akar 80 fokos is lehet, havariaban 95fokos is, az meg nem hasznal a szivattyunak hosszu tavon. namost nalad erre nulla az esely.

 

Vajk

Előzmény: gabrielke (71343)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71347

dedede, ertheto volt!! nekem telik idobe, amig beillesztem a tobbi koze a fejemben.

 

Vajk

Előzmény: t.zsolti (71342)
balsa02 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71346

Teljesen mindegy hol van a szivattyú. Azért szokták a visszatérőbe tenni, hogy a kazánban legyen a legnagyobb nyomás, így nehezebben forr meg helyileg a víz. Ugye ez most a Te esetedben nem játszik, csak szokásból került oda, akár át is teheted, de nem lesz jobb helyen az előremenőben sem.

Előzmény: gabrielke (71343)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71345

Hatalmas víz morajlás/csobogás hallatszódik időnként a vekony rézcsöves turbo-kombi gázkazános zárt központifűtés rendszerünkben,általában mikor bekapcsol a gazkazán,és kb.fél percíg csinálja.Elvileg a napokban légtelenítették.

mi lehet?

oldcarservice.hu Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71344

mjevsrsh és t.zsolti. !

 

Köszönöm a válaszokat.

 

Hogy tudok hőigényt számolni ?

 

"Van-e a padlóhoz keverő szelep?" Nem értem a kérdést csak radiátor van.

 

Nálam közel egy év mire elkészül egy autó így a ki-bejárások száma elenyésző kb. heti 1.

 

Ha a kazán - hidrováltó körbe teszem a plusz fűtést az olyan mintha párhuzamosan menne még egy kazán? 

Azért gondoltam erre mert a termosztát bemenetről tudnám vezérelni a kazán szivattyúja tudná forgatni a vizet és annak után keringése is van a termosztátjel megszűnése után, így csak egy víztér kell a fűtőbetétekkel és nem egy komplett kazán.

 

 

Előzmény: t.zsolti (71327)
gabrielke Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71343

Tulképp jogos, ott kapja a "legnagyobb pofont" :) Megnéztem a rajzot, ott is jó helyen lesz. Még azon gondolkozom, ha már úgyis szétrobbantom a rendszert akkor átrakatom a szivattyúkat az előremenő ágba.

 

 

Előzmény: halaloszto (71339)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71342

nem voltam elég érthető? pedig próbáltam .

Előzmény: halaloszto (71341)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71341

koszi, meg haromszor elolvasom es asszem meg is ertem!

 

Vajk

Előzmény: t.zsolti (71340)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71340

ez a visszacsapó-HMMM hova kerüljön

ha a szívott oldalra teszed nehéz lessz kilégteleníteni, mivel a levegőt nem tudja szállítani, és ha meleget kap akkor még kavitálhat is és megáll a keringés,

a nyomott oldalon ezek nem állnak fenn, ki tudod a levegőt dolgoztatni belőle a csavarnál és rögtön megindul a szállítás.

és mert ez nem szivattyú hanem nyomattyú ( szívni keveset tud , nyomni viszont a ráírtat fogja tudni 

Előzmény: halaloszto (71339)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71339

igen, a probahoz a nem hasznalt kor csapjat elzarod, egybol kiderul hogy az a kor okozza a problemat, vagy valami egeszen mas.

 

mashol szakemberek mintha azt mondtak volna, hogy a visszacsapo legjobb helyen a szivattyu nyomott oldalan van, de nem tudom miert.

 

Vajk

Előzmény: gabrielke (71338)
gabrielke Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71338

Lerajzoltam, látom asszem. Ezek szerint a visszatérő T-jeibe kell tennem a visszacsapókat.

Vagy ne is a T-be tegyem hanem a szivattyú elé (kevesebb forrasztás).

A próbához ha jól gondolom elég a szivattyúnál elzárni a golyóscsapot (ami be van építve a hollanderbe)

 

Nah... asszem az én szerelőmnek is az enyém volt élete legkomplexebb rendszere (vagy csak simán beleszart...).

 

Előzmény: halaloszto (71329)
C20NE Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71337

Igaza volt! Nekem a kazánomhoz az eredeti egységcsomagban is klingerit szerű tömítés volt gázhoz.

Előzmény: t.zsolti (71336)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71336

ez volt a gázflexi csomagban

most " klingerit" nek megfelelö van benne ( a beüzemelő is ezt találta jobbnak )

Előzmény: C20NE (71335)
C20NE Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71335

HA gázra való a tömítés, kibírja. Sokan sima gumitömítést raknak a gázhollandihoz is, de oda az nem való.....elvileg.

Előzmény: t.zsolti (71334)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71334

pedig megettem volna a kefét , hogy az kibír 150-se

de holnap kipróbálom hőlégfúvóval , mit mutat 300 on

amúgymeg szétnyomorodott volna amint a hollandit meghúzom kicsit is

Előzmény: C20NE (71333)
C20NE Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71333

Ha gázra való gumi, akkor 600celsius foknál még nem fúj ki, pont mint a présidomos réz fittingek gumikarikái! Nem is gumi, hanem valami hőálló csoda!

Előzmény: t.zsolti (71332)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71332

ahogy tudom nemrégen kérik ezt a sárga bevonatos harmónika csövet gázra, 

hogy égésbiztos legyen.

és mit kaptam a bekötőszettben? gumitömítést - HAHA az mennyire álja a meleget???

az alut meg húzhatod állatra és még akkor is lehet hogy ereszt ( igaz hidraulikánál jó akkor itt is  )

Előzmény: C20NE (71330)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71331

lehet gázra kapni készen akár 3m-est is, a sárga bevonatost.

vízre meg méretre gyártják, már ahol árulnak 

na most akkor neked gázra kell vagy vízre?

Előzmény: halaloszto (71328)
C20NE Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71330

A gáznál használt csövek réz/kpe/húzott acél nyomásálló rendesen, messze többet bír, mint 30mbar. A nyújtható bordás Inox-ról egy helyen találtam adatot, 16bar nyomásállóságot adnak meg. De valahogy nem tenném vízre, persze ez lehet , hogy csak babona nálam :-)

Előzmény: halaloszto (71328)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71329

ebbol a szempontbol tokmindegy hol van a szivattyu.

 

Vajk

Előzmény: gabrielke (71326)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71328

ha, hogy azt erted gazhoz valo alatt? Szerintem az ugyanaz mint amirol en irtam.

 

azert vedd hozza, hogy a gaznak lepkefingnyi nyomasa van a vizhez kepest. nemtudom egy gazcsonek mennyire kell nyomasallonak lennie.

 

Vajk

Előzmény: t.zsolti (71324)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71327

az úgy kb 800 légköbm, de ez nem is igazán lényeges , mivel a műhelybe ismeretlen számú ki/beállás történik, ez viszont jól kiszellőztet.

van-e a padlóhoz keverőszelep?

szerintem az a kazán kevés oda, és mindegy hogy mennyire veszed fel , ha megy a két kör csak amit leírtál annyit fog tudni ( a nicknevedből kiindulva  van egy autó ami 100km/órára képes az 110-et nem fog tudni.)

meg lehet próbálkozni a puffereléssel is ,de amikor a folyamatos hőigény több lessz min amit be tudsz puferelni akkor ujjra előáll az alulfűtöttség.

olcsóbb vagy drágább ötletek?

Előzmény: oldcarservice.hu (71314)
gabrielke Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71326

... és persze ott van a saját körének előremenő oldala. Amúgy értem.

Ó jaj de hülye volt ez a szerelő hogy nem az előremenőbe tette a szivattyút, na mindegy, átrakatom egyszer, ha ideér...

Nyilván el tudom zárni bármelyik osztógyűjtő(ke)t, ki fogom próbálni.

De ha belegondolok, az alsó szinttel ez már ki volt próbálva amikor fent még nem volt semmi.

A felső szintet akkor majd megpróbálom külön meghajtani.

 

Előzmény: halaloszto (71320)
mjevsrsh Creative Commons License 2014.01.20 0 0 71325

Hát nem ártana megtudni a 2 körnek a hőigényét. Ha megvan összeadod, utána levonod a 17kW os kazánt és a kapott eredményhez közeli teljesítményben veszel még1 villanykazánt. És nem az előremenőbe kötöd be, hanem párhuzamosan a 2 kazánt a hidrováltó előtt.. Mivel van hidrováltó semmi probléma nem lesz hidraulikailag. Szabályzásnál meg ha nem akarsz sokat vacakolni marad a mostani csak mind a 2 kazánt kapcsold vele. Ha akarsz teljesítményigény függvényében külön lehet a 2-t kapocsolni.

 

Az általad írt megoldások közül a puffernek értelme nincs főleg ha helyhiány van(150m2-hez 100-150l kevés). A 2. megoldás még lehet hogy működne de nem gondolkoztam el rajta :) és nem is láttam ilyet sehol. Szóval inkább nem mint igen.

Előzmény: oldcarservice.hu (71314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!