A gáznál használt csövek réz/kpe/húzott acél nyomásálló rendesen, messze többet bír, mint 30mbar. A nyújtható bordás Inox-ról egy helyen találtam adatot, 16bar nyomásállóságot adnak meg. De valahogy nem tenném vízre, persze ez lehet , hogy csak babona nálam :-)
az úgy kb 800 légköbm, de ez nem is igazán lényeges , mivel a műhelybe ismeretlen számú ki/beállás történik, ez viszont jól kiszellőztet.
van-e a padlóhoz keverőszelep?
szerintem az a kazán kevés oda, és mindegy hogy mennyire veszed fel , ha megy a két kör csak amit leírtál annyit fog tudni ( a nicknevedből kiindulva van egy autó ami 100km/órára képes az 110-et nem fog tudni.)
meg lehet próbálkozni a puffereléssel is ,de amikor a folyamatos hőigény több lessz min amit be tudsz puferelni akkor ujjra előáll az alulfűtöttség.
Hát nem ártana megtudni a 2 körnek a hőigényét. Ha megvan összeadod, utána levonod a 17kW os kazánt és a kapott eredményhez közeli teljesítményben veszel még1 villanykazánt. És nem az előremenőbe kötöd be, hanem párhuzamosan a 2 kazánt a hidrováltó előtt.. Mivel van hidrováltó semmi probléma nem lesz hidraulikailag. Szabályzásnál meg ha nem akarsz sokat vacakolni marad a mostani csak mind a 2 kazánt kapcsold vele. Ha akarsz teljesítményigény függvényében külön lehet a 2-t kapocsolni.
Az általad írt megoldások közül a puffernek értelme nincs főleg ha helyhiány van(150m2-hez 100-150l kevés). A 2. megoldás még lehet hogy működne de nem gondolkoztam el rajta :) és nem is láttam ilyet sehol. Szóval inkább nem mint igen.
a szomszédomban is volt ilyen flexi hiba az emeleten, pénteken elmentek otthonról szombat reggel a szemben lakó hívta fel , hogy jön a víz a küszöb alatt ki. Szilikát ház, jól megszívta magát, több milliós kár volt
Kazánnak kell a nyomás ott legyen minimum 1 bar( vagy a kazán kezelési útmutatójában leírt érték). A többi rendszerelemnek(radiátor szelepek stb) nem kell nyomás így teljesen mindegy. És igen a "hidrosztatikai nyomás" miatt mutat többet lent, és valóban több is :)
Leegyszerusitve: ket kor van, es egy gazkazan. Szivattyuk a visszateroben. Az egyik koron megy a szivattyu. Ennek a nyomott oldalan van egy T, es a kazan visszatero csonkja. A T masik agan van a masik kor visszateroje a sajat szivattyujaval. A kazan es a nemhasznalt futeskor parallel van kotve. Az ellenallasaik aranyaban fog megoszlani a vizaramlas. A homeres megmondana, hogy mennyire jelentos ez a hatas.
Persze siman lehet az is, hogy a ket kor magaban nem kepes elvinni a hoszipka teljesitmenyet es kesz. Ha tudnank a tomegaramot, lehetne szamolgatni. Egyszeru teszt lenne, ha a nemhasznalt koroket el tudnad zarni teljesen. Igy ossze lehetne hasonlitani, hogy ettol elmulik-e a problema. Ha igen, akkor megintcsak belattuk hogy a visszacsapok segitenenek. A visszacsapoknak is van ellenallasa, valamit csokkenteni fognak a tomegaramon a mostanihoz kepest.
A visszacsapo valoszinuleg megoldja. Nekem az a tippem, hogy a nem hasznalt korokon visszafele forog a viz, a hasznalt kor oda fordul meg nem a hocserelobe. Vagy legalabbis reszben oda fordul meg. A korok kozositesetol 0.5-1meterre a csovekre tett homerokkel ez szepen latszik ha igy van. Ha nem latszik, akkor mas tortenik, es akkor a visszacsapok sem biztos hogy megoldas.
Értem amit írsz, egyrészt. Másrészt nem szemléletesen látni, hanem megoldani szeretném a problémát :)
Gyönyörűen látnám, hogy "meg van oldva" a gond, mert a tünet teljesen szembetűnő: ha csak 2 kört indítok el, akkor a hőszivattyú 1 perc alatt feltolja a hőmérsékletet a felső pontig, majd leállás után még vagy 2 fokot túllendül, amit ha mind a 4 szivattyú megy akkor nem tud megcsinálni (hanem maximum 1-2 tizedet megy túl).
Adott egy két szivattyús hidrováltós rendszer 1 kör 100 nm normál belmagasságú iroda és 1 kör 150 nm 3,8 m belmagasságú műhely. Az egész 1 jó állapotú 8 éves tégla épületben. A műhelyben csak 17-18 fok a cél. Mindkét körön radiátorok vannak. Ehhez van egy 15 kw-os elektromos kazán ( gyári nem barkács). 1-1 kört simán elvisz, ha mind a két kör megy jelenlegi kinti hőmérséklettel sem tudom a kimenő vizet 55-58 fok fölé vinni. ( 70-re van állítva).
Megoldási tippek:
1. Puffertartály (100-150l) , hogy a 2 kör egyszerre működésénél elég melegvíz legyen és csak rövid ideig tartson ez az állapot.
2. A hidrováltótól a kazán felé menő ágba 2-3 kw fűtés még beépít, így megemelve a visszatérő víz hőmérsékletét hátha elő lehet állítani a kívánt kimenő vízhőfokot a kazánnal. Helyhiány miatt ez tűnik egyszerűbbnek.
3. A kettő kombinálva ( puffertartályba még plusz fűtőszál.)
Adott egy emeletes családi ház zárt rendszerü, kombikazános, radiátoros fütésel.
Pár éve kazáncsere volt, az új kazán az emeleten van, a régi a pincében volt. A fűtésrendszert utántölteni a pincében lehet, itt van egy nyomásmérő óra illetve van egy másik is közvetlenül a kazán csonkján.
A kérdésem az, hogy melyik nyomásmérő óra értékét kell figyelembe vennem? Ugyanis, a pincében levő óra mindig kb 0.6 bar –al többet mutat mint a fenti a kazánnál. Nyilván itt közrejátszik a hidriosztatikai nyomás is, de azért jó lenne tudni, hogy, ha mondjuk 1.5 bar “az optimális” fütőkör nyomás akkor azt hol kell mérni?
kösz - nem lenne gond, mert van is itthon flexi cső, csak most már nem bízom benne - van sárga "gázcsövem" is, meg veszek is még, ezek után már az ár sem érdekel, csak az a kérdés, hogy az jó-é a hideg-meleg /max 45 fokos/ vízhez is ???