én nem ellenőriztem ezt a honlap dolgot mivel nyár elején csináltam egy ismerősnél a vízkőtlenítését , akkor beszéltem a gyártó ügyfélszolgálatával telefonon.
A tetején van egy 6-os csavar ami fogja a burkolatot, leveszed, alatta ott van a tisztítónyílás ( maga a tartálytest ugyanolyan mint a hajdú villanyb. csak a csövek vannak a másik végén ) , vizet leengeded , meglazítod az anyákat, felfeszgeted a fedelet és vársz amíg lecsorog a víz, kikötöd és 2 ember leveszi. a többit már leírtam. a gázoldalhoz vegyél ujj tömítést ( 1/2"-os klingerit talán )
van amelyiknek modulalt a ventije, van amelyiknek nem. talan van olyan speci is, aminek a szivattyuja is modulalt. van amelyiknek elrohad az egoje a kondenzviztol ha alacsony homersekleten megy, van amelyiknek nem.
Egy Vissmann kazánom (két körös), a második körre kötötték a tárolót. (Ezt a hőcserélős bojlert.)
A kazán HMV fűtés közben sűrűn kapcsol, - de ezt akkor azt hittem és mondták, hogy normális.
És ötrétegű csővel csinálták, amin már kétszer kötéseket kellett cserélni, mert csepegett.
Sajnos rá kellett jöjjek, hogy ez nem jó, mert ez a műanyag cső nem bírja ezt a hősokkot (94 C fokig fűt fel), Rézzel kellett volna csinálják.
A forgalmazót ma megkérdeztem a hőcserélő 3-3,5 kW.
Azt tanácsolta egy másik szerelő, hogy mindenképpen ki kell cserélni a csövet rézre és be kellene rakni egy hőcserélőt, ami a bojler hideg betápját melegíti fel, miközben folyik a melegvíz.
Ezzel csak az a gond, hogy a hőátadás a hőcserélőn, csak akkor megy ha engedem a meleg vizet.
A kazán azt hiszem 27kW HMV teljesítményű.
Mekkora hőcserélőt kellene berakni? 20kW- ost, vagy elég a 10 is?
Ti mit javasoltok milyen megoldással lehetne orvosolni ezt a problémát?
Ezt olvastam ebben: "Négy-öt évnél idősebb kazánoknál a csőkígyón nelül vízkő lerakódás képződhet (ezt a kazán zúgása is jelzi). A lerakódás nagymértékben rontja a hatásfokot. Vegyszeres átmosás (savazás) szükséges. Savazást csak műhelyben végezzünk, ahol biztosítva van az ellenállásmérés, savazó berendezés (műanyag szivattyú) védőfelszerelés és tömörségvizsgálat."
köszönöm szépen! találtam egy oldalt, ahol online lehet árajánlatot kérni szakemberektől. küldök minden témában érintettnek egy üzenetet (képpel csatolva terméseztesen :), meglátjuk milyen reakciók érkeznek.
és a gyártót miért nem hívod fel???????????????? létezik.
és elmondanák, hogy vedd le a tetőlemezt és alatta van a tisztítónyílása. ha kisavazod akkor biztosan kuka, mert a sav lemarja a zománcot.
le kell venni és kiborítani , kimosni slaggal a vízkövet, a betápcsonkot meg egy megfelelő eszközzel ( pl: nagy csavarhúzó ) kipucolni , mivel a melegítéstől belerakódik a vízkő.
adott egy kf 125-ös (10éves) gázbojler, ami lassan behal....
melegíti a vizet , de egyik hónapról a másikra lecsökkent a kifolyó melegvíz nyomása (csak csordogál) ill a bojlerban sokszor bugyugó (mintha forrna) hangok hallhatók.
a szerelő azt mondta vízköves és ezt a fajtát nem lehet kisavazni = kuka
Egy Ariston hőcserélős bojler (PRO R 100 VTS 1,8K), hőcserélő bekötéséhez milyen vastagságű rézcsövet illene rakni? Ill. megfelel-e a lágyforrasztott technika? (Előremenő viz max 95 C fok).
Tudja valaki, hogy ennek a bojlernek a hőcserélője hány kW-os? ( az 1,8K a nevében csak az elektromos teljesítményére utal, de lehet, hogy tévedek)