De elég lesz, annak a kazánon a keverőszelepen és a pár méter csövön kell átnyomnia a vizet(kazánnak szinte 0 az ellenállása a puffernek meg teljesen nulla). Visszacsapó az szerintem erre a körre nem kell.
Biztos igazad van, ennyire nem foglalkoztam gázkazánokkal, csak itt a fórumon olvasgattam, hogy azért zárt a rendszer meg azért 1 bar az induló nyomás mert annyi kell a gázkazánnak.
mivel a korszerűek között is van olyan amibe nem nyomásmérőt hanem áramláskapcsolót raktak ( többek között nekem is a victrix-be az van ) és nyomástól függetlenűl is tud üzemelni csak legyen áramlás
Zárt-nyitott rendszer között energetikailag semmi különbség. A zárt rendszer csak annyiban jobb, hogy nincs levegőutánpótlás a fűtővízben így a korrózióra érzékeny rendszerelemek kevésbé korrodálnak.
Gravitációs-szivattyús itt már van különbség energetikailag, a szivattyús jobban szabályozható így energiahatékonyabb.
szóval van gravitációs-nyitott, szivattyús-nyitott és zárt-szivattyús rendszer. Ezek közül az "energiapazarló" amelyikben szerepel a gravitációs szó :)
Az elég lehet 1"-os csövezéssel a puffertartály melegítésére?
A kazán és a puffer alja egy magasságban van.
Ez a szivattyú áramoltatná a vizet a puffer és a kazán között, valamint bypass ágon áramoltatna meleg vizet egy keverő szelepen keresztül vissza a kazánba a kátrányosodás elkerülése végett. Itt még lenne egy visszacsapó szelep is.
Bírni fogja ezt a 25-40es szivattyú? Vagy nagyobb kell?
Hogyan szokták meghatározni a szükséges szivattyú paramétereket?
Egy visszacsapó szelep és egy 0,6MPa nyitónyomású biztonsági szelep van egybeépítve. Nyomásszabályozó nincs, de már így is egyszerűsíti a bekötést 2 in 1 :-)
2.0: a manuális kapcsolás sem volt jó a vevő egységen. Csináltam egy újabb tesztüzemet a termosztáttal (kattog és piros led villog ahogy le föl kapcsolja). Utána most egy ciklusban fűtött és kikapcsolt rendesen termosztáttal.
Parafenomén sajna. Most egy jó darabig nem volt elem a termosztátban.
Szóval most visszatettem az elemet. Teszt üzemmódban odamentem a vevő vagy mi mellé (amin van az N/A és a manual). Halatszott kattogás ahogy ki be kapcsolgatta és a piros led is ki be kapcsolt az N/A-nál. És mintha a kazán is csinált volna valamit.
Utána beállítottam hogy fűtsön a teszt program után. Nem fűt, led sem villog. A kazán mintha csinálna valamit de nem fűt (kicsit zümmög). Meleg víz továbbra is van.
Ezzel ma nem zavarnám a szerelőm, végül is megoldottam, de hátha van valami ami elkerülte a figyelmem.
Itthon a fűtés egy Vaillant kombi kazán egy COMPUTHERM Q7 RF termosztáttal. Pár hónapja olyat csinált hogy nem kapcsolt be a fűtés amikor hőmérséklet alapján kellett volna. Elemcsere megoldotta, be is tudtam annak, mert jelezte is már az alacsony elemszintet (de nem volt totál lemerülve).
Ma viszont befűtőtt nekünk. Nem állította le a fűtést. Még le is baltáztam az asszonyt hogy ilyen időben minek csavarja feljebb a fűtést.
A teszt programmal ki be kapcsolja a fűtést, de ennek végén már nem kapcsolja le (de nem jelzi a fűtés jelet, de a kazán fűt) fűt tovább (24 fokon mikor 21-re van állítva). Most manuálisra tettem, nem fűt és van melegvíz szóval holnapig kibírja.
De ha valakinek van ötletet:
1. Van e valami amit még próbálnom kellene (véletlenül valamire állítottam stb.)
2. Ha tropa a termosztát mielyet vegyek következőre (google barátom írt ilyen beakadós problémákat ennél)