Az én értékem : 1300 m3 /év, na ez átlag 5év átlaga forintban változó 95 m2 re
és egy másik érték itt 800 m3 gáz/ év itt 54 m2 -en a harmadik pedig 100 eft / 28 m2.
Akkor melyik a jobb ?
Más : tegnap voltam egy előadáson. A hőszivattyút propagálták , mutatták be műszakilag. Mindent elmondtak, csak egyet nem, többszöri kérdésre sem.
A kérdés az volt : akkor mennyi is a telepítés költsége. Összesen !!!!
Erről ment a nagy sunnyogás. Az illető egy 120 m2 -es családi házzal példálózott. Az adatokat a saját termék javára csürte csavarta.
Pl. lehúzta a konvektorokat - nagyon - majd hasonlítgatta a különféle fűtési módokat - nagyjából reálisan. Természetesen a nyerő az általuk bemutatott hőszivattyú volt.
Valami újfajta módszer alényege , hogy a'hagyományos' helyett aminak ateljesítménye úgy -5 és + 5 fok körül intenzíven csökken, náluk ez mehet minusz 20 fokig- lehet igaz, de a telepítésről az istennek se akart nyilatkozni.
Volt némi arról hogy egy ekkora háznál a gázos fűtést mennyiből lehet kihozni, nos úgy 800 - 1 millánál koncenzus alakult ki, a Zulu vagy Zanu .... hőszivattyúnál viszont nem.
Az elkövetők : Elmű _Émász mint szervező propagálta a a Geo és a H tarifás áram kínálatát a Budatech.... meg a hőszivattyús rendszerét.
Ja majd elfelejtettem ! Elhangzott hogy ha egy ilyen házat konvektorral fűtenének az 840 eft lenne telenként. Hozzáteszem ha fűtenének.mert ha valakit azzal vert meg a sors hogy egy olyan házban ragad amit konvektorral fűtenek, ekkorát, akkoraz nem fűti az egészet stb stb.
Nos akkor legalább 3 példát ahol azátlag az a 400 - 500 eft. Még egy más : az átlag mindig egy szám, egy képzett szám.
Ez alapján a miénk nagyon rossz, mert 300 légm3-en fűtés és hmv (2+2 fő) 1500 m3. Ytong 37.5, lent 7 cm cell, fent 15 cm üveggyapot. Persze vannak hibák.
De a környéken (újépítésű rész) annyira nem kiugró.
950m3 + még tavaly azt hittem, hogy fával tüzelni kiskályhába jó buli, így még eltüzeltem az építési fákat, tetőgerendát, lambériát bramaclécet stb... kb 2,5m3+140 kiló brikettet.
turbós fostalicska játékcirkó ami a hmvt is adja, 2 felnőt + 2 kisgyerekre. Ez kb 250m3 lehet.
elhülve látom hogy itt ennyi gázzal 2x ekkora házat fűtenek 24 fokra. Nálam éjjel nappal 22,5 CELSIUS fok van.
maradjunk a m3-nel inkabb. egy hoszigetelt, felujitott 100m2 csaladi haznak a futesi gazigenye nem nagyon szabad 7-800m3/ev-nel tobb legyen. (plusz ugye fozes es melegviz, de az letszam es egyeb fuggo. ) kicsit a futes is egyenfuggo, van akinek muszaj a fix 24 fok, masnak megfelel a 21 is, de ez azert nem okoz 10-20%-nal nagyobb elterest.
Ha 1 van, akkor talán 1 csöves és gondolom, ott is ugyanaz az elv, zárni kell rajta, hogy az kevesebbet kapjon. De majd hozzáértő megerősíti.
Nekem 114 m2-re Ytong 37.5 falnál 200 e/év. (Tegnap néztem meg.) Nem tartom rettenetes soknak, bár Vajk kitérne a hitéből ennyit fizetni. :o)
Ebből 150 e konkrétan a gáz, a többit úgyis ki kell fizetni. Mivel neked több esik a drágább sávba, a 250 e-ből olyan 190-200 e lehet a gáz, abból tudsz lefaragni. Én nem cserélném ki a kazánt. Amúgy is utána kellene nézni, rendesen túlméretezettek-e a radiátorok, hogy alacsony hőmérséklettel is rendesen melegítsenek. Bár, ha 57 fok az előremenő, fele radiátor meleg és így is felfűtik a szobákat, akkor az talán rendben van.
Ház nélkül senki nem fogja megmondani, sok-e a 10 m3. Hogy sarkítsak, lehet a házad 1 m vastag *cell-ből és sátorponyvából is. És ez csak a fal, nyílászárók, padló-födémszigetelés, stb., mind befolyásolja a fogyasztást.
A radiátor típus/kép nélkül megint csak lutri. Nálam alul van 2 imbuszos tekerő (2 csöves rendszer), azzal lehet fojtani az áramlást. (Meg felül is, de én alul lőném be.) Van aki szerint nem mindegy, a 2 alsó közül melyiken zárunk, szerintem tökmindegy, hogy egy "cső" (a radiátor) melyik oldalán fojtom a rendszert.
Ha a rendszer felfűti a lakást a kellő hőmérsékletre, akkor az alul hideg radiátorok jelenthetik azt is, hogy a kazán teljesítmény kevés. Meg mér biztos ezer dolgot.
Beállítani (alul zárni) meg úgy kell, hogy a szobák (a szobák!, nem a radiátorok) nagyjából egyforma gyorsan melegedjenek.
Tehát V4, olvasok valami Venturi furatról ami eldugulhatott. Ebben a furatban viszont egy 1,5, 2 mm átmérőjű drótot találtam. Kivettem a gányt, de semmi sem változott.
Keresd meg mindennek a gépkönyvét, kezelési könyvét és onnan meg tudod a legjobb nyomásbeállítást és hőmérsékletet. Én is úgy láttam eddig a legtöbb esetben, hogy hidegen 1 bar fölött, melegen 2 bar alatt.
Ha nem melegszenek a radiátoraid, akkor vagy nagy a rendszered, vagy lassú a szivattyúd, esetleg rohadt keveset megy a kazánod. A kazánhoz legközelebbit csak nagyon picit nyisd meg és ahogy távolodsz, egyre jobban a többit. Többnyire az alsó szelepen szoktunk állítani (torló). Ha ez sima radiátorszelep, tehát semmi extra, nem golyós, akkor teljesen elzárod és ha egy teljes kört nyitsz, már szivárog a víz keresztül, tehát nagyon piciket kell állítani. Nekem a legjobban elzárt 1 körre van csupán nyitva a többi másfél és 3 kör között. Ezzel nagyon sokat lehet bíbelődni.
A fűtővízet ajánlatos 60 fok fölé melegíteni, így is van veszteség a csöveken néhány fok. Nekem 65 fokot tart a kazán de többnyire 60 körül van a radiátorok belépőjén.
Ha zúg a kazán, akkor vagy felforr a víz, mint nálam, vagy valami gixer van a rendszerben. Nem egészséges amiatt hidegebb vízzel fűteni, mert zajong a rendszer, inkább meg kell keresni a hibát. A kazán könyvében meg van adva az óránkénti gázfogyasztás maxon és modulálva is. Nem tudom, hogy a tied tud-e csökkentett (le modulált) üzemmódra, de ha nem, akkor még egyszerűbb a dolgod. Le kell mérni, lehet a tied is sokat eszik. Amióta én beállítottam a sajátomat, nem is veszem észre, hogy megy.
a fűtővízhőmérséklet sztem kevés, de ezt írtam is. A nyomasról annyit hogy szoktam én is, de mivel nekem nem igaz a kazánom csak játék, így nekem nemis számok hanem színek jelölik a nyomást( piros és zöld)