Nekem meg egy betonkocka van, de alatta szépen körbevágták "igényesen" a pvc padlót. A betonkocka meg billeg, és takaríthatatlan.
A magasságra, arra a plusz 10 centire viszont szükségem van. Milyen lábazatot ajánlotok ami a Mora alá betehető, és egyúttal vízszintbe is tudom állítani vele, meg ha olyan a kedvem, akkor takarítani is tudom. Jó hosszú flexivel lesz betéve pont azért amiért a másik hozzászóló is írta. Iszonyat trutyi tud felgyülemleni a lemezek oldalain, belül.
Ha veszek sima fém bútorlábakat, pont ami a konyhaszekrény alá is kerül, s azt egy bútorlapra szerelem, s arra teszem a Morát, az okés lenne?
Gázkészülék éghető burkoltaton nem lehet a jelenlegi szabályozás szerint, szóval az 1. pont igaz.
A gázvezeték rendszer része a flexibilis cső is, igen csak gázszerelő szerelheti. 2. pont is igaz.
De ahogy írták, lebonthatod miután elzártad ,de vissza már a szerelő rakja, meg ha már úgyis ott van nézess meg vele mindent. Pl a tűzhely égőit is kazánt stb...
Nemrég híradóban mutattak egy felrobbant házat, szomszéd emberek épp azt nézegették, hogy a gázpalack tömítése keresztbe volt nyírva (ez még a képernyőn is jól látszott), mert az idős tulajdonos rosszul rakta be. Ház meg elszállt. Pedig azért a palack csatlakozása direkt úgy van kiképezve, hogy lehetőleg bolonbiztos legyen. Persze, kirívó példák mindig akadnak.
Lakásfelújításál egyébként én is magam bontottam le a készülékeket, vissza már a víz-gáz szerelő rakta. Ami mondjuk nem gátolt meg abban, hogy műszerészként, a később vásárolt gáztűzhelyet magam kössem be.
Én sem bátorítok senkit, de aki nagyon biztos magában és úgysem lehet visszatartani, szivárgásvizsgáló spray-t vagy szappanos vizet mindenképp használjon, szakmai tudnivalóknak nézzen utána!
Nem tudom, jó topicban érdeklődöm-e, ha nem, szóljatok.
Fürdőszoba tervezéssel ill konkrétan zuhanyfülkével kapcsolatban lenne kérdésem. A zuhanyfülkénk asszimetrikus kialakítású lesz, kb 85x100 cm. Egy esőztető fejet plusz egy kézizuhanyt szeretnénk bele. Ebben az esetben melyik falra érdemes tenni a zuhanyrózsát/panelt? Szerelő szerint a 85-ös falra, mert akkor több helye van a víznek ferdén esnie, plusz így a kiálló csaptlep is kevésbé foglal helyet. Nekem meg inkább az tűnik logikusnak, hogy a 100-as falra, hogy azzal álljak szemben, mert általában oldalfelé nyújtózkodik többet az ember mint előre. Ill bemutatótermekben is általában a hosszabbik falra szerelve vannak a panelek. Vélemény?
Másik kérdés: ekkora kabinba kb mekkora az ajánlott esőztető fej átmérőre? Nem akarnék túl nagyot venni, ami alól kibújni sem lehet.
Sziasztok! Nekem volt problémám azzal, hogy egyenletlen hőmérsékletű víz ment a padlóba (a kazán percenként 25-40 C között küldte bele a vízet, a keverőmotor ide-oda járt). Most végre elmondhatom, hogy kitűnő fűtésem van. A megoldás végül az lett, hogy rendeltem egy lassabb, 240 sec futásidejű ESBE keverőmotort, az eddigi 60 szekundumos helyett. 3 hete felraktam, azóta stabil hőmérsékletű víz megy bele, pont annyi, amit a kazán előír. A házban lévő komfort is klasszisokkal jobb lett, ugyanazt a hőmérsékletet melegebbnek. érezzük, a padló is melegebb. Tehát a végső konklúzió az, hogy az eredeti motor túl gyors volt, és így túl nagyokat "tekert" egy-egy jelzésre. ezér volt az ingadozás..
Egyébként átnéztem a rendszert, és a fűtési részterhelést is levettem max 9 kw-ra (a 18 kw helyett), így sokkal egyenletessebben fűt, nem kezdi el azonnal 18 kw-al tolni (bár ez nem segített a padlóba menő ingadozáson).
Szerintem azt kellene megpróbálni, hogy begyújtotok a fatüzeléssel, jól fel kell melegíteni a vizet - a szivattyú menjen folyamatosan. Egy kis idő múlva elzárni a te szobádban lévő radiátor (ha ott lehet hallani a legjobban) előtt lévő elzáró csapot, és a rendszerben az utána következő radiátornál próbálni légteleníteni. De ez csak egy tipp...
Az első igazsága csekély. Habár a fene tudja mit találnak ki az agyament okosok.
A másodikra. Bontani bonthatod , de a visszaállítást bizd gázszerelőre, mivel a gáz veszélyes üzem - nagyon. Ha már ott van szerelő, akkor a legújabb szabvány szerinti flexi csövet építesd be (inox cső ) lehetőleg jó hosszút, aztán utána igény szerint tisztíthatod a tűzhely alját és az alatta lévő műanyag padlót.
Nekem 32 éve ilyen van alatta eddig még senki sem kifogásolta. Jó, a forró tepsit nem tanácsos rátenni.
Korundos: Azért gondolom, hogy a falak elfagyhatnak ebben a házban mert sajnos ez egy régi téglaház és a falak vizesednek mert vizes talajra épült ez a ház anno és igaz, hogy külső szigetelést kaptak a falak 10 évvel ezelőtt de a vizesedés megakadályozására nem csináltak semmit, hogy miért, azt nem tudom.
Lehet, hogy aki a külső szigetelést és külső-belső festést csinálta neki nem volt túl jó szakember és nem javasolt semmit ennek orvoslására, de az is lehet, hogy javasolt csak a barátomnak nem volt erre elég pénze.
Szóval a vizesedés miatt aggódom, hogy ha a házon belül nem is, de a falakban nulla fok alá mehet a hőmérséklet ha nem hagyom a konvektorokat ezen a +10 fokos "N" álláson, és látni még nem láttam, de eltudom képzelni, hogy egy vízzel teli fal milyen károkat szenvedne egy -15 fokos tél esetén amilyen múlt télen is volt.
A gázosnál is csinálja nem győzzük levegőztetni már a szerelő is kétszer teljesen ki levegőztette de most is csak a radiátor fele meleg ,aztán ha a szívattyú megáll akkor levegőztetés akkor megint jó később meg megint nem.
Tehát ha nem akarok feleslegesen gázt pazarolni a teszt miatt, akkor egy hajszárítóval is elkezdhetem melegíteni a termosztát elemét és ha már meleg akkor a hőfokszabályzónak megint kell kattannia csavargatásnál, igaz?
sjohn: a begyújtási útmutatóban erre a típusú konvektorra az áll, hogy ha az "N" állásban van a hőmérséklet szabályzó gomb akkor +10 foknál kapcsol be a fagyvédelem, tehát gondolom erre a hőmérséklet értékre utaltál amikor 12-14 fokot említettél?
"N" állásban csak a gyújtóláng ég, a főégő nem. Ha a helyiség hőmérséklete 10°C alá csökken, a készülék ebben az állásban is bekapcsol., és 10 °C-os hőmérsékleten temperálja a helyiség hőmérsékletét."
És itt azt írja, hogy 10 fokon tartja a szoba hőmérsékletét. Amikor 16 fokot említettél azt a szoba hőmérsékletére vagy a termosztát kapcsoló egyik alkatrészének a hőmérsékletére gondoltál?
Legközelebb kimegyek, akkor bekapcsolva hagyom a konvektort amíg a szoba el nem éri a 10 fokot. Az tény, hogy a három helység közül ez a szoba a leghidegebb, tehát tegnap könnyen előfordulhatott, hogy ezért viselkedett ez a termosztát kapcsoló másként mint a másik kettő.
Tehát akkor az egy normális jelenség, hogy amikor X fok hőmérséklet alá esik a szoba vagy a kályha hőmérséklete akkor nincs kattanás a hőmérséklet szabályzó gomb forgatása közben?
C20NE: a gombot nem lehet végtelenségig forgatni a tengelyén csak az N állástól a 7-esig.
Csak a klik hang és kapcsoló ellenállás érzés hiányzik, de annyi ellenállást lehet érezni forgatás közben, hogy többet mint a műanyag gombot csavarom a a tengelyén. Tehát ebből gondolom, hogy a gomb jól van rögzítve a tengelyén.
Elvileg semmi baja, csak bekapcsolt a fagyvédelem, ami azt jelenti, hogy ha hidegebb van 12-14 foknál, akkor kinyitja a szelepet és addig fűt míg el nem éri a 16 fokot.
Ma délután sikerült mind a három konvektort sikeresen begyújtanom, csak az egyikkel van egy kis probléma, ugyanis a termosztát rendszer egyáltalán nem működik, akárhová csavarom a szabályzó gombot, mindig "teljes gázzal" ég, még az "N" álláson is, és ami még érdekes, hogy az "N" állásból ki-be csavarva a gombot, se nem hallani se nem érezni semmi kapcsoló ellenállást, az N-ből simán ki lehet csavarni a gombot és vissza a kis kattanás nélkül.
Van itt valami alkatrész amit ilyenkor kiszoktak cserélni vagy az egész kapcsoló tömböt cserélik ilyenkor? Nem akarom magam csinálni, csak szeretném tudni, hogy mi várható, mit fog a szerelő mondani illetve csinálni.
Mindenkinek köszönöm a tanácsotokat, még a máriaüvegest is, mert az tényleg jó ötlet arra az esetre ha minden kötél szakad, a gyújtószerkezet nem működik, a szobában nulla fok van és mindenféle képpen be kell gyújtani a konvektort még az nap este.
Senki nem említette a lángocska melletti gomb funkcióját, az mire való? Valahogy összefügg a lángocskás gombbal mert azt csak akkor lehet lenyomni amíg a lángocskás gombot nyomom, vagy valami hasonló trükk kell hozzá, már nem emlékszem pontosan.
sjohn: említettél valami elemet, milyen elem kell hozzá és hol van a fedél amit le kell szednem ahhoz, hogy az elemhez hozzáférjek?
Kb. fél percig tartottam a lángocskás gombot lenyomva csak, úgy hogy lehet, hogy ezért nem gyulladt meg az őrláng és lehet, hogy tényleg kell 1-2 percig lenyomva tartani.
Nem a lakásomban lévő konvektorokról van szó, hanem egy nemrég elhunyt jó barátomnak a vidéki házában lévő három konvektorról van szó amiket azért akarok beüzemelni hogy télen a mínuszokban ne fagyjanak el a falak még véletlenül se. Ma délután megyek oda megint, remélem most több sikerrel fogok járni ezeknek az ismereteknek a birtokában.
---------------------------
Ha már a fagyot említettem, mit javasoltok hogyan állítsam be a konvektorokat a falak lefagyásának elkerülésének céljából hogy a legkevesebb legyen a gázszámla a téli hónapokban? (Mert nekem is három gázkonvektorom van a saját lakásomban (75-ben épült kohóhabsalak beton blokkból), szigetelés nincs és a gázszámla télen 30-40 ezer Ft.)
Itt van az 50 m2-es lakóterületű ház gázbekötési alaprajza, mint látható a két szélen lévő szobában és a középen lévő konyhában van ilyen gázkonvektor:
Azon filózom, hogy mit csináljak,először is milyen hőmérsékletet próbáljak szinten tartani az egész házban annak érdekében, hogy a falak ne fagyjanak le. Persze tudom, tartsam nulla fok felett. :) de kérdésem mögött az van, hogy ezeknek a gázkonvektoroknak a termosztátja biztosan nem volt tervezve +5 fokot tartani, tehát a tanácsotokat kérem az ügyben, hogy tudva hogy ezek a termosztátok mire képesek mit csináljak?:
a) csak a konyhait gyújtsam be, állítsam 1-re és hagyjak minden ajtót nyitva ebben a hosszan fekvő házban,
vagy
b) vagy a két szélső szobait gyújtsam be (álltsam 1-esre) és az átjáró előszoba ajtót csukjam be középen
vagy
c) mind a hármat gyújtsam be (1-esre állítsam.) és minden ajtót csukjak be csak a konyha előszoba közös ajtót hagyjam nyitva.
vagy
d) egyik variácó sem, hanem van jobb megoldás is amit nem soroltam fel.
Másik kérdés:
Valaki esetleg tudja, hogy ez a típusú termosztát hány fokon kapcsol be ha az 1-esre van állítva?
(Elnézést a sok kérdésért, de azért kérdezek ennyit, mert amint már mondtam, egy tőlem egy távolabb eső vidéki házról van szó, és csak hétvégén tudok oda menni, tehát nincs se időm, se lehetőségem arra, hogy napokig kísérletezzek, kicsit állítsak valamin, megint várjak, hogy mi történik, ami természetes lehetőség lenne ha a saját házamról lenne szó, ahol lakom.)
1, Kinyitod a gázcsapot--a képen láthatóhoz képest, tekersz rajta balra 90 fokot
2, A számozott hőfokszabályozó gombot "N" állásba tekered
3, A lángocskás gombot ütközésig lenyomod és úgy tartva a szikra jelű gombot, gyors egymásutánban 5-6 szor szikráztatsz
4, Ha még nem merült le az elem és sikeres volt a gyújtás, akkor a pirosan világító LED
zöldre vált
5, Ekkor felengedheted az eddig lenyomva tartott lángocskás gombot
6, Ha még mindig zöld a LED, akkor a számozott gombócot balra forgatva begyújtod a főégőt.
Ha sikeres volt az akció, akkor hallod, hogy begyújt, sőt érzed is, hogy meleg.
Ha nem akkor az egész one more time!
Előfordulhat első begyújtáskor, hogy nem jön egyből gáz a gyújtóégőhöz, ezért a lángocskás gombot hosszabb ideig, akár 1-2 percig is lenyomva kell tartani, mielőtt szikráztatsz.
Először nyisd ki a gázcsapot, mert el van zárva! :)
A piros lángot ábrázoló gombot folyamatosan nyomva tartva, a kerek szikráztató gombot nyomkodva megpróbálod begyújtani. Addig kell nyomva tartani a piros lángos gombot, amig a gyújtóláng égve marad.