Keresés

Részletes keresés

KPter Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69319

Sziasztok,

 

mi lehet a probléma abban az esetben hogy ha beállítom a termosztátot 24 fokra akkor a kijelzőn 22,5 fok után leáll a kazán vagyis nem fűt fel a kívánt értékre? Ha 22 fokra állítom akkor 20,5 körül áll le...

smith Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69318

Pedig valami lehet benne,  a SD Thema C. leírása emlegeti is a kétfokozatú szivattyú jelleggörbéi közti automatikus váltást.

Végülis a mai termoszelepes rendszerekhez fura is lenne, ha a korszerű kazán tolná a vizet, ami a csövön kifér, és a bypass lenne az egyetlen beavatkozási lehetőség..

Előzmény: morgen66 (69317)
morgen66 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69317

Gázkazán vezérlése nem állítja a fordulatszámot,legalábbis én még ilyenről nem hallottam.

 

A frekvencia váltós szivattyúval tulajdonképpen energiát lehet megtakarítani.

 

Egy kis olvasnivaló ha érdekel http://epgeplap.hu/t/doc-head/DHE00065.pdf

Előzmény: vikiviki (69312)
G.b.Reload Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69316

Ma is okosodtunk valamivel.

laci19791202 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69315

Köszönöm válaszod.

Előzmény: morgen66 (69305)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 69314

Azért a tengely megszorulásának, beállásának kivédésére szerintem nem egy rossz módszer. Alacsony fordulaton is szépen megindítható, nincs szükség nagyobb áramlökésekre, minden indításkor, ami igénybe veszi az alkatrészeket.

Tény, hogy ilyenkor egy inverterrel változtatható frekvenciájú, háromfázisú áramot kell előállítani, ami a motor három tekercsére kapcsolva forgó mágneses mezőt hoz létre, így viszi magával a kalickás forgórészt, ebből adódik a jó nyomaték. De a mai félvezetőkkel ez nem olyan nagy kaland, mind kapcsoló, mind vezérlési oldalról, noha el kell ismerni, hogy plusz hibaforrás is.

Előzmény: citcat 18-16v (69313)
citcat 18-16v Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69313

Az hogy a szivattyú motorja miként kapja a fodulatszám vezérlést annak több módja van egyik a többszörös tekercsekés (hagyományos 3állású),van a feszültség szabályzású amikor a motorfeszültség változik, a frekvencia állandó marad (ilyenkor minél kisebb a fordulat annál kevesebb a motor nyomatéka is pl:a cirkó általi vezérlés) és van az inverteres amikor a beérkező áramot egy elektronika átalakítja és a motornak a fordulatának szabályzásakor a feszúltséget és a frekvenciát is változtatja(ez azért jobb mert a motor nyomatéka nagyjából állandó marad csak a fordulatszám változik)Azért ezt a megoldást egyszerű háztartási körülmények közti használat értelmetlennek tartom a keringető szivattyú esetén mert ilyen kis teljesítményű motort felesleges nyomatékon tartani, inkább a klíma kompresszorok és mosógép motoroknál van édemi haszna, egy szivattyúnál sosem jön vissza a bele ölt pénz.

vikiviki Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69312

Értem. Akkor rosszul mondták nekem. Akkor kérdésem még mindig a következő:

- vannak a sima "okos"szivattyúk, amiknek a fordulatszámát nem saját maguk, hanem mondjuk a gázkazán vezérlése állitja. 

- meg vannak ezek a frekvencia váltós szivattyúk, amik saját maguk is kiszámolják, hogy mennyi az annyi és milyen gyorsan nyomassák a cuccot? 

Előzmény: morgen66 (69311)
morgen66 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69311

Frekvencia váltós szivattyú, szerintem:)

 

Inverteres szivattyúról én még nem hallottam,invertert lehet csatlakoztatni szivattyúhoz,hogy áramszünet esetén is működjön a szivattyú,de kell egy aksi is hozzá.

 

http://www.gyenis.hu/Inverter/

Előzmény: vikiviki (69307)
Kovalic 76 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69310

Koszonom! Egyebkent nemelyik csapon a melegviznel intenzivebben kopkod. 

Ennek lehet valami jelentosege a hiba kapcsan?

 

Előzmény: Törölt nick (69309)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69309

Jellemzően nem szokás rögtön cserélni a kilyukadt membránt. Részben a költségtakarékosság miatt, részben azért mert elég nehézkes, s egyébként sokszor maga a tartály annyira szétrohad hogy ez gyakorlatilag lehetetlen is.

Tehát első körben le kellene ereszteni a rendszerből a vizet, tehát kikapcsolod a hidrofort, és kinyitod a legközelebbi vízcsapot. Ezután a szelepen kiengeded a lehető legtöbb vizet, és egy autós pumpával elkezded felnyomni. Ha elérted a fél légkört, akkor érdemes ismét kiengedni a vizet... Majd felpumpálod 1 atm nyomásra, visszakapcsolod és elvben így működik még 1/2-1 évig. Persze ha nagy a lyuk akkor nem marad más mint a csere.

Előzmény: Törölt nick (69308)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69308

Előfordulhat hogy kevés a kút vízhozama (ezen nem tudok segíteni :-))

Vagy kilyukadt a hidrofor gumi membránja (inkább ballon). Ez utóbbi esetben a tartály végén lévő kupakot (nem ahol a csövek mennek bele, hanem a másikon) csavard le, és az alatta lévő tűszelepet nyomd meg egy pillanatra. Ha víz jön belőle akkor biztos. Illetve ezzel összefüggő jelenség hogy nagyon sűrűn kapcsolgat a hidrofor, tehát abból már sejthető.

Előzmény: Kovalic 76 (69302)
vikiviki Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69307

Köszi a választ. Viszont még mindig nem tudom, hogy mi a csuda az az inverteres szivattyú:) Inverteres az, amelyik magának állitja a fordulatszámot, vagy minden fordulatszám-szabályozható szivattyú inverteres? 

Előzmény: citcat 18-16v (69289)
cucu Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69306

A membrán meg tudja viccelni az embert! Érdemes átvilágítva meghúzkodni, bár ha már szétszedted, érdemes újat beletenni! Ha átereszt, nem lesz eléggé érzékeny a berendezés a vízcsap nyitására.

Előzmény: Törölt nick (69286)
morgen66 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69305

Egy pár boltban adnak méterre is,de ha hajlítani akarod érdemes hozzá rézcső hajlítót bérelni.

 

http://www.rezinfo.hu/kezi-hajlitas

 

http://www.cu-technik.hu/index.php?nelement_id=10&product_id=188&nodelete=true

Előzmény: laci19791202 (69303)
sjohn Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69304

(az a tekerhető anya a benyomható gombnál ami az égésbiztosító mágnesnél van)

 

Hol, mi?

Előzmény: citcat 18-16v (69295)
laci19791202 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69303

Sziasztok.

Még sosem vettem rézcsövet (nem volt rá zükségem) van a hajlékony amit padlófűtéshez is használnak,nézegettem hogy csak 50 méteres tekercsban van,álltalába ebből adnak méterre is nem?Köszönöm a válaszaitokat.

Kovalic 76 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69302

Sziasztok!

 

A segitsegetekre lenne szuksegem. A hazunk vizellatasat egy kb 20 meter mely furt kutbol hazi vizmuvel latjuk el. Kulteruleten lakunk, egyelore a vezetekes viz nem megoldott.

A melegvizet villanybojler allitja elo.

A problema a kovetkezo: 2 evig semmi baj nem volt, de kb ket honapja pruszkol a viz. Olysn mintza levegos lenne. Van olyan csap ami csak kicsit, es van olyan ami nagyon. Amikor megnyolitom van olyan, hogy szinte berobban a viz es mindent osszefrocskol.

Pementem a hidroforhoz es a hazba meno csovet lecsavartam. Visszanyomta a vizet, ami elegge sargas volt. Ezt meg ketszer megcsinaltam. Ezutan jo volt kb. ket hetig. Aztan megint elkezdodott. Ujra lecsavartam, de akkor mar csak egy napig nem pruszkolt. 

Mi lehet a problema?

Ja, meg valami: a hidrofor utan van egy tubus, vagy mi, ami a vizet szuri allitolag.

 

Mutual Friend Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69301

Akkor az övék bolodbiztos mert radiátorszelep sincs... :), visszaterőn biztosan nem. 

 

Mivel a kazán a melléképületben van és a főház is erről működik sem esttétikusan sem sehogyan nem lehetett a tagulásit a kazán felett kvázi a legmagasabb ponton mert az nem ott van. Volt már hogy a fater megrottyantotta de akkor a rendszer nem kis buborékolással jelezte a gondott. Bár ez még a szenes időszakban volt ami mára már kikopott.

Előzmény: PetiCsokvaomány (69292)
Wattocsak Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69300
Discovery2 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69299

Köszi! Természetesen ügyelek a biztonságra. :-)

Előzmény: Törölt nick (69298)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69298

Biztonsági okból még hozzátenném, hogy a gyújtás pillanatában esetleg kicsaphat a láng, célszerű távolabb húzódni.

Előzmény: Discovery2 (69297)
Discovery2 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69297

Köszönöm Mindenkinek a hasznos tanácsokat.

Megpróbálom lépésről lépésre végig ellenőrizni.

Előzmény: Törölt nick (69296)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69296

Szokott ilyet csinálni, hogy bizonytalanul nyitja a gázt, vagy később már egyáltalán, ahogy nő a repedés a gumimembránon. És/vagy vízköves is lehet már az a része.

Gázon nekem még nem kellett szabályozni, a tolattyús mechanikát pedig gondolom ellenőrizted, hogy azon ne múljon. A vizes egység leszerelése után, a gázos rész aljában lesz egy csap, amit ha benyomok, beindul a gázégő. Ezt működteti a membrános szerkezet.

Persze így, vízáramlás nélkül nem jó szétégetni a cuccot, tulajdonképpen nyomogatni sem fontos, csak ha ellenőrizni szeretnéd a maximális lángot, illetve működést. De rövid időt kibír a hőcserélő, víz nélkül is.

Előzmény: Discovery2 (69294)
citcat 18-16v Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69295

A gáz égő teljesítmény szabályzóját is ellenőrizd!!! (az a tekerhető anya a benyomható gombnál ami az égésbiztosító mágnesnél van)És a gyujtásfékben nézd meg hogy benne van é az üveggolyó!

Előzmény: Discovery2 (69294)
Discovery2 Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69294

Köszönöm a választ!

Ez a membrán nyitja zárja gázt egy tolórúd által?

Lehetséges, hogy nem nyitja meg eléggé és ezért nem elég meleg a víz? Ill. ezért van a gyújtási késlekedés?

Előzmény: Törölt nick (69286)
mjevsrsh Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69293

Mutual Friend erről van szó! Ez az oka a visszatérőbe kötésnek.

Előzmény: PetiCsokvaomány (69292)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69292

Egy jó szerelőnek bolondbiztosra kell (kéne) megszerelnie egy szilárdtüzelésű kazán lekötését. Akkor sem szabad(na) felrobbania a kazánnak, ha a lakásban lévő összes radiátorszelepet és minden elzárót elzárnak. Ha ezt megteszik és az előremenőbe van a tágulási, akkor úgy fog működni, mint egy kávéfőző!! Nem lesz ugyan kazánrobbanás, de a forró gőz miatt mégse elég biztonságos. Ha van biztonsági vezeték az előremenőbe, akkor azon keresztül fújja majd le a gőzt a kazán a tágulásiba, ott egy része talán le is tud kondenzálni, és mivel a visszatérőre van kötve a tágulási, megvan a folyamatos vízutánpótlás is a kazánnak.

  Van egy olyan fogalom, hogy Telljes Kazánbiztosítás. Ez csak így valósul meg!! Biztonsági vezeték az előremneőbe, nyitott tágulási a visszatérőbe! És persze a kazán, biztonsági, tagulási köörbe nem lehet elzáró se!!

 

És Igen! egy jól tervezett gravitációs rendszerbe nem kell szivattyú! ( de ilyenkor nincs puffertartályod, a rendszer nehzebben szabályozható) 

Előzmény: Mutual Friend (69288)
citcat 18-16v Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69291

Nálam is volt 2 ilyen auto adapt szivattyú mivel  nálam 6db megy fűtési szezonban és még nem volt kész a pataktól a generátorig a cső ezért vettem meg mert úgy hittem hogy tudok vele spórolni, az egyik160,000ft volt a másikcsak 66000ft de mind a kettő két év alatt beszart mindegyiknek agybaja lett  az egyik a napkllektoroké a másik a hmv ellátást csinálta a napi tároló és a szezonális közt. a napkolis néha leragadt és nincs rajta csavar amivel meg lehet indítani,mindíg szét kellett szerelni. A javítás több mint 50000ft volt akkor kérdezem kinek jó ez a szemét!

Előzmény: halaloszto (69290)
halaloszto Creative Commons License 2013.11.03 0 0 69290

igy van ahogy irod. az on-off az igazi. normalis ember autoval is ugy kozlekedik hogy padlogaz-padlofek, akik kisgazzal is elmennek azok amatorok.

 

Vajk

Előzmény: citcat 18-16v (69289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!