mi lehet a probléma abban az esetben hogy ha beállítom a termosztátot 24 fokra akkor a kijelzőn 22,5 fok után leáll a kazán vagyis nem fűt fel a kívánt értékre? Ha 22 fokra állítom akkor 20,5 körül áll le...
Pedig valami lehet benne, a SD Thema C. leírása emlegeti is a kétfokozatú szivattyú jelleggörbéi közti automatikus váltást.
Végülis a mai termoszelepes rendszerekhez fura is lenne, ha a korszerű kazán tolná a vizet, ami a csövön kifér, és a bypass lenne az egyetlen beavatkozási lehetőség..
Azért a tengely megszorulásának, beállásának kivédésére szerintem nem egy rossz módszer. Alacsony fordulaton is szépen megindítható, nincs szükség nagyobb áramlökésekre, minden indításkor, ami igénybe veszi az alkatrészeket.
Tény, hogy ilyenkor egy inverterrel változtatható frekvenciájú, háromfázisú áramot kell előállítani, ami a motor három tekercsére kapcsolva forgó mágneses mezőt hoz létre, így viszi magával a kalickás forgórészt, ebből adódik a jó nyomaték. De a mai félvezetőkkel ez nem olyan nagy kaland, mind kapcsoló, mind vezérlési oldalról, noha el kell ismerni, hogy plusz hibaforrás is.
Az hogy a szivattyú motorja miként kapja a fodulatszám vezérlést annak több módja van egyik a többszörös tekercsekés (hagyományos 3állású),van a feszültség szabályzású amikor a motorfeszültség változik, a frekvencia állandó marad (ilyenkor minél kisebb a fordulat annál kevesebb a motor nyomatéka is pl:a cirkó általi vezérlés) és van az inverteres amikor a beérkező áramot egy elektronika átalakítja és a motornak a fordulatának szabályzásakor a feszúltséget és a frekvenciát is változtatja(ez azért jobb mert a motor nyomatéka nagyjából állandó marad csak a fordulatszám változik)Azért ezt a megoldást egyszerű háztartási körülmények közti használat értelmetlennek tartom a keringető szivattyú esetén mert ilyen kis teljesítményű motort felesleges nyomatékon tartani, inkább a klíma kompresszorok és mosógép motoroknál van édemi haszna, egy szivattyúnál sosem jön vissza a bele ölt pénz.
Inverteres szivattyúról én még nem hallottam,invertert lehet csatlakoztatni szivattyúhoz,hogy áramszünet esetén is működjön a szivattyú,de kell egy aksi is hozzá.
Jellemzően nem szokás rögtön cserélni a kilyukadt membránt. Részben a költségtakarékosság miatt, részben azért mert elég nehézkes, s egyébként sokszor maga a tartály annyira szétrohad hogy ez gyakorlatilag lehetetlen is.
Tehát első körben le kellene ereszteni a rendszerből a vizet, tehát kikapcsolod a hidrofort, és kinyitod a legközelebbi vízcsapot. Ezután a szelepen kiengeded a lehető legtöbb vizet, és egy autós pumpával elkezded felnyomni. Ha elérted a fél légkört, akkor érdemes ismét kiengedni a vizet... Majd felpumpálod 1 atm nyomásra, visszakapcsolod és elvben így működik még 1/2-1 évig. Persze ha nagy a lyuk akkor nem marad más mint a csere.
Előfordulhat hogy kevés a kút vízhozama (ezen nem tudok segíteni :-))
Vagy kilyukadt a hidrofor gumi membránja (inkább ballon). Ez utóbbi esetben a tartály végén lévő kupakot (nem ahol a csövek mennek bele, hanem a másikon) csavard le, és az alatta lévő tűszelepet nyomd meg egy pillanatra. Ha víz jön belőle akkor biztos. Illetve ezzel összefüggő jelenség hogy nagyon sűrűn kapcsolgat a hidrofor, tehát abból már sejthető.
Köszi a választ. Viszont még mindig nem tudom, hogy mi a csuda az az inverteres szivattyú:) Inverteres az, amelyik magának állitja a fordulatszámot, vagy minden fordulatszám-szabályozható szivattyú inverteres?
A membrán meg tudja viccelni az embert! Érdemes átvilágítva meghúzkodni, bár ha már szétszedted, érdemes újat beletenni! Ha átereszt, nem lesz eléggé érzékeny a berendezés a vízcsap nyitására.
Még sosem vettem rézcsövet (nem volt rá zükségem) van a hajlékony amit padlófűtéshez is használnak,nézegettem hogy csak 50 méteres tekercsban van,álltalába ebből adnak méterre is nem?Köszönöm a válaszaitokat.
A segitsegetekre lenne szuksegem. A hazunk vizellatasat egy kb 20 meter mely furt kutbol hazi vizmuvel latjuk el. Kulteruleten lakunk, egyelore a vezetekes viz nem megoldott.
A melegvizet villanybojler allitja elo.
A problema a kovetkezo: 2 evig semmi baj nem volt, de kb ket honapja pruszkol a viz. Olysn mintza levegos lenne. Van olyan csap ami csak kicsit, es van olyan ami nagyon. Amikor megnyolitom van olyan, hogy szinte berobban a viz es mindent osszefrocskol.
Pementem a hidroforhoz es a hazba meno csovet lecsavartam. Visszanyomta a vizet, ami elegge sargas volt. Ezt meg ketszer megcsinaltam. Ezutan jo volt kb. ket hetig. Aztan megint elkezdodott. Ujra lecsavartam, de akkor mar csak egy napig nem pruszkolt.
Mi lehet a problema?
Ja, meg valami: a hidrofor utan van egy tubus, vagy mi, ami a vizet szuri allitolag.
Akkor az övék bolodbiztos mert radiátorszelep sincs... :), visszaterőn biztosan nem.
Mivel a kazán a melléképületben van és a főház is erről működik sem esttétikusan sem sehogyan nem lehetett a tagulásit a kazán felett kvázi a legmagasabb ponton mert az nem ott van. Volt már hogy a fater megrottyantotta de akkor a rendszer nem kis buborékolással jelezte a gondott. Bár ez még a szenes időszakban volt ami mára már kikopott.
Szokott ilyet csinálni, hogy bizonytalanul nyitja a gázt, vagy később már egyáltalán, ahogy nő a repedés a gumimembránon. És/vagy vízköves is lehet már az a része.
Gázon nekem még nem kellett szabályozni, a tolattyús mechanikát pedig gondolom ellenőrizted, hogy azon ne múljon. A vizes egység leszerelése után, a gázos rész aljában lesz egy csap, amit ha benyomok, beindul a gázégő. Ezt működteti a membrános szerkezet.
Persze így, vízáramlás nélkül nem jó szétégetni a cuccot, tulajdonképpen nyomogatni sem fontos, csak ha ellenőrizni szeretnéd a maximális lángot, illetve működést. De rövid időt kibír a hőcserélő, víz nélkül is.
A gáz égő teljesítmény szabályzóját is ellenőrizd!!! (az a tekerhető anya a benyomható gombnál ami az égésbiztosító mágnesnél van)És a gyujtásfékben nézd meg hogy benne van é az üveggolyó!
Egy jó szerelőnek bolondbiztosra kell (kéne) megszerelnie egy szilárdtüzelésű kazán lekötését. Akkor sem szabad(na) felrobbania a kazánnak, ha a lakásban lévő összes radiátorszelepet és minden elzárót elzárnak. Ha ezt megteszik és az előremenőbe van a tágulási, akkor úgy fog működni, mint egy kávéfőző!! Nem lesz ugyan kazánrobbanás, de a forró gőz miatt mégse elég biztonságos. Ha van biztonsági vezeték az előremenőbe, akkor azon keresztül fújja majd le a gőzt a kazán a tágulásiba, ott egy része talán le is tud kondenzálni, és mivel a visszatérőre van kötve a tágulási, megvan a folyamatos vízutánpótlás is a kazánnak.
Van egy olyan fogalom, hogy Telljes Kazánbiztosítás. Ez csak így valósul meg!! Biztonsági vezeték az előremneőbe, nyitott tágulási a visszatérőbe! És persze a kazán, biztonsági, tagulási köörbe nem lehet elzáró se!!
És Igen! egy jól tervezett gravitációs rendszerbe nem kell szivattyú! ( de ilyenkor nincs puffertartályod, a rendszer nehzebben szabályozható)
Nálam is volt 2 ilyen auto adapt szivattyú mivel nálam 6db megy fűtési szezonban és még nem volt kész a pataktól a generátorig a cső ezért vettem meg mert úgy hittem hogy tudok vele spórolni, az egyik160,000ft volt a másikcsak 66000ft de mind a kettő két év alatt beszart mindegyiknek agybaja lett az egyik a napkllektoroké a másik a hmv ellátást csinálta a napi tároló és a szezonális közt. a napkolis néha leragadt és nincs rajta csavar amivel meg lehet indítani,mindíg szét kellett szerelni. A javítás több mint 50000ft volt akkor kérdezem kinek jó ez a szemét!