Keresés

Részletes keresés

morgen66 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69016

Hát igen ezt jól el baltázták.

Folyékony szigetelővel le kellet volna kenni a falat.

 

Mást nem tudsz csinálni csak a fugát szilóval kihúzni,vagy bontasz.

Előzmény: Elar (69006)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69015

Köszönöm,de az hol is van benne a rendszerben?

Előzmény: GeriSoft07 (69014)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69014

Visszacsapo szelep mehetett tonkre

Előzmény: golfdva (69013)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69013

Szép estét!

 

Lehetne egy kérdéssel több?! a kerti"vízművem"ami egy szivattyúből és egy 120 literes bojlerből áll azt játsza velem,hogy egy ideje elég sűrűn kapcsolgatott ma meg beleerősített és 1 percenként bekapcsolt.Hurrá,előbányásztam a lábszelepet a kútból szétszedtem,pumpával leellenőriztem de esemmi baj,visszaszerelve is jól funkcionál...viszont a nyomás azonnal visszaesik a semmire a tartályon lévő óra szerint és a szivattyú is bekapcsol 1-1.2 barnál de amint 3 baron leáll azonnal esni kezd a nyyomás.

Mi lehet a gond?Nyomáskapcsoló?Tartály vagy valami lyukas lenne?Nem látok sehol sem vizet vagy nem hallom a 3 baros levegőt elszökni....

 

köszönöm.

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69012

Nincs semmi baj, csak azt hittem bolondozol vele. :)

Előzmény: Elar (69011)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69011

Bocsánat. Csak átfutottam :)

 

Előzmény: klaca500 (69008)
szeja76 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69010

53 nm-es lakásomba fűtést szereltetnék. A lakás 2,6m belmagasságú földszinti, alatta pincék, garázsok. A szerelő összesen 16 kw teljesítményű radiátort számolt össze, ha az 1 kw-os törölközőszárítót is beleszámoljuk. Nincs ez nagyon  túlméretezve?

Arra is gondoltam, hogy szegélyradiátorokkal körbehúzom a lakás külső falait és felrakatok1-2 keskenyebb radiátort rásegítésnek.

Ötletek, javaslatok?

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69009

Szerintem először szigetel!  :)

Apámnál hasonló volt a helyzet, csak neki fém zuhanytálcája volt. Azon egy apró tűhegynyi lukacskával, és a 40-45cm vastag salakblokk ugyan így átázott.

Előzmény: Elar (69006)
klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69008

Bocsi, tudom, hogy kicsit hosszú lett az írásom, de végig olvastad?

Írtam, hogy a nyár elején 12cm küső poliészter ment a falakra, a mennyezretre meg 20cm üveggyapot. Az ablakokat is kicseréltük az egyik legjobb hőszigetelésű üveggel ellátott nyillászárókra!

Előzmény: Elar (69007)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69007

Szerintem először szigetelj :)

Előzmény: klaca500 (69005)
Elar Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69006

Sziasztok.

Van egy zuhanyzóm :)

A padló és fal találkozásánál nem volt kifugázva-szilózva.

 

Kint ezt látom egyre inkább. A padló vonala kb a "kéményfedő" kocka felső vonalánál van.

 

 A sziló (nyáron próbáltam) mintha használa, de az bepenészedik, feketedik - így kibányásztam. Pár hete kifugáztam, de az nem használt.

 

Létezik, hogy ott (ettől) ázik át ennyire a 40 centi vályog?

 

 

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69005

Az alábbi dolgon kívűl kellene még a segítségetek.

Szóval a helyzet az, hogy tavaj télen majd befagyot a hátsónk és a gatyánk is majd rá ment a gázszámlára. Ezért február környékétől átáltunk fatüzelésre a meglévő vegyestüzelésű kazánnal. Ez valamelyest enyhített a költségeken, de inkább azért mert ha nem voltunk otthon nem volt aki megrakja a kazánt és így persze, a kevesebb fa kevesebbe is került. A vissza ütője az lett, hogy mindíg baromi hideg lakásba kellett haza menni, és másfél 2 óra azzal ment el, hogy begyújtás, majd a rendszer vizének felmelegítése és 2-2 és fél óránként kimenni megpakolni a kazánt. Egy idő után persze meleg lett, de a falak tolták, sugározták magukból a hideget és amikor kialudt a tűz, persze pillanatok alatt újra jelentősen csökkent a benti hőmérséklet. Beláttuk, hogy "sajnos" nincs más megoldás szigetelni kell a lakást. A május-június ezzel ment el. Tervezgetés, utánajárás (mit, hol, menyiért), kivitelezés. Kivűlre 12cm poliészter, a mennyezetre 20cm üveggyapot került pára áteresztő fóliával letakarva. A nyilászárókat 4-16-4-16-4 Low-e K=0,6 szigetelt üvegezésűre cseréltük. "Már alig" vártam a hideg időt, hogy megtudjuk mit is alkottunk a szigeteléssel. Mit mondjak. Baromira be jött a dolog. Eddig kétszer kellett a církót bekeapcsolni, de akkor is csak azért, mert a szobában kicsit hűvösebb van mint pl. a nappaliban. És itt kellene a segítségetek. A szigetelés előtt a nappaliban, ami egy légtérbe van a konyhával, 2-3 fokkal kevesebb volt mint a szobákban, épp ezért ide lett felszerelve a vezetékes termosztát. Itt tökre ki kellett nyitni minden radiátort, hogy kellemes meleg legyen, viszont a szobában majdnem teljesen el kellet zárni. Elég volt, hogy a radiátor felső része éppen csak, hogy langyos legyen. Most a szigetelés után megfordult a helyzet. Most a nappaliban van 1-2 fokkal melegebb. Eddig 20,5 foknál nem ment lejebb a hőmérséklet, még a múltkori -2-3 külső hőmérsékletnél sem. Persze, azért nem, mert az asszony minden nap főz vagy melegít valamit a gáztűzhelyen, este itt nézzük a tévét és ugye itt ég a világítás is a legtöbbet. Szóval ezek a hőforrások adnak annyi fűtést magukból, hogy álltatában 21-21,5 fokra fel megy a hőmérő, ami nekünk kb. elég is szokott lenni. A baj csak az, hogy így nem kapcsol be a termosztát. Tudom, át kellene tenni a szobába, de mivel vezetékes nem olyan egyszerű. Szét kellene ismét bombázni a nappali és a szoba fálát, és persze megint lehetne festeni is. Ezt szeretnénk elkerülni. Ezért gondoltuk, hogy a radiátoroknál lecserélnénk a sima szelepeket termoszelepekre és a szobába pedig vennénk egy rádiós szobatermosztátot. Ezekben kellene a tanácsotok , hogy mégis milyen termoszelepet, arra milyen termofejet (eggyenlőre valamelyik digitális érdekelne), illetve milyen rádiós szobatermosztátot ajánlanátok. Azt kellene, előre gondolkodva, figyelembe venni, hogy ha jelentősen csökkenne a szigetelés hatására a gázszámlánk, akkor jövöre beruháznánk és lecserélnénk a meglévő FÉG církót (kb. 20 éves) egy még nem eldöntött tipusú kondenzációs kazánra. Szóval olyan termosztát kellene ami a jövőbeni kazánt is tudja vezérelni. Olvasok itt mindenféle okos és hasznos kütyükről pl. külső hőmérséklet érzékelő meg hasonlók, de fogalmam sincs, hogy ezek miként befolyásolják magát a fűtést. Nem tudom, hogy melyik is vezérli. A szobatermosztát, a külső hőmérséklet érzékelő, vagy valahogy eggyütt a kettő? A lényeg, tanácstalan vagyok, hogy az idén mivel vezéreljem a régi církót, de jővőre a csere után, ne keljen ismét sok-sok ezer forintért megint venni valamit.

Húúú. Bocsi ez picit hosszú lett.

klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69004

Hát igen. Régóta keresgélek, denem igazán találtam.

A megoldásod nem lenne rossz, csak az a baj, hogy 1-2 radiátor átfolyós bekötéssel lett bekötve, így a radiátor nem csúsztatható egyik irányba sem. Illetve csak abban az esetben, ha a torlószelepet kiveszem és annak a helyére felteszek simán egy hollandert valami hosszabbító biktatásával. Lehet ez lesz, ha nincs jobb ötletetek. Ezzel csak az a baj, hogy a víz leeresztése nélkül nem lehet a radiátorokat pl. festésnél leszerelni.

Előzmény: lójusz (69002)
golfdva Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69003

Szép napot!

 

Köszönöm:))

Most számolok,hogy a száraz vagy a hagyományos legyen a rendszer....

 

Köszönöm!

Előzmény: morgen66 (68997)
lójusz Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69002

Sajna nem fogsz találni egyenes 40mm es szelepet, (nekem nem sikerült).Vegyél 20mm es csaptoldó idomot,és rakd a torló hollander és a radiátor közé, igy már nyertél 20 milimétert, és be tudod rakni a thermosztatikus szelep testet az előremenő cső és a radiátor közé. Persze a radiátorod ennyivel hátrább kerül.

Előzmény: klaca500 (69001)
klaca500 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69001

Sziasztok!

Egy kis tanácsra lenne szükségem.

Régi rendszerű gravitációs lakásfűtésem van, ami egy régi FÉG církóval van fűtve.

A radiátorok comap radiátorszelepekkel lettek bekötve. Ezeket a régi szelepeket szeretném lecserélni termosztatikus szelepekre.

A bajom az, hogy ezek a comap szelepek valami abnormális méretekkel rendelkeznek és nem találok megfelelőt a sima cseréhez.

Maga a 1/2"-os szelep 40mm, a hollander résszel együtt pedig kb. 70mm hosszú.

Tudnátok valamit ajánlani ilyen méretben, amire esetleg még egy ilyen, vagy hasonló termosztátfely rászerelhető lenne?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=559559

joevagyok68 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 69000

Vagy hívd vissza a reszelőt , hogy "építsen" be egy merülőhüvelyt az érzékelőnek.

Előzmény: tzoltan78 (68999)
tzoltan78 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68999

A keverőmotor és a keverőszelep ESBE, minden más Vaillant gyártmány (a termomax szívás után már nem akartam kockáztatni silány termékekkel). A szabályozó Caloramtic 470-es, a keverőmodul VR61, a kazán egy ecotec pro kondenz kombi, a leírások alapján ezeknek működniük kell egymással.

 

Megfogadtam a topiktárs "Csavarhúzós" és "molcajete" tanácsát (köszönöm!), leszereltem az érzékelőt, hőpasztával visszaraktam, és leszigeteltem fűtéscső szigeteléssel. Egy-két napot várok, és utána megosztom a tapasztalatokat.

Előzmény: morgen66 (68995)
Csavarhúzós Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68998

Persze a hőpaszta is jó, csak gyors és olcsó - hibakeresési célú - beavatkozásnak javasoltam, amivel nem veszít sokat, ha nem jön be.

Előzmény: molcajete (68993)
morgen66 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68997

Esetleg ez  http://www.austrotherm.hu/termekek/formahabositott-termekek/padlofutes-rendszerlemez.html

 

Elég egy kör, csak ne legyen 80 méternél hosszab, és 16-os ötrétegű csövet tennék,nem pattan ki a rendszerlemezből.

Előzmény: golfdva (68996)
golfdva Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68996

Szép estét!

 

Adott volt egy "télikert" de ezt megunván áttelepíttem a konyhát és padlófűtést szeretnék lefektetni,kérdésem az lenne,hogy a következő módon megfelelő lesz vagy nem; mivel régi 10x10 mozaiklap alatt csak némi beton van gondoltam,hogy teszek rá 5 cm EPS lépésállót /kétrétegben eltolva/arra acélhálót amihez fogatom a 20-as csöveket majd az egészre 5-6 cm esztrichbetont,majd a kő-gres padlólapokat .15 nm az egész gondolom 2 kör elég lesz 15 cm-s távval.

Szivesen fogadok minden tanácsot.

 

Kerestem olyan táblákat amibe csak belepattintanám a csöveket de egyszerűen nem találom,ezzel szivesen kiváltanám az acélhálót.

 

Köszönöm.

morgen66 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68995

Szerintem jó helyen van,a szabályzó egységedbe lehet valami állítási probléma.

 

Milyen a szabályzó egységed?

 Nem mind tudja vezérelni a háromjáratút.

 

http://www.vaillant.hu/upload/docs/Arlista_Szabalyozok.pdf

Előzmény: tzoltan78 (68989)
Spigi73 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68994

Az az igazság,hogy szinte minden szobában egyforma a hőmérséklet, mivel az összes beltéri ajtó nyitva van (2-en lakják a házat). Ha belepiszkálok valamelyik radiátorba, felborul a keringési egyensúly és a kazántól legtávolabbi radiátor mát nem is melegít rendesen. Tehát a legtávolabbi radiátor miatt nem nyithatok az előtte lévőkön, max zárhatok, mert különben hamarabb leforog a rendszer, minthogy elérne a legutolsó hőleadóhoz.

Az új kazán belső szivattyú nélküli kivitel, így a meglévő régi keringtetőket használjuk, csak pont a ház felé keringőt nem tudom beazonosítani, hogy mekkora, ugyanis nincs plakettje. Ígértem, hogy töltök fel róla képet, hátha valaki látott már ilyen tipust, de még nem jutottam el odáig.

Mindegy, abból indulok ki, hogy "eddig minden jó volt", úgyhogy egyenlőre nem piszkálom a szivattyút. Próbálom kitapasztalni az új rendszert, mennyit fogyaszt, milyen a hőérzet, stb., aztán még finomítunk rakta ha köll:-)

 

molcajete Creative Commons License 2013.10.12 0 0 68993

A lekvár is jó. :)

Viccet félretéve: minden számtech botban lehet kapni hőpasztát.

Előzmény: Csavarhúzós (68992)
Csavarhúzós Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68992

Nem az a baj, hogy túl későn reagál, hanem hogy túlreagál :)

 

Amikor az érzékelő "Most jó" jelet küld, akkor az ÁTLAG hőfoka tényleg jó, de az a cső felöli oldal és a fedetlen hátoldal átlaga.

 

Próbáld ki, hogy bekened az érzékelő széleit hajzselével (felteszem nem érzékeny az ilyesmire), majd alufóliacsíkkal körbeteker, majd valami hőszigetelővel. (Pl. rossz termopulcsiból kivágot szalag)

Előzmény: tzoltan78 (68989)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68991

Ahol kevesebb hőt (hidegebbet) szeretnél azt kicsit lezárod, vagy a többit kinyitod. Valószínűleg azért nem kaptál választ, mert mindenki úgy értelmezte a érdést, hogy melyiket kellene kicsit elzárni hogy a fürdőben melegebb legyen. Miután nem ismerjük a rendszered, így azt sem tudjuk melyik "csap" melyik körhöz tartozik, illetve a szükséges tömegáramhoz sem tudunk hozzászólni (ott a csövek hosszától, átmérőjétől, anyagától a radiátor méretén át a könyökök számáig sok minden beleszól).

Ez tipikusan a próbágatós feladatnak látszik elsőre.

Előzmény: szupertitkos (68967)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68990

Csak mint laikus érdeklődő...

 

A kondenzációs alapvetően a hidegebb vizet kedveli. Amíg megvan a kívánt hőmérséklet a lakásban addig a lehető legalacsonyabban illik tartani a vízhőfokot, hisz ezzel (is) energiát takarít meg. Igen, a vékonyabb csövek miatt változik a keringés, de inkább az szokott előfordulni hogy az újabb kazánokban már kisebb teljesítményű a szivattyú is (100-150W helyett 45-60-90W). Ami még elegendő egyébként, de villanyszámlában azért jelentkezik.

A torlókat pedig inkább a helység hőmérsékletéhez szabályozd, ne a radiátor hőmérsékletéhez (tapasztalatom szerint még manapság is ritka -sajnos teszem hozzá- hogy méretezik a radiátorokat, holott egész jó programok vannak rá.

Előzmény: Spigi73 (68961)
tzoltan78 Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68989

Sziasztok, egy kis tanácsot szeretnék kérni Tőletek. A fűtési rendszerem februárban lett telepítve,  2 körös (padló+radiátor), 2 külön szivattyúval, Vaillant kombi kondenzációs kazánnal + vaillant 2 körös vezérléssel,  hidraulikus váltóval, ESBE motoros  keverővel

 

A problémám az, hogy a padlóba nem egyenletes hőmérséklet megy be, gyakorlatilag szinte percenként 25-48 fok közötti ugrál a padló kimenő vizét mérő hőmérő, a motoros keverő pedig oda-vissza jár, próbálja lekövetni az eseményeket. A meglátásom szerint a vaillant padló hőmérsékletérzékelő rossz helyre, a fűtési osztóra van rögzíve egy gyorskötözővel, az osztó pedig vastagsága és anyaga miatt nem tudja azonnal "átadni" a hőt az érzékelőnek, és ezért reagál későn a keverő is... Kérdésem az lenne: gyorsabban reagálna  keverő, ha inkább a hőmérő helyére raknám be a hőmérsékletérzékelőt, egy merülőhüvelybe? A hőmérőt átrakhatom a fűtési osztóra (pirossal jelöltem)?

 

Mellékelem a képet is, minden tanácsot szívesen veszek, köszönöm!

morgen66 Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68988

Lehet úgy is ahogy a szerelőd akarja,de 8000 ezer ft/nm azt sok.

Egy nm padlófűtés szerelése 1500-2500 ft mozog+ anyag,(16-os ötrétegű cső 150-300 ft/m),padlófűtés cső még olcsóbb.

 

RTL szeleppel külön megoldható a padlófűtés.

 

http://www.oventrop.hu/download/getfile?id=206

 

8000 ezer ft a padlófűtés akkor a radiátorokat mennyiért köti?

Előzmény: Andrew1981 (68978)
ANONYMOUS Creative Commons License 2013.10.11 0 0 68987

düvál semia,igen tud nem kapcsolgat.

1 radiátornál van különbség és ott1fokkal van hüvösebb,de direkt lett igy zárva a torlo.

Előzmény: halaloszto (68986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!