Lehetne egy kérdéssel több?! a kerti"vízművem"ami egy szivattyúből és egy 120 literes bojlerből áll azt játsza velem,hogy egy ideje elég sűrűn kapcsolgatott ma meg beleerősített és 1 percenként bekapcsolt.Hurrá,előbányásztam a lábszelepet a kútból szétszedtem,pumpával leellenőriztem de esemmi baj,visszaszerelve is jól funkcionál...viszont a nyomás azonnal visszaesik a semmire a tartályon lévő óra szerint és a szivattyú is bekapcsol 1-1.2 barnál de amint 3 baron leáll azonnal esni kezd a nyyomás.
Mi lehet a gond?Nyomáskapcsoló?Tartály vagy valami lyukas lenne?Nem látok sehol sem vizet vagy nem hallom a 3 baros levegőt elszökni....
53 nm-es lakásomba fűtést szereltetnék. A lakás 2,6m belmagasságú földszinti, alatta pincék, garázsok. A szerelő összesen 16 kw teljesítményű radiátort számolt össze, ha az 1 kw-os törölközőszárítót is beleszámoljuk. Nincs ez nagyon túlméretezve?
Arra is gondoltam, hogy szegélyradiátorokkal körbehúzom a lakás külső falait és felrakatok1-2 keskenyebb radiátort rásegítésnek.
Apámnál hasonló volt a helyzet, csak neki fém zuhanytálcája volt. Azon egy apró tűhegynyi lukacskával, és a 40-45cm vastag salakblokk ugyan így átázott.
Bocsi, tudom, hogy kicsit hosszú lett az írásom, de végig olvastad?
Írtam, hogy a nyár elején 12cm küső poliészter ment a falakra, a mennyezretre meg 20cm üveggyapot. Az ablakokat is kicseréltük az egyik legjobb hőszigetelésű üveggel ellátott nyillászárókra!
Az alábbi dolgon kívűl kellene még a segítségetek.
Szóval a helyzet az, hogy tavaj télen majd befagyot a hátsónk és a gatyánk is majd rá ment a gázszámlára. Ezért február környékétől átáltunk fatüzelésre a meglévő vegyestüzelésű kazánnal. Ez valamelyest enyhített a költségeken, de inkább azért mert ha nem voltunk otthon nem volt aki megrakja a kazánt és így persze, a kevesebb fa kevesebbe is került. A vissza ütője az lett, hogy mindíg baromi hideg lakásba kellett haza menni, és másfél 2 óra azzal ment el, hogy begyújtás, majd a rendszer vizének felmelegítése és 2-2 és fél óránként kimenni megpakolni a kazánt. Egy idő után persze meleg lett, de a falak tolták, sugározták magukból a hideget és amikor kialudt a tűz, persze pillanatok alatt újra jelentősen csökkent a benti hőmérséklet. Beláttuk, hogy "sajnos" nincs más megoldás szigetelni kell a lakást. A május-június ezzel ment el. Tervezgetés, utánajárás (mit, hol, menyiért), kivitelezés. Kivűlre 12cm poliészter, a mennyezetre 20cm üveggyapot került pára áteresztő fóliával letakarva. A nyilászárókat 4-16-4-16-4 Low-e K=0,6 szigetelt üvegezésűre cseréltük. "Már alig" vártam a hideg időt, hogy megtudjuk mit is alkottunk a szigeteléssel. Mit mondjak. Baromira be jött a dolog. Eddig kétszer kellett a církót bekeapcsolni, de akkor is csak azért, mert a szobában kicsit hűvösebb van mint pl. a nappaliban. És itt kellene a segítségetek. A szigetelés előtt a nappaliban, ami egy légtérbe van a konyhával, 2-3 fokkal kevesebb volt mint a szobákban, épp ezért ide lett felszerelve a vezetékes termosztát. Itt tökre ki kellett nyitni minden radiátort, hogy kellemes meleg legyen, viszont a szobában majdnem teljesen el kellet zárni. Elég volt, hogy a radiátor felső része éppen csak, hogy langyos legyen. Most a szigetelés után megfordult a helyzet. Most a nappaliban van 1-2 fokkal melegebb. Eddig 20,5 foknál nem ment lejebb a hőmérséklet, még a múltkori -2-3 külső hőmérsékletnél sem. Persze, azért nem, mert az asszony minden nap főz vagy melegít valamit a gáztűzhelyen, este itt nézzük a tévét és ugye itt ég a világítás is a legtöbbet. Szóval ezek a hőforrások adnak annyi fűtést magukból, hogy álltatában 21-21,5 fokra fel megy a hőmérő, ami nekünk kb. elég is szokott lenni. A baj csak az, hogy így nem kapcsol be a termosztát. Tudom, át kellene tenni a szobába, de mivel vezetékes nem olyan egyszerű. Szét kellene ismét bombázni a nappali és a szoba fálát, és persze megint lehetne festeni is. Ezt szeretnénk elkerülni. Ezért gondoltuk, hogy a radiátoroknál lecserélnénk a sima szelepeket termoszelepekre és a szobába pedig vennénk egy rádiós szobatermosztátot. Ezekben kellene a tanácsotok , hogy mégis milyen termoszelepet, arra milyen termofejet (eggyenlőre valamelyik digitális érdekelne), illetve milyen rádiós szobatermosztátot ajánlanátok. Azt kellene, előre gondolkodva, figyelembe venni, hogy ha jelentősen csökkenne a szigetelés hatására a gázszámlánk, akkor jövöre beruháznánk és lecserélnénk a meglévő FÉG církót (kb. 20 éves) egy még nem eldöntött tipusú kondenzációs kazánra. Szóval olyan termosztát kellene ami a jövőbeni kazánt is tudja vezérelni. Olvasok itt mindenféle okos és hasznos kütyükről pl. külső hőmérséklet érzékelő meg hasonlók, de fogalmam sincs, hogy ezek miként befolyásolják magát a fűtést. Nem tudom, hogy melyik is vezérli. A szobatermosztát, a külső hőmérséklet érzékelő, vagy valahogy eggyütt a kettő? A lényeg, tanácstalan vagyok, hogy az idén mivel vezéreljem a régi církót, de jővőre a csere után, ne keljen ismét sok-sok ezer forintért megint venni valamit.
Hát igen. Régóta keresgélek, denem igazán találtam.
A megoldásod nem lenne rossz, csak az a baj, hogy 1-2 radiátor átfolyós bekötéssel lett bekötve, így a radiátor nem csúsztatható egyik irányba sem. Illetve csak abban az esetben, ha a torlószelepet kiveszem és annak a helyére felteszek simán egy hollandert valami hosszabbító biktatásával. Lehet ez lesz, ha nincs jobb ötletetek. Ezzel csak az a baj, hogy a víz leeresztése nélkül nem lehet a radiátorokat pl. festésnél leszerelni.
Sajna nem fogsz találni egyenes 40mm es szelepet, (nekem nem sikerült).Vegyél 20mm es csaptoldó idomot,és rakd a torló hollander és a radiátor közé, igy már nyertél 20 milimétert, és be tudod rakni a thermosztatikus szelep testet az előremenő cső és a radiátor közé. Persze a radiátorod ennyivel hátrább kerül.
A keverőmotor és a keverőszelep ESBE, minden más Vaillant gyártmány (a termomax szívás után már nem akartam kockáztatni silány termékekkel). A szabályozó Caloramtic 470-es, a keverőmodul VR61, a kazán egy ecotec pro kondenz kombi, a leírások alapján ezeknek működniük kell egymással.
Megfogadtam a topiktárs "Csavarhúzós" és "molcajete" tanácsát (köszönöm!), leszereltem az érzékelőt, hőpasztával visszaraktam, és leszigeteltem fűtéscső szigeteléssel. Egy-két napot várok, és utána megosztom a tapasztalatokat.
Adott volt egy "télikert" de ezt megunván áttelepíttem a konyhát és padlófűtést szeretnék lefektetni,kérdésem az lenne,hogy a következő módon megfelelő lesz vagy nem; mivel régi 10x10 mozaiklap alatt csak némi beton van gondoltam,hogy teszek rá 5 cm EPS lépésállót /kétrétegben eltolva/arra acélhálót amihez fogatom a 20-as csöveket majd az egészre 5-6 cm esztrichbetont,majd a kő-gres padlólapokat .15 nm az egész gondolom 2 kör elég lesz 15 cm-s távval.
Szivesen fogadok minden tanácsot.
Kerestem olyan táblákat amibe csak belepattintanám a csöveket de egyszerűen nem találom,ezzel szivesen kiváltanám az acélhálót.
Az az igazság,hogy szinte minden szobában egyforma a hőmérséklet, mivel az összes beltéri ajtó nyitva van (2-en lakják a házat). Ha belepiszkálok valamelyik radiátorba, felborul a keringési egyensúly és a kazántól legtávolabbi radiátor mát nem is melegít rendesen. Tehát a legtávolabbi radiátor miatt nem nyithatok az előtte lévőkön, max zárhatok, mert különben hamarabb leforog a rendszer, minthogy elérne a legutolsó hőleadóhoz.
Az új kazán belső szivattyú nélküli kivitel, így a meglévő régi keringtetőket használjuk, csak pont a ház felé keringőt nem tudom beazonosítani, hogy mekkora, ugyanis nincs plakettje. Ígértem, hogy töltök fel róla képet, hátha valaki látott már ilyen tipust, de még nem jutottam el odáig.
Mindegy, abból indulok ki, hogy "eddig minden jó volt", úgyhogy egyenlőre nem piszkálom a szivattyút. Próbálom kitapasztalni az új rendszert, mennyit fogyaszt, milyen a hőérzet, stb., aztán még finomítunk rakta ha köll:-)
Nem az a baj, hogy túl későn reagál, hanem hogy túlreagál :)
Amikor az érzékelő "Most jó" jelet küld, akkor az ÁTLAG hőfoka tényleg jó, de az a cső felöli oldal és a fedetlen hátoldal átlaga.
Próbáld ki, hogy bekened az érzékelő széleit hajzselével (felteszem nem érzékeny az ilyesmire), majd alufóliacsíkkal körbeteker, majd valami hőszigetelővel. (Pl. rossz termopulcsiból kivágot szalag)
Ahol kevesebb hőt (hidegebbet) szeretnél azt kicsit lezárod, vagy a többit kinyitod. Valószínűleg azért nem kaptál választ, mert mindenki úgy értelmezte a érdést, hogy melyiket kellene kicsit elzárni hogy a fürdőben melegebb legyen. Miután nem ismerjük a rendszered, így azt sem tudjuk melyik "csap" melyik körhöz tartozik, illetve a szükséges tömegáramhoz sem tudunk hozzászólni (ott a csövek hosszától, átmérőjétől, anyagától a radiátor méretén át a könyökök számáig sok minden beleszól).
Ez tipikusan a próbágatós feladatnak látszik elsőre.
A kondenzációs alapvetően a hidegebb vizet kedveli. Amíg megvan a kívánt hőmérséklet a lakásban addig a lehető legalacsonyabban illik tartani a vízhőfokot, hisz ezzel (is) energiát takarít meg. Igen, a vékonyabb csövek miatt változik a keringés, de inkább az szokott előfordulni hogy az újabb kazánokban már kisebb teljesítményű a szivattyú is (100-150W helyett 45-60-90W). Ami még elegendő egyébként, de villanyszámlában azért jelentkezik.
A torlókat pedig inkább a helység hőmérsékletéhez szabályozd, ne a radiátor hőmérsékletéhez (tapasztalatom szerint még manapság is ritka -sajnos teszem hozzá- hogy méretezik a radiátorokat, holott egész jó programok vannak rá.
Sziasztok, egy kis tanácsot szeretnék kérni Tőletek. A fűtési rendszerem februárban lett telepítve, 2 körös (padló+radiátor), 2 külön szivattyúval, Vaillant kombi kondenzációs kazánnal + vaillant 2 körös vezérléssel, hidraulikus váltóval, ESBE motoros keverővel
A problémám az, hogy a padlóba nem egyenletes hőmérséklet megy be, gyakorlatilag szinte percenként 25-48 fok közötti ugrál a padló kimenő vizét mérő hőmérő, a motoros keverő pedig oda-vissza jár, próbálja lekövetni az eseményeket. A meglátásom szerint a vaillant padló hőmérsékletérzékelő rossz helyre, a fűtési osztóra van rögzíve egy gyorskötözővel, az osztó pedig vastagsága és anyaga miatt nem tudja azonnal "átadni" a hőt az érzékelőnek, és ezért reagál későn a keverő is... Kérdésem az lenne: gyorsabban reagálna keverő, ha inkább a hőmérő helyére raknám be a hőmérsékletérzékelőt, egy merülőhüvelybe? A hőmérőt átrakhatom a fűtési osztóra (pirossal jelöltem)?
Mellékelem a képet is, minden tanácsot szívesen veszek, köszönöm!